nalezen overeenkomst voor verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:25

Maar dat werkt ook anderom ts.
Verzorger moet er dus wel blind op vertrouwen dat jij geen misbruik maakt van je contract met een omschrijving die te veel open is voor interpretatie.
Terwijl het duidelijk is dat jij haar niet vertrouwd en er bij voorbaat al vanuit gaat dat zij zal liegen bij bv een blessure.

Dat is wel erg krom

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:25

Tallie1979 schreef:
Fieah schreef:
ik snap eigenlijk niet dat zoveel mensen een vreemde zomaar vertrouwen bij hun paard? Ik heb deze dame enkele keren gezien en ik denk dat ze te vertrouwen is maar dat weet ik toch nooit zeker?

Soms zal je het ook los moeten laten. Als ze niet goed is voor je paard, dan komen de stalhouder of je stalgenoten het je echt wel vertellen.

Als het gaat om je paard, is het zeker te begrijpen dat je voorzichtig bent, alle reden toe. Maar met dit soort dingen moet je echt gewoon vertrouwen hebben. Heb je dat niet, begin er dan niet aan. Doe jezelf en de ander een lol.

ik heb geen stalgenoten, daarom dat ik werk met een contract. Yatzee staat samen met de haflinger van mijn mama op een wei met schuilstal die we huren. Er is dus niemand om een beetje controle/een oogje in het zeil te houden, en als zij bij Yatzee is, is ze dus echt alleen daar (buiten dan de mensen die achter de wei wonen).

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:26

xxCYNNxx schreef:
Verzorger moet er dus wel blind op vertrouwen dat jij geen misbruik maakt van je contract met een omschrijving die te veel open is voor interpretatie.
Terwijl het duidelijk is dat jij haar niet vertrouwd en er bij voorbaat al vanuit gaat dat zij zal liegen bij bv een blessure.

Dat is wel erg krom

ik ga er niet van uit, ik zeg dat het KAN

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:29

AlwaysH schreef:
Fieah schreef:
ik snap eigenlijk niet dat zoveel mensen een vreemde zomaar vertrouwen bij hun paard? Ik heb deze dame enkele keren gezien en ik denk dat ze te vertrouwen is maar dat weet ik toch nooit zeker?

Je gaat er ook nooit achter komen als je zo wantrouwend bent. Als je eerst alles onder begeleiding doet geeft dat vast vertrouwen. Helaas heb je rotte appels, maar je hebt ook echt wel goeie er tussen zitten.

Ik ben zelf altijd de andere kant van dit verhaal, ik heb namelijk geen geld om elke maand een paard te onderhouden, en rijd daarom paarden bij. Is voor een lieve meid/jongen ook niet altijd de leuke kant, mocht je dat soms denken. Zitten helaas veel haken en ogen aan.
Snap dus ook goed dta je alle sop papier wil hebben, maar probeer wel even ook met haar persoonlijk dingen te bespreken en zorg ervoor dat zij dingen DURFT te vragen! Ik heb wel eens paarden bij gereden waar ik niks bij durfde omdat het allemaal zo streng was. Sowieso is het onwijs fijn als je lekker klikt met de bijrijdster.

Ik snap heel goed dat je dit op papier wil zetten, al is het alleen voor overzicht. Maar juridisch heb je er niks aan ben ik bang! Maar dat is jouw doel misschien helemaal niet.

de afspraak is sowieso de eerste maand begeleiding van mij (vroeg ze zelf ook). Dus dan zal ik haar ook wel beter leren kennen. Het contract is er als vangnet, moest het mis lopen, om toch nog iets te hebben voordat er verzekeringen en rechtbanken bij betrokken moeten worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:30

Fieah schreef:
Tallie1979 schreef:
Soms zal je het ook los moeten laten. Als ze niet goed is voor je paard, dan komen de stalhouder of je stalgenoten het je echt wel vertellen.

