Eigen trailer, waarom wel/ niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:53

Ik rij overigens een auto of bus van de zaak, beiden kunnen hem trekken. Heb een 1.5 Humbaur. Ik wil altijd een auto waarmee ik kan trekken, anders heb ik er nog niets aan.

Vorige maand 2x echt met spoed moeten vertrekken. Moet er niet aan denken dan een trailer te vragen huren waarbij ik niet eens weet hoe hij onderhouden is en de extra stress die dat oplevert. Nee ik pas.. en doe alles alleen, Maargoed ik woon nog thuis. Wel spaar ik maandelijks het bedrag wat ik anders aan mijn huis kwijt was en heb ik overige kosten wel.

Uitlenen doe ik niet. Ik regel wel voor 4 mensen vervoer naar kliniek maar ik rij dan zelf. Zij betalen brandstof en soms een tientje voor het onderhoud.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:59

Ik heb eerst hard gespaard voor het paard, toen hard gespaard voor mijn 1,5 paards Ifor Williams (en mijn vaders opel vectra geleend die 1400kg mocht trekken dus net genoeg voor de trailer en icm mijn B-rijbewijs) en toen hard gespaard voor mijn BE-rijbewijs en toen hard gespaard voor mijn Volkswagen Tiguan die 1800 kg mag trekken.

Ik had een hekel aan huren voordat ik mijn trailer had en deed het dus zo min mogelijk. Alhoewel mijn vader het niet erg vond, vond ik het ook niet fijn altijd zijn auto te moeten pakken als ik op pad wilde. Als ik zelf toch een trailer-auto ging kopen, had ik liever wat meer marge in trekkracht en een hogere auto.

Ik ging het liefst elke week op pad met mijn merrie om naar het bos te gaan, lessen et cetera zat er al niet meer in door ouderdomsklachten bij haar. Maar dat was dus weersafhankelijk. Nu staat deze merrie op pensioen en is inmiddels een tweede merrie erbij gekomen waar ik weer lekker mee aan de slag ben. Het eerste ritje met de trailer naar de zadelmaker toe is al gepland, hopelijk daarna wat clinics meepakken, lessen op locatie, misschien pik ik nog wel wat wedstrijdjes mee :+. En naar een binnenbak rijden als het slecht weer wordt deze winter hahaha. Moet het wel weer even opbouwen voor mijn gevoel, als ik elke week wegga met de trailer voel ik mij zekerder dan zoals nu na een paar maanden weer.

Oja: uitlenen doe ik niet aan. Mijn trailer staat (weliswaar heel dicht bij stal) in een overdekte stalling. Misschien hard gezegd, maar ik ga hem daar niet voor iemand anders ophalen en klaarzetten. Ook ben ik er gewoon echt super zuinig op en ziet hij er echt nog uit als nieuw van binnen. Ik wil niet het risico lopen dat daar door toedoen van een ander verandering in komt, ook omdat ik weet dat ik dan gewoon boos zou zijn als het niet opgelost wordt. Dat is de gezellige verstandhouding met stalgenoten/paardenvriendinnen/verhuizende familieleden niet waard. Enkel mijn ouders zijn uitzondering, maar dat is omdat mijn vader er nog zuiniger mee is dan ik :)).

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 01:52

Niet afhankelijk zijn van derde, je kunt hem overal wel voor gebruiken. ik heb er nooit geen spijt van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 05:16

LiselotZorro schreef:
Ik zou nooit meer zonder trailer willen. Het is zo verschrikkelijk makkelijk en geeft zoveel vrijheid. Ik gebruik hem regelmatig 4-5 keer per week.

Ik leen hem alleen uit aan een select groepje mensen die zelf een trailer hebben. Bijvoorbeeld als hun trailer in onderhoud is. Mensen die zelf geen trailer willen kopen hebben pech; spullen kosten nu eenmaal geld.

Hier precies hetzelfde. Ik had de trailer besteld en kreeg gelijk al vragen van stalgenootjes wanneer zij 'm mochten gebruiken.

Mijn trailer heeft de eerste jaren voornamelijk stil gestaan maar inmiddels gebruik ik hem 2-3x per week. Mijn vorige merrie moest een aantal jaar geleden met spoed naar de kliniek. Gelukkig had ik iemand die voor mij wilde rijden anders had ik daar gestaan met een doodzieke merrie. Dat wil(de) ik nooit meer dus toen ik mijn huidige pony kocht heb ik ook gelijk een trailer gekocht.

