Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:10

Ik zou oppassen wat je hier zegt, ze lezen mee en zijn niet vies van nare pb’s of dreigen het paard weer op te halen. Naar mijn mening zijn het verkapte handelaren met leuke tiktok filmpjes en een hoop bla bla. Ik zou juridisch advies inwinnen en het verder hier niet bespreken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:13

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:18

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:30

....dit is waarom ik blij ben dat er nog een paar goede paardenslagers zijn in nederland. Heel hard, maar ik heb liever een wat korter en goed leven voor mijn dieren, dan langer en dit soort ellende.
De shet mag blij zijn dat ze bij jou terecht is gekomen!

de opvang... zolang mensen blijven roepen hoe goed werk ze leveren en donaties doen, blijft dit in stand. Mischien doen ze dan toch ook net vaak genoeg goed werk.

Tip: zorg dat je alle mondelinge afspraken via mail bevestigd krijgt!
Zef heb ik jaren geleden mijn kat uit het asiel gehad met niet een 'onschuldige al behandelde oormijt', maar een vette schimmelinfectie. Ik heb het geluk gehad deze angsthaas-kat toch voldoende in beeld te hebben gehad, dat ik na een week zag dat het niet klopte, en binnen de termijn van 2 weken bij de dierenarts ben geweest waar al een vermoeden werd getrokken. Direct contact opgenomen met het asiel, waar eerst ook behoorlijk moeilijk werd gedaan. Want bij medische problemen binnen 3 weken zouden de kosten voor het asiel zijn.
5 weken na adoptie kreeg ik de uitslag van de kweek: yup, schimmel. Gevolg: ik kan mn huiskamer in mn 2 kamer apartement leeg trekken, en heb 2 1/5 maand zowel deze kat als mijn andere kat om de dag moeten wassen, en gehele kamer ontsmetten. Het meest treurige: schimmel is enorm besmettelijk, bij katten draait het er dus ook op uit dat je ook de omgeving ontsmet, het is ook besmettelijk voor de mens...Rooie zat in het asiel in een kamer met 5 andere katten. Nee, het asiel vond het niet nodig wat met de andere katten, al dan niet ook geadopteerd. Met moeite heb ik de da-kosten vergoed gekregen.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:42

AmyJamess schreef:
Ik heb ook een verhaal gelezen ergens van iemand die een pony geadopteerd had en via een rechtzaak alsnog volledig eigenaar was geworden van de pony.
Weet niet precies het verhaal, maar blijkbaar is zo'n contract dan alsnog niet water dicht.

Nee de rechter is er ook niet wijs uit geworden destijds. Dus het was een vage uitspraak. Maar pzb is er uiteindelijk wel mee akkoord gegaan dat de adoptant volledig eigenaar werd.
Edit: even terug gezocht. Ze zijn bezitter van de pony geworden.
Voor wie het interesseert.
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 04-02-22 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:44

Wat een verhaal.. verbaasd me niks eigenlijk
Veel sterkte en succes!!!
En zoals Juut verteld, alles wat je tegen hun gezegd hebt en hun tegen jou moet je bewaren!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:45

Het zou fijn zijn als de stichting je tegemoet kan komen in de kosten. Is het niet mogelijk om hun DA te contacten? Jammer dat het zo is gelopen. Hopelijk komt er een passende oplossing.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:21

ED -> TAO

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:13

Minstens evenveel boter hangt er op het hoofd van de vorige eigenaar. Paarden dumpen zodra ze een leeftijd bereiken waarop ze inderdaad niet meer spik en span door het leven kunnen gaan en dan worden de dierenartskosten opeens te hoog, daar kan ik ook alleen maar 'bah' bij denken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:45

Gini schreef:
Minstens evenveel boter hangt er op het hoofd van de vorige eigenaar. Paarden dumpen zodra ze een leeftijd bereiken waarop ze inderdaad niet meer spik en span door het leven kunnen gaan en dan worden de dierenartskosten opeens te hoog, daar kan ik ook alleen maar 'bah' bij denken.

Eens, laat het beestje dan inslapen, dat is beter dan dat er nog mee gesleept word op zo'n leeftijd, terwijl het dier van alles mankeert. En een goed gebit is al zo belangrijk op die leeftijd..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:50

Ook eens.
Al denk ik wel dat als een stichting zegt dat de pony dat de juiste zorg krijgt dat je het dan wel doet.
Misschien was haar andere optie anders ook wel inslapen geweest. Dat weten wij niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:18

Gini schreef:

Mee eens, maar durfde het niet te zeggen.