Als het gaat om je paard, is het zeker te begrijpen dat je voorzichtig bent, alle reden toe. Maar met dit soort dingen moet je echt gewoon vertrouwen hebben. Heb je dat niet, begin er dan niet aan. Doe jezelf en de ander een lol.

ik heb geen stalgenoten, daarom dat ik werk met een contract. Yatzee staat samen met de haflinger van mijn mama op een wei met schuilstal die we huren. Er is dus niemand om een beetje controle/een oogje in het zeil te houden, en als zij bij Yatzee is, is ze dus echt alleen daar (buiten dan de mensen die achter de wei wonen).

Oef, dat is een groot risico voor de dame in kwestie. Altijd alleen zijn bij de paarden. Wat als ze van het paard afvalt en de nek breekt?

In Nederland zal een verzekering altijd proberen de medische kosten na een ongeval op een wederpartij te verhalen. Dat houd dus in dat als ik van het paard van een ander val, mijn verzekering, zonder mijn toestemming of medeweten, kosten gaat verhalen bij de eigenaar van het paard. Is er sprake van een huurcontract, waar dit op lijkt, kan je als professioneel verhuurbedrijf worden gezien en ben je altijd aansprakelijk.

Nu weet ik niet of dit in België ook zo is, maar bedenk wel dat zij ook veel risico loopt, net als jij uiteindelijk.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:41

Tallie1979 schreef:
Oef, dat is een groot risico voor de dame in kwestie. Altijd alleen zijn bij de paarden. Wat als ze van het paard afvalt en de nek breekt?

In Nederland zal een verzekering altijd proberen de medische kosten na een ongeval op een wederpartij te verhalen. Dat houd dus in dat als ik van het paard van een ander val, mijn verzekering, zonder mijn toestemming of medeweten, kosten gaat verhalen bij de eigenaar van het paard. Is er sprake van een huurcontract, waar dit op lijkt, kan je als professioneel verhuurbedrijf worden gezien en ben je altijd aansprakelijk.

Nu weet ik niet of dit in België ook zo is, maar bedenk wel dat zij ook veel risico loopt, net als jij uiteindelijk.

haar vriend komt wel altijd met haar mee dus ze is niet alleen, maar als het misgaat is er niemand bij die aan "mijn kant" staat, snap je?

ik had navraag gedaan bij de verzekering: schade veroorzaakt aan derden door jullie pony, is gedekt door de familiale. Het kan dan gaan van lichamelijke schade (bv. als de pony iemand zou stampen of bijten) tot stoffelijke schade (bv. de pony breekt uit en veroorzaakt een verkeersongeval). Dit is zeer algemeen bepaald in de algemene voorwaarden, onder artikel 2. Ik bezorg jullie een duplicaat van de polis.
Als de pony door iemand anders bereden wordt, dan zal de familiale verzekering van de ruiter tussenbeide komen indien er een schadegeval is.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:41

Even een heel andere invalshoek TS, uit je andere topic komt naar voren dat je niet goed meer durft te rijden en je paard niet helemaal doorbeleerd is. Is het voor jezelf niet fijner om deze overeenkomst wat minder zakelijk in te steken? Dat zou je samen met je bijrijder kunnen gaan werken zodat je paard bijleert en jij langzaam maar zeker meer met je paard gaat doen.

Op de manier zoals in dit topic besteed je het rijden uit, maar haal jij nog steeds niet het maximale voordeel uit je paard. Je blijft dan betalen (hoewel minder) voor een dier waar je niet op durft te rijden, voorlopig waarschijnlijk niet op gaat rijden en nog steeds een uur per dag kwijt aan bent voor de klusjes.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:45

Fieah schreef:
Tallie1979 schreef:

haar vriend komt wel altijd met haar mee dus ze is niet alleen, maar als het misgaat is er niemand bij die aan "mijn kant" staat, snap je?

ik had navraag gedaan bij de verzekering: schade veroorzaakt aan derden door jullie pony, is gedekt door de familiale. Het kan dan gaan van lichamelijke schade (bv. als de pony iemand zou stampen of bijten) tot stoffelijke schade (bv. de pony breekt uit en veroorzaakt een verkeersongeval). Dit is zeer algemeen bepaald in de algemene voorwaarden, onder artikel 2. Ik bezorg jullie een duplicaat van de polis.
Als de pony door iemand anders bereden wordt, dan zal de familiale verzekering van de ruiter tussenbeide komen indien er een schadegeval is.

