Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:52

Heel veel sterkte ts...

Met abonnementen is het inderdaad zo dat bij overlijden t direct stop gezet wordt (zo snel als mogelijk is) en geld de maand niet meer.

Op mijn oude stal moest een meisje geen maand betalen maar wel de rest van maand (logisch). Zij heeft toen expres de kast de laatste dag uitgeruimd en stal schoongemaakt omdat ze tot toen had betaald.
Heel eerlijk gaf ik haar gelijk... al is het met het uitlopen van de maand anders, als pensionhouder kun je dan ook niet verwachten dat je die kast ed aan iemand anders kunt geven. Dan moet je dat geld terug geven.

In jou geval ts is t best flauw, zeker als er een wachtlijst is. Ik hoop dat je een tussenweg vind, bijv. Alleen reserveringskosten ofzo

zigranta

Re: Hulp gevraagd ivm opzegtermijn contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:05

Je stalhouder mag de stal niet verhuren in de maand die jij moet betalen.Kettingslot erom.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:06

Wat ben ik blij dat onze pensionhouders wat menselijker zijn toen op 1 oktober ons paard werdt ingeslapen plotseling en we niet meer hoefden te betalen voor de maand oktober. En ja de stal staat nu leeg, maar de pensionhouders maakt daar nu gebruik van Door het een en ander op te knappen en schoon te maken. Wij zijn erg dankbaar en ik begrijp dat dat dus niet zo gewoon is.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:15

Ten eerste sterkte met het verlies van je paard.

Mocht blijken dat staleigenaar de box gelijk weer verhuurd zou ik zeker niet akkoord gaan met maand doorbetalen. 2x vangen voor een box zou even mooi wezen.

Mocht dit niet het geval zijn dan ben ik bang dat je niet onder het stalcontract komt. Persoonlijk zou ik als ik staleigenaar was dit vermelden in het contract of melden dat bij overlijden het contract per datum inslapen eindigt en je restant van de maand terug krijgt.

Wel zou ik het persoonlijk heel raar vinden om door te moeten betalen en als box evengoed verhuurd zal worden dan had ik zeker de box toegeëigend tot je laatste dag.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:51

luffwinny schreef:
Knert schreef:
Men heeft er idd geen arbeid meer aaan. Maar was het niet hun doel om dat wel te hebben?

Onkosten aan vlas en hooi snap ik. Maar als ik het rustig heb op mijn werk kan mijn baas mij niet dwingen om vrij te nemen...

Misschien bekijk ik het zakelijker. Terecht of niet terecht. Maar er is een duidelijk contract... andersom zou je hem/haar toch ook wijzen op de afspraken?

Een voorstel doen staat je vrij. Dus probeer dat gewoon.

Wat rot ts. Maar ben het wel met knert eens. Het betekend niet dat de pensionhouder niet meeleefd maar er moet wel zakelijk gekeken worden. Als er op korte termijn meerdere paarden overlijden heeft de staleigenaar toch een probleem. En mensen die zeggen dat de eigenaar een maand extra huur heeft, dat klopt maar daar worden ze echt niet rijk van. Heel veel mensen verkijken zich wat een pensionhouder verdiend tegenover de diensten. Ik zou blij zijn dat mijn paard goed verzorgd is al die jaren en die gene het ook gunnen voor de goeie zorgen.

Naar mijn mening is werken met dieren ook werken met emotie's ,die van dier en eigenaar en daar hoort empathie bij.
Persoonlijk zou ik kiezen als pensionhouder om die boterham minder te eten.Pensionhouder is zowiezo al iets waar je niet rijk van word.
Ik heb zelfs even een tijd de plek niet opgevuld na het overlijden van het laatste paard hier ondanks dat ik ook een wachtlijst heb.De mensen hebben ruim de tijd gehad hun spullen op te ruimen en de paarden om te rouwen, Toen de kudde weer stabiel was heb ik er terug 1 bij gezet.
Als ik rijk wilde worden had ik voor iets anders gekozen :-)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:53

Empathie.. nou dan kan ik nog een reeks beroepen opnoemen.

En die boterham laten liggen... terwijl je zelf toegeeft dat ze al niets verdienen.. en jij als klant wel 200-400 euro Pm te besteden hebt aan je hobby en dus die extra centjes kan missen voor (in de volksmond) die dure hobby...
En dan moet een pensionhouder maar empatisch zijn.

Juist.

