Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jammer genoeg loopt die niet zo vaak 

loulou schreef:ze heeft er nu idd helemaal geen last van.
mocht loulou er dus echt last van krijgen dan wordt ik gebeld.
de duinwatermaatschappij gaat ook niet gaan dokteren met de paarden. dat is mij vanaf het begin duidelijk verteld.
mochten ze echt iets hebben dan is het dus einde verhaal. maar dan heeft ze de laatste jaren iig een prima leven gehad.
0ojannekeo0 schreef:Als ik een paard heb dat chronisch ziek is dan wil het zeggen dat het nooit meer zal genezen, dan vind ik het oneerlijk tegen over mijn paard om hem te laten leven. Ik zal er dan ook geen duizenden euro's tegen aan gooien. Ik ben misschien heel hard, maar voor dat geld heb ik een nieuw paard!

Ireentjuh schreef:Oke daar heb je gelijk in Katiavl
Chronisch betekend dat iets langdurig is.. Maar veel van de chronische aandoeningen bij paarden zullen niet meer genezen (artrose, dampigheid, cushing etc.)
we leren bij MyWishMax schreef:Naomi_Star schreef:tjaa het blijft moeilijk om hierover te oordelen.. Met naomi ben ik ook al sinds ik haar heb aan het doktoren. Maar zolang ik zie dat zij nog lekker levendig is en werkwillig is heb ik er echt ALLES voor over om haar te helpen. Ik zou ook niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Op het moment gaat het ook heel slecht met der en het is zelfs zo erg dat ik aan het twijfelen was of dat ik der niet een spuitje moest geven. Maar toch probeer ik het weer aan, de fysio komt maandag haar weer een behandeling geven. En mocht deze behandeling niet goed genoeg zijn, wel voor haar pijnvrij maar voor mij nooit meer rijden zou mij dat niks uit maken! dan mag ze van mij voor de rest van haar leven in een weitje staan zolang ze er zelf maar niet onder lijdt! want dat zou ik mezelf nooit vergeven!
Dat heb ik ook emt Max, ben al langer aan het stappen dan aan het rijdenMaar hij is zo geweldig dat ik het voor hem over heb. Maar er zijn ook al heel veel verschillende DA's bij hem geweest en ook fysio en alternatief enzovoorts. En na een tijdje kán je niks meer doen..
!wsundayl schreef:Het moeilijkste van dit alles vindt ik hoe bepaal je hoeveel pijn je paard heeft. En hoe bepaal je welke grens van pijn aanvaardbaar is voor een paard.
Ik zou voor Nusca ook alles doen wat ik kan doen, maar alleen als ik zeker weet dat het haar zal helpen. En ja ik weet waar ik aan begonnen ben met een paard qua kosten die er kunnen komen, maar je kan niet van een ieder verwachten dat ze duizenden euro´s kunnen uitgeven aan een paard.
Ik weet ook niet wat de toekomst brengen zal. Als alleen degene die 100% zeker weten dat ze over 10 of 20 jaar duizenden euro´s kunnen uitgeven aan een ziek paard er een kopen dan zouden er heel wat minder paarden verkocht worden.
BitchyWitchy schreef:wsundayl schreef:Het moeilijkste van dit alles vindt ik hoe bepaal je hoeveel pijn je paard heeft. En hoe bepaal je welke grens van pijn aanvaardbaar is voor een paard.
Ik zou voor Nusca ook alles doen wat ik kan doen, maar alleen als ik zeker weet dat het haar zal helpen. En ja ik weet waar ik aan begonnen ben met een paard qua kosten die er kunnen komen, maar je kan niet van een ieder verwachten dat ze duizenden euro´s kunnen uitgeven aan een paard.
Ik weet ook niet wat de toekomst brengen zal. Als alleen degene die 100% zeker weten dat ze over 10 of 20 jaar duizenden euro´s kunnen uitgeven aan een ziek paard er een kopen dan zouden er heel wat minder paarden verkocht worden.
Geloof me, als jij je paard goed kent zul je het zelf zien. Je paard geeft echt wel aan wanneer het genoeg is geweest!