Dat laatste is wanneer je verzorgster rijdt en het paard schade veroorzaakt aan derden.
Maar het is me niet geheel duidelijk wie de schade betaalt als de verzorgster je paard berijdt en zijzelf schade heeft.
Zo te zien zijn er toch nogal wat haken en ogen aan een dergelijke constructie.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:48

xxCYNNxx schreef:

Dat is wel erg krom

Dut dus.
Bij blessure heeft de verzorgster dus niets op om terug te vallen en is ze uitgeleverd op goodwill van u dat ze niets moet betalen.

En op uw vb terug te komen over galoperen op natte wei. Wat als je paard in galop gaat zonder dat verzorgster dat wilt, Achterbuur zal dat verschil niet zien.
En aangezien je nu al zo wantrouwig bent, zal je het verhaal van de verzorgster niet geloven.

No way dat ik dit contract zou tekenen of zelfs nog zou willen rijden op uw paard.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:54

komt het zo minder "dwingend" over?
De bijdrage bedraagt 80 EURO/maand, dit moet op de rekening van de eigenaar staan voor de 10de van de maand.
De betaling kan gebeuren door overschrijving op onderstaande rekeningnummer:

Rekeningnummer:

De verzorger mag:
- het paard komen verzorgen of bezoeken wanneer hij/zij dat wil,
- grondwerk doen met het paard
- buitenritten maken met het paard
- dressuur en springen aanleren aan het paard
Er moet rekening gehouden worden met 2 rustdagen per week voor het paard .

Het paard is door de eigenaar bitloos opgeleerd en zal bitloos bereden blijven.

De verzorger verbindt zich ertoe zorgvuldig “zoals een goede huisvader” om te gaan met het paard, materialen, stalling en weide.
De verzorger verbindt zich ertoe een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid te nemen voor alle schadelijke gevolgen voor daden of nalatigheden waarvoor hij/zij aansprakelijk is .
De eigenaar is niet verantwoordelijk voor schade of letsel aan de verzorger (bijvoorbeeld door een val).

De eigenaar staat in voor dierenartskosten en kosten van de hoefsmid.
De eigenaar verbindt zich ertoe de verzorger voldoende mogelijkheid te geven om het paard te verzorgen en te rijden. Dagen/tijdstippen worden onderling afgesproken.
Het paard blijft eigendom van de eigenaar van het paard. De verzorger mag het paard niet van weide/stalling verplaatsen.

Gebruik van het paard of de materialen door derden gebeurt steeds in overleg met de eigenaar. De verzorger is verantwoordelijk voor derden die hij/zij bij het paard laat of de materialen laat gebruiken. De eigenaar is niet verantwoordelijk voor schade of letsel aan derden die onder toezicht van de verzorger werd veroorzaakt.

Indien het paard door ziekte of blessure niet meer bereden kan worden, kan de verzorger het contract opzeggen zonder opzeggingstermijn of opzeggingsvergoeding.
In geval van langdurige ziekte van de verzorger kan deze eenzijdig het contract opzeggen zonder opzeggingstermijn of opzeggingsvergoeding.

Bovenstaande afspraken, uitgezonderd afspraken over het rijden, gelden ook voor andere paarden die bij het verzorgpaard op de weide/stalling staan.
Laatst bijgewerkt door Fieah op 07-11-18 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:54

Oh jeetje, ik heb net je andere topic gelezen waarin je aangeeft dat je paard nog niet is ingereden. En die van je moeder ook niet. Dit is vragen om ongelukken. Je moet eigenlijk iemand vinden die heel goed weet wat ze doet. Een manegeruiter gaat hier niks van maken, eigenlijk heb je een prof nodig. En normaal gesproken betaal jij de prof, niet andersom.

