Opzegtermijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:03

Ik zou inderdaad niet betalen.

Een incasso is heel makkelijk wanneer je een bedrijfsrekening hebt.
Het rekeningnummer alleen is al genoeg. Stond ik ook van te kijken toen ik de bedrijfspas kreeg.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 08:05

Contact opnemen met de bank en het rekeningnummer blokkeren.

Verder, heeft je vriendin de kleine lettertjes gelezen, daar zal wel iets over automatische incasso staan.

Eerst zorgen dat de schade beperkt blijft.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 09:41

Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:43

En toen ze haar rekeningnummer gaf, vroeg ze niet waarom dat was?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:02

Als zij het geld een keer zelf heeft overgemaakt kan de stalbaas daaraan toch het rekeningnummer zien?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:15

In elk geval nu de bank contacteren en de automatische incasso laten stoppen. En klagen over dat je daar geen toestemming voor had gegeven.Daar zou ik het verder dan bij laten. Ze iser nu weg en voor het bedrag van 1 maand huur gaat toch niemand een rechtszaak beginnen,want dat kost meer!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:41

liss schreef:
Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer

Dat kan niet, ergens zal er verstopt iets staan.
Maar goed, banknummer blokkeren en desnoods de bank zeggen dat het geld terug moet komen, linksom of rechtsom.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:08

Ik zou sept gewoon betalen en okt zorgen dat reknr geblokkeerd wordt. Paard is al weg en ze heeft dan 14dgn teveel betaald, jammer maar goede les om voortaan goed te kijken waar je je paard stalt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:10

liss schreef:

wat is dan de vraag in de app geweest, want je stuurt niet zomaar je rekeningnummer.

los daarvan, blijft het voor iedereen een vervelend gebeuren. hopelijk heeft je vriendin nu een nieuwe betere plek voor haar paard gevonden en trekt ze hier lering uit voor de volgende keer.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:03

Als het rekeningnummer al is geblokkeerd en ze is daar toch al weg zou ik in dit geval niets doen. Dit is precies de reden dat de meeste stallen een borg vragen van een maand stalgeld, dan hoeven ze niet achter hun geld aan als mensen opeens weg gaan . ;)

De stalhouder heeft zich inderdaad ook niet aan de overeenkomst gehouden en kan me niet voorstellen dat die voor een maand stalgeld veel moeite gaat doen. Snap ook eigenlijk niet waarom er niet een soort proeftijd van een maand in een contract staat, want soms vergis je je gewoon in een stal en dan zou je gewoon weg kunnen binnen die maand. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:14

Mocht de staleigenaar echt moeilijk gaan doen dan een keer dreigen met aangifte van valsheid in geschrift? Wellicht dat dat helpt, in principe heeft de staleigenaar wel recht op de opzegtermijn want daar is voor getekend.
Heeft je vriendin schriftelijk de staleigenaar op zijn gebreken gewezen? Dus geen water en hooi onbeperkt wat wel in het contract staat?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 14:08

meggiemeg schreef:
Mocht de staleigenaar echt moeilijk gaan doen dan een keer dreigen met aangifte van valsheid in geschrift? Wellicht dat dat helpt, in principe heeft de staleigenaar wel recht op de opzegtermijn want daar is voor getekend.
Heeft je vriendin schriftelijk de staleigenaar op zijn gebreken gewezen? Dus geen water en hooi onbeperkt wat wel in het contract staat?

Er gaat nog een aangetekende brief heen, waarom ze niet gaat betalen enz.

Ja soms zijn mensen wat naief, of goedgelovig, is niet erg als je er maar van leert.

Paard heeft het nu goed!

Ze heeft het topic trouwens doorgelezen, ze is blij met jullie meningen en tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:26

Rakkie123 schreef:
liss schreef:

Maar goed, banknummer blokkeren en desnoods de bank zeggen dat het geld terug moet komen, linksom of rechtsom.

Dat kan dus gewoon wel als je een zakelijke rekening hebt, zoals je al een paar keer hebt kunnen lezen in dit topic.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:30

Rakkie123 schreef:
liss schreef:

Dat kan wel, is heel makkelijk alleen een beetje dom en uiteraard mag het niet volgens de regeltjes waarvan je aan de bank hebt beloofd dat je ze nakomt. Het gebeurt niet heel vaak, maar kan wel degelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:35

Dat heb ik nog nooit gehoord,dat men automatische incasso kan gaan doen als daar geen toestemming voor verleend is. Ze zal dan toch onder valse voorwendselen haar handtekening ergens onder gezet hebben?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:44

anjali schreef:
Dat heb ik nog nooit gehoord,dat men automatische incasso kan gaan doen als daar geen toestemming voor verleend is. Ze zal dan toch onder valse voorwendselen haar handtekening ergens onder gezet hebben?

Ik werk op een financiele afdeling, heb veel met bankzaken te doen, en geloof me nu maar, technisch is het mogelijk een incasso te doen, die worden niet bij elke incasso door de bank gecontroleerd.
Wettelijk gezien is diegene die incasseert wel in fout, zonder schriftelijke toestemming mág het niet.
Maar gebeurd wel....

Je kunt zelf via internetbankieren je incasso tot een bepaalde termijn laten storneren, daarna moet je de bank inschakelen middels een formulier onterechte incasso. Voor een B2C incasso bij particulieren.
Tenzij het om een B2B incasso gaat, maar daar heeft de "normale" gebruiker niets mee van doen, die kan niet teruggehaald worden, maar die moet dan ook eerst schriftelijk geregistreerd worden bij een bank.