Uitgaande dat die stal leeg zou zijn, wat niet zo hoeft te zijn.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:56

Theoretisch gezien staat de stalbaas in haar recht. Al zou het netjes zijn wanneer ze alleen kale huur vraagt i.p.v. de volle mep. Dus de prijs vas bodembedekking en voer ervan af trekt. Uiteindelijk heeft ze hier namelijk geen kosten van.

Ook al is er een wachtlijst, de mensen die hier op staan zitten zelf natuurlijk ook met een opzegtermijn. De stal zal waarschijnlijk dus niet direct gevuld gaan worden.

Persoonlijk zou ik me er dan ook niet fijn bij voelen om helemaal niks te betalen. Dat zou voor mij voelen als het ontnemen van inkomsten. Persoonlijk verdriet staat hier los van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:57

Knert schreef:
En die boterham laten liggen... terwijl je zelf toegeeft dat ze al niets verdienen.. en jij als klant wel 200-400 euro Pm te besteden hebt aan je hobby en dus die extra centjes kan missen voor (in de volksmond) die dure hobby...

Die dure hobby is net met Rendac mee, dus ja, empathie is dan wel op zijn plek.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:58

Gini schreef:
Knert schreef:

Die dure hobby is net met Rendac mee, dus ja, empathie is dan wel op zijn plek.

Eeuhm ja maar daar kan die stalbaas niets aan doen natuurlijk.

Empathie naar hem toe is dan ook een ding.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:59

Dat is het mooie aan empathie. Geen schuldige, geen verantwoordelijke, niemand die ergens iets aan kan doen, alleen meevoelen en meeleven. En samen tot een compromis komen waarbij beide partijen zich oprecht gelukkig voelen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:01

Gini schreef:
Dat is het mooie aan empathie. Geen schuldige, geen verantwoordelijke, niemand die ergens iets aan kan doen, alleen meevoelen en meeleven.

Maar wel iemand die een boterham in moet leveren...

Ik vind deze discussie best interessant, dus ik hoop dat ts mij niet kwalijk neemt dat ik hier best fanatiek op in ga. Niemand mag zo een paard verliezen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:04

Ben het met de anderen wel eens, in alle kanten zit wel iets.
De stalhouder heeft onverwachts een box leeg en waarschijnlijk niet zo 1 2 3 opgevuld, tenzij er een wachtlijst is. Het siert deze echt als er alleen de kosten voor een lege box worden doorberekend, want er is immers geen extra werk en onkosten meer aan dit paard. Ook voor haar naam naar andere mensen toe dat ze als menselijk wordt gezien door dit gebaar kan ook veel goeds voortbrengen. Wellicht een tip voor de stalhouder om dit soort onduidelijkheden er voortaan ook in te vermelden.
Zou wel netjes zijn dat de stal dan ook leeg blijft als de hele maand betaald wordt en er niet dubbel van wordt geprofiteerd (dat hoor je ook maar wat vaak).
Ik kan TS ook wel snappen dat ze dit afvraagt en aan de andere kant ook geen gedoe er meer bij wil. Je wilt dit af gaan sluiten en er niet nog meer gezeur bij.
Persoonlijk hield ik mijn poot stijf, de borg en je zoekt het maar uit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:04

Als de pensionhouder een boterham moet inleveren wanneer een opzegtermijn niet betaald wordt, dan raad ik die pensionhouder dringend aan zijn of haar business- en verdienmodel te herzien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:06

Citaat:
Eeuhm ja maar daar kan die stalbaas niets aan doen natuurlijk.

Empathie naar hem toe is dan ook een ding.

De eigenaar net zo min.

De stal eigenaar mist een boterham, de pension klant een maatje die waarschijnlijk niet in geld of in heeeeel veel geld ( boterhammen) uit te drukken is.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik zou betalen.
Maar ik zou daar niet weer komen met een nieuw paard.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:07

Gini schreef:
Als de pensionhouder een boterham moet inleveren wanneer een opzegtermijn niet betaald wordt, dan raad ik die pensionhouder dringend aan zijn of haar business- en verdienmodel te herzien.

Ook dit.

Daarnaast is daar die borg voor....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:18

Sterkte met het verlies van je paard!