Ik snap nu ook je contract beter, je wilt geen onverwachte kosten in de vorm van blessures of ongelukken en probeert ze op deze manier op voorhand al uit te sluiten omdat er geen spaarpot is en je blessures, dierenartskosten en eventuele schadevergoedingen aan de verzorgster simpelweg niet kunt betalen.

Dit maakt veel duidelijk. En eerlijk gezegd is het niet netjes van je, sorry...

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:58

Tallie1979 schreef:
Oh jeetje, ik heb net je andere topic gelezen waarin je aangeeft dat je paard nog niet is ingereden. En die van je moeder ook niet. Dit is vragen om ongelukken. Je moet eigenlijk iemand vinden die heel goed weet wat ze doet. Een manegeruiter gaat hier niks van maken, eigenlijk heb je een prof nodig. En normaal gesproken betaal jij de prof, niet andersom.

Ik snap nu ook je contract beter, je wilt geen onverwachte kosten in de vorm van blessures of ongelukken en probeert ze op deze manier op voorhand al uit te sluiten omdat er geen spaarpot is en je blessures, dierenartskosten en eventuele schadevergoedingen aan de verzorgster simpelweg niet kunt betalen.

Dit maakt veel duidelijk. En eerlijk gezegd is het niet netjes van je, sorry...

intussen ben ik met hem aan de slag gegaan hoor, mijn heup was sneller hersteld dan ik had gedacht en ik heb eventjes alles aan de kant gezet om me te focussen op Yatzee. Maar dat kan ik niet blijven doen.
Hij is intussen dus wel gewoon gereden, ook de beginselen van dressuur heeft hij geleerd.

Als ik de situatie niet vertrouwde zou ik ook niemand erop laten rijden, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het ongeluk van iemand anders hoor.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-18 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:02

Op 2 weken tijd is hij van een paard dat niet veel kan en niet is doorgereden ( eigen woorden) veranderd naar een paard dat doorgereden is en beginselen van dressuur kan? En dat terwijl je er eigenlijk bang van hebt en nog niet helemaal fit was??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:04

In 2 weken tijd?

Dat klinkt als een onwaarschijnlijk verhaal, meeste paarden doorrijden gaat een paar maanden overheen voordat de dressuur in de beginselen een beetje is bevestigd.

Je bent er zelf 2x behoorlijk naar vanaf gestuiterd ( zo valt te lezen in je andere topics ) en nu zoek je binnen een paar weken tijd een verzorgster nadat je er een maand geleden zelf nog niet op mocht ivm lies problemen en je nog dacht aan verkopen.

Indien je besluit om het door te zetten, dan hoop ik alleen maar dat er geen ongelukken gebeuren en daarnaast ook dat de verzorgster heel goed weet waar ze aan begint en de ervaring heeft.

Silenna

Re: nalezen overeenkomst voor verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:06

Eh.. €80 bijdrage per maand aan een paard dat amper goed doorgereden is?

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:07

ik heb me over mij schrik gezet en ben met hem aan de slag gegaan. Hij zal nog wel wat moeten bijleren natuurlijk maar ik vertrouw hem weer. En hij is nu beter dan hij was voor ik gevallen ben qua zelfvertrouwen.

Zij weet dat ik ben gevallen, ik heb niks achter gehouden.

Hij is wel al enkele jaren zadelmak en met doorrijden bedoel ik meer dan 1x per week er eens mee gaan wandelen.

En dat is ook de reden dat ik een bijrijder wil. Ik merk op korte tijd een ontzettend grote verandering in hem door er meer mee bezig te zijn. Ik denk dat hij echt meer in zijn mars heeft dan wandelingetjes doen. De verzorgster is op dressuur gericht en ik wil graag dat hij dat leert.

voor de maand november gaan we ook sowieso nog samen met hem aan de slag en moet ze nog niets betalen. Na een maand kijken we of we het allebei zien zitten. De overeenkomst is ook pas voor dan.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom berichten samengevoegd

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:10

Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo raar dat je een aantal zaken op papier wil zetten en de laatste versie die je gemaakt hebt, klinkt al een stuk minder formeel, hoewel ik met de eerste ook niet echt veel problemen had.
Er waren daar inderdaad nog wel enkele onduidelijkheden zoals wat wanneer het paard ziek of kreupel wordt maar dat is in de laatste versie goed opgelost vind ik.

