Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rien10 schreef:Ik geef mijn dochter voor haar verjaardag een pony. Ze betaalt niets. De pony is van haar.
Zo moeilijk is het niet hoor, om een paard of pony te bezitten zonder dat je daar iets voor betaalt.
Maar goed, on topic; TS, ga praten, dit los je niet op via een forum. In levende lijve communiceren met degenen die het betreft is verreweg het beste!
anjali schreef:Maar in het geval van ts is er toch geen sprake van een schenking van 1\3 paard aan deze derde persoon?
boemel schreef:Dus paard is alleen betaald door persoon 1 en persoon 2.
Persoon 3 heeft paard niet betaald. Hoe kan hij dan eigenlijk eigenaar van het paard zijn?
anjali schreef:Wat erg allemaal. Maar als die ene persoon nooit zijn deel van het paard heeft betaald dan is hij ook geen (gedeeltelijk) eigenaar lijkt me. Ook niet als hij wel zijn wei heeft laten gebruiken.Want het onderhoud van een paard voor je rekening nemen maakt je nog geen eigenaar,alhoewel dit idee wel erg hardnekkig de ronde blijft doen.
anjali schreef:Eigendom kan behalve door koop ook door schenking verworven worden.Maar dat lees ik niet in het bericht van ts,dat het hier een schenking van 1\3 paard zou betreffen.
rien10 schreef:Ik krijg van Brainless een paar schoenen voor mijn verjaardag. Ik heb niets betaald aan de schoenen. Ik ben eingenaar van de schoenen.
Wat is daar zo moeilijk aan?
anjali schreef:Maar in het geval van ts is er toch geen sprake van een schenking van 1\3 paard aan deze derde persoon?
Ayasha schreef:rien10 schreef:Ik krijg van Brainless een paar schoenen voor mijn verjaardag. Ik heb niets betaald aan de schoenen. Ik ben eingenaar van de schoenen.
Nee:
Jij en Jantje en brainless willen samen schoenen kopen. Brainless en Jantje betalen de schoenen.. Jij hebt nog plek in je kast dus jij stalt ze. Beide gebruiken de schoenen. Brainless en Jantje, die betaald hebbrn, willen de schoenen in een Betere kast. Nu wil jij een bedrag van brainless en Jantje omdat het ook jouw schoenen zijn in jouw mening.
Ayasha schreef:rien10 schreef:Ik krijg van Brainless een paar schoenen voor mijn verjaardag. Ik heb niets betaald aan de schoenen. Ik ben eingenaar van de schoenen.
Nee:
Jij en Jantje en brainless willen samen schoenen kopen. Brainless en Jantje betalen de schoenen.. Jij hebt nog plek in je kast dus jij stalt ze. Beide gebruiken de schoenen. Brainless en Jantje, die betaald hebbrn, willen de schoenen in een Betere kast. Nu wil jij een bedrag van brainless en Jantje omdat het ook jouw schoenen zijn in jouw mening.
xjevanscm schreef:een half jaar geleden kocht ik samen met 2 personen een paard. Nu heb ik en een ander persoon uiteindelijk betaald en de derde persoon dus niet. Het paard stond op de wei van de persoon die niet betaald heeft. ( de wei heeft hij gratis van de gemeente)
Dit ging heel lang goed tot dat ik zei dat ik mijn paard wilde stallen. Waardoor de persoon die niet betaald heeft wilde dat ik hem uitkocht. Dat ga ik natuurlijk niet doen aangezien hij niks betaald heeft aan dat paard. Geen koopgeld geen enting niks zelfs het voer niet. Wij hebben toen gezegd dat het paspoort bij hem blijft aangezien hij op zijn wei stond. Nu krijgen we die natuurlijk niet terug.
Ik had het even 2 weken laten rusten maar nu was ik gister op buiten rit met een vriendin en kwam ik die man dus tegen met een meisje dat op mijn paard reed.
mijn paardje word momenteel niet goed verzorgd en wil hem zo snel mogelijk terug.
Heeft iemand raad wat ik nu kan doen?
Brainless schreef:Dan had TS hem niet bij hem moeten stallen en hem het paard laten gebruiken.
Daarmee wek je wel de indruk dat hij alsnog mede eigenaar is (zoals afgesproken).
Je kan niet na 6 maanden gratis stallen zeggen; oh ja je had toch mee moeten betalen...
Brainless schreef:@Babootje
Als hij bewijs heeft (kan ook in app/mail) dat hij mede eigenaar is heeft TS niets aan het koopcontract.
TS geeft zelfs hier aan dat hij mede eigenaar is (ondanks dat hij toentertijd niet betaald heeft) en heeft hem al 6 maanden als eigenaar behandeld.
Als je in eerste instantie geaccepteerd hebt dat hij niks heeft betaald, kun je daar niet meer op terugkomen.
Dan had TS en 2de eigenaresse direct moeten zeggen; of je betaald mee en dan komt het paard bij jou te staan of wij plaatsen het paard ergens anders op pension en is het ons paard en niet die van jou.