Hoe breng ik dit ter sprake?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Hoe breng ik dit ter sprake?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:58

Koekie, voor zover ik weet staat Tiebot in Olst te koop.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:06

Ts ik kom ook uit regio Zwolle en ben benieuwd waar je terecht komt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:12

TS: welke stal sta je nu? Mag in PB :) misschien weet ik nog wat voor je? Ik kom uit dezelfde regio.

Ik sta zelf overigens op een paddock paradise, 24/7 buiten, maar wij hebben helaas een wachtlijst momenteel.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 18:02

Amber_anne schreef:
Ts ik kom ook uit regio Zwolle en ben benieuwd waar je terecht komt

ik houd je op de hoogte. Ik vind het allesbehalve makkelijk; stalling waar én gezelligheid is én waar ze genoeg buiten komen en onbeperkt ruwvoer krijgen. Ik sta er ook van te kijken dat er echt nog genoeg stallen zijn waar in de winter paarden helemaal niet buiten komen (ik ben vorige week zelfs ergens geweest waar ze überhaupt nooit standaard buiten komen, met als argument 'ze komen wel in de stapmolen hoor, dat is hele goede beweging voor ze' |( )

@kinke oh echt? Ik heb er een afspraak voor komende week. Ze hebben nog 1 stal vrij zeiden ze. Ze hebben niets verteld over verkoop.

@beatje er werd niet gevoerd op zondag?? rare mensen heb je ook. Aten ze zelf ook niet op zondag? {:)-:(

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 18:02

eilleen333 schreef:
TS: welke stal sta je nu? Mag in PB :) misschien weet ik nog wat voor je? Ik kom uit dezelfde regio.

Ik sta zelf overigens op een paddock paradise, 24/7 buiten, maar wij hebben helaas een wachtlijst momenteel.

ik stuur je een PB. Ja ik begreep al dat jullie 6 wachtenden op de lijst hebben.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:49

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 18:57

Nou dan ga ik maar sparen :D :D :D

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:22

Koekie73 schreef:
Nou dan ga ik maar sparen :D :D :D

Hihi! Dat is het beste plan tot nu toe!
Ik blijf ook graag op de hoogte. Ik sta nabij Nieuwleusen maar ‘t is nooit weg om rond te blijven kijken!

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:49

Hier loop ik ook steeds tegenaan.
Sinds ik verhuist ben 2,5 jaar geleden en mijn paard dus ook meeverhuist heb, hebben we drie stallingen gehad. De eerste zag er super uit. Kleinschalig, jonge meiden als stalgenoten, mooie, goede bak, wasplekken, mooie open stallen en goede weides, paddock erbij voor de winter.
Zij zouden voeren.
Zelf mesten.
Ik was er elke dag, paard kreeg tweemaal daags een hoopje ruwvoer (voordroog) wat hij in driekwartier opat.
Uiteindelijk maar met slowfeeder gaan werken maar kon met het hooi wat ze beschikbaar stelden voor hem (mocht niet zelf pakken) nog geen half slowfeedertje vol doen. Zo frustrerend. In de zomer weidegang overdag dus dan is het niet zo'n drama. In de winter stonden ze 22 uur op stal met twee hoopjes ruwvoer per dag. Ben zelf bij gaan pakken en meermaals aangegeven dat het echt meer moest zijn. Ze vonden hem te dik. Snap ik als je zelf warmbloedjes gewend bent waarvan je de ribben wilt kunnen tellen. Uiteindelijk naar een stal gegaan met echt onbeperkt ruwvoer, 24/7 buiten tenzij bij slecht weet en wintertijd dan snachts naar binnen. Maar dan waren ze ook echt om 22:00 uur nog buiten. Genoeg hooi, echt top. Alleen geen faciliteiten waardoor we niet konden trainen en ik mezelf met tegenzin en schuldgevoel naar stal dwong. Bovendien moesten we gewoon gaan trainen vanwege zijn achterbeen spieren en dat ging niet.
Dus weer verhuist. En eigenaar nu is echt super. Voeren vaak gedurende de dag, maar op 1 of andere manier staan de paarden alsnog vaak zonder hooi. Wellicht ben ik verwend op de vorige stal qua hooi maar ik wil eigenlijk dat mn dier altijd wat heeft of binnen afzienbare tijd wat krijgt.

