Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmyJamess schreef:Ik heb ook een verhaal gelezen ergens van iemand die een pony geadopteerd had en via een rechtzaak alsnog volledig eigenaar was geworden van de pony.
Weet niet precies het verhaal, maar blijkbaar is zo'n contract dan alsnog niet water dicht.
Gini schreef:Minstens evenveel boter hangt er op het hoofd van de vorige eigenaar. Paarden dumpen zodra ze een leeftijd bereiken waarop ze inderdaad niet meer spik en span door het leven kunnen gaan en dan worden de dierenartskosten opeens te hoog, daar kan ik ook alleen maar 'bah' bij denken.
Gini schreef:Minstens evenveel boter hangt er op het hoofd van de vorige eigenaar. Paarden dumpen zodra ze een leeftijd bereiken waarop ze inderdaad niet meer spik en span door het leven kunnen gaan en dan worden de dierenartskosten opeens te hoog, daar kan ik ook alleen maar 'bah' bij denken.
DuoPenotti schreef:Citaat:Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.
oh echt?
En ik maar denken dat ze alles zowat van giften moeten hebben....
Citaat:Wij hebben ook plaats voor weidemaantjes. Wel moeten we daar maandelijkse stallings-kosten voor rekenen. De stalling-kosten voor een weidemaatje bedragen €250 per maand. Meestal hebben we weidemaatjes binnen 3 maanden herplaats.
DuoPenotti schreef:Citaat:Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.
oh echt?
En ik maar denken dat ze alles zowat van giften moeten hebben....
Brainless schreef:Gini schreef:Minstens evenveel boter hangt er op het hoofd van de vorige eigenaar. Paarden dumpen zodra ze een leeftijd bereiken waarop ze inderdaad niet meer spik en span door het leven kunnen gaan en dan worden de dierenartskosten opeens te hoog, daar kan ik ook alleen maar 'bah' bij denken.
Klopt, maar PZB doet alsof ze goed voor dieren zorgen en staan flink bekend als een goede plek om je dier naartoe te doen.
Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.
kiki1976 schreef:[quote="DuoPenotti"Citaat:Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.
oh echt?
En ik maar denken dat ze alles zowat van giften moeten hebben....[/quote
En kosten voor gezondheidsverklaring, enting en tandarts wordt doorberekend.
Paarden die geschonken worden dienen ook nog gebracht te worden. Ophalen willen hun in overleg doen, maar daar word wel een vergoeding voor gevraagd
Brainless schreef:anjali schreef:Maar ik neem aan dat je dan nog zelf eigenaar bent en daar stallingskosten betaalt zodat vandaaruit naar een nieuwe baas gezocht kan worden door hen?
Nee, je moet bij aflevering van je paard/pony een afstandsverklaring ondertekenen.