Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Als eigenaar van een paard ben je verantwoordelijk voor dat dier. Je behoort hem (bijna) iedere dag te rijden. Anders moet je er geen aanschaffen. Door een ander er mee op te zadelen blijft het jouw verantwoordelijkheid. Dus je vraagt er of niets voor of je betaalt ervoor. Als je te lui bent om je hond uit te laten dan moet je er ook voor betalen..
en de mensen die mij kennen weten dat ik niet iemand ben die ever zn verantwoordelijkheden jegens dr paard zou verzaken!Citaat:Hoezo vind jij dit dan geen wederzijdse dienst?
Jij zoekt iemand omdat je geen tijd / zin hebt om je paard te verzorgen. Iemand anders kan dit voor je doen, HELPT jou dus.. en vindt dit nog leuk om te doen ook, waarmee jij haar dus weer HELPT. Dat noemt men bij mijn weten een wederzijdse dienst
En euh, op een manege neem je ten eerste lessen. Ten tweede hebben die maneges jou niet nodig maar kom jij daar ALLEEN voor je plezier en HELP je er niemand mee.. ofwel.. geen wederzijdse dienst maar iets dat je doet voor je eigen plezier; en daar mag je best voor betalen

gruwelijk.... ??? Sorry ??? vooroordelen??Citaat:Gruwelijk hoe sommige mensen vooroordelen over manegepaarden hebben.. veel van de manegepaarden bij de manege waar ik rijdt zijn zelfs beter dan veel eigen paarden die ik ken op sport-niveau, dus beetje jammer deze opmerking
cissy schreef:
je spreekt jezelf tegen, die bijrijder doet het toch ook voor zijn/haar plezier...![]()
Op een manege kom je oa ook omdat je geen eigen paard kunt betalen naast je lessen, althans ik wel vroegah.

). Op de manege zit je dus over het algemeen alleen voor je eigen plezier en je rijdt daar niet omdat de beheerders geen tijd hebben of niemand anders kunnen vinden die de paarden rijden wilt 
Citaat:Toch vreemd dat men verschil maakt tussen leasen en bijrijden, in mijn ogen is dat nl geen enkel verschil. Kan iemand mij dat dan eens uitleggen?? Er zijn zat mensen die geen sportpaard kunnen betalen en gaan er dan een leasen maar hier gaat men over de pis als ze moeten betalen voor bijrijden en is het ineens een wederdienst. Ik zal er wel te blond voor zijn om dat te begrijpen.
Citaat:gruwelijk.... ??? Sorry ??? vooroordelen??![]()
nee hoor, helemaal niet! maar jij zit blijkbaar bij een goede manege in de buurt.... wees blij voor jezelf, maar zeg niet dat ik vooroordelen heb! Begin niet over vooroordelen op Bokt
Citaat:Bij leasen heb je vaak, lang niet altijd hoor, ook wat meer te vertellen en te doen dan bij een bijrijdpaard.
Zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden denken nietwaar? ThaGirl schreef:Opzich vind ik juist wel dat je een vergoeding mag vragen, want jij betaalt toch ook stalling, voer, tuig voor je paard.
Zij maakt daar gebruik van, dus vind ik best dat je er wat voor mag vragen.
, maar lekker laten rijden en helpen met je beestje. Citaat:Kortom een klein bedrag is niet verkeerd voor beide partijen, als ze op een manege gaan rijden betalen ze meer en hebben ze minder plezier.
Ik heb er al eens eerder een heftige discussie over gehad in een topic waarin ik vroeg waarom leasen wel betalen en bijrijden niet. Citaat:Maar jij wilde het paard hebben dus zul je er ook voor moeten betalen
cissy schreef:Citaat:Maar jij wilde het paard hebben dus zul je er ook voor moeten betalen
nog een nadenkertje: waarom dan kinderbijslag geven aan mensen met kinderen....??
slimmerik schreef:Even voor alle duidelijkheid: leasen gebeurt uit commercieel oogpunt. Zuiver voor de centjes. Bijrijden is om die eigenaar die zonodig een knol voor de status wil hebben maar daar zelf te weinig voor wil zorgen.
nielsd schreef:slimmerik schreef:Even voor alle duidelijkheid: leasen gebeurt uit commercieel oogpunt. Zuiver voor de centjes. Bijrijden is om die eigenaar die zonodig een knol voor de status wil hebben maar daar zelf te weinig voor wil zorgen.
Of kan zorgen. Ik vind dat erg kortzichtig wat je nu zegt...
linky schreef:
Kinderbijslag is ook een idioot iets, maak onderwijs gratis en schaf die hele handel af. Wij noemen het dan ook een "fokpremie".
nielsd schreef:Sommige mensen hebben ook te weinig tijd om elke dag te rijden maar wel om te verzorgen. Dan is een bijrijder een prima oplossing.
cissy schreef:EvaloveSandy schreef:Maar jij wilde het paard hebben dus zul je er ook voor moeten betalen
nog een nadenkertje: waarom dan kinderbijslag geven aan mensen met kinderen....??
heb al 2 medestanders! jippie, ik word nou te melig, ik ga nokken .... cissy schreef:@slimmerik, ik had bijna iets niet zo aardigs tegen je gezegd maar ik hou mn mond al kost het me moeite..... Niet iedereen die een bijrijder zoekt heeft 'een knol voor de status en wil er niet zelf voor zorgen' over vooroordelen gesproken... pfff ik ga naar mn knol, heb genoeg gediscuzeurt voor vandaag.
En daar erger ik me groen en geel aan.