Wat betreft de auto mag ik in mijn handjes knijpen met mijn man. Hij geeft daar graag wat meer geld aan uit.

MightyMike

Re: Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 05:53

Wij lessen momenteel ook niet en gebruiken de trailer dus niet zoveel meer. Maar toch wil ik hem absoluut niet missen. Huren is altijd idd een gedoe en ik wil vrij zijn mocht je eens naar de kliniek moeten om ook direct te kunnen gaan. Verder halen wij ons vlas er mee op. We hopen dat onze dochter snel weer kan gaan lessen, maar als dat niet zo is, laten wij hem gewoon voor voorgenoemde staan. Uitlenen doen we niet zomaar, voor de buren hebben we al eens meegereden om een pony op te halen, maar dan rijd ik liever zelf ipv uitlenen. Schoonfamilie heeft al diverse keren gevraagd om hem te lenen als aanhanger voor verhuizingen, maar daar passen we toch echt voor. Dan weet ik precies hoe die gebruikt wordt, alles er in gestouwd en er wordt nergens naar gekeken. Maar mochten mijn ouders hem willen lenen, geen punt, ik weet dat zij er supernetjes mee om zouden gaan. Beetje afhankelijk dus aan wie en waarvoor. Wij staan niet meer op pension, maar in het verleden niet aan andere stalgenootjes uitgeleend, tenzij spoed naar de kliniek. Gewoon gelijk duidelijk in zijn, tis geen speelgoed, gaat toch best een bedrag in zitten.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 06:18

Wij hebben de trailer aangeschaft toen we wedstrijden gingen rijden. Nu doen we dat niet meer, maar ik ben nog steeds blij dat we hem hebben.
Het is fijn dat je spontaan weg kan naar het strand of iets dergelijks. Verder is het met nood naar de kliniek ook een fijn idee. Daar is hij helaas ook al twee keer voor nodig geweest.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:25

Ik heb hem aangeschaft ivm wekelijkse lessen en maandelijkse groepsdressuur. Ik zou niet meer zonder willen, het is heerlijk! Je bent flexibel, kunt gaan en staan waar je wilt. Ik heb een tweepaards gekocht zodat ik altijd de mogelijkheid heb om vrienden mee te nemen, maar ivm paarden die onbekend zijn met laden komt dat er niet echt van.

Tevens vind ik m handig om spullen mee te halen, ondanks dat we ook een gewone aanhanger hebben. Maar in de trailer blijft alles droog en hoef ik het iets minder goed vast te binden ;)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:27

We hebben een trailer gekocht nadat ik mijn be had gehaald. Voor die tijd kon ik er een lenen tegen kleine vergoeding. Deze mensen zijn dan ook de enige die onze trailer mogen lenen.

We hebben de paarden aan huis en ik haal zelf mijn hooi met de trailer (passen makkelijk 50 balen in).
Voordeel is dat het niet op stel en sprong moet uitgeladen als het eens regent.

Verder gebruiken we de trailer voor ritjes naar het containerpark, materiaal halen voor verbouwing of weide af te zetten.

We konden de landcruiser van bekenden overkopen als trekauto. Niet goedkoop maar wel veilig. Deze mag 2.800 trekken en met een 2 paards iFor Williams en 2 fjorden, is dat gewoon comfortabeler dan een auto die 2.000 mag trekken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:43

Gypsy schreef:
Gewoon direct een banketstaaf ophangen dat uitlenen of een ander paard vervoeren niet kan ivm de verzekering. Dan haken de meeste mensen wel zonder al te veel gezeur af. :o

Waarom niet gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het niet uitleent? Dat bepaal jezelf. En als je dan scheve gezichten krijgt, jammer dan.

Doorslag voor ons om een eigen trailer te kopen was dat ik graag eropuit ga. Buitenritten, crosstraining en niet meer afhankelijk wilde zijn van anderen.
Nu ie er staat wordt ie ook heel vaak gebruikt.
Spontaan je paard mee op stap nemen. Of inderdaad voor andere dingen.
Hooi halen, spullen verhuizen. Het is gewoon een heel multifunctionele aanhanger. Er hoeft niet alleen een paard in. Kan veeel meer in ;) ;)

Uitlenen doe ik alleen aan mensen die ik 100% vertrouw.
We hebben de paarden aan huis, dus ik heb sowieso geen stalgenoten oid.
Dus als hij geleend wordt, is het familie die bijvoorbeeld een tuinset ophalen.
Maar dat komt niet zo vaak voor.

