Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Zadel verkocht. Volgens koper onbruikbaar. En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:53

Gewoon aangeven dat je het zadel niet terug neemt. Verkocht = verkocht en dat zijn de risico's als je het zadel online particulier koopt en laat verzenden. Een zadel daar ga je voor kijken imo, en als je dat niet doet en het is niet naar wens dan is dat het probleem van de koper.

En als ze het niet accepteert gewoon haar blokkeren, ze kan hier echt niets mee. Ook niet als politie agent. Want al zou ze aangifte doen voor internetoplichting (waar doorgaans geen zak mee gedaan word) dan zal ze zelf er niets aan kunnen doen aangezien het haar eigen aangifte is.

Laten gaan hoor TS! Ik zou je er niet te druk over maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:54

Ik snap niet dat je een zadel ongezien koopt := zulke dingen haal je toch persoonlijk op en inspecteer je goed neem ik aan. Hoe weet je anders of het op je paard past :?
Anders zou ik denken dat iemand het zadel ter decoratie koopt ofzo.

Garantie tot aan de voordeur als je zelf het product niet bekijkt van tevoren...

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:00

Verzenden is vaak verkocht. Staat in de meeste advertenties van zadels.
Maar als je er echt ontzettend naar bij voelt en ook het geld eigenlijk niet kan missen zou ik eerst voorstellen om foto’s van de scheuren te willen ontvangen.
Indien je twijfels of het wel jou zadel is op de foto’s kan je altijd aanbieden om het zadel terug te sturen onder de voorwaarde dat je het zadel thuis bekijkt en echt scheuren bevat in jou zadel dat je het geld retourneert. Mocht ze aan jou goed gelovigheid twijfelen of je dat wel doet kan je voorstellen dat ze met zadel langs komt.

Ik zou nooit zomaar geld terug storten, dadelijk krijg je jou goede zadel in jou ogen nooit meer terug en heeft zij beide.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:17

Zijn niet de vul openingen in de kussens? Heel normaal, heeft bijna elke zadel.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:22

Joh maak je niet druk. Zo enorm bedrag is het ook niet en het is maar een zadel. Pech voor de koper. Laat je niet verder bang maken, blokkeer dat contact zodat je geen last meer van haar hebt. En dat verhaal van de politie is vermoedelijk om je bang te maken en blijkbaar lukt dat haar ook nog! Gewoon doorgaan met je eigen leven, je hebt gedaan wat je kon en nu is het klaar. Goede les voor haar om voortaan meer onderzoek te doen en niet alles zomaar te kopen. Daarnaast is ook nog grote kans dat zadel bv niet past en ze nu hoopt dat door jou ergens van te beschuldigen zij er mooi onderuit kan!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 06-05-19 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:23

Het is een particuliere koop. Daar zijn geen rechten aan verbonden. Behalve dat je geen gestolen waar aan mag bieden. Als jij het niet wist en zij komt er na de koop achter zonder zelf (voor de koop) onderzoek te doen. Dan is het een miskoop. Verkopen dus die hap of de kliko in. Duur grapje. Daarom heb ik doorgespaard om een nieuw zadel te kopen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:26

Ik vind wel dat als je iets te koop aanbiedt je jezelf moet vergewissen van de staat in zoverre je dat zou kunnen doen. Scheuren in kussens weet je of je weet dat ze er pertinent niet zitten. Als je zelf niet weet of ze er wel of niet zitten dan vind ik dat wel een slechte zaak en zou je eigenlijk het zadel terug moeten nemen. Ik vind het erg onverschillig als je iets verkoopt waarvan je zelf de staat niet weet en dus ook niet kon vermelden dat het in goede staat is. Daar mag je als verkoper wel vanuit gaan dat iets o.k is als de verkoper er niets over zegt. Je kunt toch moeilijk als koper alle mankementen opnoemen die er aan een zadel zouden kunnen zijn. Voor 250 euro verwacht je toch echt wel een zadel zonder scheuren in de kussens.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:27

Verzenden is verkocht! Dan had ze hem moeten halen. Ik zou mijn zadels altijd ophalen. Heb ik tot nu toe altijd gedaan!

Een koper heeft onderzoeksplicht!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:28

Rizette schreef:
Ik vind wel dat als je iets te koop aanbiedt je jezelf moet vergewissen van de staat in zoverre je dat zou kunnen doen. Scheuren in kussens weet je of je weet dat ze er pertinent niet zitten. Als je zelf niet weet of ze er wel of niet zitten dan vind ik dat wel een slechte zaak en zou je eigenlijk het zadel terug moeten nemen. Ik vind het erg onverschillig als je iets verkoopt waarvan je zelf de staat niet weet en dus ook niet kon vermelden dat het in goede staat is. Daar mag je als verkoper wel vanuit gaan dat iets o.k is als de verkoper er niets over zegt. Je kunt toch moeilijk als koper alle mankementen opnoemen die er aan een zadel zouden kunnen zijn. Voor 250 euro verwacht je toch echt wel een zadel zonder scheuren in de kussens.

