Wat hebben jullie standaard in de trailer aan spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:05

Ik had een tijd zaagsel op de bodem maar dat werd ik zat want paard plastte iedere keer en met dat zaagsel was het zo lastig uitspuiten. Sinds het zaagsel weg is heeft ie niet meer geplast

Heb altijd hooi hangen. Hij eet alleen naast de trailer maar toch voor het idee.

Ik heb helaas geen zadelkamer maar ik heb wel een opbergtas hangen met extra klein spul zoals hoevenkrabber, borstels, extra sporen, witte handschoenen, longeerlijn, handdoekje, peeskappen. En nog wat meer. Alles wat wel eens handig zou kunnen zijn

In mijn auto altijd een jerrycan met water en emmer.
En een deel van mn sgw benodigdheden. En voer. En ook weer extra spul zoals een martingaal en halster. (En extra kleding voor mij bij te warm te koud of val in water)

Gaat mij in ieder geval niet gebeuren dat ik ergens sta en iets nodig heb en het niet heb. :j
Enige minpunt is dat ik privé niets aan mn achterbak heb haha.

Zou wel graag een mestboy mee willen nemen maar ik heb dus geen zadelkamer en wil m echt niet in de auto. Nu laat ik dus best aso wel eens een hoop achter als ik op buitenrit ga dus mocht iemand een mooie oplossing hebben hoor ik die graag!

superpony

Re: Wat hebben jullie standaard in de trailer aan spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 01:33

Zo een bezem aan de trailer klemmen en vuilniszak mee. En evt schoonmaakhandschoenen om mest op te pakken.

Ik vind het wel iets om over na te denken. Als je zaagsel in de trailer hebt, plast je paard en nu niet meer? Je paard moet wel kunnen plassen als ie moet.

Wij hebben rubberen matten en heb weleens gehad dat een paard daar gewoon op plaste, maar dat doen ze in schuilstal ook. Maar voor een lange rit of langere tijd van huis, zou ik ze toch iets geven als ze normaal daar wel op plassen.
Waar mijn ruinen sowieso buiten en onder het zadel ook plassen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:01

@zodiacje ben je dan niet bang dat je paard z'n plas teveel ophoudt?
Ik vind het juist fijn dat m'n paard zich zo op z'n gemak voelt dat hij ook op een rijdende trailer gewoon plast.
En dat ik die dan moet schoonmaken is pech voor mij.
Maar liever dat dan dat paardlief z'n plas gaat ophouden omdat 't spettert zonder zaagsel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:08

In de trailer: longeerlijn, mestschep, extra halstertouw
en verder vooral spullen voor het rijden/wedstrijd. een zweepje, sporen, borstel, schaar, proevenboekje, krukje, halsband voor paard)
In de auto: EHBO set, extra halster en touw

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:13

Oh, heb je even? :+

Gezien we al regelmatig hebben meegemaakt dat iets kwijt was of kapot ging wordt de verzameling 'reserve spullen' in de zadelkamer steeds groter *D

- 3 emmers
- Manenborstel en harde borstel
- Snoepjes/krachtvoer/slobber
- 2 jerrycans met water
- Bodyprotector
- Rugnummerhouders
- Sporen
- Zwepen
- Poets sponsje voor laarzen
- Lederdoekjes
- Babydoekjes
- Stapeltje handdoeken
- Paspoortenmap met paspoorten en proevenboekje
- Extra proppen + sleutel voor als we de wedstrijdkist vergeten
- Reserve kinketting
- Veger en blik om mest op te ruimen
- Reserve beugelriemen
- Vliegenspray
- Glansspray
- Rol ducttape _O-
- .. nog een heleboel kleine rommeltjes.

Als we op concours gaan dan gaan de hoofdstellen en de wedstrijdkist er vaak ook nog in :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:09

superpony schreef:
Zo een bezem aan de trailer klemmen en vuilniszak mee. En evt schoonmaakhandschoenen om mest op te pakken.

Ik vind het wel iets om over na te denken. Als je zaagsel in de trailer hebt, plast je paard en nu niet meer? Je paard moet wel kunnen plassen als ie moet.

Wij hebben rubberen matten en heb weleens gehad dat een paard daar gewoon op plaste, maar dat doen ze in schuilstal ook. Maar voor een lange rit of langere tijd van huis, zou ik ze toch iets geven als ze normaal daar wel op plassen.