Hier zeggen ze "goeie afspraken maken goeie vrienden", ik heb bv de gepensioneerde Tinker van mijn nichtje bij mij staan. Ik doe de verzorging en zij betaalt de kosten (heb ik zo minimaal mogelijk gezet qua bedrag) maar zelfs wij hebben een soort van contractje opgesteld.
Het is er nooit van gekomen om het te tekenen :D maar het doet beide partijen toch een keer goed stilstaan bij de wederzijdse verwachtingen en sluit misverstanden uit.

Het is misschien een cliché maar Belgen hebben de neiging om in hun contacten wat "terughoudender" te blijven en zich niet helemaal uit te spreken en dan blijven er vaak dingen onuitgesproken met alle gevolgen vandien.

Klinkt me wel ideaal dat je iemand gevonden hebt die al wat "ouder" is en die het ook op een correcte manier wil aanpakken en afspreken. Mocht je ze kunnen "klonen" en ze zou in mijn omgeving wonen... ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:11

Liesje1611 schreef:

Ja, eigenlijk te idioot voor woorden. Alle verantwoordelijkheid afwijzen dmv een contract omdat er geen spaarpot is voor blessures of zorg.

Ik word hier zelfs een beetje kwaad om. TS wil koste wat het kost het paard houden en schuift iedere verantwoordelijkheid af op de verzorgster. Lekker makkelijk zeg. Je knettert zelf 2x lelijk van je paard af, dier is niet correct ingereden, je durft zelf bijna niet te rijden...

En als kers op de taart laat je een ander aanrukken die je wantrouwt, alle verantwoordelijkheid op afschuift en die je moedwillig in gevaar brengt omdat je eigenlijk geen geld hebt om het dier op te laten leiden.

Dat kán gewoon echt niet TS! Zie je dat niet in?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:11

Dus eigenlijk moet je verzorgster je betalen om hem dressuurmatig door te rijden?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:14

Fieah schreef:

Nee ik vind het niet raar dat je je paard zomaar met een vreemde vertrouwd. Echter geloof ik ook dat een (zakelijk) contract niet de juiste basis is voor een leuke en goede (vertrouwens)band tussen jou en de bijrijdster.
Als bijrijdster zal ik met zo'n contract altijd bang zijn dat ik er een keer iets mis gaat waardoor ik dikke oliebol van de eigenaar zou krijgen, ook als het niet (volledig) mijn schuld zou zijn.
Waarom dan niet gewoon de eerste paar keer mee gaan met de verzorger om te kijken hoe het tussen de verzorgster, het paard en jou gaat? Laat haar elke keer dat ze gegaan is even vertellen hoe het ging en wat ze gedaan heeft, of laat haar dit opschrijven in een boekje oid. Als je de mogelijkheid hebt, ga samen met haar rijden of koppel haar aan stalgenoten van jou waar ze mee samen kan rijden etc. Ik denk dat je op die manier een veel leukere en betere band met elkaar opbouwt dan met zo'n zakelijk contract.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:15

Serendipity1 schreef:
Ik vind het ook best eenzijdig in jouw voordeel. Bijvoorbeeld dat ze pas na 2 maanden ontheven KAN (dat bepaal jij?) worden aan de betaling als ze niet kan rijden vind ik echt lang en zou ik ook niet voor tekenen.

Volgens mij ontkom je ook niet aan (gedeelde) aansprakelijkheid als eigenaar in het geval je paard schade veroorzaakt, ook al zet je dat nu in het contract.

Daarnaast: Wat wordt er van de verzorger verwacht als het paard bijvoorbeeld 3 weken niet gereden kan worden? Moet ze dan wel gaan? En hoe ga je daar voor zorgen?

