Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Van mij mag een pensionhouder daar echt wel "regels" aan verbinden. In TS haar geval gezien ze echt niet kon door omstandigheden hadden ze daar wel iets anders mee om kunnen gaan. Maar je wil op een pensionstal toch een beetje gelijk gestemde mensen en als mensen maar 2x per week naar hun paard kunnen/willen prima maar dat zal niet op iedere stal passen. Maar daar gaat het hier verder niet over. Wel erg kort dag om je weg te sturen.
Ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen. Hopelijk zonder al teveel gedoe je borg terug want dat is onterecht om te houden.
Dat mag je helemaal zelf bepalen en in deze omstandigheden al helemaal. Ik heb overigens ooit één particuliere stal meegemaakt met enkele pensionpaarden en zij vonden het belangrijk dat het paard (bijna) elke dag werd gereden. Dat werd bijgehouden op een bord. Daar kan je wat van vinden, maar ze waren daar duidelijk in en het was vooraf zo afgesproken. Ik neem aan dat dit bij jouw stal niet het geval was? Mirranda schreef:Nou dan zou ik toch een specificatie willen zien met welke extra voorzieningen zijn getroffen met datum en al. Tevens bijzonder dat je van die extra voorzieningen dan dus niet op de hoogte bent gesteld. Lijkt me niet meer dan normaal dat als de stalhouder extra kosten voor je moet maken dat zij dat dan ook op dat moment direct melden en niet pas nu er een geschil is over de borg.
Dit riekt naar mijn idee toch echt naar misleiding/oplichting omdat de pensionhouder je de borg gewoon niet wil terugbetalen. Dit ligt er wel heel dik op zo.
Kelly_Taco schreef:Shaggy09 schreef:Je kan iemand toch ook niet wegsturen omdat die te weinig naar zijn paard gaat?(Wat ook niet echt aan de orde was)
Ik zou zo iemand ook niet op mijn stal willen hebben.
Als ik het zo lees kwam er eerst maar 3x per week en later 4x per week bij het paard.
De andere dagen stond het paard binnen?
Zou daar als stalhoudster ook niet naar kunnen kijken.
xSogno schreef:Ik vermoed dat dit zo'n stal is waarbij paard maar heel kort buitenkomt door de pensionhoudster, dus hooguit paar uurtjes? En dat deze daarom verwacht dat de eigenaar zelf nog iets aan beweging doet zodat het paard nog extra er uit komt?
Dan moet ze maar niet zo'n stal aanbieden en dat volpension noemen. Ik denk dat je paard ook een stuk blijer is als ie gewoon ergens staat waar ze gewoon lekker lang buiten komen, en geeft jouw zelf denk ik ook iets meer rust.
Goed van je nicht en laat haar hier niet mee wegkomen hoor, echt te belachelijk voor woorden!
giglene schreef:Polly schreef:Ik heb ook volpension gestaan met mijn vorige paard. Op de ene kon inderdaad een maand niet komen en dan ging het prima, de andere stal begon ook te miepen dat hij te weinig aandacht kreeg.. Euh daar betaal ik toch voor?
Ik betaalde een godsvermogen om dat beest dagelijks binnen en buiten te laten zetten, te mesten, dagelijks in de molen etc.
Denk je dat ie het mist als hij een dagje niet geaaid word?
Ik deed het idd ook wegens onregelmatig werk.
Precies! Ook juist voor een stal gekozen waar ze dit geen probleem vonden (zeiden ze) ze namen immers ook paarden tijdelijk aan voor vakantie verblijf.. Maarja blijkbaar valt hier ziekte buiten voor ze...
Ik heb morgen een afspraak met mijn nicht (advocate) deze heeft nog vrij weinig gelezen over wat er aan de hand is, als ze vragen heeft wil ik deze zo snel mogelijk kunnen beantwoorden zonder misverstanden dus via app lijkt me geen optie.
Ik laat de rest sws weten als ik meer weet
*update.
Ik heb een "factuur" gekregen met kosten. Een echte factuur kun je het niet noemen, er staat letterlijk: extra voorzieningen-€325

Amber_anne schreef:Goh als je maar 1 keer in de week naar je paard wilt moet je dat lekker zelf weten. Zolang het paard niks te kort komt.
Hoop dat je je borg terug krijgt ts!
future_vet schreef:oeeh wat een interessante situatie. ik zou bijna zeggen naming and shaming
Heb je al een specificatie van het factuur? ben echt benieuw naar de berekening om precies op het borg bedrag uit te komen. lol
heb der nog nooit zo hard horen lachen..
superpony schreef:Dit kan natuurlijk niet. Maar ik vraag me wel af of de stal een lijst met tarieven heeft voor extra losgooien, longeren of in de molen zetten bijv? Dan zou ze nog kunnen zeggen dat ze dit heeft gedaan. Maar goed, dat had ze dan wel moeten aangeven en als rekening moeten geven lijkt me. Op deze manier je de stal opzeggen en dan de borg daarvoor gebruiken is apart.
Sowieso zijn er alleen acute situaties waarbij je geen maand opzeg termijn hanteert zoals zij nu heeft gedaan, want 6 Feb opzeggen is niet per 1 Maart weg......
Wel klinkt het als een waardeloze stal. Zo weinig buiten is echt niet van deze tijd. Als je volpension staat zou het echt normaal moeten zijn dat paarden gewoon de gehele dag minimaal buiten lopen. Als het incl mesten en voeren is, hebben ze er nooit last van dat je niet komt.
Wel zijn er misschien regels over verzorgers? En moest je paard in die periode naar de hoefsmid? Tandarts, veearts of iets dergelijks?
Melanie_B schreef:superpony schreef:Dit kan natuurlijk niet. Maar ik vraag me wel af of de stal een lijst met tarieven heeft voor extra losgooien, longeren of in de molen zetten bijv? Dan zou ze nog kunnen zeggen dat ze dit heeft gedaan. Maar goed, dat had ze dan wel moeten aangeven en als rekening moeten geven lijkt me. Op deze manier je de stal opzeggen en dan de borg daarvoor gebruiken is apart.
Sowieso zijn er alleen acute situaties waarbij je geen maand opzeg termijn hanteert zoals zij nu heeft gedaan, want 6 Feb opzeggen is niet per 1 Maart weg......
Wel klinkt het als een waardeloze stal. Zo weinig buiten is echt niet van deze tijd. Als je volpension staat zou het echt normaal moeten zijn dat paarden gewoon de gehele dag minimaal buiten lopen. Als het incl mesten en voeren is, hebben ze er nooit last van dat je niet komt.
Wel zijn er misschien regels over verzorgers? En moest je paard in die periode naar de hoefsmid? Tandarts, veearts of iets dergelijks?
Ik heb op deze stalling ook gestaan (en het zeltde probleem ondergaan..) maar als het paard extra naar buiten werd gedaan of door de stadhouder gelongeerd werd, zaten daar kosten aan. Wilde je het paard door de weeks in de molen dan kostte je dat €40,- per maand. Wilde je je paard laten rijden of longeren kostte je dat €15,- per keer..