Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
luffwinny schreef:Knert schreef:Men heeft er idd geen arbeid meer aaan. Maar was het niet hun doel om dat wel te hebben?
Onkosten aan vlas en hooi snap ik. Maar als ik het rustig heb op mijn werk kan mijn baas mij niet dwingen om vrij te nemen...
Misschien bekijk ik het zakelijker. Terecht of niet terecht. Maar er is een duidelijk contract... andersom zou je hem/haar toch ook wijzen op de afspraken?
Een voorstel doen staat je vrij. Dus probeer dat gewoon.
Wat rot ts. Maar ben het wel met knert eens. Het betekend niet dat de pensionhouder niet meeleefd maar er moet wel zakelijk gekeken worden. Als er op korte termijn meerdere paarden overlijden heeft de staleigenaar toch een probleem. En mensen die zeggen dat de eigenaar een maand extra huur heeft, dat klopt maar daar worden ze echt niet rijk van. Heel veel mensen verkijken zich wat een pensionhouder verdiend tegenover de diensten. Ik zou blij zijn dat mijn paard goed verzorgd is al die jaren en die gene het ook gunnen voor de goeie zorgen.
Knert schreef:En die boterham laten liggen... terwijl je zelf toegeeft dat ze al niets verdienen.. en jij als klant wel 200-400 euro Pm te besteden hebt aan je hobby en dus die extra centjes kan missen voor (in de volksmond) die dure hobby...
En dan moet een pensionhouder maar empatisch zijn.
Gini schreef:Knert schreef:En die boterham laten liggen... terwijl je zelf toegeeft dat ze al niets verdienen.. en jij als klant wel 200-400 euro Pm te besteden hebt aan je hobby en dus die extra centjes kan missen voor (in de volksmond) die dure hobby...
En dan moet een pensionhouder maar empatisch zijn.
Die dure hobby is net met Rendac mee, dus ja, empathie is dan wel op zijn plek.
Gini schreef:Dat is het mooie aan empathie. Geen schuldige, geen verantwoordelijke, niemand die ergens iets aan kan doen, alleen meevoelen en meeleven.
Citaat:Eeuhm ja maar daar kan die stalbaas niets aan doen natuurlijk.
Empathie naar hem toe is dan ook een ding.
M_D_H schreef:Oh ik had ze zeker iets gegeven, een bloemetje en een leuke bon voor de jaren lange zorgen
Maar in geval van een wachtlijst zou ik geen stalgeld betalen
janouk schreef:Empathie is prima, maar ik zie niet waarom de pensionhouder daarvoor een maand huur moet inleveren.
Knert schreef:Prrrr schreef:speurneusc schreef:daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.
Nee.
Eeuhm hoe moet ik je reactie interpreteren?
Nee als in niet een jurist inschakelen of nee de diensten stoppen niet na overlijden?