Dwaling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:26

Ik ben nu wel erg benieuwd naar een filmpje. Voor juridisch advies mag je een pb’tje sturen. Als juridisch medewerker weet ik wel het e.e.a..

Rocamor

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:35

TS, neem het advies van FlootjeM ter harte.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:43

Ik vond het anders toch heel duidelijk omschreven door ts dat dit paard bij die vriendin ook niet braaf is. Er staat namelijk; nja, die blijft wel zitten..........voor mij toch duidelijk een teken dat ook bij die vriendin het paard allerlei fratsen uithaalt. Verschil is alleen dat die vriendin het uit weet te zitten.

Ik zou idd het advies van FloortjeM hanteren; die is tenslotte jurist.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:44

Naar mijn idee zijn er nu 2 opties die je zou kunnen doen.
Of je probeert het plan zoals voorgesteld door FloortjeM, of je brengt het paard naar een handelsstal en neemt je financiële verlies, om verdere ellende te besparen. Op zo'n stal hebben ze vaak wel wat handige ruiters die zo'n paard weer in het gareel kunnen krijgen en dan kunnen verkopen aan iemand bij wie dit paard beter past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:45

Fohadie: Nee, die kan hem uitzitten. Maar rustig rijden is het zeker niet :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:19

FloortjeM schreef:
Ts: als ik jou was, zou ik het als volgt doen: ik zou aan de verkoper aangeven dat je dit probleem ervaart, dat je gaat uitzoeken of het aan het beest of aan jou ligt en dat je dat wil doen door het paard bij ruiter x (ruiter van onbesproken ervaring en kunde) te zetten. Dat dat zo en zoveel geld kost en dat je het graag hoort als de verkoper liever een andere oplossing ziet. Dat als die ruiter vaststelt dat het paard niet geschikt is conform de afspraken, dat je tot ontbinding c.q. vernietiging zal overgaan en alle kosten, inclusief die van de trainer, zal terugvorderen. Dat je graag de input van de verkoper wil, omdat je het als een gezamenlijk probleem ziet. Blijft de verkoper dan de kont tegen de krib gooien, dan heb je voor een eventuele procedure echt heel erg netjes voorgesorteerd. Succes

Ik heb dit filmpje gezien en dat zegt me genoeg.
Dit is geen paard dat niet geschikt is voor het doel waarvoor TS hem heeft gekocht. Het filmpje toont het paard onder een paar verschillende ruiters die allemaal best handig zijn en wat uitzitten maar het paard houdt alleen maar in en gaat bokken en is in verzet. Er kunnen natuurlijk genoeg andere redenen zijn waarom dit paard dat doet, dan alleen maar niet braaf. Het paard kan goed een pijnstiller gehad hebben bij proefrijden. Dat vermoed ik wel. Zet hals rug maar op de foto om mee te beginnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:51

Staat in het paspoort geen naam\adres van vorige eigenaar,die hem dus zou hebben ingeruild\verkocht omdat die aan een grotere toe zou zijn? Dus handelaar en DA willen de naam van de vorige niet geven. Dat kan logisch zijn vanwege de privacy.Maar al niemand iets te verbergen heeft hoeft er ook niets verborgen te worden.Handelaren zetten meestal hun naam niet in het paspoort,maar particulieren die hem een tijd gehad hebben wel.En anders het chipnummer natrekken en kijken of je een vorige eigenaar kunt opsporen en informeren of het paard dit gedrag vroeger ook al vertoonde.Want zuivere koffie is dit niet volgens mij.Geen wonder dat de paardenhandel een slechte naam heeft.Enne,vraag nog even bij de keuringsarts of die bloed heeft afgenomen toen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:58

Ik zou me even tot de verkoper willen richten: Wat heeft dit nou voor zin. Dit paard is duidelijk geheel ongeschikt voor de koopster.Zelfs zodanig dat ze ermee zou kunnen verongelukken en er terecht niet meer opdurft. Neem het dier gewoon terug. Dat is voor alle partijen verreweg het beste ,gemakkelijkste,en op den duur ook het goedkoopste.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:18

anjali schreef:
Handelaren zetten meestal hun naam niet in het paspoort,maar particulieren die hem een tijd gehad hebben wel.

