Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarliesV schreef:Tja het lastige is dat vaak de kosten er niet eens uit te halen zijn met verkoop van zo'n dier.
Want een 7 jarig sportpaard laten ze meestal niet zomaar achter.
Vestjagirl, ik ben echt benieuwd wat jij kan bedenken aan redenen dat mensen zo een jaar van de aardbodem verdwijnen en alles achter laten.
Ik ben niet zo creatief, kan daar niets bij voorstellen.
Roodvos schreef:MarliesV schreef:Tja het lastige is dat vaak de kosten er niet eens uit te halen zijn met verkoop van zo'n dier.
Want een 7 jarig sportpaard laten ze meestal niet zomaar achter.
Vestjagirl, ik ben echt benieuwd wat jij kan bedenken aan redenen dat mensen zo een jaar van de aardbodem verdwijnen en alles achter laten.
Ik ben niet zo creatief, kan daar niets bij voorstellen.
Zomaar een paar dingen die in mij opkomen:
- Iemand die gevlucht is uit een geweldadige relatie en (tijdelijk) moet onderduiken in bijv. een blijf-van-mijn-lijf-huis om buiten bereik van de geweldadige partner te komen/blijven. Helaas zijn nagenoeg altijd deze vrouwen volledig afhankelijk gemaakt door de geweldadige partner en hebben dus vaak ook geen eigen inkomen (meer).
- Kijk je wel eens naar Opsporing Verzocht? Gelukkig niet wekelijks, maar af en toe wordt daar gezocht naar de identiteit van een overleden persoon die gevonden is.
- Er zijn landen waar ontvoering of roofmoord voor geld van "rijke" westerse mensen nog tamelijk normaal is. Het kan je klant overkomen op vakantie.
Femke_Tweety schreef:ellepel schreef:dan zou je als stalhouder het in je contract moeten opnemen dat als er niet betaald word voor het paard de staleigenaar eigenaar word van het dier en het zo kan verkopen om de kosten te dekken![]()
retentierecht heet het.
echt sneu, maar helaas gebeurd het inderdaad wel dat mensen om wat voor reden dan ook niet de financiële zorg kunnen of willen dragen voor hun paard.
Maar als je dat in het contract zet
Is het dan wel rechtsgeldig ?
Serieuze vraag , want je kunt zo veel in een contract zetten, het moet wel stroken Met de wet
Ik geloof dat zoiets op mijn stal inderdaad in het -uitgebreide- contract staat.
Zal het morgen eens navragen.