Ik weet wie er met respect om gaat met spullen van een ander en wie niet. Die laatste groep krijgt m dus ook niet mee ;)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:46

AmoorM schreef:
Maar verdienen jullie dan allemaal zoveel geld dat je stalling (paard), grote auto (zowel in aanschaf als onderhoud) en trailer met daarbij je eigen kosten zoals vaste lasten (hypotheek etc) kunnen betalen? Ik vraag mij echt af hoe sommige mensen het doen.. Ik verdien redelijk goed, maar kan mij nu echt geen dikke bak veroorloven. Sparen voor een trailer is nog geen big deal. Maar het is niet alleen de trailer, je trekt hen niet met een klein zuinig autootje. :o

Wat dacht je van een auto van de zaak? En het is een keuze die je maakt. Ik gebruik de bedrijfsauto’s van mijn vriend om de trailer te trekken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:49

Mijn pony was eerst mijn bijrijpony. Reed op een stal met meer meiden. Was wel elke keer gedoe om de trailer pff..
Slikken en weer door want had geen eigen paard dus wat moest ik met een eigen trailer
Tot 1 vd paarden door de bodem zakte. Bodem wel gemaakt maar vond t toch spannend
Kwam wel nog een 1.5 paards trailertje erbij. Waar ik nog wel mee had gereden.
Tot ik weer een keer met de 2 paards wegmoest. Trailerdak rammelde ook etc. Toen ik thuis kwam en de pony vd trailer haalde bleef ze einde vd klep staan. Dus ik mopperde wat van kom normaal loop je ook er van af. Tot ze met dr ene voet van de klep ging en de andere optilde en de klep mee omhoog kwam :oo
Was ze met dr ijzer precies onder de ijzeren eind strip gekomen en zat muurvast. Goddank bleef ze rustig. Ze trok zelf een paar keer hard en toen kwam gelukkig t ijzer vd hoef los. Was er echt wel klaar mee. Dus dat weekend had ik een eigen. Plan om die pony te kopen was er al wel dus waarom niet alvast een eigen.
Was erg fijn klein licht trailertje. Helaas die wegmoeten doen ivm beginnende houtrot. Trailer was t niet waard om volledig te vernieuwen. Dus die toen ingeruild voor een gloednieuwe 1.5 paards trailer (oude was grote ponytrailer). En nog steeds erg blij mee. Je hebt zoveel vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. En ook voor verhuizen is het ideaal of om naar de stort te gaan. Heb 1 met zadelkamer waar alles inpast dus ook geen spul meer in de auto.. als je het geld hebt zou ik het zeker doen!
Zelf rij ik een diesel seat leon uit 2007. Was niet duur in aanschaf en onderhoud en trekt m makkelijk (mag 1400kg trekken) dus je hoeft niet een hele dure grote auto te hebben :)
Uitlenen doe ik ook niet hoor. Veel te bang dat er wat mee gebeurt. In hoge nood bv naar kliniek is t anders. Maar hij gaat niet zomaar mee
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 16-07-20 07:52, in het totaal 2 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:50

Hier zelf voor gespaard.
En nee maar een mbo opleiding met dito loon.
Maar het is maar waar de prioriteiten liggen.
En genoeg auto's die een 1400 kunnen trekken en niet meteen een grote landrover zijn :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:51

Eerder huurden we maar met 2 paarden die niet te laden waren hebben mijn ouders destijds een 2e hands hotra gekocht, een jumper. Toen de paarden inmiddels goed trailermak waren en we meer op pad gingen is die na verloop van tijd ingeruild voor een Humbaur Spirit want de Jumper lag niet zo heel prettig op de weg. Bijna 10 jaar lang plezier van gehad, uiteindelijk steeds meer weggegaan (tot wel 3x per week) toen ik inmiddels zelf mijn rijbewijs had.

