Groot probleem met koop haflingerruin!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Re: Groot probleem met koop haflingerruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:51

je hebt een pb...(ken de stal niet....)

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:54

mijn paard bleek na aankoop (had er nadrukkelijk naar gevraagd) ook zomereczeem te hebben, zij stond ook voor 1500 te koop (N-H) maar ik had 1400 betaald en zou 100 later betalen, die 100 hebben ze nooit gekregen, ik zit verdorrie met een schurend paard! gelukkig ist bij haar nog niet zo erg als bij de shet Lachen ik had haar trouwens niet laten keuren achteraf stom natuurlijk maja ik heb nu wel een leuk paardje Lachen

Veel succes ermee!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 01:58

Jee wat een kl*te zooi voor je zeg! Denk je ff leuk een maatje te krijgen.. krijg je dit soort gedoe.. Nou veel sterkte iig en ik blijf dit topic even volgen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:01

Tja goed balen maar zoals anderen eerder zeggen je had het aan kunnen zien komen. En dan ook nog ruilen voor een andere pony en niet eens de vervoerskosten kunnen betalen.
Als je paard nu ziek wordt waar ga je dat van betalen, als je hier al zo moeilijk over doet???

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:20

Volgens mij heb je gewoon een half jaar kopersgarantie Ja Terugbrengen die hap!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:27

Het is wel ingewikkeld met die inruilpony, maar exceem lijkt mij een koopontbindend gebrek, en helemaal als jij er specifiek naar gevraagt hebt, en er dus willens en wetens gelogen is.
Heb jijzelf een inruilpaard geaccepteerd? of je moeder? Als jij het alleen zaelf was kan je het altijd gooien op: jong meisje overdondert door professionele verkoper.

Ik kon bij de koop van mijn paard niet echt iets zien, maar ik hed een gevoel. Dus heb ik in het koopcontract laten zetten dat als hij binnen een jaar seme ontwikkelde, dat de koop ontbonden zou worden. Ik heb hem 4 keer door 4 verschillende dierenartsen laten nakijken, en ze zeiden allemaal dat er niets aan de hand was. En je raad het; na 1,5 fullout exceem. Dus zo eenvoudig is het niet aan te tonen.
Maar jouw pony had al korte manen, niet de norm voor haflingers, en jeukte behoorlijk. Dus de verkopers wisten het wel.
Ik denk dat je toch een kans maakt.
Een seme-paard kost je een hoop extra geld en veel pijn in je hart.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 09:56

Silviabol schreef:
Tja goed balen maar zoals anderen eerder zeggen je had het aan kunnen zien komen. En dan ook nog ruilen voor een andere pony en niet eens de vervoerskosten kunnen betalen.
Als je paard nu ziek wordt waar ga je dat van betalen, als je hier al zo moeilijk over doet???

ze zegt toch niet dat ze het niet KAN betalen, maar ze WIL het niet betalen, en dat lijkt me ook wel logisch, bij elkaar moet ze ruim 400 euro betalen om een pony bij haar thuis te krijgen, achterlijke bedragen!!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:14

Welke site is van hen? Die wil ik ook wel even zien.Vind het wel belachelijk wat hier gebeurd. Ze moeten gewoon de pony terugnemen en de kosten van brengen en halen zouden jullie eventueel kunnen delen ofzo maar zoals het nu gaat is belachelijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:16

even googlen op dressuurhof langerak

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:18

Weet je toevallig hoe die mensen heten van die stal?

Waarschijnlijk ken ik ze!
(en heb er dan ook niet zulke goede ervaringen mee)

Petra Boos!

chantal13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 17:37

haai,
Er staat niet dat ik geen 200 euro kán betalen!
Het gaat erom dat ik totaal geen 2200 euro voor een haflinger zonder papieren ga betalen.

