Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selina schreef:Een rijbak noemen ze dat. Als ‘ie rond is, is het een longeerbak. Als er overdag paarden in staan, heet het een paddock. Als er kinderen met schepjes in zitten, dan is het wel een zandbak.
Mocht dit allemaal serieus zijn, zou ik eerst je kennis bijspijkeren voordat je eigen paarden neemt. Qua verzorging komt er ook nog wel wat bij kijken.
Henky123 schreef:Nee het was geen troltopic. Het was een sirieuze vraag.
Ik ken inderdaad niet veel termen maar heb als kind altijd 2 paarden gehad bij huis. Toen heb ik best veel gezien hoe je ze verzocht. Wij hadden dus een longeerbak en het paard renden rontjes en ik stond dan ik het midden.
Ik ben nu ik uit huis en zou dit weer hebben omdat ik dat zo leuk vond. Mijn vriendin werkt op een manege en weet er vind ik veel van af. Sorry als ik zo onprofessioneel over kom maar heb echt wel wat evaring en anders mijn vriendin wel. Ik wacht er nu nog zoizo een jaar mee om nog is iets in te lezen en kijk dan wel veder.
_lauraaa_ schreef:Als ik zo lees heb je niet heel veel verstand van paarden. Zoek eerst een verzorg/bijrijdpaard voordat je voor een eigen paard gaat kijken. Als je je paarden thuis hebt staan is er niemand aanwezig waar je op terug kan vallen of die jou kan helpen mocht er iets niet goed gaan.
Selina schreef:Een rijbak noemen ze dat. Als ‘ie rond is, is het een longeerbak. Als er overdag paarden in staan, heet het een paddock. Als er kinderen met schepjes in zitten, dan is het wel een zandbak.
GDG schreef:Selina schreef:Een rijbak noemen ze dat. Als ‘ie rond is, is het een longeerbak. Als er overdag paarden in staan, heet het een paddock. Als er kinderen met schepjes in zitten, dan is het wel een zandbak.
Proest![]()
Maar Henkie, als je vriendin les geeft op een manege, paarden zadelmak kan maken, paarden kan trainen, weet waar ze op moet letten bij het kopen van een paard... euh nou ja je kunt de rest van deze vraag wel invullen denk ik?
Als jouw vriendin thuiskomt van het lesgeven, heeft ze het dan over de zandbak? Is dat Belgisch ofzo?