merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:25

Is ze nog geschikt voor de fok?

Donja_97
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-10-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:29

Je hoort wel vaker van dat soort verhalen.
Ik heb ook wel een paar keer gehoord dat er ook paarden waren met pees of spierblessures(dacht ik) en die gingen dan naar Italië daar werden de pezen doorgesneden zodat ze geen pijn meer hadden en dan liepen die paarden "gewoon" op het strand...
Ik heb verder geen ideeën.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 21:29

@ griebels: de merrie is afgekeurd VOOR DE SPORT op een chronische peesblessure vervolgens is ze doorverkocht VOOR DE SPORT dan zijn ze wel degelijk strafbaar afkeuringsrapport en alles zit erbij...

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:52

volgens de DA is de afwijking dusdanig dat het dier met pijn moet leven. 'de prognose is dusdanig slecht...' staat er letterlijk in het rapport. bovendien hebben we nog meer info... het was op dat moment het beste om het paardje af te laten maken, en misschien moet dat alsnog. dat ze van hot naar her wordt gesleurd is al erg genoeg, laat staan dat er nog mee gereden wordt, zéker omdat het ook nog eens intensief is.

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:00

mijn pony had ook chronische peesschede ontsteking en aan 4 benen artrose en ik heb hem dus zelf weggebracht zodat ik zeker wist dat t goed was.. ik hoor maar al te vaak dat paarden die er goed uitzien door verzekering door verkocht worden helaas maar waar

@ts kan een vriendin nie zogenaamd gaan kijken en ga achter je (onbetrouwbare)
verzekering aan..

sterkte en succes..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:01

Poeh dat is idd wreed om tegen te komen! En iedereen die hier nu zomaar gaat roepen: had je maar moeten meegaan --> helaas is niet iedereen zo paranoia en betsaan er nog mensen die in het goede geloven ja. Ik zou er ook van kapot geweest zijn als mijn eigen paard plots afgekeurd werd en ik dan de moeilijke beslissing moest maken om haar weg te brengen. Mss dom idd om niet na te kijken wat de verzekering ermee mocht doen, maar dat zal de TS zich nu ook wel allemaal beklagen, dus roepen van Is je eigen schuld, haalt niks uit. Sterkte en ik hoop dat jullie een oplossing vinden!

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:07

ik verwijt ts niets .... in principe hoor jeo ok te kunnen vertrouwen op je verzekering.. belachelijk dat ze dat gedaan hebben welke verzekering was het???
en ik ging zelf mee omdat ik datwilde ik wilde hem wegbrengen want was mijn mening hij heeft ook voor mij zn best gedaan,,maar das ieders eugen keus ik begrijp heel goed dat sommige dat te emotioneel vinden ofzo

Woestein

Berichten: 2847
Geregistreerd: 09-12-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:57

Ik heb ook het vorige topic eens doorgelezen en ik hoop dat er voor alle partijen een goede oplossing komt.

Endurance is een zware tak van paarden sport maar met gedegen training kan het met vele paarden beoefend worden.
Ik kan zo een paar paarden noemen die na rust en medicatie toch nog terug komen in de sport na een peesblessure let wel wedstrijden worden het eerste jaar na de blessure noggeneens vaak gereden, en indien dat wel is dan zijn dat vaak korte trainings ritjes (klasse 1 rit) voor paarden die klasse 3 of 4 normaal starten.
Er zijn ook paarden die niet meer geschikt zijn voor een andere tak van sport (dravers, dressuur/spring paarden e.a) die weer wel goed mee draaien in de endurance (wat denk ik kom door het vele rechttoe rechtaan rijden cq trainen)
Tuurlijk er zijn ook paarden waar dit niet voor geld.
De keuringen tijdens een rit zijn zwaar, een aantal onregelmatige pasjes, en dit wordt echt goed bekeken (wat beoordeeld wordt door de hoofdveterinair) en het paard heeft een B op zijn locomotie, met een C worden ze afgekeurd.
Er zijn elk jaar wel mensen die na de eerste keuring alweer huiswaarts kunnen keren omdat het paard ergens niet goed is.

Heb in mijn eerdere bericht gemeld dat deze merrie veel ritten heeft gereden dit jaar maar dat dat allen klasse 1 ritten zijn geweest.
De klasse 2 rit die ze gestart moet hebben kan ik niet vinden dus is ze daar waarschijnlijk afgekeurd, let wel dit kan ook door een te hoge hartslag komen of door een andere reden dan het geen goede locomotie hebben.

