Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
jenneke1029 schreef:Over twee weken komt Annamarie bij ons langs om te kijken of ze Pebbels van haar trailerprobleem af kan helpen.
We dachten eerst dat het aan onze nieuwe trailer lag dat er iets mee was maar gisteren zijn we met haar naar de les geweest in een andere trailer.
Ze was gelukkig niet in paniek maar ze was kleddernat en was ook onrustig onderweg niet zo extreem als de laatste keer gelukkig.
De les ging niet goed en ik heb halverwege maar besloten dat ik op moest houden met rijden Pebbels stond nog strak van de spanning.
Ik heb haar nog even lekker uitgestapt en toen hebben we haar weer goed ingepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Het was eigenlijk weer een drama onderweg en we waren blij dat we weer heel thuis waren we haalden haar van de trailer af en ze was nu heel erg nat zelf haar voorpluk daar droop het zweet van af ook heeft ze onderweg in de trailer gelegen dat konden we aan haar transport beschermers zien.
We hebben gisteravond maar besloten om te stoppen met de wedsrijden dit is niet meer te doen voor Pebbels ik was echt heel verdrietig het gaat de laatste tijd juist weer zo goed.
We wouden het nog een keer proberen op de vrachtwagen en is ze daar ook zo in paniek is het over met de lessen en de wedstrijden dit willen we haar niet aan doen.
Vanmorgen kwam Joost onze hoefsmid Pebbels beslaan en hebben Henk en Collette Joost het probleem uitgelegt.
Joost vond het ook vreemd dat ze al jaren zonder problemen op de trailer stond en dat er nu zulke problemen waren het is een schat van een merrie zei hij en dat is ook zo en hoe bang dat ze voor de trailer is zo lief stapt ze er elke keer ook weer op dat geeft al aan dat het een SCHAT is.
Joost kwam met het idee om Annemarie er eens bij te halen wij kennen haar niet echt maar zoals we van Joost nu weten is ze erg goed.
Nu is de afspraak gemaakt en komt ze dus over twee weken.
Wat zijn we allemaal BLIJ!!!!!!!
Misschien lukt het haar ook wel niet maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we kunnen doen.
Ze komt met een heel team en een drie paards trailer met camera en we zien wel hoe en wat.
Ik hou jullie op de hoogte van alles spannend.
Yvonnelind schreef:Jouw post lomt mij een beetje negatief over Wendymisran1. Ik denk dat geen enkel paard helemaal vrijwillig op ee trailer stapt, ook niet bij jouw methode. Annemarie heeft een hele vriendelijke manier, ik heb haar en Monty Roberts zelf aan het werk gezien. Bovendien heb je zelf ook eens beweerd dat je getraind was door Monty Roberts?
Hoe kom je eigenlijk aan die cijfers die je noemt? Op wedstrijd staat 70% van de paarden binnen 2 minuten op de trailer is mijn ervaring (gelukkig),
Jouw methode is vast ook wel goed, maar ik vind het eigenlijk wel heel raar dat je Annemarie af gaat kraken in een topic waar iedereen juist blij is dat ze heeft bewezen dat ze het trailer probleem heel goed op weet te pakken.
wendymisran1 schreef:jenneke1029 schreef:Over twee weken komt Annamarie bij ons langs om te kijken of ze Pebbels van haar trailerprobleem af kan helpen.
We dachten eerst dat het aan onze nieuwe trailer lag dat er iets mee was maar gisteren zijn we met haar naar de les geweest in een andere trailer.
Ze was gelukkig niet in paniek maar ze was kleddernat en was ook onrustig onderweg niet zo extreem als de laatste keer gelukkig.
De les ging niet goed en ik heb halverwege maar besloten dat ik op moest houden met rijden Pebbels stond nog strak van de spanning.
Ik heb haar nog even lekker uitgestapt en toen hebben we haar weer goed ingepakt en zijn weer naar huis gegaan.
Het was eigenlijk weer een drama onderweg en we waren blij dat we weer heel thuis waren we haalden haar van de trailer af en ze was nu heel erg nat zelf haar voorpluk daar droop het zweet van af ook heeft ze onderweg in de trailer gelegen dat konden we aan haar transport beschermers zien.
We hebben gisteravond maar besloten om te stoppen met de wedsrijden dit is niet meer te doen voor Pebbels ik was echt heel verdrietig het gaat de laatste tijd juist weer zo goed.
We wouden het nog een keer proberen op de vrachtwagen en is ze daar ook zo in paniek is het over met de lessen en de wedstrijden dit willen we haar niet aan doen.
Vanmorgen kwam Joost onze hoefsmid Pebbels beslaan en hebben Henk en Collette Joost het probleem uitgelegt.
Joost vond het ook vreemd dat ze al jaren zonder problemen op de trailer stond en dat er nu zulke problemen waren het is een schat van een merrie zei hij en dat is ook zo en hoe bang dat ze voor de trailer is zo lief stapt ze er elke keer ook weer op dat geeft al aan dat het een SCHAT is.
Joost kwam met het idee om Annemarie er eens bij te halen wij kennen haar niet echt maar zoals we van Joost nu weten is ze erg goed.
Nu is de afspraak gemaakt en komt ze dus over twee weken.
Wat zijn we allemaal BLIJ!!!!!!!
