Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jasmijn78 schreef:santie schreef:Nogmaals... wat is volgens jou het nut van een proeftijd?
Dat je het paard terug kan brengen als er spake is van een 'verborgen gebrek'
Als het paard zo overduidelijk bang is voor tractors/verkeer had je het m.i. ook gemakkelijk voor de koop kunnen constateren. Ik zeg ook niet dat jij helemaal ongelijk hebt. Ik vind het alleen wat frappant dat je nog nooit op het paard gereden hebt en het niet voor de koop hebt uitgeprobeerd. Ik zou nooit zomaar een paard kopen en op alles wat de verkoper zegt afgaan. Ik zou het paard zeker 1 of meerdere keren uitproberen voordat ik mijn portomonee trek.santie schreef:als de verkoper hierover eerlijk was geweest, had ik dit paard nooit gekocht.
Tsja, je bent wel wat goedgelovig en naief geweest, en nu zit je met de problemen. Als jij het paard bij de verkoper had uitgeprobeert, had je hem niet gekocht. Je kan de verkoper verwijten dat hij niet helemaal eerlijk is geweest, maar je kan jezelf ook verwijten dat je niet iets verder hebt gekeken dan je neus lang is en niet de moeite hebt genomen om het paard vooraf uit te proberen.
MAAR WAAROM HEB JE HET PAARD NIET BIJ DE VERKOPER UITGEPROBEERD VOOR DE KOOP???
FloortjeM schreef:zelfs als de wederpartij in de kosten wordt veroordeeld (over driekwart jaar ofzo, de achterstanden bij de rechtbank in acht genomen), hoeft die maar beperkte kosten te betalen, en niet alle kosten van je advocaat. Daarbij moet je zorgen dat je vordering zorgvuldig geformuleerd wordt, zodat ook de kosten van stalling voor de tussenliggende periode gevorderd worden, en de risico's netjes worden afgedekt.
beantsje schreef:Enne...wie zegt dat TS het paard helemaal niet heeft uitgeprobeerd? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen
santie schreef:ik heb nog nooit met haar gereden,
shaolanneke schreef:ik heb destijds ook niet gereden voordat ik mijn paard kocht, simpelweg omdat ik van mening ben dat ik na 1x niet weet wat ik koop...
Jol1 schreef:Het zou best handig zijn als er een zwarte lijst zou zijn waarop alle "foute handelaren" staan. Bijv. handelaren die zich niet aan een contract houden en dan veroordeeld zijn. Nu worden elke keer weer nieuwe mensen slachtoffer van oplichters.
.