Ik zou er geen problemen mee hebben om een vergoeding te betalen voor een lege box + evt een vergoeding voor gederfde inkomsten (de winst die er op de box zit), maar als ik in zo'n situatie het volle pond moet betalen stal ik desnoods mijn fiets in die box en het hondenvoer in de zadelkast, maar dan gebruik ik de faciliteiten ook tot de laatste dag. En daarna kom ik er ook nooit meer met een paard in stalling :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:33

Eventueel aangeven dat je de stalling halverwege de maand betaald tenzij er een ander paard in staat..
Hooi en stro voor een maand kun je meenemen.
Ook nog mogelijk om er een maand een shet in te zetten haha.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:42

M_D_H schreef:
Oh ik had ze zeker iets gegeven, een bloemetje en een leuke bon voor de jaren lange zorgen :j

Maar in geval van een wachtlijst zou ik geen stalgeld betalen :n

Ik lees dit heel vaak, maar jullie vergeten even dat de nieuwe klant die van de wachtlijst komt ook een opzegtermijn heeft. Die kan dus ook pas een maand later komen wanneer diegene geen dubbele kosten wil.

Sterkte met het verlies van je paard. Het zou fijn zijn wanneer je stalhouder uit coulance op zijn minst korting aan zou bieden omdat er niets verbruikt wordt (en ze er geen werk van heeft) maar ze staat wel in haar recht.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:01

Allereerst sterkte met het verlies van je paard, ts.

Ik ben het eens met knert.

Huur box is een zakelijke overeenkomst. Je tekent een contract en gaat akkoord met een maand opzegtermijn.
Logisch, want de pensionhouder heeft ook zijn/haar kosten. Zijn hypotheekbank wil ook zijn maandtermijn.

Empathie is prima, maar ik zie niet waarom de pensionhouder daarvoor een maand huur moet inleveren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:08

janouk schreef:
Empathie is prima, maar ik zie niet waarom de pensionhouder daarvoor een maand huur moet inleveren.

Dat hoeft deze ook niet, maar boxprijs minus kosten voor bodembedekking en voer zou wel netjes zijn, in feite krijgt de pensionhouder nu luxe beleg en een toetje toe op kosten van ts.

Reeel zou zijn dat de pensionhouder er niets op inlevert maar er ook niets extra’s op verdient.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:12

Knert schreef:
Prrrr schreef:
speurneusc schreef:
daar zou ik een jurist op zetten, geleverde diensten stoppen op moment van overlijden.

Nee.

Eeuhm hoe moet ik je reactie interpreteren?
Nee als in niet een jurist inschakelen of nee de diensten stoppen niet na overlijden?

Nee, geleverde diensten stoppen niet op het moment van het overlijden van je paard. Je hebt een overeenkomst waarvan ik zomaar niet weet wat het is (huur? gebruik?), maar daarin is kennelijk niet opgenomen dat de geleverde diensten stoppen op het moment van overlijden. Dan moet je gewoon doorbetalen tot de opzegtermijn is verstreken.

Tenzij je anders overeenkomt: ik kan me voorstellen dat je overeenkomt dat je bereid bent de box eerder in te leveren als er iemand anders eerder in wil, maar dat je voor dat deel ook niet meer hoeft te betalen. Veel pensionhouders hanteren ook verschillende tarieven voor een lege box of een bewoonde box, ik zou me voor kunnen stellen dat je niet hoeft te betalen wat je niet gebruikt aan bedekking en voer. Daar zou je nog over kunnen onderhandelen.

En nee, geen jurist inschakelen. Je hebt kennelijk geen afspraken gemaakt in de overeenkomst, en dan is die jurist al heel snel duurder dan het bedrag van die box, en het kost je een bak aan energie die het nooit waard gaat zijn. Noem het leergeld voor als je nog eens een paard gaat stallen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:18

Nou ja, ik vind het wel een beetje hard van haar. Je zou voor de tijd dat er geen paard staat, je spullen in kunnen zetten. De ruimte betaal je immers voor. Staat er morgen een ander paard in, dan zou ik daar toch wat van zeggen.

Ze zou natuurlijk de kale stalprijs kunnen rekenen, er wordt immers geen bedekking en hooi meer gebruikt.

Hoe dan ook, ik zou er zelf ook niet blij mee zijn.

Sterkte met je verlies, dat is al erg zat! :(:)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:28

als mens overlijdt stoppen wettelijke alle contracten etc. verzekeringen, abonnementen, huur van diverse objecten en goederen. Zo zal er vast wel iets in dit geval gelden, vandaar mijn advies, schakel jurist in, wetswinkel watevver, die hier meer van af weet dan dit geroep op bokt door de meute

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:29

De mens is hier niet overleden, en nee, een paard doet niet mee als mens.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:31

ik zou als stalhouder dan half geld rekenen want ze heeft verder geen onkosten idd
zelf verreken ik altijd de dagen dat iemand bij mij heeft gestaan met paard
maar heb hobbystal dus niet vergelijkbaar
heel veel sterkte en hoop dat ze toch coulance tonen.....