Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MikeRick

Re: Aan wie laat je je paard na als je overlijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:37

Mijn paard is dan van mijn man en mijn kinderen, mijn zus zal hem dan alleen verzorgen !!

En mocht een van de kinderen later gaan rijden en toe zijn aan een paard dan staat er een schat van een paard waar ze dan nog veel plezier van kunnen hebben !!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 06:28

Ik heb (nog) niet echt iets geregeld...
maar ik heb wel in mn hoofd hoe ik het zou willen, mij paard staat nu gewoon bij ons huis (ik woon nog bij mn ouders). en ik wil dat dat gewoon zo zal blijven dat ze daar blijft en dat mn ouders haar verzorgen
in eerste instantie wil ik niet dat ze haar verkopen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:54

Als ik zou overlijden gaat alles naar mijn ouders, zouden hun er ook niet zijn gaat alles naar mijn broer. Allemaal hebben ze niets met paarden, en hun zullen ze dan verkopen.

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:55

als ik kom te overlijden laat ik me paard na
aan me beste vriendin omdat ze net zo gek van paarden is als mij..
en ik weet dat me paard goed bij haar terecht is..

greetz

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:57

Als ik kom te overlijden bepaald mijn man maar wat hij met de paarden doet. Hem kennende zou hij denk ik mijn rijpaard Ruby wel aanhouden tot haar dood. Hij is erg wijs met haar, ze wordt momenteel door mijn vriendin Jolien gereden en ik weet zeker dat zij haar wel door zou rijden. Mijn andere merrie Oki zou ik aan mijn vriendin Anna achter laten, wetende dat ze hier wel zou blijven staan zolang zoiets allemaal gaat. Welke keus mijn man ook zou maken ik zou er achter staan. Je kan na je dood ook niet van iemand verwachten dat hij 100% zich zal inzetten voor de paarden om het kosten wat het kost alles aan te houden. Als hij de rest zou verkopen heb ik er vrede mee.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:13

ik moet me daar helemaal geen zorgen over maken, ik heb mijn paard gekregen en in een contract staat dan ook dat ze van mij is (de papieren blijven op naam van de oorspronkelijke eigenaars) maar dat ik ze nooit kan verkopen en wanneer er iets met mij gebeurt gaat ze terug bij die mensen. Gelukkig meot ik daar dus niet over denken want zou echt niet weten wat ik anders met haar zou doen, mijn zusje is de enige die iets heeft met paarden maar met haar 12 jaar is ze nog net wat te jong om een veulen van een goed jaar over te nemen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:51

Ik heb mijn moeder gebeld, maar ze wil mijn paard echt niet hebben als ik dood ga.... Haha! Haha!

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:21

poeh nooit over nagedacht... niks geregeld ofzo. ik zou het echt niet weten. niet aan mijn ouders in iedergeval. Ik denk aan mijn zusje , daar deel ik hem mee.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:31

Ik denk dat ze dan naar de manege gaat waar ik altijd met veel plezier heb gereden. Ik denk niet dat ze erg geschikt is voor daar, maar dan kunnen ze haar altijd nog verkopen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:40

Aan een vriendin van me, ze heeft niets met paarden, maar alle dingen die me dierbaar zijn wil ik zowiezo aan haar nalaten. En ik weet dat ze er een goede thuis voor zou zoeken of een goede oplossing. Ze zou nooit iets doen omdat het haar geld opbrengt maar zou wel in het belang van de dieren kijken. En ze zou weten wat ik het liefste zou hebben gewild !