Er blijven altijd mensen zijn die middelen gebruiken of te competitie gericht rijden die het een aantal keren goed doen maar waarvan het paardje op een gegeven ogenblik het bijltje erbij neer gooid.
Gelukkig vallen dit soort mensen altijd door de mand.
Ik hoop dan ook dat ik nu geen PBtje van een bokker ontvangt over al het kwel en kwee in de paardensport, zit er zelf ook al 18 jaar in dus ik weet ook wel hoe bepaalde dingen gaan, en ik weet dat ze in de endurance streng en deskundig genoeg zijn om de rotte appels er tussenuit te plukken.

Nogmaals ik hoop dat het met dit paardje goed komt ongeacht wat er met haar zal gaan gebeuren.

Helaas zijn er inderdaad handelaren die deals maken met bepaalde verzekeringen en waarvan de paarden die voor de sport afgekeurd worden toch in de handel terecht komen.
Daarom is mijn paard niet verzekerd en mocht hij na meerdere onderzoeken niet pijnvrij kunnen leven dan krijgt hij op stal zijn laatste spuitje.

hobbelheks

Berichten: 8846
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:36

weet je wat ik nou zo jammer vind, het lijkt alsof je sill gewoon dood wenst
ze doet het leuk in de endurance is hartstikke blij en vrolijk en jij wilt niet dat ze een goed baas krijgt
jammer dat je zo egoistisch bent..
kijk ik begrijp best dat het verschrikkelijk is om je paard waarvan je denkt dat ie dood is terug te vinden en dat dat een schok is, maar je weet het nu al zo'n tijd dat die schok nu wel over zal zijn
gun sill toch een prettig leven en dat ze heel veel pijn heeft geloof ik niet dan deed ze het niet zo goed

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:41

MysticTinker schreef:
Misschien klopte de uitslag toch niet en had ze helemaal geen chronische peesontsteking,


wat een rotverhaal !! ik wil je veel sterkte wensen lijkt me vreselijk moeilijk om dat zo tegen te komen in de veronderstelling dat ze niet meer leeft........

maar een verkeerde diagnose; ja dat zou kunnen maar emmeloord is toch ook niet zomaar een dierenartsje.....

iemand zei dat dit een reden was om je paard niet naar de slacht te brengen maar daar ben ik het niet meer eens; je kan ook erbij blijven of het door een kennis laten brengen en/of erna checken of ze daadwerkelijk dood is...........

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:41

Als het inderdaad zo veel beter gaat laat haar dan inderdaad gewoon met rust,maar als je twijfels hebt zou je uit kunnen zoeken. En anders haal geen ouwe koeien uit de sloot.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 09:32

we hebben ondertussen al verschillende mensen gesproken en het is bevestigd dat ze nog steeds niet goed loopt dus ze loopt niet zonder pijn in de sport voor mij nog een xtra reden om ermee bezig te blijven... verzekering was trouwens de blesse...
@ jacimatho: misschien is ze nog wel geschikt voor de fok ligt eraan ik heb haar zelf nog niet gezien...

thinkaboutit
Berichten: 2182
Geregistreerd: 11-10-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:44

Paarden worden NIET door de verzekering ingenomen voor de slacht! De verzekering koopt het paard VOOR SLACHTPRIJS, daarna is het paard van de verzekering en mogen ze ermee doen wat ze willen. Of slachten of verkopen. Ze zijn geen verantwoording schuldig aan jou...
Spijtig maar zo is het nu eenmaal.[/quote]

zo is het volgens mij ook.je hebt best kans dat de verzekering dacht: we gaan haar als fokmerrie verkopen. en dat ze vervolgens weer in de handel is geraakt als sport pony.
gebeurt wel vaker. mensen die goedkoop n afgekeurd (of deels) paard kopen bij de verzekering, dit paard oplappen (lees: verdovingen geven) en dit paard vervolgens als sport paard weer verkopen.
als je je paard aan de verzekering verkoopt met de afspraak dat het geslacht wordt, kun je het beste mee gaan om te zien dat je paard daadwerkelijk wordt afgemaakt.
dit is natuurlijk afschuwelijk om te zien, maar zo weet je wel dat het daadwerkelijk gebeurt....

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 09:46

wanted schreef:
de merrie is afgekeurd VOOR DE SPORT op een chronische peesblessure vervolgens is ze doorverkocht VOOR DE SPORT dsoor de verzekering dan zijn ze wel degelijk strafbaar afkeuringsrapport en alles zit erbij...

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:53

Tsjee.. wat erg! Denk je dat je merrie geslacht is, blijkt ie nog volop in de sport te lopen. Ik dnek dat je echt een heel vertrouwde slager nodig hebt om een paard echt te laten slachten..

