Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Nabster schreef:Knabbelen klinkt niet als volwaardig eten.
Zaken zijn zaken trouwens. Contract is contract.
imaudy schreef:Dit vind ik ook wel. Paard deed het er niet goed genoeg op, ze hebben om een oplossing gevraagd. Dat heeft niet voldoende geholpen. Ik begrijp hun standpunt wel. Ik zou daarom de helft vragen 95 euro.
janderegelaa schreef:sunny16 schreef:In het contract staat dat ze minimaal 3x per dag ruwvoer krijgen (gezien in de zomer en winter de frequentie verschillend is. Mondeling is daarbij uitgelegd dat we werken met de minimale 1,5% van het lichaamsgewicht. Daar zijn ze ook mee akkoord gegaan. De stalling prijs is een 'vanaf' prijs, eventuele extra's zoals meer ruwvoer of wat extra vlas in de winter zijn bespreekbaar tegen inkoopprijs.
Maar als een paard invalt moet je hem geen ruwvoer geven maar krachtvoer.
Ik zou die 12% korting ook een lachtertje vinden en als dat het geld is wat je op voedimg bespaard dan geef je inderdaad te weinig.
Hutcherson schreef:Opzich is de manier van weggaan niet perse een trucje of iets wat men vaker flikt.
Heel veel mensen zoeken stilletjes verder als zij het niet (meer) eens zijn met het stalmanagement. Zoals eerder gezegd: vaak worden er gouden bergen beloofd en kan alles.. Totdat je er staat.
Het kan ook gewoon echt ontevredenheid zijn omdat bepaalde dingen niet goed zijn nagekomen vanuit TS. Elk verhaal heeft twee kanten.
het gaat niet over een vertrek met correcte afhandeling van gemaakte afspraken. Het gaat over een dispuut ofwel onenigheid.
Babootje schreef:We lezen nu maar 1 kant van het verhaal. De voerbehoefte van een jong paard kan verschillen alsook de behoefte kan per soort verschillen. Blijkbaar wilde TS niet in die behoefte voorzien zonder dat daarvoor bij betaald moest worden maar kwam met een rekensommetje. Verder hoor je als de wei schraal is aan het einde van het seizoen gewoon bij te voeren. Zeker een 3 jarige die nog moet groeien heeft dat nodig. Als ik zo tussen de regels door lees vind ik wel dat TS als stalhouder tekort schiet en kan ik me goed voorstellen dat deze mensen zijn vertrokken en niet alles willen betalen van de maand opzegtermijn. Als mijn paard te weinig te eten krijgt en ik kan het niet regelen dat het goed gebeurt zou ik het zelfde doen. 12% korting is natuurlijk een giller.
_Bianca schreef:Diagonaal doorgelezen. Maar ik vind ook wel wat te zeggen voor de klant...
Stel ik betaal per maand €350 aan stalling. Dan bestaat dat bedrag uit box- en accommodatiehuur, hooi, bodembedekking en biks.
Het hooi, stro en biks (en gras op de weide) dat mijn paard verbruikt, zijn kosten die de pensionhouder maakt voor mijn paard. Stel dat bedrag is €150. Dan zou er dus €200 overblijven voor box- en accommodatiehuur. Dat zijn grofweg de 'inkomsten' van de pensionhouder. Dus als ik eerder wegga, kost het de pensionhouder niet die €350, maar slechts €200. Dat is dan ook het bedrag dat ik zou verwachten te betalen.
Ik heb het ook nog nooit anders meegemaakt hoor. Ik heb nooit het volle pond betaald voor een lege box, altijd 'leegstand'. En dat kwam altijd uit op ongeveer de helft van de stalling.
Ik begrijp dat er een contract is en daar heeft de huurder voor getekend. Maar als het mijn klant had geweest, had ik hem een berekening gestuurd:
Stalling € ---
Daar gaat vanaf:
Niet verbruikte bodembedekking € ---
Niet verbruikt hooi € ---
Niet verbruikt biks € ---
Niet verbruikt gras € ---
Dan blijft voor u over een bedrag van € ---
Als ik de box gehuurd zou hebben, zou ik zo'n berekening verwachten. En wat iemand hierboven ook al zei, ik kan mij niet voorstellen dat hooi/bodembedekking/biks slechts 12% van het totaalbedrag kost.
Wat Sclimpre zegt kan ik wel inkomen. Die 12% lijkt tot meer gedoe te leiden. Ik snap dat wel. Ofwel je betaalt het hele bedrag, ofwel je betaalt alleen voor de gemiste inkomsten van de pensionhouder. En nu lijkt het heel ondoorzichtig. Als die 12% gebaseerd is op een berekening, zou ik die berekening delen met de huurder.
In het contract staat een opzegtermijn. Maar staat er ook iets in over 'als er geen paard in een box staat'? Dat is iets wat ik wel echt zou benoemen in het volgende contract. Want nu wordt het zo'n heel flauwe welles-nietes discussie waar jullie beiden onder lijden.
Achterom schreef:Je gaat er aan voorbij dat de pensionklant gewoon getekend heeft om een hele maand te betalen, jijzelf trouwens ook in die gevallen.
Dat je korting krijgt is netjes, maar absoluut geen recht
_Bianca schreef:Diagonaal doorgelezen. Maar ik vind ook wel wat te zeggen voor de klant...
Stel ik betaal per maand €350 aan stalling. Dan bestaat dat bedrag uit box- en accommodatiehuur, hooi, bodembedekking en biks.
Het hooi, stro en biks (en gras op de weide) dat mijn paard verbruikt, zijn kosten die de pensionhouder maakt voor mijn paard. Stel dat bedrag is €150. Dan zou er dus €200 overblijven voor box- en accommodatiehuur. Dat zijn grofweg de 'inkomsten' van de pensionhouder. Dus als ik eerder wegga, kost het de pensionhouder niet die €350, maar slechts €200. Dat is dan ook het bedrag dat ik zou verwachten te betalen.
Ik heb het ook nog nooit anders meegemaakt hoor. Ik heb nooit het volle pond betaald voor een lege box, altijd 'leegstand'. En dat kwam altijd uit op ongeveer de helft van de stalling.
Ik begrijp dat er een contract is en daar heeft de huurder voor getekend. Maar als het mijn klant had geweest, had ik hem een berekening gestuurd:
Stalling € ---
Daar gaat vanaf:
Niet verbruikte bodembedekking € ---
Niet verbruikt hooi € ---
Niet verbruikt biks € ---
Niet verbruikt gras € ---
Dan blijft voor u over een bedrag van € ---
Als ik de box gehuurd zou hebben, zou ik zo'n berekening verwachten. En wat iemand hierboven ook al zei, ik kan mij niet voorstellen dat hooi/bodembedekking/biks slechts 12% van het totaalbedrag kost.
Tessebes schreef:Maar TS heeft nu niks, als ze snel tot een oplossing wil komen, zou ik een lager bedrag aanhouden. Dan kan ze er een punt achter zetten. Anders duurt dit straks maanden aan ergernis, als ze überhaupt al iets gaat krijgen.