Eind vorig jaar ben ik verhuisd, dusdanig ver dat ik niet meer de trailer kon gebruiken, dus zelf een gekocht. Helaas oa door corona nog niet zo vaak gebruikt, maar zou toch niet zonder willen. Heel erg fijn om gewoon je eigen spul voor elkaar te hebben.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:52

Gewoon gespaard. Da's iets met kiezen waar je prioriteiten liggen, je kan niet alles hebben. Mijn schoenenrek is niet zo uitgebreid en mijn kledingkast is ook niet pokkeduur. En verder gewoon sparen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:58

Ik heb hoe dan ook een hekel aan lenen. En eigenlijk ook aan huren (t gedoe eromheen). Wil graag zelf de vrijheid hebben er over te beschikken wanneer ik dat wil.

Uitlenen doe ik ook niet graag. Maar als t een goede bekende is, met gegarandeerd een braaf paard, dan vind ik het nog niet zo'n ding.

Ik zou eerder mn trailer uitlenen, dan mn paard :D

Qua geld ... we hebben 1 leaseauto die 1700km mag trekken.
Trailer is een goede occasion, volledig aluminium en ik hoop er nog jaren mee vooruit te kunnen.
Trailerstalling is eur 5,00 per maand.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:58

Ik heb vorig jaar een tweedehands trailer gekocht, spuuglelijk ding maar veilig en goed. Het idee van een trailer altijd voor handen hebben vind ik heel fijn! Ik kan gewoon gaan en staan waar ik wil. Laatste maanden dan geen gebruik van gemaakt, want ik heb hem eigenlijk enkel voor wedstrijden, buitenritten, clinics en eventueel DA bezoeken en dat waa allemaal niet van toepassing met corona :+ Eigenlijk moet ik hem deze zomer wel weer even voor onderhoud wegbrengen dus ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten.

Ook geen dure auto ervoor staan trouwens, nog geen 5000 euro :+ Trailer was 1500 euro volgens mij. Oja en E rijbewijs heb ik toen ook maar gelijk even gehaald :))

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:02

Ik moet er niet aan denken om zonder trailer door het leven te gaan. Maar wij gaan regelmatig weg en gebruiken die dingen overal voor.

Ik heb zelf een goede trailer, maar gebruik deze zelde eigenlijk kan ik deze beter eruit doen.
Dan hebben we nog een oudje die diende als allereerste trailer, maar al snel kocht ik de bovenstaande erbij en eigenlijk nooit verkocht. Inmiddels is die niks meer waard, klep is slecht en hout zijkant is gewoon slecht, doet zn dienst als hooi trailer meer wil je er echt niet meer inzetten :+ kan die dat niet meer is een enkeltje sloopt goed genoeg }>
Daarnaast had mijn vent ookal een goede trailer en die vind die van hem fijner en dat klopt ook wel. Ligt net fijner op de weg maar is een heel ander type en merk trailer dus we gebruiken die altijd.

Wij lenen niks uit aan derde zelfs niet de overige trailer. We kunnen wel altijd meerdere mensen meenemen op buitenrit oid maar dan worden benzinekosten gedeeld. Onze auto’s rijden niet op water.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:10

Heerlijk om een trailer altijd te beschikking te hebben. Ook hier staan de paarden soms 4 keer per week in de trailer. Ik ga eigenlijk nooit rijdend het erf af, altijd met de trailer. Soms zelfs met twee paarden tegelijk, voor een rondje handpaarden door de duinen.

Ik ben niet zozeer een wedstrijdruiter, maar rij veel buiten. Volg bijna jaarlijks een clinic, doe een opleiding waarvoor de paarden mee "moeten", rij georganiseerde buitenritten zoals die van de NHAV, ga een weekend weg met de paarden enzo. Omdat de trailer er toch staat, gaat dat makkelijk.

M'n man en ik hebben een bus (VW Crafter) die gemakkelijk de tweepaards Ifor trekt.