Vandaag contact gehad met rechtsbijstand. De tegenpartij heeft de dierenarts gevraagd of hij een verklaring wil maken dat Midas geen zomerexceem had. En natuurlijk gaat deze dierenarts daar mee akkoord.
Dat is dus probleem 2. Al met al word het moeilijk, maar ik hou de moed erin Knipoog
Met de verklaring van de dierenarts toen hij die eerste dag hier kwam, en al schuurde enz komen we wel verder.
Het gaat dus niet zo makkelijk een koop te ontbinden.

Groetjes Chantal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-06 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:07

Silviabol schreef:

het gaat hier niet! over het wel of niet kunnen! betalen maar over het feit dat de verkoper niet geheel eerlijk en netjes handelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:41

precies Lachen wij vinden het gewoon belachelijk om 2x vervoerskosten te betalen, als hun midas zouden ophalen zouden ze die pony net zo goed mee kunnen nemen, als ze we ze wel geruild hadden, dan kunnen wij dat ook wel doen, met een lege trailer heen rijden rocky meenemen, en ze zien maar hoe ze midas ophalen, is toch belachelijk, of je nou met een lege trailer rijd, of met een haf erin, dat maakt toch niet zoveel verschil..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:44

maar als jij een verklaring hebt van jouw dierenarts en zij eentje van hun dierenarts dan kan het nog heel gezellig worden!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:59

Kunnen jullie niet nog een dierenarts een verklaring af laten leggen? iemand die jullie beiden niet kennen?? Dan is het het eerlijkst.. Heel veel succes ermee!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:43

ik bemoei me er verder niet mee, maar ik wil wel even kwijt, dat als jullie alles op kunnen lossen, dat ik dan met liefde voor jullie wil rijden, en zeker niet voor 200 euro Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 08:57

hey Dana, dat zou heel erg mooi zijn! rechtsbijstand is bang dat we er niet uitkomen, ook niet met een andere da, die stal had 1 dag nadat rechtsbijstand, had gezegd dat we de vervoerskosten niet wouden betalen, al een advocaat, en ze staan sterker...
rechtsbijstand zei dat we die andere pony moesten kopen, en de vervoerskosten wel betalen, omdat we er anders nog niet uitkomen, en met midas zitten, ik ben bang dat die pony al verkocht is, maar mn zusje zou vandaag of morgen bellen. die vrouw wil geen zaken meer doen, maar die is er nu niet, heel erg bedankt voor je aanbod Haha! (nu maar hopen dat die pony er nog is)

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:09

Hoi,

Weet je wel zeker dat het zomer exceem is? Mijn pony's hebben het ook, die hebben zich rot lopen schuren van de zomer, maar nu helemaal niet meer. Heeft hij niet iets anders? Kan het niet een reactie op ander voer of een allergie zijn, of parasieten? Ik vind het zo raar dat hij nu nog schuurt?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:29

Nog even over de vervoerskosten..
Ze vragen jou 200 euro om je paard naar je toe te brengen.(toch?)
Maar hun paard staat nog bij jou.
Als ze nou komen om hun paard op te halen,waarom brengen ze dan niet meteen jou paardje mee?
Dan hebben ze maar 1 rit nodig,heen en weer..
Of je speelt het zo,dat je hun paard gaat brengen,en jou paard gaat halen,en dan vraag je 300 euro voor het brengen van hun paard,omdat jij er kosten en tijd aan gemaakt hebt. Clown
Dan kan je meteen zeggen: laat die 300 euro anders maar zitten,dat is de bijbetaling voor Rocky.
(dat was toch 300 euro?)
Of is het intussen zover dat je Rocky niet meer wil,ook al gaan ze daarmee accoord?

Hoe het ook zit zit het,maar het is iig. zeer vervelend.
Succes ermee.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:34

EvaSuzanne schreef:
Hoi,

Weet je wel zeker dat het zomer exceem is? Mijn pony's hebben het ook, die hebben zich rot lopen schuren van de zomer, maar nu helemaal niet meer. Heeft hij niet iets anders? Kan het niet een reactie op ander voer of een allergie zijn, of parasieten? Ik vind het zo raar dat hij nu nog schuurt?

