Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

enidan23

Re: Bijrijder die ineens niet meer wil betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:50

ik vind ook dat de ts een bijdrage mag vragen,ik vind 50euro voor 2 dagen gewoon veel..
ik betaalde de hoefsmid aan de eigenarrese van mijn bijrijdpaardje..dat vind ik meer dan schappelijk.
zij kon haar paard gewoon niet genoeg beweging geven maar wil haar paardje wel topfit houden dus daar hielp ik haar mee. en zo is het voor de meeste mensen die een eigen paard hebben.
en daarbij deed ik ook nog de andere klusjes die moesten gebeuren stal uitmesten,poepscheppen in de wei etc..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:00

Ik vind niet dat de bijrijder hoeft te betalen. Zij helpt jou uit de brand en daar zou ze dan nog voor moeten betalen ook? Ik snap niet dat er mensen zijn die dat er zelfs voor over hebben (uitgaande van een normale situatie).

Als er per sé voor betaald moet worden, vind ik het bedrag ook fors. 20 euro voor 1x p.w. vind ik dan reeel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 16:55

TS is er al uit denk ik, ze schrijft dit en dat merk ik al op uit de eerste post van haar.
Ze wil gewoon lekker rijden en liever niet gehinderd worden omdat er al een paar dagen door een ander op gereden wordt. Dan moet je gewoon kappen met een bijrijder.

Ik heb ook een bijrijder voor een maal in de week en die betaald niets, ik ben allang blij dat ik een avond vrij heeft. Heb alleen als voorwaarde gesteld dat ze regelmatig lest.

Siedah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:45

Waarom de discussie over het bedrag? De bijrijdster heeft toch ingestemd met 50 euro en 2 keer rijden?

Als je blij bent met je bijrijdster, ruil dan een dag, zodat ze toch 2 dagen kan blijven rijden. Lukt dat niet, halveer je het bedrag.

Probeer er in ieder geval samen uit te komen, een goeie, betrouwbare bijrijdster vind je niet zomaar...

ahum, had niet verder gelezen dan mn neus. Mooi dat het nu opgelost is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:49

Volgens mij heeft de bijrijdster gelijk; die hoeft zich niet zomaar door de strot laten duwen dat ze een dag minder kan rijden of een andere dag moet rijden. 't is natuurlijk wel een risico voor haar; de ts kan ook zeggen dat het bijdrijden dan afgelopen is.

Tja, beide partijen kunnen natuurlijk een bijrijdovereenkomst beeindigen. Ik hoop alleen voor jullie allebei dat je door overleg tot een goede oplossing voor jullie beiden komen; met kwaaie koppen zo uit elkaar gaan is voor niemand goed.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:28

ik geloof dat het altijd nog aan de hand van de eigenaar is hoevaak een bijrijder kan komen en niet andersom beantsje...

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:17

RUBYWHITE schreef:
ik geloof dat het altijd nog aan de hand van de eigenaar is hoevaak een bijrijder kan komen en niet andersom beantsje...

Ja dat vind ik ook hoor.
Het blijft altijd nog haar paard. Ik heb ook de dagen gezegt tegen mij berijdster waarop ze kan komen.
De andere dagen ga ik gewoon en als ze op die dagen wil i.pv die die ik heb gezegt, heb ik er nog niet veel aan want je hebt natuurlijk een berijder nodig op de dagen dat je zelf niet kan. Knipoog