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:36

Aan haar eigenaresse Clown nee, des is niet van mij, dus daar heb ik ook eigenlijk niks over te zeggen..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:16

Aan mn ouders of m'n vriend. Mijn pony is mijn alles. En ik laat het liefst wat me het dierbaarst is aan mensen na die me ook dierbaar zijn..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:22

Daar had ik gelijk al over nagedacht en dat is ook duidelijk voor m'n vriend. 1 paard mag niet verkocht worden, de rest wel, maar wel aan een goed baasje, dus niet met ze alle naar een handelsstal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:02

niet alles gelezen, maargoed
Voor mij is dit zeker nog niet van toepassing daar ik geen eigen paard heb, en ook geen vriend oid.
Ik denk dat het zou afhangen of mijn vriend paardenliefhebber is.
Als hij dat wél is mag hij het paard houden, desnoods loopt hij enkel maar in de wei.
Als het dier door omstandigheden moet verkocht worden dan wil ik dat mijn vriend persoonlijk het paard naar de slacht brengt, en erbij blijft tot het dier dood is.
Waarom?
Waarschijnlijk, een eigen paard zal enkel door mij gereden worden. Ik kies meestal ook wel eenmanspaarden uit, die mss wel moeilijkheden zullen hebben om zich te hechten.
Maar gelijk hoe, als ze verkocht worden weet je niet waar ze eindigen.
ik wil niet dat een van mijn paarden in het handelscircuit, maneges, oid raakt.
Die dieren gaan hun best gedaan hebben voor mij, en mogen dan ook een mooi leven, of indien dit niet mogelijk is, een mooi einde hebben.
Samen met iemand die ze kennen (dus moest ik sterven zou dat dan mijn vriend zijn)

De "opbrengst" mag men vriend dan houden

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:07

Mijn moeder heeft altijd gezegd dat als er iets met mij zou gebeuren, Winnie bij hun zou blijven, mijn moeder zou ook geen afstand van hem kunnen doen omdat hij namelijk een gewoon bij mij hoort.

Ik heb inmiddels wel iets geregeld dat als ik kom te overlijden, er 25000 euro vrij komt( buiten de begrafeniskosten om ). Dit zullen mijn ouders gebruiken om Winnie te onderhouden.

Mijn moeder heeft vroeger altijd paard gereden, heeft dus voldoende kennis om hem te kunnen verzorgen als het nodig mocht zijn.

Ik maak me dus geen zorgen dat hij wel of niet goed terecht mocht komen! Lachen

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:26

Ik heb daar wel overnagedacht, okal ben ik pas 14.. je weet het maar nooit.
Maar mijn paard is me heel erg dierbaar, mijn grootste bezit en dat moet het egt wel goed krijgen.
Ik denk dat me paard naar me broertje gaat, omdat die ook nu lessen volgt en dat hardstikke gaaf vind. maar om hem nou op mijn jill te zetten? nee dat doe ik nog niet zo snel. Ik zou hem eerder aan een héle goeie vriendin geven, bij haar weet k zeker dat me paard het goed krijgt. Maar aan de 1e kant zou ik hem ook wel bij me ouders doen, want me moeder heeft altijd pony gehad, en me vader heeft ook altijd gereden.
Dus als ik plots overleid hoop ik dat hun er wel uit komen,en me broertje is dan inmiddels ook wel meer gevorderd en ouder hoop ik. Lachen

maar voorlopig moet ik nog niet aan de dood denken. Clown

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:22

als ik kom te overlijden blijft mijn paard van mijn vriend en van mijn 2 dochtertjes .
vriend heeft niks met paarden dochters wel maar zijn nog iets te klein voor mijn paard . maar vriendin van mij zou er dan alles mee mogen doen .
ze zou hem ook mogen krijgen maar heeft 2 shetlanders en om daar nog een paard bij te geven is financieel niet haalbaar voor dr .
Dus dan maar op deze manier .
Er word dan iig zeker goed voor dr gezorgt .

maar ik ga voorlopig nog niet dood Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 07:46

Dat is een moeilijke vraag...