Ik heb ook zoiets van ik probeer het maar te accepteren want het is altijd wat.. Misschien wil ik teveel. Maar ik kan niet aan het slepen blijven met mn dier.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:59

Dankje ts vindt het leuk om ervaringen te lezen. Sta zelf op kampereiland op een stal waar ze de hele dag buiten komen met onbeperkt ruwvoer alleen is er voor je dochter geen gezelschap. In mijn zoektocht ook op één hoop stallen gestuit waar ze alleen naar buiten mochten als je aan het uitmesten bent. Een vriendin van me heeft hier in de omgeving ook op een stal gestaan waar de drinkbakken maar een beperkt aantal keer per dag aangaan 8)7

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:07

Mijn paarden staan in Wijhe op Zorgboerderij Klein Canada. Op dinsdag en donderdagavond zijn er lessen tussen 18:30 en 20:30 uur, maar voor de rest is de all weather buitenbak altijd beschikbaar. Paarden staan in de wintermaanden van 8:00 - 17:00 uur buiten en in het voorjaar tot het donker wordt. In de zomer mogen ze 24/7 naar buiten, of ‘s nachts op stal, net wat je zelf fijn vind. Mijn jaarling staat samen met de jaarling van de eigenaar wel altijd buiten met schuilstal.

Zorgboerderij klein Canada ligt 10 minuten vanaf Zwolle zuid.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:18

Nou ondanks het ter sprake brengen, kom ik er vandaag weer achter dat pony de hele dag binnen heeft gestaan vandaag, afgelopen vrijdag en zaterdag :-(
Als ik vraag of ze vandaag buiten hebben gestaan, krijg ik als antwoord dat degenen die gereden zijn niet naar buiten zijn geweest. Ik dacht echt dat hij een grapje maakte. Maar nee.... vandaag stonden tot mijn verbazing alleen de paardjes die blijkbaar niet gereden zijn even buiten (ook pas om 15u ofzo) tijdens het mesten. Onze pony die al weken wordt behandeld voor hoesten (!) en dus vooral niet binnen moet staan tijdens het opstrooien, staat in zijn stal.

Dochter was vrij dus heeft vanmorgen 45 min gereden. Maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met de stal wel/niet uitkomen? -:(-
Pony is ook steeds amper te rijden; hij kwam laatst zelfs met 4 benen omhoog toen mijn dochter haar been aanlegde. Ja dat begrijp ik wel als hij hele dagen op stal staat.

Inmiddels gaan we per 1 maart verhuizen met pony, maar ik heb hier zo de balen van. Hoe moeilijk is het om je gewoon aan de afspraken te houden? Ik bedoel, ik betaal 260 euro per maand en rijd een half uur omdat de pony dan fatsoenlijk de hele dag buiten zou komen. Alle begrip als het weer zo rot is dat het niet kan. Geen probleem. Maar nu is het gemiddeld 3 dagen 24 uur opgehokt. Ik word er zo verdrietig van. Bah, wat is het toch moeilijk om eerlijk te zijn tegen je klanten.

Misschien moet ik het weer bespreken maar ik heb niet echt het gevoel dat ik serieus word genomen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:23

Onbegrijpelijk, kan je niet eerder weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:25

Je zou bijna denken dat je wat minder gaat betalen als je de service niet krijgt die is afgesproken .. of gewoon ermee dreigen/het erover hebben? Zou me niks verbazen dat het dan gewoon kan ineens :+

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:29

@emptyy eigenlijk wel he? Ik bedoel, als ik mijn afspraken niet nakom, wordt ik er ongetwijfeld ook meteen op aangesproken. Ik snap het ook gewoon niet, want ze rennen allemaal zelf hun wei in. De afspraak was als het weet het niet toe zou laten, ze in de bak zouden gaan (we hebben geen paddocks) Maar nu stond een gedeelte gewoon buiten en anderen in hun stal :-(

@knollentuin ik heb vanmiddag meteen gebeld naar de nieuwe stal. Voicemail in gesproken. Dan maar 2 weken dubbele kosten. Ik vind dit echt erg. Helemaal als ook het rijden daardoor geen pretje meer is. Arm beestje.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:41

Erg vervelend dat dit steeds gebeurt, helemaal na vragen waarom en dan erachter komen dat t weer gebeurt.

