Het Ruiterbewijs wordt weer ingeschakeld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Re: Het Ruiterbewijs wordt weer ingeschakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:40

Ik rijd nu 46 jaar, ben goed W.A. verzekerd(!) en laat me niet NOG een verplichte verzekering aansmeren.........
pure geldklopperij!!! Boos!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:58

ik vind het echt ontzettende onzin!

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:23

Mijn dochter is niet in het bezit van een Ruiterbewijs, is zij dan verplicht vanaf 2007 een ruiterbewijs in bezit te hebben of bijvoorbeeld naar het bos te gaan of over straat te rijden met haar paard?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:25

ik heb al jaren mijn ruiterbewijs maar heb besloten toen ikm vorig jaar moest verlengen dit niet te doen waarom niet?? nou ja ik vond t zonde van mn geld en eigenlijk weet ik niet eens waar ik dat ding gelaten heb hahaa moet ik echt gaan zoeken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:35

Welcome schreef:
Mijn dochter is niet in het bezit van een Ruiterbewijs, is zij dan verplicht vanaf 2007 een ruiterbewijs in bezit te hebben of bijvoorbeeld naar het bos te gaan of over straat te rijden met haar paard?

Uhm, nee dus. Het ruiterbewijs heeft GEEN juridische status en daarmee KAN er nooit een verplicht uit voortkomen!

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:41

Ok bedankt voor de informatie ikke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:15

Ik vind dat hele ruiterbewijs nergens op slaan.
Hoe het bij mij werd afgenomen, echt onverantwoord gewoon.
Moest in de hérst in het weiland maar even 80 cm springen.
Land was zéiknat, iedereen ging op zijn bek.
Natuurlijk laat iedereen dat zomaar gebeuren, ik was met mijn 14 jaar de jongste van de groep en de enige die zijn mond op trok.
Maar dan was het van; 'als je buiten gaat rijden moet je dat ook kunnen'.
Ja HALLO, ik weet niet hoe het met jullie ziet, maar ik doe dat dus echt níet.
Mijn pony eindigde tot 2x toe op dr kont in de modder.

En dan zoals andere ook al zeggen, je kan met een braaf paard je bewijs halen en met een heethoofd de weg op gaan.
Schaf het of helemaal af, of doe het dan ook zo dat het nut heeft.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:21

Ik moest mijn ruiterbewijs halen om op de hei te mogen rijden.
Ik woon in het gooi,en daar is het Goois Natuur Reservaat de baas. Clown
Ik heb om op de hei te mogen rijden een bos(ruiter) kaart nodig,en die kan je alleen kopen op vertoon van je ruiterbewijs.
Dus zonder ruiterbewijs geen boskaart,en zonder boskaart kans op een fikse boete van de boswachter.
Ik heb hem dus maar gehaald 2 jaar geleden.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:58

Jaa maar dan haal je hem met een doel (reden) Maar waarom wou je bijvoorbeeld je ruiter bewijs halen als je toch alleen maar op straat of in de bak rijd en het is daar (nog) niet verplicht?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:35

sterker nog, in het gooi heeft het dan nut, maar hier..... al ga je de provinciale weg op, je hebt geen ruiterbewijs nodig!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:53

Vind het ook een belachelijk iets.
Paarden blijven vluchtdieren (mak of heethoofd) en dus kan je beter de mensen (automobilisten, scooters etc) opvoeden. Die hebben vaak geen idee wat te doen als ze een paard op de weg zien, of gaan leuk toeteren, zonder na te denken over de gevolgen van een schrikkend paard.

Ik blijf het een risico vinden om buiten te rijden, met of zonder ruiterbewijs. Denk niet dat ik minder goed rijd dan een doorsnee ruiter met bewijs... Maar heb het nooit hoeven halen en voorlopig zit het er ook niet in.
Wanneer mijn paardje oud genoeg is ga ik met hem op voor het ruiterbewijs, puur en alleen omdat ik hem in de endurance wil starten en het dus voor sommige wedstrijden nodig zal hebben.

Maar vind het pure geldklopperij!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:36

corine1981 schreef:
Ik blijf het een risico vinden om buiten te rijden, met of zonder ruiterbewijs. Denk niet dat ik minder goed rijd dan een doorsnee ruiter met bewijs... Maar heb het nooit hoeven halen en voorlopig zit het er ook niet in.
Wanneer mijn paardje oud genoeg is ga ik met hem op voor het ruiterbewijs, puur en alleen omdat ik hem in de endurance wil starten en het dus voor sommige wedstrijden nodig zal hebben.

Je ruiterbewijs halen, enkel om een Endurance meer te kunnen rijden (daar komt het op neer) is een dure grap hoor; kun je simpeler gewoon die ene wedstrijd laten schieten; daar vergaat de wereld ook niet van Haha! Haha! Haha!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:40

Ik wil best mijn ruiterbewijs halen hoor... maar dan zullen ze het of een hééél stuk goedkoper moeten maken (echt belachelijk, hoe duur) of gratis... dan weet je zeker dat mensen het gaan halen.
Verder vind ik het onzin.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:33

Juist in het Gooi is het geldklopperij !!!!
En heeft het niks te maken met "nut hebben" om je ruiterbewijs te halen.

Ik koop al sinds 1995 elk jaar trouw een ruiterkaart bij het Goois Natuurreservaat omdat ik anders niet mag rijden op de paden daar.
Ze vergeten alleen de boel te onderhouden.
Paden zijn slecht, mul, altijd met water ( sommige stuken in Baarnse Bos) Verder hanger er al eeuwen takken over de paden ( tussen het spoor en A27 bij de Lage Vuursche)
De paden worden hobbelig en zwaar ( Hollandse Sloot)
en sommige worden bijna niet gebruikt zodat je niet weet of je nu op een pad of stukje begroeiing rijd ( Bij de Tafelberg)
De Hoorneboegse hei knappen ze op: ja, zo mulle paden dat je grote delen in stap moet.

Ik rijd dus echt overal in het Gooi en vind de verzorging van de paden ronduit kl*te
Maar elk jaar gaat de prijs van de ruiterkaart zo'n €2.50 omhoog...

Ga je met vrienden moet je een dagkaart kopen, en dat kan alleen aan de baslie van het kantoor...wat dicht is meestal...
erg handig!

Tis dat ik mijn ruiterbewijs al heb vanaf mijn 12 jaar en dat ik het steeds blijf vervangen elke 2 jaar...om te mogen rijden in het Gooi zou ik het zeker niet halen....

Dan maar af en toe een bekeuring...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:51

ikke schreef:
corine1981 schreef:

Je ruiterbewijs halen, enkel om een Endurance meer te kunnen rijden (daar komt het op neer) is een dure grap hoor; kun je simpeler gewoon die ene wedstrijd laten schieten; daar vergaat de wereld ook niet van Haha! Haha! Haha!

Haha, nee waarschijnlijk niet... Maar stel nou dat ik heel goed wordt?
Maar zonder dollen: bedoelde meer dat dat de enige reden is dat ik hem zou halen. Maar misschien komt het er ook nooit van. Wil je echter dat soort wedstrijden rijden en ze gaan het ruiterbewijs standaard invoeren dan zal ik wel moeten he.... Boos!