Mijn vader heeft een BMW 530 D en we hebben een 2 paards-trailer en dat gaat hardstikke goed!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Woestein schreef:amondi schreef:net wat ikke zegt: merk?.... maakt niet uit.
motor, vanaf 1.8 of zo voor 1 paard( minimaal)
kom je bij alle merken op een grotere middenklasser uit: ford mondeo opele Vectra, Toyota Carina( als je hem kan vinden) peugeot 406 etc!
De ford heeft het voordeel meestal net een slag goedkoper in aanschaf te zijn! Maar welk budget heb je in je achterhoofd?
En dan de verzekering en wegenbelasting: een ford mondeo benzine 1.8 of een Ford mondeo TDI 2.3: dat scheelt 100den euro's per jaar, aan kosten alleen al!
Ik zoek eem auto tot laat zeggen 3 a 3,5 duizend euro.
Goed koper mag (graag) uiteraard altijd
Dus ik kom al snel op auto's via iets als http://www.autojoure.nl
Al met al zoek ik dus het goedkoopste soort auto die dus een trailer(1,5) mag trekken die er is.
Ik kijk zelf ook wel rond maar heb er dus beslist geen verstand van waar je op moet letten...
(als ik het geld had dan had er nu wel een KIA Sorrento voor de deur gestaan)
Een Cayenne zit er helaas voor mij niet in... het zou eerder richting de Ford Mondeo gaan, zoals ik hier in het topic las. Die zijn nog wat betaalbaar... maar zouden die niet een vrij hoge wegenbelasting hebben?
een porsche in de trailer
.Suprice schreef:Wij mogen de auto van mijn opa en oma lenen, een citroën C4 en die trekt een 2 paardstrailer met 2 paarden gemakkelijk!
Woestein schreef:Zo aangezien het topic toch omhoog gehaald is..
Ik heb ondertussen een Opel Omega 2.5 en dat ding trekt een trailertje op zijn/haar pinkjes!
Automaatje en voorzien van alle luxe die er toen voor handen was![]()
Wel zuipt hij benzine met een trailer erachter.. maarja de keuze was of dure wegenbelasting of wat vaker tanken.. in mijn geval rij ik te weinig km om van een diesel te kunnen profiteren.
Oja hij zat ook nog eens ruim onder mijn budget
Margreet schreef:Als je ook een ander motorblok inbouwt wel
met 1 paard erin merk je echt weinig verschil van optrekken... maar goed een patrol is wel zwaar en alleen makkelijk als je grijs kenteken mag rijden! anders is het weggegooit geld. Jobbeltje schreef:@ Ikke: kan je bij een Diesel ook een G3 installatie laten inbouwen?