Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doppers schreef:Even als toevoeging: het gaat niet om €200. Ik heb er meer voor gekregen.
Suzanne F. schreef:Ja maar dat is altijd. Als jij je auto inruilt dan verdient een garage ook op jouw auto. Ze poetsen en wassen hem, doen een beurtje en ze zetten er 2000 euro bovenop voor verkoop.
Mellow schreef:Voor jou als consument was de trailer dus financieel Total loss maar heeft de trailerboer er zelf een leuk projectje qua geld verdienen aan gehad.
En dit had hij eerlijk moeten vertellen.
Niet: hij is Total loss.
Maar: voor jou als consument zijn de kosten van het opknappen het niet waard tegenover de waarde van de trailer.
Maar dit had hij op die manier met jou mogen bespreken en daarin had hij een kostenraming mogen maken wat het dan zou kosten.
Technisch was de trailer dus niet Total loss en had jij dus misschien zelfs nog de keuze kunnen maken om hem wel op te knappen?
Was het een houten trailer of een aluminium trailer? Want in dat laatste geval zou het onderdelen verhaal misschien wel iets plausibeler worden.
Doppers schreef:Mellow schreef:Voor jou als consument was de trailer dus financieel Total loss maar heeft de trailerboer er zelf een leuk projectje qua geld verdienen aan gehad.
En dit had hij eerlijk moeten vertellen.
Niet: hij is Total loss.
Maar: voor jou als consument zijn de kosten van het opknappen het niet waard tegenover de waarde van de trailer.
Maar dit had hij op die manier met jou mogen bespreken en daarin had hij een kostenraming mogen maken wat het dan zou kosten.
Technisch was de trailer dus niet Total loss en had jij dus misschien zelfs nog de keuze kunnen maken om hem wel op te knappen?
Was het een houten trailer of een aluminium trailer? Want in dat laatste geval zou het onderdelen verhaal misschien wel iets plausibeler worden.
Een houten trailer. Met uitzondering van de bodem.
cissy schreef:Andere insteek: hij knapt de trailer dus dusdanig op zodat deze verhuurd kon worden, mag ik wel hopen dat dat ok gebeurd is en niet houtje touwtje (je zult die trailer maar huren als nietsvermoedende klant). Mijns inziens is deze trailer dan toch helemaal opgeknapt en hoeft deze niet voor export?
Of denk ik nu raar....
imaudy schreef:cissy schreef:Andere insteek: hij knapt de trailer dus dusdanig op zodat deze verhuurd kon worden, mag ik wel hopen dat dat ok gebeurd is en niet houtje touwtje (je zult die trailer maar huren als nietsvermoedende klant). Mijns inziens is deze trailer dan toch helemaal opgeknapt en hoeft deze niet voor export?
Of denk ik nu raar....
Er was minder opknap werk nodig dan dat hij TS voorgespiegeld had
Trailer heeft flinke klap gehad, vraag is natuurlijk, hoe goed was de trailer te herstellen.
Doppers schreef:Ik heb begrepen dat de trailer dus wel op export gaat binnenkort. Even kort de procedure uitgelegd op basis van de mail:
“Voor deze betreffende trailer [kenteken] door ons ingekocht op basis van huidige staat.
De aanvraag is in die weken erna door de exporteur gedaan voor procedure zonder coc dit kan tot een half jaar duren ivm eisen herkeuroproep.
De trailer is afgehaald en aangepast zodat deze door de keuring kan komen door de exporteur en weer teruggebracht voor exportkeuring te ondergaan dit zal ergens midden april 2024.
Na goedkeuring wordt de export procedure afgerond. In de tussentijd kunnen wij hem inzetten voor verhuur/uitleen doeleinden daar hij op onze naam blijft staan tot omzetting. Deze regeling hebben wij zo afgesproken met de export.”
Het is dus inderdaad zo als hierboven wordt aangegeven. En er is dan sprake van financieel Total loss (zo had ik het zelf niet geïnterpreteerd!). Nogmaals, ik opende dit topic om te checken of dit een bekend iets was omdat ik twijfels had bij het verhaal. Ik begrijp het nu beter en ben blij met de uitleg die ik heb gekregen.
Bielsje schreef:Huh, flinke klap gehad? Het was geen "schade" trailer, dus als je rotte platen vervangt door nieuwe platen is de trailer gewoon weer goed. Ze zullen hem echt niet half fixen en dan verhuren, bij een ongelukje als door de bodem gaan ben je dan echt flink de sjaak als bedrijf.
Maar ook ik zou denken dat hij goed hersteld hier echt meer opbrengt dan bij export en voor een goede trailer is er 0 reden voor export. Maar ik zit nog steeds te wachten op manlief, ik hoop dat ik wakker kan blijven tot hij klaar is op de zaakSpoiler:
Oplichters verdienen wel makkelijker geld