Begginen met paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 21:43

Dat kan toch gewoon. Heb niet veel vertand ervan en die zandbak is zo'neen die in de link van mijn vorige bericht.

dewilderoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:46

Henky123 schreef:
Dat kan toch gewoon. Heb niet veel vertand ervan en die zandbak is zo'neen die in de link van mijn vorige bericht.

Denk dat je zelf je antwoord hebt gegeven... HEB NIET VEEL VERSTAND ER VAN.

Selina

Re: Begginen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:48

Een rijbak noemen ze dat. Als ‘ie rond is, is het een longeerbak. Als er overdag paarden in staan, heet het een paddock. Als er kinderen met schepjes in zitten, dan is het wel een zandbak.

Mocht dit allemaal serieus zijn, zou ik eerst je kennis bijspijkeren voordat je eigen paarden neemt. Qua verzorging komt er ook nog wel wat bij kijken.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:57

Selina schreef:
Een rijbak noemen ze dat. Als ‘ie rond is, is het een longeerbak. Als er overdag paarden in staan, heet het een paddock. Als er kinderen met schepjes in zitten, dan is het wel een zandbak.

Mocht dit allemaal serieus zijn, zou ik eerst je kennis bijspijkeren voordat je eigen paarden neemt. Qua verzorging komt er ook nog wel wat bij kijken.

Deze comment :evaw:

Meneer zegt trouwens 33 te zijn, als ik het goed heb gelezen!

De meeste bokkers zijn wat skeptisch als er een nieuwe bokker een topic opent en zo weinig vaktermen (?) kent. Vandaar de vraag of dit geen troll-topic is..

Henky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 22:08

Nee het was geen troltopic. Het was een sirieuze vraag.
Ik ken inderdaad niet veel termen maar heb als kind altijd 2 paarden gehad bij huis. Toen heb ik best veel gezien hoe je ze verzocht. Wij hadden dus een longeerbak en het paard renden rontjes en ik stond dan ik het midden.
Ik ben nu ik uit huis en zou dit weer hebben omdat ik dat zo leuk vond. Mijn vriendin werkt op een manege en weet er vind ik veel van af. Sorry als ik zo onprofessioneel over kom maar heb echt wel wat evaring en anders mijn vriendin wel. Ik wacht er nu nog zoizo een jaar mee om nog is iets in te lezen en kijk dan wel veder.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:13

belangrijke dingen om te weten voordat je een paard koopt en basisdingen. weet je ze niet? zoek wat meer ervaring.
1. basis van rijden, gangen en dat soort dingen.
2. voer, verzorging.
3.ziektes
4.gedrag en wat wel en niet oke is.
er zijn meerdere dingen natuurlijk maar dit zijn voorbeeldjes. :D :) _/-\o_

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:17

Henky123 schreef:
Nee het was geen troltopic. Het was een sirieuze vraag.
Ik ken inderdaad niet veel termen maar heb als kind altijd 2 paarden gehad bij huis. Toen heb ik best veel gezien hoe je ze verzocht. Wij hadden dus een longeerbak en het paard renden rontjes en ik stond dan ik het midden.
Ik ben nu ik uit huis en zou dit weer hebben omdat ik dat zo leuk vond. Mijn vriendin werkt op een manege en weet er vind ik veel van af. Sorry als ik zo onprofessioneel over kom maar heb echt wel wat evaring en anders mijn vriendin wel. Ik wacht er nu nog zoizo een jaar mee om nog is iets in te lezen en kijk dan wel veder.

Dan zou ik zeggen: Welkom op Bokt! Hier vind je ook heel veel informatie topics en zijn zat Bokkers die je graag helpen/informatie geven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:18

Je geeft aan dat je vriendin op de manege werkt, dus wellicht kan zij je helpen met lessen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:18

Als ik zo lees heb je niet heel veel verstand van paarden. Zoek eerst een verzorg/bijrijdpaard voordat je voor een eigen paard gaat kijken. Als je je paarden thuis hebt staan is er niemand aanwezig waar je op terug kan vallen of die jou kan helpen mocht er iets niet goed gaan.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:21

_lauraaa_ schreef:
Als ik zo lees heb je niet heel veel verstand van paarden. Zoek eerst een verzorg/bijrijdpaard voordat je voor een eigen paard gaat kijken. Als je je paarden thuis hebt staan is er niemand aanwezig waar je op terug kan vallen of die jou kan helpen mocht er iets niet goed gaan.