Dit is precies waarvoor de meeste bokkers nu altijd zeggen neem je verantwoordelijkheid als eigenaar zijnde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:20

Gini schreef:

Klopt, maar PZB doet alsof ze goed voor dieren zorgen en staan flink bekend als een goede plek om je dier naartoe te doen.
Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:23

Citaat:
Voor een niet berijdbaar dier betaal je als voormalig eigenaar nog steeds 250E per maand totdat hij goed genoeg is om geplaatst te worden.

oh echt?
En ik maar denken dat ze alles zowat van giften moeten hebben....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:24

DuoPenotti schreef:
Citaat:

oh echt?

Nee daar kopen ze dekjes van :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:25

DuoPenotti schreef:
Citaat:

oh echt?

Yep staat op hun site:
Citaat:
Wij hebben ook plaats voor weidemaantjes. Wel moeten we daar maandelijkse stallings-kosten voor rekenen. De stalling-kosten voor een weidemaatje bedragen €250 per maand. Meestal hebben we weidemaatjes binnen 3 maanden herplaats.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:27

oooohhhh, mooie business .
Geen medische zorg geven, 250 stalgeld, flink wat donaties.
Dan mensen die nog moeten betalen voor een adoptant.....

Heb ook nog stal en wei over....pfffff

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:47

Moderatoropmerking:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:56

Moderatoropmerking:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:01

DuoPenotti schreef:
Citaat:

oh echt?

En kosten voor gezondheidsverklaring, enting en tandarts wordt doorberekend.
Paarden die geschonken worden dienen ook nog gebracht te worden. Ophalen willen hun in overleg doen, maar daar word wel een vergoeding voor gevraagd

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:09

Moderatoropmerking:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:14

Brainless schreef:
Gini schreef:

Klopt, maar PZB doet alsof ze goed voor dieren zorgen en staan flink bekend als een goede plek om je dier naartoe te doen.

Maar ik neem aan dat je dan nog zelf eigenaar bent en daar stallingskosten betaalt zodat vandaaruit naar een nieuwe baas gezocht kan worden door hen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:52

Gini schreef:

Een da gaat niet zomaar een dier inslapen wat goed te behandelen is... 20 is voor een shet nou ook niet echt oud. Die tikken vaker wel dan niet de 30+ aan. En laten we wel wezen, in de afgelopen paar jaar is de financiele situatie van een hoop mensen ineens drastisch gewijzigd. De vorige eigenaar heeft het dier niet in de handel gestopt, maar dacht een oplossing gevonden te hebben in een stichting. Ik vind het geen vreemde redenatie. De andere optie is slacht. Veel mensen hebben daar toch een heftig beeld bij. En om nou de gebitsklachten te laten escaleren tot de shet wel slecht genoeg zou zijn voor inslapen... Had ze het beestje ter overname aangeboden met het medisch verhaal erbij, waren we er ook met zn allen overheen gevallen.Soms kan je alleen maar verliezen, en moet je kijken hoe je het beste kunt verliezen. -O-

kiki1976 schreef:
[quote="DuoPenotti"
Citaat:

oh echt?
En ik maar denken dat ze alles zowat van giften moeten hebben....[/quote
En kosten voor gezondheidsverklaring, enting en tandarts wordt doorberekend.
Paarden die geschonken worden dienen ook nog gebracht te worden. Ophalen willen hun in overleg doen, maar daar word wel een vergoeding voor gevraagd

Zo dan...goed verdienen zo!
Een jonge ezel van mijn werk heb ik naar Stichting Ezelopvang laten gaan. Wij betaalden eenmalig 100,- 'afdraagkosten', zij zijn hem op gaan halen. Na een week heeft hij een fijn plekje gekregen bij een ezel wat net haar maatje verloren had. Geen idee welk bedrag de nieuwe eigenaar heeft betaald, maar ik vond dit een net verloop.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:05

anjali schreef:
Maar ik neem aan dat je dan nog zelf eigenaar bent en daar stallingskosten betaalt zodat vandaaruit naar een nieuwe baas gezocht kan worden door hen?

Nee, je moet bij aflevering van je paard/pony een afstandsverklaring ondertekenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:13

Brainless schreef:
anjali schreef:

Nee, je moet bij aflevering van je paard/pony een afstandsverklaring ondertekenen.

Maar dan is hij dus niet meer van jou. Je hoeft toch logischerwijze geen stallingskosten te betalen voor een paard wat niet meer van jou is? Dan kun je hem beter in eigen beheer houden en zelf een ander baasje zoeken. Bij mij in de buurt (goedkope regio) kun je voor ongeveer dat bedrag volpension stallen.