In het algemeen denk ik dat je meer hebt aan een verzorger die gewoon capabel is en gek is op je paard zodat je niet contractueel hoeft te gaan "dwingen" om redelijk met je paard + spullen om te gaan. Vertrouwen is het meest belangrijk in mijn optiek, en dan heb je niet echt een contract nodig.

Edit: Heel veel typo's. En nog als toevoeging: 80 euro vind ik een heel redelijk bedrag!

Vind het ook idd teveel vanuit de eigenaar bekeken.
Ik zou het niet eens tekenen.. en voor die 80 euro gewoon zoeken waar het allemaal wat ongedwongener gaat.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:15

Tallie1979 schreef:
Liesje1611 schreef:

Ja, eigenlijk te idioot voor woorden. Alle verantwoordelijkheid afwijzen dmv een contract omdat er geen spaarpot is voor blessures of zorg.

Ik word hier zelfs een beetje kwaad om. TS wil koste wat het kost het paard houden en schuift iedere verantwoordelijkheid af op de verzorgster. Lekker makkelijk zeg. Je knettert zelf 2x lelijk van je paard af, dier is niet correct ingereden, je durft zelf bijna niet te rijden...

En als kers op de taart laat je een ander aanrukken die je wantrouwt, alle verantwoordelijkheid op afschuift en die je moedwillig in gevaar brengt omdat je eigenlijk geen geld hebt om het dier op te laten leiden.

Dat kán gewoon echt niet TS! Zie je dat niet in?

en bedankt om lekker aanvallend te doen...
ik laat het contract hier nalezen omdat ik goed wil doen.
ik zoek een bijrijder omdat ik goed wil doen.
ik heb andere hobby's opgezegd om het geld te kunnen sparen voor evt dierenartskosten.
ik vraag een bijdrage omdat ze yatzee als eigen pony mag behandelen.
en ja, ik ben mss wel wantrouwend maar ik denk ook na over dingen die mis kunnen gaan voor yatzee en voor mijn bijrijder.

Eileen_ schreef:
Fieah schreef:

Nee ik vind het niet raar dat je je paard zomaar met een vreemde vertrouwd. Echter geloof ik ook dat een (zakelijk) contract niet de juiste basis is voor een leuke en goede (vertrouwens)band tussen jou en de bijrijdster.
Als bijrijdster zal ik met zo'n contract altijd bang zijn dat ik er een keer iets mis gaat waardoor ik dikke oliebol van de eigenaar zou krijgen, ook als het niet (volledig) mijn schuld zou zijn.
Waarom dan niet gewoon de eerste paar keer mee gaan met de verzorger om te kijken hoe het tussen de verzorgster, het paard en jou gaat? Laat haar elke keer dat ze gegaan is even vertellen hoe het ging en wat ze gedaan heeft, of laat haar dit opschrijven in een boekje oid. Als je de mogelijkheid hebt, ga samen met haar rijden of koppel haar aan stalgenoten van jou waar ze mee samen kan rijden etc. Ik denk dat je op die manier een veel leukere en betere band met elkaar opbouwt dan met zo'n zakelijk contract.

de eerste maand doen we alles samen, is er geen bijdrage en bestaat deze overeenkomst nog niet. na een maand kijken we hoe we ons erbij voelen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Eileen_

Re: nalezen overeenkomst voor verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:18

Kijk, dat klinkt alweer een heel stuk beter!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:20

dromertje2 schreef:
Dus eigenlijk moet je verzorgster je betalen om hem dressuurmatig door te rijden?

Hier zie ik dan het probleem niet van in.
Als de verzorgster dit niet zou willen zou zij het niet doen. Het is dan ook wel duidelijk dat dit geen professionele ruiter is, maar iemand die het paard wil laten groeien of samen met het paard wil groeien. Puur voor de lol/ ontspanning dus.

@ts wat mij bij dit groene paard verstandig lijkt is om 1 maal per maand verplicht te laten lessen bij een instructrice die door jullie beide goed bevonden wordt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:20

Wat als verzorgster paard dressuurmatig heeft bijgereden? Ze mag voor die 80 ten aller tijde komen rijden met 2 dagen rust. Dus jij gaat er niet meer op rijden dan?