Misschien lukt het haar ook wel niet maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan wat we kunnen doen.
Ze komt met een heel team en een drie paards trailer met camera en we zien wel hoe en wat.
Ik hou jullie op de hoogte van alles spannend.
Ik heb een tijdje geleden ook op je topic gereageerd en toen had je al iemand anders gevonden die je kon helpen met laden. Ik weet hoe hun werken en ik ben van mening dat het nog steeds dwang is. Zij is getraind door monty roberts en hij heeft de mens altijd geleerd nooit met dwang je paard iets aan te leren en laden met dranghekken is nog steeds dwang.
Wij laden ook paarden op de trailer, maar niet op die manier, wij vragen zonder enkele dwang en ze reageren daardoor veel beter en krijgen nooit een terugval. Naarmate je paard het weer even niet doet moet je weer terug naar die dwang methode van of dranghekken, die je niet bij je hebt of longeerlijnen. En die druk die hun gebruiken is gewoon hard trekken en wachten tot ie naar voren komt druk eraf en belonen, dat kan ook met veel minder druk.
onze trainingsmethode is gebasseerd op vragen en geen dwang. wij gebruiken geen enkele vorm van extreme duk of andere hulpmiddelen. Want je zou dan nog steeds nooit alleen kunnen laden als zich een probleem voordoet. wij leren het paard in 5 sessies van een uur aan zelf de trainler in te lopen op commando "ga" en achteruit lopen met het commando "terug". en daarin dat uurtje trainen wij ook nog de eigenaar.
Laden van paarden is door heel nederland een groot probleem, meer dan 70% van de paarden doen er langer dan 25 min over om een trailer in te lopen, gewoon weg omdat het een probleem voor ze is. en laden met dwang is geen oplossing.
jenneke1029 schreef:Het is heel goed afgelopen Annemarie is een toppetje.
Vanmorgen zaten we met spanning te wachten op haar.
Rond half elf was ze er samen met haar stagaire.We hebben gezellig met zijn allen een bakje koffie gehad en ondertussen hebben we de hele trailer geschiedenis doorgesproken. Annemarie wist meteen wat pebbels deed en hoe het altijd ging dat kwam omdat ze zelf een paard heeft gehad die precies hetzelfde deed en heeft dit allemaal uitgezocht en zo is ze met dit werk begonnen.
Ze heeft ons alles uitgelegd hoe een paard denkt en hoe zijn gedrag is.
Het probleem met pebbels is dat ze erg gevoelig is op haar vlanken en zodra ze daar druk voelt dat ze die druk dan op gaan zoeken dat komt weer uit de natuurlijke reactie van het paard weg.
In het wild als ze worden aangevallen door bijvoorbeeld honden dan pakken die een paard beet in de vlanken en het paard weet dat het weg zou lopen dat ze een hele grote buikwond zou krijgen. En dan is hun reactie dan dat ze de hond zeg maar wegduwen of omvallen zoals ik het heb begrepen van Annemarie wat dan ook een logiese reactie zou zijn bij een paard dat druk voelt op zijn vlanken door het tussenschot van de trailer en dan om gaan vallen en niet stabiel meer zijn. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
Toen alles verteld was zijn we met het echte werk begonnen.
Pebbels kreeg een speciaal halster om en een bescherm kapje voor boven op haar hoofd.
Alles was uit haar zeer ruime trailer gehaald (3 paards trailer) en ze begon eerst pebbels op haar gemak te stellen en daarna een paar keer er op lopen en er weer af.
Toen dat goed ging heeft ze haar er weer op gezet en de klep dichtgedaan en heeft ze 10 meter gereden met de trailer stapvoets normaal begon de ellende meteen maar ze bleef nu rustig staan met haar hoofd naar de achterkant van de trailer en een beetje scheef dat is zeg maar het makkelijkste voor een paard om te staan.
Toen dat goed was gegaan heeft ze pebbels er weer afgehaald en beloond en hebben we haar er weer opgezet en zijn we een kwartiertje wezen rijden ik zat samen met henk te wachten wanneer het weer fout zou gaan maar het ging niet fout we hebben haar niet gehoord. Het is gewoon onverstelbaar dat het zo goed is gegaan dit hadden we niet verwacht.
Nu komt ze over twee weken weer en komt ze met een kleinere trailer om het elke keer stapje voor stapje te begeleiden en om haar weer normaal in een gewone twee paards trailer te krijgen zodat we weer met twee paarden weg kunnen.
We hebben weer goede hoop gekregen en we zijn echt dolblij met Annemarie wat is ze goed wij raden iedereen aan als er iets met trailerproblemen is raadpleeg haar echt waar ze is in een woord geweldig.

Niks te danken,jullie bedankt,het was een hele fijne dag en jenneke en ik hebben er veel van geleerd.We kijken nu al uit naar jullie volgende bezoek,en pebbels ook!

Citaat:Wauw mag ik vragen wat zoiets nou kost? mag ook via PB.
Ik denk dat ik dit wel mag zeggen van annemarie,ze heeft hier bij ons helemaal niks voor gevraagd!!!
Citaat:Ik hoop dat dit met Dapper ook nog eens gaat lukken
Zeker weten dat het jouw ook gaat lukken,Heb je het schema gezien?