Lindor92 schreef:De benzine auto's zullen nog wel blijven. Elektrische auto's hebben geen toekomst. De accu's gaan maar even mee. Ook de productie en de vernietiging ervan zijn niet te zuinig.
En inderdaad waar wil het netbeheer het vermogen weghalen om al die auto's te laden. Laatst een andere benzine auto gekocht bij een grote en bekende dealer. Daar hadden ze geloof ik 5 oplaadpunten. Als die allemaal bezet waren viel stroom in het pand uit.
Dat is dan gewoon een slecht ontwerp.
8nnemiek schreef:Je kan de transitie wel krampachtig proberen tegen te houden, maar daar los je alle milieuproblemen en vervuiling niet mee op. De olie raakt op, en ze zijn nu al op meer en meer plekken in kwetsbare natuur aan het boren naar olie. Dat moet je toch niet willen?
En nee, we zijn niet afhankelijk van olie voor onze kunststoffen. Die kunnen we prima maken van gerecycled kunststof. Niet alles, maar een groot deel wel.
Als het boren naar olie en het raffineren van die olie zou stoppen, of alleen al halveren, dan zou er enórm veel stroom vrij komen voor het laden van elektrische auto's.
Mensen denken vaak in problemen, maar is het niet veel beter om te denken in oplossingen?
Het ontwikkelen van nieuwe accu's.. het introduceren van deelauto's.. autonome taxi's.. thuiswerken.. er zijn zo veel manieren om auto's milieuvriendelijker te maken en minder auto's nodig te hebben. En die windmolens en zonnepanelen.. zo lang er geen betere energiebron ontwikkeld is moeten we het daar mee doen.
Ook daar zijn ze overigens druk mee bezig. Zo wordt er gewerkt aan warmte opslaan in gesteente voor verwarming in de winter, briljant!
Als de energietransitie zo groot is als een voetbalveld; is datgene wat jij nu noemt amper zo groot als het 16-meter gebied voor één goal.
Want als dat vermogen dan al beschikbaar is, hoe krijg je het dan bij al die laadpalen??
Nog even los van het verhaal van Tamary; als we daadwerkelijk willen doen wat de overheid nu blaat, betekend dat, dat we de komende tien jaar het volledige energienetwerk wat er ligt, nog een keer moeten bouwen! Dan kom je in de buurt van wat er nodig is aan transportcapaciteit!!
En dan ga ik nog even volledig voorbij aan de demografische gevolgen als we nu tegen die Arabieren zeggen dat ze die olie daar kunnen stoppen waar de zon niet schijnt!
8nnemiek schreef:Lindor, Tesla ontwikkelt nu al accu's die een miljoen mijl mee gaan. De gemiddelde persoon rijdt dat aantal kilometers in zijn/haar hele leven nog niet. Daarna worden ze gewoon gerecycled.
Het vermogen is ook geen probleem met hier en daar wat aanpassingen.
Als de stroom uit valt dan is er simpelweg iets verkeerd aangesloten. Daar is een goede laadpaal/meterkast gewoon op beveiligd.
Ik was toch nog niet van plan om hier op te stappen, maar die 1500k km ben ik al enige tijd geleden gepasseerd.
Daarnaast vraag ik me af waar jij dat heilige geloof in meneer Musk vandaan haalt.
Hij kletst wel leuk met z'n elektrische auto's maar intussen verstookt z'n ruimtespeeltje meer energie dan al die auto's van hem ooit zullen verbruiken.
Zoals ik al eens schreef; ik zie nu al auto's staan waarvan men indertijd beweerde dat die accu's de 500k wel zouden halen; die de helft niet eens gehaald hebben! Het gaat er niet alleen om of je een milioen km kunt rijden, het er ook om af ie dat doet als je daar 20+ jaren over gaat doen. DAT is waar accu's niet tegen kunnen!