Mijn trailer wordt niet uitgeleend.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:23

Ik heb destijds door voor de grap af te dingen een 1,5 plaats Ifor Williams kunnen kopen. Staat bij mij thuis dus ik betaal geen huur. Ik heb een jaar lang wedstrijden gereden, nu ga ik zo nu en dan op buitenrit ergens anders. Maar tussendoor word de trailer meer gebruikt door mijn vriend dan ik. Verhuizing, meubels kopen, crossmotors vervoeren, brandhout halen etc. etc. Ik geloof dat er nu reeds minder vaak een paard in heeft gestaan dan andere goederen. Zolang hij maar als 'goederenvervoer' ingeschreven staat kun je er zoveel meer dan alleen paarden vervoeren. Ik heb mijn trailer trouwens direct vanaf het begin niet uitgeleend. In het verleden gedaan met een auto en die kwam twee keer gedeukt terug (aan familie uitgeleend) en hoewel na aandringen alles met de verzekering geregeld werd heeft mijn vertrouwen er een te grote knauw van gekregen.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:02

Heb zo’n 10 jaar geleden mijn eigen trailer gekocht. Alleen uitgeleend aan 1 iemand die er altijd super mee om ging.
Ik vond het heerlijk niet meer afhankelijk te zijn, hem altijd te kunnen pakken. Fijn idee dat mocht er nood zijn dan is het aankoppelen en wegwezen.
Tussendoor trailer verkocht en een gloednieuwe gekocht. Die leen ik niet meer uit. Tenzij echt nood.
Verder gebruiken wij hem ook voor bijv grote spullen vervoeren of iets dergelijks.
Op zondag ochtend met mooi weer wakker worden en gewoon bedenken vandaag gaan we lekker ritje maken. Dat dat kan en gewoon weg wanneer je wilt is heerlijk!

Ook nu m’n paard geblesseerd is en ik zo nu en dan naar de kliniek moet, is toch heel fijn dat ik niemand daarvoor nodig heb of hoef te regelen.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:13

Ik leen mijn trailer nooit uit. Echt nooit. Als iemand naar de kliniek moet, wil ik brengen. Maar uitlenen? No way. Ik had ooit wel met een heel nette stalgenoot de deal dat zij hem van mij huurde voor dezelfde prijs als bij een verhuurbedrijf. Want heel eerlijk, ik heb mijn trailer toch ook moeten kopen? En ook al is 'ie oud en lelijk... Een Ifor is en blijft gewoon heel duur.

Gebruik ik 'm vaak? Nee dat niet. Maar het feit dat 'ie er staat en het gevoel van vrijheid dat 'ie mij geeft? Dat is het me dubbel en dwars waard! En inderdaad wat anderen ook al zeiden: hij is ook super handig bij verhuizen en verbouwen :+ :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:18

Wij gebruiken de trailer meer voor andere dingen dan dat de paarden er in staan sinds dat ik eigenlijk niet meer rij na een ongeluk en dat we verhuisd zijn naar waar we nu wonen, ruiter- en menpaden aan de overkant van de weg dus daar heb ik de trailer niet meer voor nodig. We halen er hooi mee van onze opslag naar huis waar de paarden staan. Verhuizen er mee, inderdaad als de motor weg moet voor een beurt. Hij staat bij ons binnen in een grote loods, nieuw gekocht 15 jaar geleden en ziet er ook nog zo goed als nieuw uit. Toen ik nog actief reed ging ik er wel wekelijks mee op pad naar het bos.
Uitlenen doe ik niet, zit iemand omhoog omdat deze naar de dierenarts moet en zelf geen trailer heeft rijd ik met alle liefde mee met mijn eigen auto en trailer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:24

Voor mijn eigen trailer huurde ik paar x per jaar een trailer van stalgenoot om ritjes te maken of dingen te doen. Gelukkig kon ik hem ook pakken voor kliniek bezoeken want dat gebeurde helaas nog regelmatig. Toen die trailer werd verkocht vond ik het een naar idee dat ik in geval van da een hoop geregel moest gaan doen, aangezien mijn paard toch wel vaak wat heeft. En voor mij de reden opzoek te gaan naar een eigen trailer.

Ik heb hem nu een jaar en we zijn al veel weggeweest. Nu ik een trailer heb staan gaan we veel makkelijker even naar het bos en strand. Waar ik eerst ivm de kosten ook echt ver wilde om lekker te rijden en dan toch halve of hele dagen kwijt was, rij ik nu makkelijket even naar het Amsterdamse bos voor een ritje. Dat is relatief dichtbij maar vond ik normaal altijd zonde van m'n geld van de huur omdat ik het niet een top bos vind en dan liever naar Utrechtse heuvelrug reed. Nu gaat het veel makkelijker. Ook ga ik makkelijket met de shet weg. Rijden we naar ene plekje 10 minuten met de trailer om daar een rondje te gaan mennen. Dat deed ik niet vanwege de huurkosten en het dan zonde te vinden zo kort van de trailer gebruik te maken.

