Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Inslapen is geen verkeerde keuze. Een ziek 18-jarig paard verkopen zonder een idee te hebben van een oorzaak, behandeling en prognose lijkt me een slecht plan.
Ik zou nog een keer overleggen met de verzekering of je haar terug mag kopen (dus verzekerde waarde - slachtprijs) en dan laten euthanaseren of gewoon laten euthanaseren buiten de verzekering om (geen gedoe, niet af hoeven te wachten, maar dus ook geen geld).
_Lorette_ schreef:Inslapen is geen verkeerde keuze. Een ziek 18-jarig paard verkopen zonder een idee te hebben van een oorzaak, behandeling en prognose lijkt me een slecht plan.
Ik zou nog een keer overleggen met de verzekering of je haar terug mag kopen (dus verzekerde waarde - slachtprijs) en dan laten euthanaseren of gewoon laten euthanaseren buiten de verzekering om (geen gedoe, niet af hoeven te wachten, maar dus ook geen geld).
appiesjappie schreef:Het is inderdaad een paardenfonds in deze regio. Ik laat haar sowieso niet slachten. Vind het zo ontzettend moeilijk. De dierenarts heeft er al in mee gestemd dat hij haar wel in wil laten slapen als wij vinden dat het klaar is. En aan de andere kant denk ik misschien is er nog iemand die haar wil kopen en misschien de oplossing voor haar vindt die haar wel verder kan gaan onderzoeken. Financieel houd het voir mij nu ook op. Ik heb er al zoveel geld in gestopt en meer heb ik ook gewoon niet meer
appiesjappie schreef:Het is inderdaad een paardenfonds in deze regio. Ik laat haar sowieso niet slachten. Vind het zo ontzettend moeilijk. De dierenarts heeft er al in mee gestemd dat hij haar wel in wil laten slapen als wij vinden dat het klaar is. En aan de andere kant denk ik misschien is er nog iemand die haar wil kopen en misschien de oplossing voor haar vindt die haar wel verder kan gaan onderzoeken. Financieel houd het voir mij nu ook op. Ik heb er al zoveel geld in gestopt en meer heb ik ook gewoon niet meer
appiesjappie schreef:_Lorette_ schreef:Inslapen is geen verkeerde keuze. Een ziek 18-jarig paard verkopen zonder een idee te hebben van een oorzaak, behandeling en prognose lijkt me een slecht plan.
Hoe berekenen ze dan de slachtprijs? Ik kan inderdaad nog eens bellen. Ze is voor 1900 verzekerd. Dat is niet echt veel en vraag mij dan af of dat wel uit zou kunnen
pillow schreef:Dit is de reden dat de paardenfondsen relatief goedkoop zijn. Ik zou ze vragen iemand te sturen die even kan zien dat het paard echt slecht en ziek is. Grote kans dat ze hem niet meer willen hebben en je toestemming geven voor inslapen. In een mager en ziek paard zit voor hun ook geen waarde meer.
Spenk schreef:appiesjappie schreef:
Hoe berekenen ze dan de slachtprijs? Ik kan inderdaad nog eens bellen. Ze is voor 1900 verzekerd. Dat is niet echt veel en vraag mij dan af of dat wel uit zou kunnen
Voor 1900? Dan hou je bijna niks over...
Bij inslapen is sowieso vaak maar 80% uitkering of 70% en dan gaat de slachtwaarde er nog vanaf. Daar rekenen ze standaard prijzen voor. Voor mijn pony rekenden ze €350 een paard €500 maar dat zal per maatschappij verschillen en dan nog je kosten voor inslapen en rendac. Natuurlijk hou je wel iets over maar niet veel.
Wil je dan echt om die paar rotcenten zo moeilijk doen?
daantjuhhh schreef:Ja het zijn lompe boeren bij het fonds. Botte oude horken.
Niks van aantrekken. Het gaat om jouw dier.
Scheit hebben aan die lui hoor.
En een beetje standvastig z’n gesprek ingaan.
Wat wil je en wat stel je voor.