Als hij lijkt te moeten kan hij op commando op het gras. En tijdens lange sgw dagen plast ie nog wel op de trailer hoor maar het was op een gegeven moment ieder kort ritje ook raak. Daarom ging ik dus zonder zaagsel zodat ik het iedere keer uit kon spuiten. Geen klacht van mijn kant daar

Hoe klem je een bezem aan je trailer dan?
Een klem erin boren leek mij niet goed voor de water dichtheid van de trailer

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 06:57

Oh ja...bij de grote paarden staan ze overdag ook op de trailer toch? Dat probleem heb ik niet met plassen, die van mij gaat tijdens een dag weg in de tussentijd in een prikwei. Meestal plast hij ook als ik hem pak of dus in zijn prikwei

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:08

't is zo'n beetje m'n tweede opslag :+
Ik heb er een emmer in staan in een emmer. Daarin een longeer lijn, extra halstertouw en halster. Zweetdeken. Bezempje, hangt meestal wel 1 of 2 hoofdstellen in. 2 martingalen. Een handgemaakt halster dat niet kapot is te krijgen, denk voor jonge paarden etc. Een bak met borstels, zalf, doekjes. Stiften, snoepjes. Een oude cap.
In de auto ligt standaard een opstapkruk. Rijlaarzen en gereedschap voor auto enzo.

Voor lange ritten of dagen heem ik een gevuld hooinet mee en vaak voor een lange dag een zak hooi extra. Ook een jerrycan met water en eventueel wat krachtvoer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:36

zodiacje schreef:
superpony schreef:

Als hij lijkt te moeten kan hij op commando op het gras. En tijdens lange sgw dagen plast ie nog wel op de trailer hoor maar het was op een gegeven moment ieder kort ritje ook raak. Daarom ging ik dus zonder zaagsel zodat ik het iedere keer uit kon spuiten. Geen klacht van mijn kant daar

Hoe klem je een bezem aan je trailer dan?
Een klem erin boren leek mij niet goed voor de water dichtheid van de trailer

daar begin ik ook niet aan hoor. Aan strooisel in de trailer om dezelfde reden als hier boven.
Ik haal ze liever een keer extra van de trailer af tussendoor of net voor ik vertrek.
Mijn jonge paard plast heel graag op gras en doet dat zelfs onder stressvolle omstandigheden. Dus die doet dat maar als in even ene stukje met hem ga lopen.
Zit er niet op te wachten om de trailer iedere keer uit te moeten spuiten om 10 uur 's avonds na een springles op 10 minuten afstand.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:45

In de trailer niks (of je moet de kettingen mee tellen). Er zit ook geen zadelkamer in dus losse spullen ga ik er niet in gooien.
Buiten aan de tariler zit wel altijd een bezem geklemd.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:59

Ik heb standaard alleen de kettingen hangen. Geen bodembedekking oid.

Ik ga wekelijks naar de les, dat is max. 5 minuutjes rijden dus dan neem ik niet eens hooi, mestschep oid mee. Indien ik verder ga dan neem ik natuurlijk wel meer spullen mee.

En verdere handigheden zoals een reservetouw neem ik in de auto mee. Ik heb een standaard tas die ik meeneem bij gebruik vd trailer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:37

Je paard er tussendoor af halen om te laten plassen?? >;)
Hoe zien jullie dat voor je? Op een parkeer terrein langs de snelweg ofzo 8)7

We hebben het hier over strooisel in de wagen tijdens lange ritten.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:48

Gevuld hooinet
Water
Voer
Volledig poetsset
Hoofdstel van biotane
Martingaal
Cap
Handdoek
Zweepjes
Leadrop

Heb gelukkig een zadel kamer en omdat ik veel met trailer op pad ben heb ik alles dubbel op m'n zadel na.
Dus dan hoef ik niet steeds weer alle in te laden en uit te pakken.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:58

In de trailer alleen een hooinet en extra halstertouw. In de auto heb ik wel altijd standaard een halster, een emmer, zweepje en voer. In de zomer ook een jerrycan met water :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:23

Popstra schreef:
Je paard er tussendoor af halen om te laten plassen?? >;)
Hoe zien jullie dat voor je? Op een parkeer terrein langs de snelweg ofzo 8)7

We hebben het hier over strooisel in de wagen tijdens lange ritten.

Ik heb het over ritten van maximaal 2h. Dan zorg ik er voor dat mijn paard op wedstrijd maar minimaal in de trailer staat en daar dus kan plassen. Dan zijn die 2 h op de wagen daarna prima te doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:52

Ik doe geen extreem lange ritten. Langste is anderhalf uur en daarna is er altijd een stal waar ze in kan, daar zorg ik voor. Dus op wedstrijden een stal huren, bij de kliniek in een stal zetten of op vakantieadres meteen op stal (mevrouw plast niet in een paddock, in een weiland alleen als ze er lang staat, wel meteen als je haar op stal zet).

Maar goed, ik heb geen strooisel erin, omdat de vloer dan gladder wordt. Het zou beter zijn voor mij als ik het wel had, dat maakt makkelijker schoon qua mest :')