Ik ben dan ook super blij met eigen trailer. Mocht er wat zijn met de paarden kan ik zo naar de kliniek zonder alles te hoeven regelen. Ik kan nu ook kleinere ritjes doen. En mijn streven is om iig 1x per maand weg te gaan met de trailer wat goed lukt.

Qus kostrn is het idd wel duurder onder de streep. Ik was zo'n 2800 voor mijn trailer kwijt en dan binnenkort weer onderhoudsbeurt. Stel je huurt hem voor 40 euro dan moet je wel veel ritjes maken km het er uit te halen. Maar de vrijheid en rust die ik terug krijg door hem nu zelf te hebben staan is het waard.

Oh, en m'n ouders hebben hem nu ook al meerdere malen gebruikt voor naar de stort te rijden of om kasten/banken te halen/wegbrengen/verhuizen en ik heb er een kantoor van een vriend mee verhuisd. Super handig :)
En ik haal er hooi mee. Kon ik vaak wrl een trailer voor lenen maar is toch weer een geregel. Nu kan ik 'm zo pakken om hooi te halen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:30

Ikzelf vind/vond het ook vervelend om spullen van een ander te moeten lenen. Kijk een keer is oké, maar als je het vaker doet, dan voelt dat gewoon verkeerd. Vind ik. Voorheen leende ik af en toe de trailer van mijn schoonzus. In ruil daarvoor betaalden we mee aan onderhoud. Zoals rondje nieuwe banden, namen we voor onze rekening. Maar op een gegeven moment durf je het haast niet te vragen om hem nog eens te lenen, ook al was het antwoord altijd 'ja'. Het voelt gewoon niet goed.
Mede daardoor, en het feit dat we buitenaf gingen wonen met de paarden aan de deur, maakten de keuze dat we er zelf één kochten. En dat is echt zo fijn!
Uitlenen gebeurd alleen aan een klein groepje mensen wie ik 100% vertrouw. Die zijn op 1 hand te tellen.
En verder is het gewoon super fijn om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. Afgelopen jaar bijvoorbeeld ook een eigen zitmaaier gekocht, wat een verademing! :D Pakken wanneer je wil en maaien maar.
En als jezelf iets beschikbaar hebt staan, gebruik je het ook veel meer!

Qua auto maakt het inderdaad niet zoveel uit wat er voor je trailer staat hoor. Als de combinatie maar verantwoord de straat op kan!
Het hoeft niet perse een dikke SUV te zijn. De bestuurden van de combi is nog altijd de belangrijkste factor. ;)
Ikzelf heb een platte sport coupé voor de trailer staan. Alle paarden spullen passen er met gemak in. Het enige is dat het zadel op de bijrijdersstoel moet, want ergens anders past het niet.
Maar dat is geen probleem, want ik gebruik mijn eigen auto toch als ik alleen op pad ga. Kindjes kunnen sowieso wel mee erbij achterin. Maar als manlief mee gaat, nemen we toch zijn diesel. Dat scheelt aanzienlijk in brandstof kosten. Die van mij lust hem namelijk wel aardig. Dus als de diesel beschikbaar is, pak ik die. Anders ga ik lekker met mijn coupe'tje op pad. :)
Heb wel eens de opmerking gekregen 'een trekhaak aan een sport coupé, dat doe je toch niet?' Nou ik wel. Maakt me geen bal uit of het er nou uit ziet of niet. Als ik maar lekker met mien peerd op stap kan wanneer ik wil ;) Of voor het gemak wat grote spullen vervoer. Ideaal zo'n overdekte aanhanger.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:35

Hier al mijn 3de eigen trailer (heb er nu eindelijk 1 waarvoor ik geen BE nodig had, vorige 2 reed ik "illegaal" mee rond) maar dat wordt ongetwijfeld de laatste. Ding staat hier maar te staan, wordt weinig of niet gebruikt, mag ik ieder jaar mee naar de keuring, betaal taks en verzekering ervoor, banden verslijten ook als ie stilstaat, dus nee, ik zou het niet overdoen. Mocht je een 1,5 paards trailer te koop zoeken, of de mijne voor een jaar willen huren, zou ik zeggen: ga je gang, al vrees ik dat het nogal een administratieve rompslomp zou zijn (ben van België)