Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 01:55

laetitia schreef:
Mmm dus eigenlijk zijn de ervaringen met EFO het beste??

En is het de moeite waard om een jaarling van 1500,- met een zo breed mogelijke dekking te verzekeren? Of is dat zonde van je geld?

Tis maar net wat je wil? Ik heb mijn 13 jarige ruin niet in de ziektekostenverzekering. Ik heb samen met mijn moeder een rekening waar we maandelijks op sparen. Dit is de pot voor onverziene uitgaven aan VA en kliniek.
Mijn jaarling hengst heb ik wel laten verzekeren. Dit ook omdat ik dan nu 2 paarden heb en dan zal je natuurlijk net zien dat ze allebei wat gaan mankeren. Ook heb ik voor deze een spaarrekening. maar voor als ik echt grote kosten heb kan ik in ieder geval terugvallen op de verzekering.

Die verzekeringen zullen altijd proberen om niet teveeel uit te hoeven keren. Je ziet dat nu bij de humane zorgverzekeraars ook helaas.........

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:13

laetitia schreef:
Mmm dus eigenlijk zijn de ervaringen met EFO het beste??

En is het de moeite waard om een jaarling van 1500,- met een zo breed mogelijke dekking te verzekeren? Of is dat zonde van je geld?

Je moet hetgeen verzekeren wat je bij verlies/onbruikbaar niet direct kan terug kopen. M.a.w. bij het verlies van een paard van 1000,- kan je nog wel iets anders kopen voor diezelfde waarde, maar als je een paard van 10.000,- euro verliest dan kan je een paard van die waarde niet zo snel meer terug kopen (is een voorbeeld, weet je financiele situatie natuurlijk niet). Een potje maken voor verlies etc. kan je natuurlijk ook doen....

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 10:52

Ja... Het blijft lastig...
Alleen een potje met geld is wel makkelijk natuurlijk..
Maar zijn jullie dan niet bang dat je het er af haald voor andere dingen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:53

Nee daar ben ik niet bang voor.
Maar weet je dat je zo wel in elkaar steekt, dan is een verzekering misschien wel slim Lachen

horserider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:54

ik vind het moeilijk in te schatten hoor! stel nu dat je een paard gekocht hebt en je besluit het dier niet te verzekeren maar elke maand € 50,- ofzo te sparen als potje voor ziektekosten etc. maar stel nou dat je paard na 3 maanden ofzo een koliekoperatie moet ondergaan? ik kan dan geen € 2000,- ophoesten (of wat het ook mag kosten) hoor. en als ik het paard wel verzekerd zou hebben dan heb ik geen zorgen.

ik heb ooit een paard verzekerd gehad, nadat ik hem al 7 jaar in bezit had. helaas brak hij na een jaar verzekerd te zijn zijn been en heb ik dus een uitkering gekregen. van dat geld kan ik een paard kopen, maar had ik hem niet verzekerd dan had ik nu geen geld om een paard te kopen.

het is allemaal wat, dat wel of niet verzekeren, wat is wijsheid????

Vidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:36

Mijn paard was ook verzekerd bij EFO.
Goede verzekering. Deden niet moeilijk toen Vidar artrose kreeg terwijl aangetoond was dat hij dit al had bij de aankoop. Ze hadden dus onder het betalen uit kunnen komen maar ze hebben toch uitgekeerd.
Mijn volgende paard gaat mooi weer in de uitgebreide verzekering bij EFO.
Ik hoor trouwens slechte verhalen over AMEV...Werd mij door veel mensen afgeraden omdat zij nogal moeilijk zouden doen met uitkeren en paardeneigenaren onnodig door laten sukkelen met een niet te genezen paard. Zelf heb ik geen ervaringen met AMEV, dus het fijne weet ik er niet van.

Vidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:41

Misschien ook goed om stil te staan bij steeds terugkerende dierenarts kosten.
Speciaal beslag bijvoorbeeld wordt ook vergoed door de EFO wanneer een dierenarts dit nodig acht.
En in het geval van Vidar zouden zelfs voedingssupplementen vergoed worden. En die kosten een hoop geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:33

Citaat:
ik vind het moeilijk in te schatten hoor! stel nu dat je een paard gekocht hebt en je besluit het dier niet te verzekeren maar elke maand € 50,- ofzo te sparen als potje voor ziektekosten etc. maar stel nou dat je paard na 3 maanden ofzo een koliekoperatie moet ondergaan? ik kan dan geen € 2000,- ophoesten (of wat het ook mag kosten) hoor. en als ik het paard wel verzekerd zou hebben dan heb ik geen zorgen.

Je kan ook zorgen dat je dat potje al hebt voordat je een paard koopt Lachen

Duurt het wat langer voordat je er een kunt kopen, maar je bent direct zorgen vrij

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:13

horserider schreef:

ik heb ooit een paard verzekerd gehad, nadat ik hem al 7 jaar in bezit had. helaas brak hij na een jaar verzekerd te zijn zijn been en heb ik dus een uitkering gekregen. van dat geld kan ik een paard kopen, maar had ik hem niet verzekerd dan had ik nu geen geld om een paard te kopen.

het is allemaal wat, dat wel of niet verzekeren, wat is wijsheid????

Juist die onzekerheid die jij beschrijft is koren op de molen van de verzekeraars. Die verzekeren geen kosten, maar verzekeren (schijn)zekerheid. En vervolgens wordt het door veel bokkers nog eens dunnetjes overgedaan.........
Ik ga met RK mee, je eigen verzekeringsmaatschappij uithangen is veelal goedkoper.

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:34

+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:39

Weet iemand toevallig een internet site van die EFO?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:55

www.efo.nl Clown

Maar als je het topic even door had gelezen had je dat ook kunnen vinden op de vorige pagina. Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:56

Oohw sorry las ik erover heen!! Word beetje blind geloof ik haha!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:01

Zou iemand mij misschien een schatting kunnen geven wat het op jaarbasis zou kosten om een vrij simpel paard/e-pony van ca. 11 jaar te verzekeren bij Interpolis tegen koliek, ongevallen, brand en dood (net iets meer dekking dan de basisdekking)?
thnx

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:05

ik zit er ook ove te denken om mijn poyn te verzekeren... maar snap dat terug kopen enzo niet helemaal....

als ik het goed begrijp bepaalt de verzekering wanneer jou paard afgemaakt moet worden of wat voor medische zorg hij moet krijgen, en heb je daar zlef niks over te zeggen??
en als zij zeggen, het is einde verhaal, dan wordt ie afgemaakt??? en moet je hem van hun terug kopen ofzo? en wat zijn dan die 'terugkoop kosten'??

wie wil mij dit uitleggen? (mag ook per pm)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:35

Crista schreef:
ik zit er ook ove te denken om mijn poyn te verzekeren... maar snap dat terug kopen enzo niet helemaal....

als ik het goed begrijp bepaalt de verzekering wanneer jou paard afgemaakt moet worden of wat voor medische zorg hij moet krijgen, en heb je daar zlef niks over te zeggen??
en als zij zeggen, het is einde verhaal, dan wordt ie afgemaakt??? en moet je hem van hun terug kopen ofzo? en wat zijn dan die 'terugkoop kosten'??

wie wil mij dit uitleggen? (mag ook per pm)

Ten eerste: De verzekering kan veel willen, maar het is altijd nog jouw paard. Jij bepaalt wat er mee gebeurt!

De verzekering bepaalt niet of je paard afgemaakt moet worden of niet en wat er moet gebeuren met je paard.
Maar vindt jij dat je paard afgemaakt moet worden omdat het niet langer kan, dan moet een dierenart een verklaring maken dat het paard ongeschikt is voor het werk wat er van het paard verwacht wordt. Of er komt iemand van de verzekering kijken of het erg genoeg is.
Anders gezegd: Je paard moet afgekeurd worden.

Kan je geen sport meer beoefenen o.i.d. maar kan het paard wel in de wei staan, dan kan je het paard terugkopen van de verzekering.
Bij terugkopen betaal je ongeveer de slachtprijs, zo'n €500 euro voor een normaal paard.

Bij terugkopen teken je meestal wel een verklaring dat je paard niet verkocht mag worden en je er geen wedstrijden meer mee zult rijden.

Jij bepaalt wanneer het einde verhaal is en bepaalt wat er met je paard gebeurt. Ja

Zo was het i.i.g. bij de verzekering waar mijn pony verzekerd was.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:42

wat kosten de verzekeringen bij hippo en efo?

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:13

Uiteindelijk word je hier dus ook niet wijzer over wel of niet verzekeren.
Moet dus gewoon doen wat je zelf t beste lijkt...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:27

Blacklady schreef:
Uiteindelijk word je hier dus ook niet wijzer over wel of niet verzekeren.
Moet dus gewoon doen wat je zelf t beste lijkt...

Had je dat dan verwacht?? verzekeren is gebaseert op "angst", niet op realiteit.
Maarre, om je een schop in de goede richting te geven; verzekeren doe je voor kosten die je zelf (mogelijk) niet kunt betalen.
Het is dus aan jou om te bepalen hoe groot je het risico op een (koliek)operatie acht en of je die kosten zelf kunt/wilt betalen.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:15

Ik heb sinds kort mijn paard via interpolis
verzekerd. Gelukkig nog niet nodig gehad.

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:38

Ik kan heel goed een potje apart houden voor mn paard ipv verzekeren. Ben alleen bang idd voor zo'n grote koliek operatie. Die zijn echt wel duur volgens mij.
Ik heb nu ook een paard van 26, die zit uiteraard niet meer in een verzekering en een koliek operatie doe ik haar niet meer aan, dus daar ben ik met haar niet bang voor.
Ben alleen van plan om een 5-jarige te gaan kopen, dus dan rijst de vraag: wel of niet verzkeren. Paar dagen kliniek en je spaarpot is bijna leeg denk ik. Heb t met die ouwe gelukkig nog niet hoeven ondervinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:08

Blacklady schreef:
Ik kan heel goed een potje apart houden voor mn paard ipv verzekeren. Ben alleen bang idd voor zo'n grote koliek operatie. Die zijn echt wel duur volgens mij.
Ik heb nu ook een paard van 26, die zit uiteraard niet meer in een verzekering en een koliek operatie doe ik haar niet meer aan, dus daar ben ik met haar niet bang voor.
Ben alleen van plan om een 5-jarige te gaan kopen, dus dan rijst de vraag: wel of niet verzkeren. Paar dagen kliniek en je spaarpot is bijna leeg denk ik. Heb t met die ouwe gelukkig nog niet hoeven ondervinden.

Jij denkt en bent bang, maar hoevaak komt het voor? Hoeveel mensen KEN je die het is overkomen? En wat lag daaraan ten grondslag? Vergeet niet dat zeker 40% van de koliekgevallen terug te voeren is op "onkunde" van eigenaren/verzorgers. Kennelijk behoor jij daar niet toe, te oordelen aan de leeftijd van je huidige paard. Daarnaast vergoeden verzekeraars vaak niet meer dan de verzekerde waarde van het paard (economisch total-loss!). Beetje operatie is duurder dan de verzekerde waarde van een gemiddeld paard, dus zit je alsnog met kosten. Bovendien zijn premies ook niet mals, zet dat eens vijf jaar op een rij; kun je een aardige operatie van betalen hoor.............

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:19

nogmaals mijn vraag wat kost de verzekering bij hyppo en EFO?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:20

ow Ikke, je bent een mens naar mijn hart! Goed zo, helemaal niets meer aan toe te voegen!