Aangezien het weer helemaal de kluts kwijt is en het veel warmer is dan normaal voor deze tijd van het jaar kan het makkelijk. Zelfs de horzels waren er langer, dieren die nog niet in winterslaap zijn en nog niet zo lang geleden kwam je zelfs nog vlinders tegen. Knipoog

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:13

Jeetje wat een rare zaak is dit. Ik heb zelf ook een paard met zomerexceem, maar die heeft er nu helemaal geen last meer van. In de zomer staat hij met een exceemdeken om en nu al zeker 2 maanden niet meer.
Toen ik mijn paard kocht heb ik hem laten keuren door een DA bij mij en hij was ook al gekeurd daar waar hij vandaan kwam. Maar moest hem zowiezo laten keuren voor de verzekering.
Ik vind de verkopers heel slecht om een 16 jarige zo te behandelen, goede reclame voor hun bedrijf. En dan nog dreigen met, dat als je Midas terug brengt hij naar de slacht gaat, echt belachelijk. Ik vind het niet kunnen, dat ze zo met een koper omgaan. Hopelijk komt het allemaal goed, en mischien is het verstandig om een DA te laten komen, misschien is het idd geen zomerexceem maar een parasiet en kun je hem er goed voor behandelen. Mijn paardje (tinker) heeft ook erge jeuk gehad aan zijn voeten (daar waar de sokken zitten) en die heb ik nu behandeld met sebasil dit is tegen parasieten en mijten, en nu heeft hij er geen last meer van.
Heel veel sterkte nog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:18

Nou, je had Midas al gewoon terug kunnen brengen, en je hoort je geld ook terug te krijgen.
Want als het paard niet bevalt, of het gewoon niet klikt, hoor je hem terug te kunnen brengen, en je geld terug te krijgen volgens mij hoor!
Dus dit is inderdaad niet zo netjes!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:47

de pony is volgens mij al gekocht in september, vlak na aankoop contateerden zij de eczeem en toen hebben ze eerst gewacht op geschikte inruil. Dus zo lang speelt dit al. Mijn pony heb ik eind oktober, begin november zijn eczeemdeken pas afgedaan. Tussendoor wel geprobeerd maar kreeg toen jeuk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:01

ik zou ook laten keuren door een onpartijdige DA, ligt eraan wat hij zegt wat het is, maar denk als hij bevestigd dat exzeem is dat je wel sterker staat. En die vervoerskosten zijn belachelijk * weet niet hoever het is, maar met een diezel van groningen naar maastricht ben je dat nog niet aan benzine kwijt, nog niet eens de helft heen en terug.
Succes met alles, ik zou niet meer accoord gaan met die bijbetalingen, hun verkopen je zieken ponny ( ga ik nu vanuit dat idd exzeem is) en dat van de slacht, hebben ze bij mijn oud eponny ook gedaan. Had ook exzeem en zou naar slacht gaan, uiteindelijk heb ik teruggekocht na anderhalf jaar voor meer geld als waar ik haar voor verkocht had. Als jij je hecht aan een beestje en slacht hoort dan wil je hem toch hebben, zo redeneren hun.
ps, mijn paardje heeft zich deze hele zome rniet gescheurt, hoop dat het zo blijft!!! eindelijk langere manen. Als je hem echt wil kopen je kan altijd nog exzeemdeken opdoen of verschillende andere dingen proberen. ik had poeder voor door het voer en lotion voor de jeuk, werrkte ook vrij goed.maar dan wel geld terug natuurlijk, voor dat geld koop je geen zieke ponny

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:18

hey,
wat naar zeg, denk je een leuke had te kopen is er zo'n nasleep.
Ik hoop dat je snel een oplossing vind.
Vond het idee van Midas terugbrengen en Rocky halen voor die extra 300 euro best slim Lachen
Succes ermee