Ik vind het wel een beetje vreemd dat als ze echt een chronische peesblessure had er nu bijna weer bovenop is, oko al is ze in het begin nog een beetje onregelmatig.

Vind het echt erg voor je, en balen zou ik ook ontzettend. Kan je die slager aanklagen? of is het zo dat als een verzekering je paard overneemt jij niets meer erover te zeggen hebt?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:08

merrieveulen schreef:
misschien gedrogeerd? wie weet wat er mogelijk is, ik heb geen idee van hoe streng de keuringen zijn bij endurance, maar toch. bovendien, waarom zou je zo'n goed paard weg doen en een andere weer nemen als er niks aan mankeert? kijk maar in de advertentie, ze vragen precies eenzelfde paard weer. waarom is deze dan niet geschikt? lief karakter, je kunt er alles mee doen, hoog niveau zeggen ze... maar dan kunnen ze deze toch ook aanhouden? dat geeft toch te denken zou je zeggen, als er werkelijk niks mis mee is kunnen ze het dier zelf houden, en anders kan ze ook voor de sport verkocht worden... kijk als het nou een ouder paard was, maar als ze daadwerkelijk niks zou mankeren heeft ze tijd zat om nog hoger te komen en beter te worden in de sport. het is gewoon raar dat ze haar dus uit de sport willen hebben, dat ze wel gezond is, maar ook stijf loopt, en dat ze precies zo'n zelfde paard dus weer willen. het klopt gewoon niet. het zou me niks verbazen als deze mensen precies weten hoe het zit en in feite dus gewoon bezig zijn met oplichtingspraktijken.


Ik vind je wel een beetje krasse uitspraken doen.
Een paard wat goed presteert in klasse 1 is niet automatisch geschikt als endurancepaard in de klasse 2 of hoger. Wil je echt verder dan zul je concessies moeten doen en een ander paard moeten zoeken. Bij de endurance wordt zeer streng gecontroleerd dus als dit paard echt een chronisch iets zou hebben was dat allang ontdekt in de afgelopen 7 jaar.
Dat een paard doorverkocht wordt als recreatiepaard wil niet zeggen dat je daarmee de volgende eigenaar verbied hogerop te komen met dat paard. De Verkoper schertst zo iig wel een realistisch beeld en verkoopt hem niet als sportpaard.

Dat je deze mensen beticht van oplichtingspraktijken vind ik wel heel ver gaan, ze zetten zelfs netjes jouw kant van het verhaal in de advertentie. Al dan niet met wat ??? (en terrecht als het paard bij hun altijd goed gelopen heeft)

Susan schreef:
weet je wat ik nou zo jammer vind, het lijkt alsof je sill gewoon dood wenst
ze doet het leuk in de endurance is hartstikke blij en vrolijk en jij wilt niet dat ze een goed baas krijgt
jammer dat je zo egoistisch bent..
kijk ik begrijp best dat het verschrikkelijk is om je paard waarvan je denkt dat ie dood is terug te vinden en dat dat een schok is, maar je weet het nu al zo'n tijd dat die schok nu wel over zal zijn
gun sill toch een prettig leven en dat ze heel veel pijn heeft geloof ik niet dan deed ze het niet zo goed
weet je wat ik nou zo jammer vind, het lijkt alsof je sill gewoon dood wenst
ze doet het leuk in de endurance is hartstikke blij en vrolijk en jij wilt niet dat ze een goed baas krijgt
jammer dat je zo egoistisch bent..
kijk ik begrijp best dat het verschrikkelijk is om je paard waarvan je denkt dat ie dood is terug te vinden en dat dat een schok is, maar je weet het nu al zo'n tijd dat die schok nu wel over zal zijn
gun sill toch een prettig leven en dat ze heel veel pijn heeft geloof ik niet dan deed ze het niet zo goed


Hier ben ik het helemaal mee eens, snap best je teleurstelling maar je ziet met eigen ogen dat je oude paardje het nu super doet. Wellicht was de diagnose van je huidige VA toen niet helemaal correct, dat kan gebeuren VA zijn ook maar mensen.

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met mn vorige paard, kwam ik jaren later via via op een manege tegen terwijl ik hem al jaren dood waande. Toen ze hoorden dat hij in werkelijkheid 10 jaar ouder was dan zij dachten begrepen ze zijn ouderdomskwaaltjes, ik mocht hem zelfs terugkopen voor de slachtprijs.. maar hij had het zo naar zijn zin daar, blaakte van gezondheid en na een moeilijk besluit heeft hij daar zijn laatste jaren mogen slijten. Hij was daar zo blij en gelukkig, wie was ik om hem dat nog af te nemen om mn eigen gram te halen, dat zou pas egoistisch zijn geweest.

