Waar moet ik een slachtpaard vandaan halen voor het redden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Waar moet ik een slachtpaard vandaan halen voor het redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:39

over het algemeen zijn slachtpaarden paarden die medisch niet in orde zijn en veel pijn hebben. Lijkt mij beter het leven van zo'n paard niet onnodig pijnlijk te rekken.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:23

waarom zou je dat willen, het is echt niet dat je dat paard red ofzo, want ze merken er niets van, en ze gaan ook niet voor niets naar de slacht! mijn vorige paardje is overgenomen door de verzekering en naar de slacht gegaan...als ik m ooit nog ergens zou rond zou zien lopen omdat iemand (zoals jou) een paard wilde redden van de slacht zou ik datheel erg vinden!!hij is daar echt niets voor niets heen gegaan...
als je er dan echt 1 wil koop m idd van de markt want dat zijn voornamelijk slachtpaarden, maar ga nooit naar de slager om er 1tje te ' redden ' want daar doe je de vorige eigenaren ook pijn mee!!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:37

Princess schreef:
waarom zou je dat willen, het is echt niet dat je dat paard red ofzo, want ze merken er niets van, en ze gaan ook niet voor niets naar de slacht! mijn vorige paardje is overgenomen door de verzekering en naar de slacht gegaan...als ik m ooit nog ergens zou rond zou zien lopen omdat iemand (zoals jou) een paard wilde redden van de slacht zou ik datheel erg vinden!!hij is daar echt niets voor niets heen gegaan...
als je er dan echt 1 wil koop m idd van de markt want dat zijn voornamelijk slachtpaarden, maar ga nooit naar de slager om er 1tje te ' redden ' want daar doe je de vorige eigenaren ook pijn mee!!

precies myn woorden Knipoog ; helemaal mee eens..

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:29

Ga gewoon naar de markt, daar staan er zat die ongewenst zijn,en geen gekke dingen mankeren.Vaak zit er wel een gebrek aan waardoor ze moeilijk te verkopen zijn.
Integenstelling tot wat een hoop mensen hier beweren gaan er wel degelijk veel gezonde paarden naar de slacht,en wel om economische redenen. Overkompleet, te groot(shetjes) te klein(
kwpn) niet gewild,koudbloeden zoals Belgen, dravers etc,keus genoeg dus.

verania

Re: war moet ik een slachtpaard weghalen voor het redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:56

0mandy0 schreef:
sorry maar paarden die ECHT voor de slacht zijn hebben meestal iets onder de leden en gaan dus ook niet voor niets Boos!

hoeft niet altijd hoor,
gebeurt wel eens dat een draver niet goed genoeg is en ook naar de slager gaat terwijl het niets mankeert.

Misschien een optie om een draver te nemen?

gr

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:00

als iemand het lef zou hebben mijn paard bij de slacht weg te kopen, dan kan diegene er beter voor zorgen dat ik daar nooit achter kom...........

Als ik een paard bij de slager parkeer, dan is dat voor een hele duidelijke reden........

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:05

Vele dravertjes gaan voor de slacht om de simpele reden dat de eigenaar er niemand voor (denkt te kunnen) vinden..
Dan heb je het over heel gezonde paarden, met een bere goede conditie.

De reden is meestal dat ze niet snel genoeg zijn voor op de baan. Een draver is een prima allround rijpaard als je hem onder het zadel brengt. Ze zijn dapper en doen alles voor hun baas.

Maarre... Wil je zo graag een paard redden??

