Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Bedankt voor alle reacties, daar heb ik wel wat aan.
De omgevingsvergunning hebben we al aangevraagd en deze is dus afgewezen, tenminste, ze belde ons dat het niet de juiste procedure is en dat we eerst de bestemming moeten wijzigen voordat we een omgevingsvergunning konden aanvragen.
Dat vind ik raar want in onze huidige bestemming zijn er ook vergunningen voor paardenbakken afgegeven aan bijv de buren maar ook nog 3 andere partijen in de gemeente.
Afspraak met het omgevingsloket hebben we al meerdere malen gehad maar zij weten het ook niet zo goed. (2 medewerkers zeggen allebei wat anders)
Morganlefay schreef:Achterom schreef:Lastig verhaal... ik zou in jouw geval echt een expert in de arm nemen, waarbij ik ook de vraag zou stellen of de nieuwe omgevingswet in dit verhaal eventueel nog verschil gaat maken...
Tja en die is er juist om het makkelijker te maken.(schiet mij maar lek)
Strohalmpje schreef:Voor het agrarische deel is het aanleggen van een paardenbak een afwijking op het bestemmingsplan, waardoor wij een uitgebreide procedure moeten doorlopen. Daarmee krijg je een projectafwijkingsbesluit. Geen wijziging in de bestemming dus, maar wel goedkeuring voor strijdig gebruik. De legetarieven voor zo'n uitgebreide procedure zijn standaard en staan bij ons op de site van de gemeente maar komen niet in de buurt van de kosten die jij noemt. Wij zitten rond de 2700 euro. Heeft jullie gemeente niet ook een website met een uitleg over de procedure en kosten?
Uiteindelijk zitten wij nu bijna aan het einde van de procedure met (als er geen bezwaar meer komt via het gerechtshof) een vergunning als resultaat! De procedure heeft ons wel meer dan een jaar gekost. 5 feb 2019 begonnen en als alles mee zit hebben we op 18 feb 2020 de definitieve vergunning.
Ik heb mij in het traject laten adviseren door een planbureau (adviseurs voor leefomgeving op het gebied van landschapsarchitectuur, stedenbouw, planologie, milieu, tekenwerk en water) en zij hebben voor mij een heel plan uitgewerkt maar daarin uitgelegd hoe we de bak inpassen in het landschap. Zij hebben ook de vergunningsaanvraag voor mij ingevuld. Ik zou dit jou ook adviseren omdat zo'n planbureau veel zicht heeft op hoe de wegen binnen de gemeente lopen en wat je rechten en kansen zijn. Op die manier kan je kijken of je het van een positieve kant kunt benaderen in plaats van meteen een proces aan te spannen met de gemeente. Want dat kan dan wel eens een heel lang en vervelend traject worden. Je wilt ze natuurlijk ook graag te vriend houden mocht je in de toekomst nog eens wat willen