Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
annie6 schreef:Het programma Opgelicht is ook heel erg geintresseerd in mijn verhaal. Want als we bosman vinden en blijkt dat hij het paard voor haar verkocht heeft dan valt heel het verhaal in het water.
Whoknows schreef:er ws een tijdje terug ook zo iemand actief
daar gaf je je paard aan weg,voor een goed thuis,en werden als goed paard zijnde weer verkocht?
is toen ook op tv geweest etc?Citaat:
Dat is Bram Haage.
annie6 schreef:Bosman woonde eerst in Meerle Belgie.
Daar had zij hem gestald daar issie verdwenen of hij heeft hem verkocht (gestolen) of in opdracht van haar dat weten we niet.
.Citaat:(en nog 2 plaatsen, welke weet ik zo gauw niet, zou ik na moeten zoeken), Belgie
M_i_R schreef:Volgens mij staat in art. 3:86 lid 3 dat, indien je koopt van iemand die er zijn bedrijf van maakt om soort gelijke zaken te verkopen (niet zijnde een veilighouder), de genoemde bescherming uit lid 1 niet geldt. En de verkoper was een handelaar ... klinkt als iemand die er zijn werk van heeft gemaakt met de hele reutemeteut uit lid 3
Karl66 schreef:Ik als simpele leek zou verwachten dat als je een paard te goeder trouw bij een bonafide (of in ieder geval als zodanig bekend staande) stal een paard voor een voor dat paard normale prijs koopt. Dat je dan te goeder trouw bent en dat de eerste eigenaar in dat geval pech heeft gehad.
Zo heb ik het altijd begrepen en ik vind het dus ook raar dat de rechter anders bepaald heeft.