Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Princess schreef:waarom zou je dat willen, het is echt niet dat je dat paard red ofzo, want ze merken er niets van, en ze gaan ook niet voor niets naar de slacht! mijn vorige paardje is overgenomen door de verzekering en naar de slacht gegaan...als ik m ooit nog ergens zou rond zou zien lopen omdat iemand (zoals jou) een paard wilde redden van de slacht zou ik datheel erg vinden!!hij is daar echt niets voor niets heen gegaan...
als je er dan echt 1 wil koop m idd van de markt want dat zijn voornamelijk slachtpaarden, maar ga nooit naar de slager om er 1tje te ' redden ' want daar doe je de vorige eigenaren ook pijn mee!!
; helemaal mee eens.. 0mandy0 schreef:sorry maar paarden die ECHT voor de slacht zijn hebben meestal iets onder de leden en gaan dus ook niet voor niets
alleen heb ik haar niet goedkoop kunnen kopen zie mijn onderschrift;) maar er staat genoeg voor weinig geld (hengstjes)
ze is niet lelijk .. gewoon appart .. en het was een slachtpony!!
want ik zoek ook nog steeds een welshje die ik een beter huisje kan bieden Anne_ schreef:Heel veel van dat soort dravers zijn ook al helemaal kapot in het beenwerk hoor..
Anne_ schreef:Heel veel van dat soort dravers zijn ook al helemaal kapot in het beenwerk hoor..

Meetje22 schreef:Kijk gewoon op marktplaats of op de markt.
Ik heb al mijn paardjes via de marktplaats gekocht en geen een was duur.
Op de marktplaats staan ook dikwijls verwaarloosde paarden,bijv. Amor (2 jaar oud).
Zag er op de foto op bokt en marktplaats prima uit echter bij aankomst sloeg mijn hart over hoe het beestje erbij stond,het leek wel een jaarling.
We hebben hem voor een relatief laag bedrag (450 euro)gekocht en bij thuiskomst op een speciaal dieet gezet en een VA erbij gehaalt.
Binnen een half jaar is ie veranderd in een stoot van een hengst.
Zal even wat foto's plaatsen:
hier was hij net opgehaald:
en nu:
Dus er staan genoeg sneue paarden op de marktplaats en tevens op bokt![]()
Laat die paarden lekker bij de slager staan,je doet er vaak meer kwaad mee als goed door zo'n beestje daar weg te halen.
Er worden ook vaak dravers aangeboden die je voor een lage prijs kunt kopen en waar je nog veel plezier aan kunt beleven.
Ga anders eens langs een draverstal en vraag of er paarden zijn die niet aan de eisen voldoen die je misschien kunt opkopen.

dat hij zo is opgeknapt!!
stalnijmegen schreef:Anne_ schreef:Heel veel van dat soort dravers zijn ook al helemaal kapot in het beenwerk hoor..
en dan heb je soms het voordeel dat je foto's van zn benen kan maken,zoals ik heb gedaan..