Ik zou voor je eigen gemoedsrust iig nog even bij je verzekering destijds navragen hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Sterkte.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:11

wanted schreef:
wanted schreef:
de merrie is afgekeurd VOOR DE SPORT op een chronische peesblessure vervolgens is ze doorverkocht VOOR DE SPORT dsoor de verzekering dan zijn ze wel degelijk strafbaar afkeuringsrapport en alles zit erbij...



Heb jij bewijs dan dat ze VOOR DE SPORT is doorverkocht? Nope! Er zijn legio mensen die een paard kopen met als doel recreatie en van lieverlee toch in de sport belanden, dat kun je mensen niet verbieden.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:47

wanted schreef:
de merrie is afgekeurd VOOR DE SPORT op een chronische peesblessure vervolgens is ze doorverkocht VOOR DE SPORT dsoor de verzekering dan zijn ze wel degelijk strafbaar afkeuringsrapport en alles zit erbij...


de merrie is afgekeurd voor de sport, jij krijgt je verzekeringsgeld en het paard is van de verzekering. Er staat nergens dat zij het paard niet door mogen verkopen (voor de sport of wat dan ook). Het enige wat telt is dat JIJ je paard niet kunt gebruiken voor de sport, maar wat de verzekering verder met het paard wil doen (hoe ze het willen verkopen) dat is aan hun. Daar heb jij niets meer over te zeggen. Het enige wat er dan op papier staat is dat het paard ingenomen wordt en de verzekering vervalt. En dat was je enige contract. Het is hard maar zo is het wel. Als je zeker had willen weten dat ze afgemaakt zou worden had je haar terug moeten kopen en zelf laten slachten!

Ik weet zeker dat dit klopt, ik werk namelijk met verzekeringen!

Overigens wil mijn tekst niet zeggen dat ik het juist vind dat het zo gaat, maar helaas is dit gewoon de harde waardheid!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:50

als zij er zo erg aan toe was? had ze toch nie door de keuring van de endurance geraakt? of ben ik verkeerd Clown

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:23

susan schreef:
weet je wat ik nou zo jammer vind, het lijkt alsof je sill gewoon dood wenst
ze doet het leuk in de endurance is hartstikke blij en vrolijk en jij wilt niet dat ze een goed baas krijgt
jammer dat je zo egoistisch bent..
kijk ik begrijp best dat het verschrikkelijk is om je paard waarvan je denkt dat ie dood is terug te vinden en dat dat een schok is, maar je weet het nu al zo'n tijd dat die schok nu wel over zal zijn
gun sill toch een prettig leven en dat ze heel veel pijn heeft geloof ik niet dan deed ze het niet zo goed

deze post vind ik niet echt geweldig om het zo maar te zeggen!
het paard loopt niet goed...dat blijkt ook uit de advertentie van de verkopers! wat zou jij er van vinden als het paard in kwestie van jou was geweest? dan zou je toch ook niet denken van nou ze loopt niet 100 % maar het zal wel over zijn Ach gut


ik leef iig mee met de ts! snap niet hoe het heeft kunnen gebeuren dat het beest in de sport loopt en ben ook zeer benieuwd hoe ze nu loopt! ik wou dat ik op dit moment een paard erbij zou kunnen hebben, want ik vind het echt een naar verhaal!

Jessay

Berichten: 214
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: maastricht

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:04

Ik kan mij niet voorstellen dat je een afgekeurd paard (sport of geen sport) als dierenarts zomaar weer mag goedkeuren.
Volgens mij zijn die papieren voorgoed aan je paard verbonden. Dus het blijft een raar verhaal dat die rapporten niet bekent zijn bij de nieuwe eigenaren. (en de andere papieren wel??)

Je zou de papieren aan marktplaats kunnen mailen??

En al die mensen die roepen dat ze blij moet zijn dat het zo goed gaat moeten tussen de regels leren lezen!! Een veulen van een paar maanden (koudbloed met papieren) brengt al de helft op van wat hun voor een volgens hun gezond nrps paard vragen.
Ook geven ze aan dat het een SUPER sport paard is maar dat ze niet meer voor de sport gebruikt moet worden?????
Ze spreken zichzelf tegen.

Volgens mij zou de starter van het topic er ook vrede mee hebben als ze echt gezond zou zijn. Maar ik kan me voorstellen dat als ze steeds weer verkocht wordt dat je dan zelf inmens schuldig gaat voelen. Daaruit blijkt tussen de regels door dat mensen niet tevrede zijn over het paard.

