Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liss schreef:Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer
liss schreef:Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer
meggiemeg schreef:Mocht de staleigenaar echt moeilijk gaan doen dan een keer dreigen met aangifte van valsheid in geschrift? Wellicht dat dat helpt, in principe heeft de staleigenaar wel recht op de opzegtermijn want daar is voor getekend.
Heeft je vriendin schriftelijk de staleigenaar op zijn gebreken gewezen? Dus geen water en hooi onbeperkt wat wel in het contract staat?
Rakkie123 schreef:liss schreef:Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer
Dat kan niet, ergens zal er verstopt iets staan.
Maar goed, banknummer blokkeren en desnoods de bank zeggen dat het geld terug moet komen, linksom of rechtsom.
Rakkie123 schreef:liss schreef:Over betaling staat in het contract alleen dat de klant een factuur krijgt en moet overmaken of contant moet betalen. Een actie van de klant dus en niet van de pensionhouder. Ze heeft haar adresgegevens via whatsapp moeten geven alsook haar rekeningnummer
Dat kan niet, ergens zal er verstopt iets staan.
anjali schreef:Dat heb ik nog nooit gehoord,dat men automatische incasso kan gaan doen als daar geen toestemming voor verleend is. Ze zal dan toch onder valse voorwendselen haar handtekening ergens onder gezet hebben?
Annet_Dottie schreef:Ik sluit me aan bij rekeningnummer blokkeren wat inmiddels dus gebeurd is en verder niks, jullie hebben goed gehandeld en ik denk dat je vriendin er van geleerd heeft!
Daarnaast, je kan niet alles van te voren weten. Met mijn eerste eigen paard heb ik ook bepaalde dingen in het begin niet gedaan zoals ik ze 3 jaar later gedaan had, maar ook zijn er genoeg stalhouders die mooi weer spelen vol met mooie beloftes en niks nakomen. Ik ben daar zelfs ingetrapt toen ik mijn paard dus al 2/3 jaar had. Mooie praatjes en beloftes maar niks van terug gezien toen ik er stond en diezelfde mensen hebben er vervolgens voor gezorgd dat m'n paard gestolen werd door de vorige eigenaar waar achter mijn rug om contact mee was, omdat ik van stalling zou verhuizen na een felle woordenwisseling.
Overigens ook daarna, top stal maar toen ik er kwam kijken rondleiding en van alles er zou een stapmolen komen, dit zou er komen dat zou er komen, nooit wat van gezien, maar dat waren dan weer dingen die ik ook niet heel belangrijk vond dus uiteindelijk met plezier er gestaan.
Maarja mensen die hier dus heel hard roepen dat de vriendin beter had moeten opletten/rond kijken enz, tja niemand is perfect soms zoek je door omstandigheden snel een stalling en kijk je over bepaalde dingen heen en vertrouw je mensen op hun woord, wat gewoon moet kunnen.
Maar goed nogmaals goed gehandeld dus verder geen advies.