Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amber_anne schreef:Ts ik kom ook uit regio Zwolle en ben benieuwd waar je terecht komt
eilleen333 schreef:TS: welke stal sta je nu? Mag in PBmisschien weet ik nog wat voor je? Ik kom uit dezelfde regio.
Ik sta zelf overigens op een paddock paradise, 24/7 buiten, maar wij hebben helaas een wachtlijst momenteel.
Kinke schreef:Koekie, voor zover ik weet staat Tiebot in Olst te koop.
LENTI schreef:Hier loop ik ook steeds tegenaan.
Sinds ik verhuist ben 2,5 jaar geleden en mijn paard dus ook meeverhuist heb, hebben we drie stallingen gehad. De eerste zag er super uit. Kleinschalig, jonge meiden als stalgenoten, mooie, goede bak, wasplekken, mooie open stallen en goede weides, paddock erbij voor de winter.
Zij zouden voeren.
Zelf mesten.
Ik was er elke dag, paard kreeg tweemaal daags een hoopje ruwvoer (voordroog) wat hij in driekwartier opat.
Uiteindelijk maar met slowfeeder gaan werken maar kon met het hooi wat ze beschikbaar stelden voor hem (mocht niet zelf pakken) nog geen half slowfeedertje vol doen. Zo frustrerend. In de zomer weidegang overdag dus dan is het niet zo'n drama. In de winter stonden ze 22 uur op stal met twee hoopjes ruwvoer per dag. Ben zelf bij gaan pakken en meermaals aangegeven dat het echt meer moest zijn. Ze vonden hem te dik. Snap ik als je zelf warmbloedjes gewend bent waarvan je de ribben wilt kunnen tellen. Uiteindelijk naar een stal gegaan met echt onbeperkt ruwvoer, 24/7 buiten tenzij bij slecht weet en wintertijd dan snachts naar binnen. Maar dan waren ze ook echt om 22:00 uur nog buiten. Genoeg hooi, echt top. Alleen geen faciliteiten waardoor we niet konden trainen en ik mezelf met tegenzin en schuldgevoel naar stal dwong. Bovendien moesten we gewoon gaan trainen vanwege zijn achterbeen spieren en dat ging niet.
Dus weer verhuist. En eigenaar nu is echt super. Voeren vaak gedurende de dag, maar op 1 of andere manier staan de paarden alsnog vaak zonder hooi. Wellicht ben ik verwend op de vorige stal qua hooi maar ik wil eigenlijk dat mn dier altijd wat heeft of binnen afzienbare tijd wat krijgt.
Ik heb ook zoiets van ik probeer het maar te accepteren want het is altijd wat.. Misschien wil ik teveel. Maar ik kan niet aan het slepen blijven met mn dier.
fjordnina schreef:Misschien kun je eens op deze site kijken of er in jouw buurt een geschikte stalling is. Op deze adressen komen ze in ieder geval voldoende buiten, maar wat de rest van je eisen zijn weet ik natuurlijk niet:
http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/
Koekie73 schreef:@knollentuin ik heb vanmiddag meteen gebeld naar de nieuwe stal. Voicemail in gesproken. Dan maar 2 weken dubbele kosten. Ik vind dit echt erg. Helemaal als ook het rijden daardoor geen pretje meer is. Arm beestje.