Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jeskoo schreef:Ik kijk niet naar de waarde van mijn paard of wat een ander vindt. Er wordt gevraagd in dit forum of je wel of niet je paard verzekerd hebt. Dus ik geef geen commentaar op anderen, maar vermeld hier waarom ik mijn paard verzekerd heb. Puur en alleen voor mijn eigen gemoedsrust, ik heb in mijn omgeving genoeg rottige dingen gezien en heb ook gezien hoe geweldig Interpolis deze op heeft gelost. Voor mij een reden om mijn paard daar dus te verzekeren. En als ie oud wordt, dan heb ik tenminste al die jaren een rustig gevoel gehad en dat is mij de premie dubbel en dwars waard. De financiel lasten van dure operaties zijn voor mij niet zomaar op te brengen en dit is dus een goede oplossing voor mij.
ikke schreef:Waarmee je dus precies de kern aangeeft waarom je uberhaupt een paard zou verzekeren. Je verzekerd dingen die je niet zelf kunt (denkt te kunnen) betalen. Elke andere reden die iemand aanvoerd om te verzekeren is eigenlijk flauwekul, of zo je wil om-de hete-brij-draaien.
Ik weet niet wat jij tegen verzekeringen hebt of tegen verzekerden maar je reageert wel bijna altijd negatief
Mijn auto is fijn all-risk verzekerd voor het geval dat
Verzekeren of niet verzekeren is een persoonlijke keuze en zegt niets over de financiele toestand van een persoon.
. Doordat ik dit weet, en omdat ik haar pas op haar 9e kocht, leek het mij beter om zelf elke maand een bedrag opzij te zetten.mylittlejoy schreef:Dat zijn dus mijn voorwaarden om niet te verzekeren: ...en je moet de geschiedenis van het paard kennen. Als ik een eventueel volgend paard dus bij een onbekende particulier vandaan haal, wordt deze fijn verzekerd.
. Ik heb twee voorwaarden om niet te verzekeren. Wordt aan een van de twee voorwaarden niet voldaan, verzeker ik wel.mylittlejoy schreef:Dat kan, dan verschillen we daar gewoon van mening. Ik vind het toch wel iets anders liggen of het paard 3 of 13 is. Bij 3 begint het inrijden zo ongeveer en als het paard dus "mankementen" heeft, komen die meestal dan naar voren. Als een paard al tien jaar zonder problemen onder het zadel loopt is het een ander verhaal. Dus wat dat betreft kan ik jouw beredenering ook wel begrijpen, waarschijnlijk zo ik bij zo'n jong paard toch ook het zekere voor het onzekere nemen.
MarchaL schreef:ikke schreef:Waarmee je dus precies de kern aangeeft waarom je uberhaupt een paard zou verzekeren. Je verzekerd dingen die je niet zelf kunt (denkt te kunnen) betalen. Elke andere reden die iemand aanvoerd om te verzekeren is eigenlijk flauwekul, of zo je wil om-de hete-brij-draaien.
Of je verzekerd je paard omdat je niet weet wat je kunt verwachten aan kostenIk weet niet wat jij tegen verzekeringen hebt of tegen verzekerden maar je reageert wel bijna altijd negatief
![]()
Wat is het nu voor onzin om te zeggen dat iemand die verzekerd is de rekeningen gewoon niet kan betalen? (want dat maak ik uit je post op?) Ik had tot op heden alle rekeningen makkelijk zelf kunnen betalen maar ik vind het toch wel erg fijn dat dit uiteindelijk niet hoefde omdat alles gedekt was. Het is gewoon een heel prettig gevoel dat je nooit hoeft stil te staan bij het financiele aspect. Mijn ''spaarpotje'' raakt niet op dus ik hoef er ook niet bij stil te staan.
Jij hebt vast ook geen verzekering voor je auto dan, met een spaarpotje kan je alle evt. schade ook wel dekkenMijn auto is fijn all-risk verzekerd voor het geval dat
Verzekeren of niet verzekeren is een persoonlijke keuze en zegt niets over de financiele toestand van een persoon.
Merlinde schreef:zou het zeker doen![]()
mijn oude paardje heeft 3 weke op utrecht gestaan, we waren de enige op stal die het paard verzekerd hadden..
toen we af moeste wachten hoelang het duurde ( er was een kans dat ze een half jaar daar moest blijven staan ) hebben meerdere hun paard verzekerd
uiteindelijke kosten : rond de 2500 EU!!!!!!!!
en zie dat maar eens uit je eigen zak te halen
superwoman schreef:Merlinde schreef:en zie dat maar eens uit je eigen zak te halen
sommige mensen kunnen dat ja......
Citaat:Daarbij is het risico op een niet te betalen autoschade heel wat groter dan het risico op een hoge dierenartsrekening...........