Mijn moeder zou mijn paard automatisch krijgen (neem ik aan teminste; wat is nou eigenlijk je eigendomsbewijs, zij heeft haar wel betaald e.d.) Maar ik denk niet dat ze haar houden... Ze is wel gek op Flower, maar ze kan er niets mee, en stel dat het in de nabije toekomst gebeurt, Flower is pas 4 en dan al altijd in een weitje laten staan lijkt me niets. Zeker niet met haar talenten in het springen, endurance en western.
Dus ik zou eigenlijk wel willen dat ze haar verkopen; maar wel naar een heel goed tehuis met eerste terug koop recht o.i.d. Of anders verleasen; er zijn vast wel mensen die haar willen rijden. Ik heb wel meerdere nichtjes die pony rijden, maar die zijn allemaal nog 8 of jonger. Mijn zusje reed vroeger maar die wil er eigenlijk niets mee te maken hebben.

Mijn hond houden zij wel. Geen idee of mijn hond nog wil leven zonder mij; hij raakt al in paniek als ik even wegga, maar ik weet zeker dat mijn ouders hem goed zullen verzorgen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:02

Door recentelijke (jonge en onverwachtse) overlijdingsgevallen in de familie heeft mijn vader mij laatst nog gevraagd wat ik zou willen met Volumia. Ik heb toen aangegeven dat ik het liefst zou zien dat hij in de familie zou blijven. Mijn zus heeft altijd paardgereden en tot twee jaar geleden ook een bijrijpaard. Ze hoeft geen eigen paard, maar ze zou zich vast wel over mijn paard ontfermen.

Toen heb ik ook maar aan mijn ouders gevraagd wat ZIJ met mijn paard zouden willen, ze stelden me al gerust dat ze hem nooit zouden kunnen verkopen omdat hij zo bij mij hoort. Gezien het feit dat mijn zus en nichtje al jarenlange ervaring hebben met paarden maak ik me dr niet druk om, hij zou best goed terecht komen.

En ik denk dat ik dan mijn spaarrekening aan Volumia zou na laten, nou ja aan zijn 'voogd', voor zijn onderhoud.

sunnysannyto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:35

Dit is een onderwerp waar je inderdaad serieus over na moet denken. Je gaat de verplichting van goede zorg aan zodra je een paard koopt. Maar wat als jij zelf deze verplichting niet meer uit kunt voeren!? Ik heb in mijn testament op laten nemen dat na mijn overlijden mijn paard geeuthaniseerd wordt. Dit klinkt cru, dat weet ik, maar toch is het een bewuste keuze. Mijn paard is inmiddels 19 jaar en heeft de nodige nare ervaringen in zijn leven meegemaakt. Ik heb hem zelf nu 3 jaar en hoop nog vele jaren met hem te kunnen genieten! Maar in het ergste geval........ Ik wil absoluut niet dat hij, op zijn leeftijd, nog in de handel of wat dan ook terecht komt. Natuurlijk kan ik hem 'nalaten' aan iemand die ik vertrouw, maar wat als er iets met die persoon gebeurt of dat die de verzorging om wat voor reden dan ook niet meer op kan brengen...................kortom ik wil zekereheid voor mijn paard en heb daarom voor deze regeling gekozen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:24

Ik vind dat wel erg cru ja.... Ik snap dat je wilt dat je paard het goed krijgt, maar om dan "af te laten maken" Breng hem dan eventueel naar een rusthuis. Ik weet niet of je paard ook al in zn gedrag oud is, maar sommige zijn nog heel fit op 19 jarige leeftijd en kunnen nog wel 30 jaar worden!! Dan is het zonde, en misschien zelfs wel egoistisch om hem dan af te laten maken vind ik...

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:26

ik denk aan de bijrijder of een goede vriend/vriendin die zelf ook een paard heeft (gehad)..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:28

Ik zou Thirsa nalaten aan mijn vriend.
Wat hij er dan mee doet, houden of niet, is aan hem.
Wel wil ik dat, als ze verkocht wordt, een supergoed tehuis krijgt, maar daar zou hij zeker voor zorgen! Lachen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:31

Mijn paard is officieel van mijn moeder dus mocht ik er niet meer voor kunnen zorgen neemt mijn moeder dat over.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:32

Mijn paard is officieel van mijn vader dus die zal hem dan waarschijnlijk wel gewoon doorverkopen of één van mijn zusjes zou er op gaan rijden...