pol013 schreef:Voor dat budget / eisen moet het gemakkelijk lukken. Kun je waarschijnlijk ook nog iets kopen wat je leuk vind.
Ik heb voor dat budget (iets er onder zelfs) een auto van 2009 met 140.000 (diesel) op de teller en 2100kg trekgewicht gekocht. En dan vind ik het nog een leuke auto ook. Om je een idee te geven.
Je kunt dan zelfs een iets jongere auto rijden of een auto die meer mag trekken.
Dus ik zou je lijstje wat meer aanvullen. Wat voor type vind je leuk?
Ik wil inderdaad graag een wat 'jongere' auto kopen met rond de 100.000 op teller.
Heel eerlijk ben ik af en toe een beetje en luxe poes dus vooral auto's als BWM x3 en de Audi A3 trekken me heel erg. Nu weet ik dat BWM weer ontzettend uur is in onderhoud. Audi weet ik eerlijk gezegd niet zo goed maar die trekt mij ook wel weer omdat het (zonder trailer) in elk geval een relatief zuinige auto is.
Uiteraard BE rijbewijs, ik wil wel met een 2 paards-trailer rijden, maar mijn paarden wegen maar 350 kg. Dus met 700 kg leeg gewicht trailer blijft dat keurig binnen de 1500. Uiteraard mag een auto die wat meer kan trekken ook, maar dat zijn dan vaak gelijk ook weer stuk minder zuinige/duurder in onderhoud auto's en dit gaat mijn enige auto worden dus vind het vooral fijn als ik bv niet meteen 500 euro per band kwijt ben als ik nieuwe moet etc etc.
cissy schreef:Als je een auto gaat kopen kijk dan ook even naar de kogeldruk. Als je er een tweepaards met 1 paard achter wil hangen (BE rijbewijs uiteraard) dan zou het kunnen dat je auto te weinig kogeldruk mag hebben.
2 paards is vaak 100kg en de meeste auto's maar 50 of 75 kg. Dan mag je dus die 2paards er officieel niet achter knopen.
Moet ik inderdaad goed op letten, bedankt voor de tip!