Ja of misschien een paardje samen met je vriendin, die kan je dan als het goed is ook instructie geven!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:23

Ik zou gewoon even goed met je vriendin praten voor uitleg en wat zij denkt, dan komen jullie er vast wel uit. Vooral als zij meer ervaring heeft en het ook ziet zitten om bijv. te helpen. Paarden aan huis houden lijkt een leuk idee, vooral als je het vroeger had, maar het is veél werk, tijd, geld en kunde wat zeker niet mag ontbreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:36

Ben je echt 2.13?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:57

Selina schreef:

Proest _/-\o_

Maar Henkie, als je vriendin les geeft op een manege, paarden zadelmak kan maken, paarden kan trainen, weet waar ze op moet letten bij het kopen van een paard... euh nou ja je kunt de rest van deze vraag wel invullen denk ik?
Als jouw vriendin thuiskomt van het lesgeven, heeft ze het dan over de zandbak? Is dat Belgisch ofzo?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:57

Ik zou je vriendin even om advies vragen. Die kan je vast een eind verder helpen. En anders lekker even op een manege kijken om zo weer wat ervaring op te doen? Dat is nooit slecht om weer te beginnen, het is namelijk al een poos geleden dat je paarden had als ik het goed heb. Gewoon rustig ervaring opdoen ergens. Kan je niet met je vriendin mee naar de paarden waar zij rijdt? Dat is stap 1 denk ik. En dan rustig kennis opdoen, want ik vraag me voorzichtig af of je wat verstand hebt van paarden als je niet weet wat een bak en mennen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:08

Is het nog steeds komkommertijd?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:56

GDG schreef:
Selina schreef:

Proest _/-\o_

Maar Henkie, als je vriendin les geeft op een manege, paarden zadelmak kan maken, paarden kan trainen, weet waar ze op moet letten bij het kopen van een paard... euh nou ja je kunt de rest van deze vraag wel invullen denk ik?
Als jouw vriendin thuiskomt van het lesgeven, heeft ze het dan over de zandbak? Is dat Belgisch ofzo?

In belgie gebruiken we niet echt het woord bak of rijbak, maar meestal zeggen we piste. Zandbak grap ik meestal in het engels omdat ik tot nu toe nog altijd niet weet hoe ik het deftig kan vertalen :')

Henky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 06:21

Ze heeft het er dan wel over wat ze heeft gedaan maar niet echt waar.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 06:27

overleg met je vriendin, kijk naar verschillende topics en wat ze betekenen, rassenpraat en harnachement bijvoorbeeld.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 06:50

Ben ik dan de enige die van sommige berichten echt niks kan maken?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:35

Je kan toch je vriendin vragen waar ze rijd en of je mee mag?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:31

Lijkt mij echt leuk dat je als vriendin een hobby hebt en dat je vriend dan zich probeert te verdiepen in je hobby! Mooi initiatief, kunnen sommige mannen nog wat van leren. Lekker blijven vragen! Komt wel goed met de informatie. Er is hier genoeg kennis op het forum. En welkom!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:12

Welkom Henk op Bokt :-)

Hier kun je inderdaad voldoende informatie vinden voor wat betreft het houden van paarden :-) Wat leuk dat jullie als kind haflingers hadden die je dan mocht poetsen en longeren :-)

Wellicht dat je met je vriendin weer een paardje kunt aanschaffen :-)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:43

Omdat dit topic niet hoort op TAO en niet verplaatst kan worden ivm beginnende bokker die nog niet in de kudde zit plaatst ik hier een slotje.