De mensen met paarden die ik ken hebben geen 1 paard op eigen naam staan.
Ook ik heb geen 1 paard op naam staan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:28

Misschien kan de TS het paard dan eens Googlen, wie weet zit de vroegere eigenaar ook wel op bokt, of staat er iets op Facebook over het paard.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:51

Storm schreef:
Misschien kan de TS het paard dan eens Googlen, wie weet zit de vroegere eigenaar ook wel op bokt, of staat er iets op Facebook over het paard.

Dat is wel een goed idee. Op naam en afstamming kan er best in Google iets naar boven komen.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 17:56

Ik ga niet openbaar de stalnaam vermelden, ik heb wel inmiddels pb contact met iemand van bokt .
Iemand die mijn verhaal herkende, en mij zelf de stal naam kon toespelen van de verkoper.

En dat is iemand die in dezelfde situatie gezeten heeft :).

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:57

Helaas is dit niet de eerste keer dat ze dit flikt. Alle paarden die ze verkoopt zijn allemaal, doodbraaf en L/M niveau. Ik heb mijn les helaas ook geleerd toen ik daar een paard heb aangeschaft. Dan denk je dat je goed je research hebt gedaan.. Je verwacht toch dat iemand die een naam hoog te houden heeft als kleinschalige manege en prof.ruiter anders met klanten om gaat. Ik heb inmiddels contact met TS.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:58

Galuppy0546 schreef:
Ik ga niet openbaar de stalnaam vermelden, ik heb wel inmiddels pb contact met iemand van bokt .
Iemand die mijn verhaal herkende, en mij zelf de stal naam kon toespelen van de verkoper.

Fijn dat je al wat verder bent. Ik hoop dat er een goede oplossing voor je komt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:02

Galuppy0546 schreef:

Oh, dat is fijn! Tenminste als het bij die Bokker allemaal goed is afgelopen natuurlijk. :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:06

Nou niet helemaal, maar wel semi :+

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 18:07

Met semi ben ik ook blij momenteel :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:09

Ik had nog niet door dat jij die bokker was. :+ Ja, van iemand die een naam hoog te houden heeft, snap ik het zeker niet. Je wilt toch goede mond-op-mondreclame?
Maar semi klinkt ook al goed. :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:11

Pony kan ook 2 dagen geen water hebben gehad, worden ze ook braaf van.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:14

mond-op-mond is wat intiem, doe maar mond-tot-mond reclame :D

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:15

He wat vreselijk. Door dit soort verhalen durf ik dus nooit en pony te kopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:18

imaudy schreef:
Pony kan ook 2 dagen geen water hebben gehad, worden ze ook braaf van.

Ik heb vroeger inderdaad wel eens horen vertellen dat sommige verkopers dat zouden doen.Maar ik kon het niet geloven!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:20

Gini schreef:
Ik had nog niet door dat jij die bokker was. :+ Ja, van iemand die een naam hoog te houden heeft, snap ik het zeker niet. Je wilt toch goede mond-op-mondreclame?
Maar semi klinkt ook al goed. :D

Nou dat dus. Ik snap best dat je niet altijd iedereen naar de zin kan maken en er ook mensen tussen zitten die op alle slakken zout leggen. Maar ik kwam er helaas achter, toen ik zelf in de oliebol zat, dat er meerdere gedupeerden waren met allemaal dezelfde verhalen. En dan tegen mij nog leuk zeggen "ik heb er niks aan als ik je een paard verkoop waar je niks mee kunt". Nou, dat heb ik ook geweten helaas. Ondanks dat ik alles van onder tot boven uitgezocht had. -O-

Ik hoop dat TS in elk geval wat heeft aan mijn verhaal en dat ze het ook kunnen oplossen met elkaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:21

Sjong schreef:

Laat je niet afschrikken. Ik heb 8 keer een pony\paardje gekocht,waarvan 7 hele fijne lieve, en slechts 1 keer een miskoop.Het kan dus ook goed gaan hoor.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:24

anjali schreef:
Sjong schreef:

Laat je niet afschrikken. Ik heb 8 keer een pony\paardje gekocht,waarvan 7 hele fijne lieve, en slechts 1 keer een miskoop.Het kan dus ook goed gaan hoor.

Ik ben dan misschien naïef. Maar als er echt mensen zijn die ponys geen water geven, of drogeren dat gaat mijn voorstellingsvermogen gewoon te boven. Ik zou dat gewoon intrappen omdat ik het niet eens zou bedenken. Nou ja drogeren misschien wel, maar geen water geven....?