Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tessebes schreef:Ben je bij de klinische keuring geweest? Mijn vorige paard was bij keuring zo opgefokt als wat, zelfs met een gebroken been had hij nog met glans de buigproef doorstaan. Na 5 maanden kreupel geworden (extra schade bij een oude blessure) en na bijna een jaar in laten slapen.
Jillz1 schreef:Nouvel schreef:Maar als de blessure echt al aanwezig was valt het volgens mij onder een verborgen gebrek
Daar vallen in principe stalgebreken onder.Voor de rest moet je toch echt zelf laten onderzoeken of er nog meer gebreken zijn.
Nouvel schreef:Maar als de blessure echt al aanwezig was valt het volgens mij onder een verborgen gebrek
Jessix schreef:Kan ook maar zo zijn dat de handelaar dit niet wist hè. Er wordt wel vaker een vrachtwagen vol paarden gekocht vanuit Spanje die op het oog goed zijn. (Gezond) Ze worden het liefst zo snel mogelijk door verkocht.
Hoelang heeft jouw paard daar gestaan? Misschien is ze slechts een paar keer gereden en is dat net als bij jou goed gegaan. Ze is door de keuring gekomen en jouw osteopaat kon ook niets ontdekken.
Dat die blessure er al zat geloof ik direct maar als twee medische geschoolde personen en jij zelf het niet hebben opgemerkt waarom de handelaar dan wel? En dat moet je dan ook nog bewijzen... lastig hoor!
Jillz1 schreef:Nouvel schreef:Maar als de blessure echt al aanwezig was valt het volgens mij onder een verborgen gebrek
Daar vallen in principe stalgebreken onder.Voor de rest moet je toch echt zelf laten onderzoeken of er nog meer gebreken zijn.
StalNollie schreef:Nouvel schreef:Maar als de blessure echt al aanwezig was valt het volgens mij onder een verborgen gebrek
Als de handelaar ervan af wist.