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:11

ga net zo als ik naar de markt Knipoog alleen heb ik haar niet goedkoop kunnen kopen zie mijn onderschrift;) maar er staat genoeg voor weinig geld (hengstjes)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:19

iemand die ik en heeft een shet gekocht omdat ie anders werd geslacht .. t diertje heeft een vergroeide hals .. ze hebben haar laten onderzoeken door een da die heeft geen probleem kunnen vinden .. ze was toen 15 nu 25.. heeft nooit spijt gehad hoor!!!
het is een super vrolijk paardje geworden .. ik heb er zelf een paar keer op gereden en het is een super pony!! maar natuurlijk ziet ze er niet "mooi" uit .. anders dan andere : NOU EN!! ze leeft al 10 jaar met veel plezier deze mensen voor foto's kijk maar in mn prof .. het is pasquino Haha! ze is niet lelijk .. gewoon appart .. en het was een slachtpony!!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:21

thja zo heb ik hier dus een draver staan, beessie is in prima conditie etc..maar niet meer goed genoeg voor op de baan.. dus dan mot het maar naar de slacht.. ik was alleen diegene die net iets meer gaf als de slager, dus ik heb haar nu..
( iemand intresse??)

maar net als wat hier al tig keer is gezegd.. als ik een vann paarden naar de slager breng,heeft dat een rede,en ohh wee als ik dat beessie dan ergens tegen kom ,omdat iemand hem wilde redde vd slacht..
je kan beter zeggen ,ik wil een paardje uit het handelscecuit redde.. die hebben het veel moeilijker,gaan van hand naar hand,en slijten zo hun leven.. of ze moeten een van ons tegen komen hihi

ik ga toevallig maandag na hedel kijken of er iets bij staat waarvan ik denk dat ik het paardje een 2e kans bij een gezinnetje kan bieden..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:27

ik ga ook naar hedel Haha! want ik zoek ook nog steeds een welshje die ik een beter huisje kan bieden

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:29

Heel veel van dat soort dravers zijn ook al helemaal kapot in het beenwerk hoor..

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:34

ik weet eigenlijk nooit zo goed wat ik er van moet denken!
aan de ene kant: Gut er is weer een moraalridder opgestaan die een paard gaat redden.
en aan de andere kant: die beesten staan er niet voor niets!! plus al het andere wat al gezegd is het topic.

ik geef liever meer geld voor een gezonde pony, waar ik jarenlang plezier van kan hebben. dan een slachtpaard/pony, waar je alleen maar mee aan het omdokteren bent.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:06

Anne_ schreef:
Heel veel van dat soort dravers zijn ook al helemaal kapot in het beenwerk hoor..

en dan heb je soms het voordeel dat je foto's van zn benen kan maken,zoals ik heb gedaan..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:58

Anne_ schreef:

Vind ik altijd zo`n dom vooroordeel Lips are sealed

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:07

ik vind dravers echt super mooie paarden!!
en ze hoeven heus niet perse een slijtage te hebben om niet meer mee te kunnen koersen toch??
wordt vaak zat voor zo'n paard een goed tehuis gezocht!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:26

Kijk gewoon op marktplaats of op de markt.
Ik heb al mijn paardjes via de marktplaats gekocht en geen een was duur.
Op de marktplaats staan ook dikwijls verwaarloosde paarden,bijv. Amor (2 jaar oud).
Zag er op de foto op bokt en marktplaats prima uit echter bij aankomst sloeg mijn hart over hoe het beestje erbij stond,het leek wel een jaarling.
We hebben hem voor een relatief laag bedrag (450 euro)gekocht en bij thuiskomst op een speciaal dieet gezet en een VA erbij gehaalt.
Binnen een half jaar is ie veranderd in een stoot van een hengst.
Zal even wat foto's plaatsen:

hier was hij net opgehaald:

Afbeelding

en nu:

Afbeelding

Dus er staan genoeg sneue paarden op de marktplaats en tevens op bokt Knipoog
Laat die paarden lekker bij de slager staan,je doet er vaak meer kwaad mee als goed door zo'n beestje daar weg te halen.
Er worden ook vaak dravers aangeboden die je voor een lage prijs kunt kopen en waar je nog veel plezier aan kunt beleven.
Ga anders eens langs een draverstal en vraag of er paarden zijn die niet aan de eisen voldoen die je misschien kunt opkopen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:19

Wow Meetje! Goed gedaan!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:00

wow Meetje, wat een verschil, wat een mooie pony is daar uit gekomen!
respect, echt super dat jullie die pony zo hebben opgeknapt!!

Mitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:53

Meetje22 schreef:
Kijk gewoon op marktplaats of op de markt.
Ik heb al mijn paardjes via de marktplaats gekocht en geen een was duur.
Op de marktplaats staan ook dikwijls verwaarloosde paarden,bijv. Amor (2 jaar oud).
Zag er op de foto op bokt en marktplaats prima uit echter bij aankomst sloeg mijn hart over hoe het beestje erbij stond,het leek wel een jaarling.
We hebben hem voor een relatief laag bedrag (450 euro)gekocht en bij thuiskomst op een speciaal dieet gezet en een VA erbij gehaalt.
Binnen een half jaar is ie veranderd in een stoot van een hengst.
Zal even wat foto's plaatsen:

hier was hij net opgehaald:

Afbeelding

en nu:

Afbeelding

Dus er staan genoeg sneue paarden op de marktplaats en tevens op bokt Knipoog
Laat die paarden lekker bij de slager staan,je doet er vaak meer kwaad mee als goed door zo'n beestje daar weg te halen.
Er worden ook vaak dravers aangeboden die je voor een lage prijs kunt kopen en waar je nog veel plezier aan kunt beleven.
Ga anders eens langs een draverstal en vraag of er paarden zijn die niet aan de eisen voldoen die je misschien kunt opkopen.

Wouwwwww wat een geweldig paardje is dat geworden zeg!!! Afbeelding

Afbeelding dat hij zo is opgeknapt!!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:53

helemaal super zeg dat je dat beestje uit zijn eigen schulpje hebt getrokken (moet je eens zien hoe die op de 1e foto staat zo van WAT MOET IK HIER NOG??? en kijk dan eens op de 2e foto zo van LOOK AT ME!!!!)
heel erg knap hoor!!! PETJE AF Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:07

Wat zag dat dier eruit zeg.

waterloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:22

Ik kom regelmatig bij het slachthuis en er staan ook wel eens veulens die geslacht worden die niks mankeren. Wij hebben zelf een 16 jarige fjordenmerrie bij de slacht weggehaald en die word nu 21. We hebben er dus al jaren veel plezier van.
Bertus Kroon in Wenum Wiesel (paardenhandelaar)heeft altijd slachtpaarden en ponies staan. Mischien kan je hem bellen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:21

stalnijmegen schreef:
Anne_ schreef:

en dan heb je soms het voordeel dat je foto's van zn benen kan maken,zoals ik heb gedaan..

Zie je (oude) peesblessures ook op de rontgen? (ik denk van niet, alleen met een peesscan... en aangezien peesblessures een van de meest voorkomende problemen is bij dravers voor zover ik weet...)

Vind het trouwens best wel heel zonde dat er nog zoveel dravers maar 'gewoon' worden geslacht als ze uitgekoerst zijn, zijn vaak prima recreatiepaarden.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:40

ze is gewoon net zo op de foto gezet als elk ander ( sport) paard..
mijn voordeel was, dat Mijn Da haar 8 jr terug heeft gefokt en heel toevallig heb ik haar nu, mijn Da was zeer benieuwd naar het beessie nu 8 jaar later..
ik heb een heel gesprek met hem over dravers gehad, en hij verteld juist het tegenovergestelde.. Kijk eens hoeveel dravers er zulke strakke en droge pezen hebben, waar een normaal paard na zulk intensief werk al het nodige op foto's aan geeft, is vaak een draver erg sterk...

maar ach zo kan je uren discusieren, ik ben bij toeval op de beestje gestuit en nu zoek ik een goed baasje voor haar.. verder heb ik geen verstand van dravers, zit in heel andere rassen.. maar zoals al eerder gezegd, zielig dat ze gewoon maar ff weg moeten ook al hebben ze geen gebreken