Ik zou de eer aan jezelf houden, en als je eerder kan vertrekken naar de nieuwe stal, mits het daar al kan en het financieel mogelijk is natuurlijk. Maar erg vervelend dat er niet aan het woord wordt gehouden.
Ik ben ook halverwege de maand vertrokken naar mijn huidige stal, paarden kwamen de hele dag buiten, maar werden buiten niet gevoerd, dus stonden de hele dag, lees van 9 tot 5 zonder hooi op een kale wei. Merkte het aan mijn paard, viel af, werd lelijk, dof, geen energie, was destijds 3.5 dus heeft veel bouwstoffen nodig, kon t niet meer aanzien, paard ingeladen en gegaan. Nooit spijt van gehad, paard gelukkig, baas gelukkig. Dan maar dubbel geld.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:10

Jeetje ts is niet normaal hopen dat je sneller weg kan. Waar ga je heen?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:53

Hopelijk komt je pony op de nieuwe stal wel voldoende buiten. Dit is wel balen, je verhuisde je pony niet voor niets.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:05

LENTI schreef:
Hier loop ik ook steeds tegenaan.
Sinds ik verhuist ben 2,5 jaar geleden en mijn paard dus ook meeverhuist heb, hebben we drie stallingen gehad. De eerste zag er super uit. Kleinschalig, jonge meiden als stalgenoten, mooie, goede bak, wasplekken, mooie open stallen en goede weides, paddock erbij voor de winter.
Zij zouden voeren.
Zelf mesten.
Ik was er elke dag, paard kreeg tweemaal daags een hoopje ruwvoer (voordroog) wat hij in driekwartier opat.
Uiteindelijk maar met slowfeeder gaan werken maar kon met het hooi wat ze beschikbaar stelden voor hem (mocht niet zelf pakken) nog geen half slowfeedertje vol doen. Zo frustrerend. In de zomer weidegang overdag dus dan is het niet zo'n drama. In de winter stonden ze 22 uur op stal met twee hoopjes ruwvoer per dag. Ben zelf bij gaan pakken en meermaals aangegeven dat het echt meer moest zijn. Ze vonden hem te dik. Snap ik als je zelf warmbloedjes gewend bent waarvan je de ribben wilt kunnen tellen. Uiteindelijk naar een stal gegaan met echt onbeperkt ruwvoer, 24/7 buiten tenzij bij slecht weet en wintertijd dan snachts naar binnen. Maar dan waren ze ook echt om 22:00 uur nog buiten. Genoeg hooi, echt top. Alleen geen faciliteiten waardoor we niet konden trainen en ik mezelf met tegenzin en schuldgevoel naar stal dwong. Bovendien moesten we gewoon gaan trainen vanwege zijn achterbeen spieren en dat ging niet.
Dus weer verhuist. En eigenaar nu is echt super. Voeren vaak gedurende de dag, maar op 1 of andere manier staan de paarden alsnog vaak zonder hooi. Wellicht ben ik verwend op de vorige stal qua hooi maar ik wil eigenlijk dat mn dier altijd wat heeft of binnen afzienbare tijd wat krijgt.

Ik heb ook zoiets van ik probeer het maar te accepteren want het is altijd wat.. Misschien wil ik teveel. Maar ik kan niet aan het slepen blijven met mn dier.

Maar misschien moet je van het idee afstappen dat een paard onbeperkt ruwvoer nodig heeft, dit is ooit door paardnatuurlijk in de wereld geholpen, maar in de natuur hebben ze dat helemaal niet.

Een jong paard in de groei moet veel kunnen eten. Maar een ouder paard, en vooral als deze op stro staat, kan voldoende hebben aan 3 a 4 keer per dag ruwvoer. Liever 5 keer een pluk die ze na half uurtje drie kwartier op hebben en voor de nacht een grotere portie, dan de hele dag maar doorvreten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:20

Jammer dat het een structureel probleem geworden is, dan is het inderdaad moeilijker te verantwoorden. Een paard dat gereden is, blijft binnen. Een stalhouder met dergelijke mentaliteit zou ik ook vriendelijk voor bedanken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:50

ik geef de mijne ook echt niet onbeperkt ruwvoer, ze blijven vreten. Ze krijgen om 8 , 13 , 18 , en 23 uur een net en dat is ruim voldoende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:21

fjordnina schreef:
Misschien kun je eens op deze site kijken of er in jouw buurt een geschikte stalling is. Op deze adressen komen ze in ieder geval voldoende buiten, maar wat de rest van je eisen zijn weet ik natuurlijk niet:

http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/

Ik vind het een onduidelijke site. Ik krijg niet duidelijk welke stallingen erbij mij in de buurt staan. Geen duidelijke adressen. Hoe kan dat?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:57

Koekie73 schreef:
@knollentuin ik heb vanmiddag meteen gebeld naar de nieuwe stal. Voicemail in gesproken. Dan maar 2 weken dubbele kosten. Ik vind dit echt erg. Helemaal als ook het rijden daardoor geen pretje meer is. Arm beestje.

Heb je met de nieuwe stal al goede afspraken op papier staan over hoe vaak en hoe lang naar buiten? Zou niet nodig moeten zijn maar ze zullen het vast snappen.