Koper had hem toch gewoon op kunnen halen en samen met TS kijken of het zadel naar wens is?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:39

Een agent wat snel op de proppen komt met “pas maar op want ik ben agent” is waarschijnlijk geen agent. Come on zeg... een foto maken als bewijs.

Sorry hoor. Een agent is wel proffesioneler. Kan niet zomaar je gegevens opvragen. Ook zij mag haar beroep niet voor persoonlijke doeleinden misbruiken. En dan ook nog eens voor een feit dat ze een gebruikt product koopt, ook nog eens ongezien.

Dus mevrouw agentje. Onderzoeksplicht geldt ook voor u.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 06-05-19 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:45

Beste koper,

Onlangs heeft u aangegeven dat er volgens u scheuren in het zadel zitten. Deze zijn door mij niet opgemerkt en ben mij daar zeker niet bewust van. Wanneer u het zadel was komen ophalen, had u namelijk alle tijd gehad om het zadel te mogen bekijken. Wij weten namelijk beiden dat het een gebruikt zadel is. Dat u besloot niet aan uw onderzoeksplicht te voldoen, ondanks het feit dat ik mij van geen kwaad bewust ben, geeft u geen recht uw beroep als agent voor een privé zaak in te zetten. Is uw baas hiervan op de hoogte?

Kortom, ik zie niet de noodzaak om u het geld te retourneren, dit omdat ik mij netjes aan de regels heb gehouden en u de gelegenheid gaf het product te controleren voor aanschaf. Spijtig dat het zo is verlopen.

Met vriendelijke groet..

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 21:47

Afbeelding
Even kijken of dit zo lukt.
Volgens haar is dit mijn zadel.
Ik herken dit echt niet.. Zo heb ik mijn zadel nooit in handen gehad..

Ik heb inmiddels wat random zadelmakers een bericht gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet te plakken/stikken is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:47

Ik zie verschillende antwoorden voorbij komen waarbij ik ontzettend twijfel of het juridisch klopt. Bijvoorbeeld dat er geen rechten zijn verbonden aan een particuliere koop. Die zijn er zeker!

Ik zou als topicstarter even het juridisch loket/rechtsbijstand voor advies vragen. Dat weet je zeker dat het juridisch klopt ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-19 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:48

Oja.. momenteel zijn er veel ‘product was niet goed, dus geld terug’ mensen op marktplaats.

Hoor er meerdere verhalen over. En die geven altijd toe. Blijkbaar is er een markt voor. Gewoon lekker dreigen en dan het geld terug vragen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:50

Zadelver schreef:
[ [url=m/OTYLMb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb inmiddels wat random zadelmakers een bericht gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet te plakken/stikken is?

Lijkt wel met een mes ingestoken.
Nog nooit zulke scheuren gezien..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:52

Zadelver schreef:
[ [url=m/OTYLMb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ik lees twijfel je of ze wel foto's stuurt van jouw zadel?
Geef aan dat je graag een filmpje ontvangt van de onderkant van het zadel en de bovenkant, dan zul je het zadel wel moeten herkennen en weet je in ieder geval zeker dat het om jouw zadel gaat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:52

Dit zijn in ieder geval geen droogte scheuren. Lijkt idd of er met iets scherps langs is gegaan.

Geen prutsende zadelmaker aan het werk geweest die op een andere plek dacht na te vullen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:53

Dat zijn serieuze scheuren, ik kan er echt niet bij dat je dit zelf niet gezien hebt. Maar waarschijnlijk wel te plakken gezien de plek. Lijkt wel of een zadelmaker daar voor het gemak wat sneetjes in heeft gemaakt.

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 21:55

Ik heb dit echt niet gezien. En heb dus ook grote twijfels of dit dus wel al zo was of nadien veroorzaakt is.. En of dit inderdaad mijn eigen zadel is of een zelfde typedie stuk was en dat mij een hak geprobeerd word te zetten..

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:59

eerste wat mij opkomt bij het zien van de foto's is dat het zadel zeer grondig ingepakt is geweest en verschrikkelijk lomp is uitgepakt...lees mes door de verpakking gestoken.....

dit ziet er niet uit als vulgaten (mocht dit wel zo zijn dan zeer slechte zadelmaker) en het zijn ook geen scheuren die je niet opmerkt als je het zadel in de hand hebt

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 22:15

Afbeelding

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 22:16

Inmiddels van 2 man reactie terug.
Kosten vallen me nog mee.

Zij gaf aan dat het zadel onbruikbaar was.

Ik kan me nog altijd niet voorstellen dat dit mijn zadel is..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:17

Vanaf het begin mee gelezen. Als repareren 45 euro kost zou ik voorstellen die kosten te delen uit coulance.

Zadelver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 22:22

Dus de helft van die kosten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 22:22

Dan stuur je haar een bericht dat het zadel zeker niet in deze toestand is verzonden maar gezien de maakkosten je haar tegemoet wil komen met 25 euro. Even afwachten, krijg je het antwoord dat het zadel terug gedaan word en ze haar geld terug wil dan zal het misschien niet passen. Mocht ze er op staan dat ze absoluut het zadel terug wil sturen dan op haar kosten en minus de maakkosten dus 50 euro minder geld terug aangezien jij het zadel ook moet laten maken.