Ik heb zelf voor mijn prive dingen een goedkeuringslijst ingesteld in mijn internetbankieren, zelfs als ik een bedrijf machtig om te incasseren van mijn rekening, moet ik die eerst met mijn pincode toevoegen aan de goedkeuringslijst, anders voert mijn bank hem echt niet uit.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:06

Ouders geven mij een machtiging tot automatische incasso met handtekening. Met alleen een rekeningnummer en de naam van de klant kun je met een zakelijke rekening zo een incasso invoeren. De bank heeft mijn lijst met handtekeningen nog nooit in willen zien.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:23

Dat moet je zelf instellen. Iemand die dat niet doet in haar/zijn internetbankieren zal dat ook niet telkens hoeven doen nee, ik krijg een mail dat ie is geblokkeerd tot ik die dmv mijn pincode vrijgeef.
Misschien ben ik ook wel een beetje te voorzichtig.
Noem het maar beroepsdeformatie :D

Eline_Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:47

Kun je niet storneren? Dan laat je het bedrag wel afschrijven maar weer terug boeken door je bank, daardoor is er geen direct contact nodig tussen jou en de persoon in kwestie

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 01:22

Eline_Charly schreef:
Kun je niet storneren? Dan laat je het bedrag wel afschrijven maar weer terug boeken door je bank, daardoor is er geen direct contact nodig tussen jou en de persoon in kwestie

Ze heeft het rekeningnummer toch al geblokkeerd, dus er kan niets af geschreven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 03:08

Ik sluit me aan bij rekeningnummer blokkeren wat inmiddels dus gebeurd is en verder niks, jullie hebben goed gehandeld en ik denk dat je vriendin er van geleerd heeft!
Daarnaast, je kan niet alles van te voren weten. Met mijn eerste eigen paard heb ik ook bepaalde dingen in het begin niet gedaan zoals ik ze 3 jaar later gedaan had, maar ook zijn er genoeg stalhouders die mooi weer spelen vol met mooie beloftes en niks nakomen. Ik ben daar zelfs ingetrapt toen ik mijn paard dus al 2/3 jaar had. Mooie praatjes en beloftes maar niks van terug gezien toen ik er stond en diezelfde mensen hebben er vervolgens voor gezorgd dat m'n paard gestolen werd door de vorige eigenaar waar achter mijn rug om contact mee was, omdat ik van stalling zou verhuizen na een felle woordenwisseling.
Overigens ook daarna, top stal maar toen ik er kwam kijken rondleiding en van alles er zou een stapmolen komen, dit zou er komen dat zou er komen, nooit wat van gezien, maar dat waren dan weer dingen die ik ook niet heel belangrijk vond dus uiteindelijk met plezier er gestaan.
Maarja mensen die hier dus heel hard roepen dat de vriendin beter had moeten opletten/rond kijken enz, tja niemand is perfect soms zoek je door omstandigheden snel een stalling en kijk je over bepaalde dingen heen en vertrouw je mensen op hun woord, wat gewoon moet kunnen.

Maar goed nogmaals goed gehandeld dus verder geen advies.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:00

Annet_Dottie schreef:
Ik sluit me aan bij rekeningnummer blokkeren wat inmiddels dus gebeurd is en verder niks, jullie hebben goed gehandeld en ik denk dat je vriendin er van geleerd heeft!
Daarnaast, je kan niet alles van te voren weten. Met mijn eerste eigen paard heb ik ook bepaalde dingen in het begin niet gedaan zoals ik ze 3 jaar later gedaan had, maar ook zijn er genoeg stalhouders die mooi weer spelen vol met mooie beloftes en niks nakomen. Ik ben daar zelfs ingetrapt toen ik mijn paard dus al 2/3 jaar had. Mooie praatjes en beloftes maar niks van terug gezien toen ik er stond en diezelfde mensen hebben er vervolgens voor gezorgd dat m'n paard gestolen werd door de vorige eigenaar waar achter mijn rug om contact mee was, omdat ik van stalling zou verhuizen na een felle woordenwisseling.
Overigens ook daarna, top stal maar toen ik er kwam kijken rondleiding en van alles er zou een stapmolen komen, dit zou er komen dat zou er komen, nooit wat van gezien, maar dat waren dan weer dingen die ik ook niet heel belangrijk vond dus uiteindelijk met plezier er gestaan.
Maarja mensen die hier dus heel hard roepen dat de vriendin beter had moeten opletten/rond kijken enz, tja niemand is perfect soms zoek je door omstandigheden snel een stalling en kijk je over bepaalde dingen heen en vertrouw je mensen op hun woord, wat gewoon moet kunnen.

Maar goed nogmaals goed gehandeld dus verder geen advies.

Je paard gestolen door de vorige eigenaar?! Wat erg.Je hebt hem wel teruggekregen?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:35

Mijn vriendin wil toch betalen want ze kan niet tegen de stress en onzekerheid en zit niet te wachten op dreigementen om een rechtzaak aan te spannen.
Het lijkt me sterk dat ze dat gaan doen om 230€.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:40

liss schreef:
Mijn vriendin wil toch betalen want ze kan niet tegen de stress en onzekerheid en zit niet te wachten op dreigementen om een rechtzaak aan te spannen.
Het lijkt me sterk dat ze dat gaan doen om 230€.

Maar heeft de stalhouder contact met haar opgenomen dan??

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 22:22

Ze heeft gebeld dat ze weg was, en hij begon direct over dat ze de maand oktober moest gaan betalen