Blijkbaar willen deze mensen niet doelbewust andere mensen opzadelen met een slecht paard maar waarschijnlijk zien ze ook in dat dit paard geen sport aankan.

Er is gewoon iets aan het verhaal dat niet klopt. Volgens mij mogen zelfs slachterijen paardjes verkopen. Maar ze moeten dan wel gezond zijn neem ik aan. Maar ik ken legio vrijwilligers organisaties die begonnen zijn met slacht ponies. (dat is dan wel alweer 20 jaar geleden)

soyke
Berichten: 850
Geregistreerd: 26-03-06

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:13

Ik vind het nogal hard om te zeggen dat ze haar paardje dood wenst etc.Ik denk dat het een moedig besluit was om dit dier af te maken.Als je jaren later erachter komt dat je paard alsnog in de sport loopt dan begrijp ik goed dat je je eigen rot schrikt.Je meot zoiets maar eens meemaken.Het lijkt me niet echt prettig en ik hoop het nooit mee te maken.Maar je hoort idd wel vaker dat de paarden die door de verzekering zijn opgekocht elders weer opduiken.Of dit terecht is ,ik denk het niet in een groot aantal gevallen.Maar laten we wel beseffen dat we er niemand mee helpen om een persoon aan te vallen.Niemand wenst zijn paard dood als blijkt dat deze nog leeft.Jammer dat er niet meer mensen hun steun betuigen,was denk ik wel wat fijner voor haar.Meid ontzettend veel succes en sterkte met het oplossen van deze zeer pijnlijke zaak.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:44

susan schreef:
weet je wat ik nou zo jammer vind, het lijkt alsof je sill gewoon dood wenst
ze doet het leuk in de endurance is hartstikke blij en vrolijk en jij wilt niet dat ze een goed baas krijgt
jammer dat je zo egoistisch bent..
kijk ik begrijp best dat het verschrikkelijk is om je paard waarvan je denkt dat ie dood is terug te vinden en dat dat een schok is, maar je weet het nu al zo'n tijd dat die schok nu wel over zal zijn
gun sill toch een prettig leven en dat ze heel veel pijn heeft geloof ik niet dan deed ze het niet zo goed


Nou deze reactie slaat helemaal nergens op !
Denk je dat ze twee jaar geleden met plezier dit paard heeft laten ophalen ?
Dat ze heeft gedacht, zo deze gaat lekker naar de slacht ?
Denk toch eens na voordat je zulke dingen durft te posten !

Anoniem

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:01

Dat vind jij.

Ieder verhaal heeft 2 kanten, ik snap dat het vervelend is om je 'dode' paard terug te zien, maar ik vind het hier tot nu toe nogal eenzijdig belicht met de verzekering als enige boosdoener, onee, de nieuwe eigenaren zijn ook dierenmishandelaren.... Ach gut

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat een klinisch ggk paard dat endurance ritten uitloopt afgemaakt moet worden vanwege een diagnose uit 2004! Deze mensen zetten het er zelfs eerlijk bij in de advertentie! Het staat voor mij niet vast dat deze merrie op dit moment pijn heeft en ik vind dit topic dus stemmingmakerij van de vorige eigenaresse. Had zelf wat meer tijd gestoken in het genezingsproces ipv op deze diagnose af te gaan en je had er nu zelf weer mee gereden. Misschien niet meer voor de sport maar wel recreatie of fok. Fijn dat het dier nog een kans gekregen heeft!

Als de TS had gewild dat de merrie geslacht moest worden had ze zich ervan moeten verzekeren dat dit ook daadwerkelijk gebeurde(meegaan, zelf wegbrengen, in laten slapen, staart afscheren) Dat is een fout waar ze waarschijnlijk nu van heeft geleerd maar die je het nu weer fitte paard moeilijk aan kan rekenen.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:10

ik heb nergens gelezen dat de nieuwe eigenaren als dierenmishandelaars worden bestempeld.

Iedereen mag zijn menig zeggen, heb ik geen moeite mee maar lees in dit verhaal niet dat dit meisje uit is op sensatie of iemand wil beschuldigen (dierenmishandeling), ze is gewoon ontzettend terleurgesteld. En wist toen haar paard werd opgehaald niet dat ze de keuze heeft gehad haar paard zelf weg te brengen. Dit meisje wilde gewoon haar verhaal kwijt, zet dan niet zulke rare dingen neer , het is al erg genoeg dat dit mogelijk is allemaal.

en speciaal voor [***] ...ze is idd in EMMELOORD afgekeurd.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 21-10-06 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt