Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:24

Zitten de nieuwe eigenaren daarop te wachten? Dat jij nog allerlei info opvraagt? Dat kunnen ze zelf toch ook doen.
Als ze alleen geld willen hebben ze denk ik een beetje pech gehad. Ik zou proberen dit nu los te gaan laten en je er niet mee te bemoeien. Je hebt ze een oplossing geboden (terugnemen) dit willen ze niet, geld krijgen ze niet. Dus laat het los.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:24

Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen....

Maar ik zou het paard opgehaald hebben, bedrag wat ze je hebben betaald terug geven, en paard een waardig afscheid geven. Dat gezeul met zo'n kreupel dier, daar heeft niemand wat aan, en het paard al helemaal niet!
Neem je verlies, en sluit het af.

Ik heb onwijs medelijden met het paard, en dit is dus de reden dat ik of voor euthanasie ga of een pensioen stal zoek als ik een met een paard zou komen te staan die enkel nog als weide maatje kan dienen. Er zijn veels te veel verhalen van paarden die verkocht worden als weide maatje en daarna toch gereden gaat worden, verkocht wordt, of gezeik van komt omdat ie dan toch nog meer mankeert.

Inslapen ligt heel gevoelig en is emotioneel. Maar na een paar weken begint het te landen en kun je er vrede mee hebben. Er moet in belang van het paard gekeken worden, niet naar je eigen (schuld)gevoel.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:25

Je hebt toch alles op app/mail, de hele medische geschiedenis en het feit dat je hem tegen transportkosten aan hen hebt gegeven als weidemaatje? En ze willen hem blijkbaar houden, geen indicatie dat hij verwaarloosd wordt oid. Waar maak je je dan nu zo druk om? Dan kun je toch alleen maar doen wat je gedaan hebt, dus alles nog eens sturen en verder gewoon, niks. Als ze een rechtszaak aanspannen (wat ze dan vast niet gaan doen) heb je je verhaal al helder en kun je altijd nog een advocaat inhuren. Ik snap echt niet goed waarom je zó op bent van de zenuwen en slecht slaapt en alles, behalve dan omdat je het onrechtvaardig vindt. En zo klinkt het ook, dus leef met dat ongemak en laat ze maar komen als ze dat echt willen. Wat maakt het uit wat zij van je denken?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:25

Als ik je openingspost terug lees lijken die klachten van dat onregelmatig zijn..stijf en problemen met voetje geven op iets als Spat in het sprong gewricht.
Dit kun je enkel op rontgen zien wil je zekerheid hebben.
Die heb je niet laten nemen. Je hebt zowiezo niet laten keuren voor de koop dus de vorige eigenaar is daar ook geen verantwoording voor schuldig.
Paard kan overigens nog prima functioneren als zijnde recreatie paardje met dit probleem als dit goed gemanaged word. Snap dan ook niet dat je dit paard gelijk helemaal af schrijft en weg schijt als je het miet goed hebt laten onderzoeken!
Ik denk dat er een stuk goede maar vooral eerlijke communicatie mist in dit hele verhaal.
Zowel hier op Bokt als naar de nieuwe eigenaren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:28

Popstra schreef:
Als ik je openingspost terug lees lijken die klachten van dat onregelmatig zijn..stijf en problemen met voetje geven op iets als Spat in het sprong gewricht.
Die heb je niet laten nemen. Je hebt zowiezo niet laten keuren voor de koop dus de vorige eigenaar is daar ook geen verantwoording voor schuldig.
Paard kan overigens nog prima functioneren als zijnde recreatie paardje met dit probleem als dit goed gemanaged word. Snap dan ook niet dat je dit paard gelijk helemaal af schrijft en weg schijt als je het miet goed hebt laten onderzoeken!
Ik denk dat er een stuk goede maar vooral eerlijke communicatie mist in dit hele verhaal.

Met je eens :j

Dat paard is goed na laten kijken en dan pas verder.

Maar goed nieuwe eigenaar wil blijkbaar ook niks.

Popstra

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:29

Ja of die willen juist wel maar dan wel dat ze mee betaald.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:30

Kan ook.
Maar of dat een eerlijke eis is?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:35

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:41

Als ik je verhaal zo lees heb je in mijn ogen 2 logische keuzes:
1 je haalt hem op en beslist dan verder (door de medische molen of met pensioen de wei op in eigen eigendom)
2 je geeft aan de nieuwe eigenaren aan dat ze hem gekregen hebben met het verhaal zover jou bekend erbij en dat hij nu hun verantwoordelijkheid is, niet die van jou.
Zeker niet gaan betalen. Met een beetje pech verkopen ze hem ook nog door na een poos rust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:45

Heb je enig idee of ze op hem aan het rijden zijn...? Aangezien ze het hebben over bokken in de piste, en dat ze denken dat dat door pijn komt? En dat buiten schrikachtig zijn, zou dat dan ook ineens onder het zadel zijn en inderdaad kunnen komen door lichamelijk ongemak doordat ze aan het rijden zijn gegaan misschien....?

En wat voor operatie is het eigenlijk precies waarvan ze zeggen dat die nodig is en 7-8000 euro moet gaan kosten :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:56

ivy_power89 schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen....

Maar ik zou het paard opgehaald hebben,

Dat is diefstal.. het paard is niet meer van TS.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 14:11

pmarena schreef:
Heb je enig idee of ze op hem aan het rijden zijn...? Aangezien ze het hebben over bokken in de piste, en dat ze denken dat dat door pijn komt? En dat buiten schrikachtig zijn, zou dat dan ook ineens onder het zadel zijn en inderdaad kunnen komen door lichamelijk ongemak doordat ze aan het rijden zijn gegaan misschien....?

En wat voor operatie is het eigenlijk precies waarvan ze zeggen dat die nodig is en 7-8000 euro moet gaan kosten :?

Geen idee, maar ik heb zo'n flauw vermoeden van wel.
Het kan natuurlijk, dat heeft onze DA ook aangegeven, maar geen gekke toeren!

Zij beweren schiefel, als dat het geval is... Dan hebben ze nog 'geluk' ipv. het verdict dat ik te horen kreeg ivbm. slecht gerevalideerde operatie aan de lies. Schiefel is te behandelen, mits het warm gehouden wordt en kan verwijderd worden via een succesvolle operatie, voor zover ik weet. Verbeter me zeker indien ik verkeerd ben!

Maar kosten van die operatie lopen niet op tot €7000/€8000... Die lopen op tot ongeveer een €1200/€1500. Dus van waar ze dat halen... Denk dat er weinig operaties zijn die naar de €7000 of €8000 neigen, tenzij echt voor sportletsels e.d.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:28

Een operatie van 8000 euro voor een paard wat alleen als weidemaatje kan fungeren klinkt mij al heel raar in de oren. Lijkt eerder of ze hem op jouw kosten willen opknappen en dan als rijpaard houden of verkopen.
Aangezien ze hem niet met die intentie hebben "aangeschaft" zou ik daar ook niet mee akkoord gaan.
Ik zou of voor dezelfde prijs terugnemen of mijn handen ervan halen, hoe sneu het ook voor het paard is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:44

Popstra schreef:

Hier ben ik het mee eens, vind het apart dat dit paard niet goed onderzocht is.

Verder, paard is weggegeven met gebreken voor een symbolisch bedrag. Dus ja ik denk ook dat ze je proberen op te lichten. Ik zou ook heel kort zijn, of ophalen en geld terug of houden en jou niet meer lastig vallen.

Het is wel handig om afspraken e.d. zwart op wit te hebben.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:00

Ik snap wel dat niet iedereen 100den euro’s wil investeren in onderzoeken als de oorzaak onzeker is en veel kans bestaat dan paard lief sowieso blijvend weidemaatje blijft…
Dat is ieder zijn eigen keuze en daarnaast zit iedereens portemonnee daar ook niet op te wachten, tenslotte heeft TS niet bewust dit paard gekocht.

De koper/krijger heeft geen poot om op te staan, dus als ze niet wil dat jij hem ophaalt, dan stopt het helaas, maar kan ze ook niets eisen van jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:23

Joh, zet er zelf een advocaat op en zorg dat je dat paard terugkrijgt. En wanneer je 20+ ervaring hebt zorg dan dat je dit, en het kopen en het weggeven niet weer gebeurt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:18

Hij is daar ongelukkig dus doe je hem wel een plezier als je hem terug neemt.
Een Zangersheide voor de koets is al apart .

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:33

Ik lees maar van iedereen, neem hem terug. Maar als de koper dat niet wil heb je daar dus niets over te zeggen. verkocht is verkocht, ook al is het voor een symbolisch bedrag.

Overigens staat in de openingspost dat TS hem helemaal niet terug wil nemen en in de post eronder dat ze wel geprobeerd heeft hem terug te nemen.
7-8k voor een operatie aan een schiefel??? De meeste schiefels wordt niets aan gedaan en zijn cosmetische foutjes en al helemaal voor een recreatiepaard.

Ik vind het maar een warrig verhaal. Waarom een advocaat inhuren als er geen eis ligt? Advocaat is vaak pas aan de orde als de koper eist dat de verkoper hem terug neemt, maar dat is hier niet aan de orde. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het allemaal heel onsamenhangend klinken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:38

Advocaat is nergens voor nodig. Paard is dus niet meer van jou. Je biedt aan om hem terug te nemen. Willen ze dat niet, dan niet. Klaar en door. Geen geld en energie meer instoppen.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:40

oji schreef:
Ik lees maar van iedereen, neem hem terug. Maar als de koper dat niet wil heb je daar dus niets over te zeggen. verkocht is verkocht, ook al is het voor een symbolisch bedrag.

Overigens staat in de openingspost dat TS hem helemaal niet terug wil nemen en in de post eronder dat ze wel geprobeerd heeft hem terug te nemen.
7-8k voor een operatie aan een schiefel??? De meeste schiefels wordt niets aan gedaan en zijn cosmetische foutjes en al helemaal voor een recreatiepaard.

Ik vind het maar een warrig verhaal. Waarom een advocaat inhuren als er geen eis ligt? Advocaat is vaak pas aan de orde als de koper eist dat de verkoper hem terug neemt, maar dat is hier niet aan de orde. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het allemaal heel onsamenhangend klinken.

Helemaal eens, ik begrijp de paniek van TO ook niet. Zij heeft alles gedocumenteerd zegt ze, wat willen die kopers dan beginnen? Laat ze maar beginnen aan een rechtszaak, om daar nu al van wakker te liggen… Klinkt ook niet alsof het dier verwaarloosd wordt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:42

Deze mensen proberen je te intimideren en zo geld uit je los te krijgen. Ze hebben 2 opties:

1. Paard terug halen en jij zoekt zelf verder
2. Paard houden en zelf voor kosten opdraaien. Ze wisten van tevoren dat hij wat mankeert.

Laat jezelf niet afknijpen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:43

office schreef:
Een Zangersheide voor de koets is al apart .

:=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:05

Het is weer eens wat anders maar kan wel gewoon natuurlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:12

Heb ook een Jazz voor de koets gekend, dan past zangersheide zo gek niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:19

DuoPenotti schreef:
Heb ook een Jazz voor de koets gekend, dan past zangersheide zo gek niet.

Mijn opa knupte alles voor de kar. Van zijn gelderse tot mijn Amethist en ook mijn arabier en EV gingen ervoor.