Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:49

L_iek schreef:
Ik begrijp soms niet waarom ik voor de politie gekozen heb als ik deze berichten door lees...

Omdat jullie gewoon heel veel goed werk doen!

Mensen vergeten vaak dat jullie als eerste ter plaatse zijn bij een reanimatie, zwaar ongeval etc etc.
Maar dan hoor je de mensen niet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:08

Dat is met zoveel dingen , Van de politie moet je niet te veel verwachten......
Het zijn ook maar mensen die niet alles kunnen, het is niet leuk maar het is niet anders!

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 09:11

Vreemd, de link staat op openbaar.

Nogmaals ter verduidelijking:
DIT TOPIC HEB IK NIET GEOPEND OM DE POLITIE AF TE KRAKEN, sterker nog, ik heb zelf familie met politie achtergrond.

Ik ben van mening, dat er ergens in dit land (en in Europa in het algemeen) iets flink mis aan het gaan is.
En natuurlijk, met de beperkte bezetting die er is, heb ik ook liever dat ze uitrukken voor een reanimatie oid.
Dus, voor de mensen die hierop terug blijven komen, begrijp ik dat de politie wel wil maar niet kan...
Maar dat is dus mijn punt, aan het tekort bij de politie moet iets gebeuren.
En Ook aan datgene wat de politie nog mag

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:13

frisian_love schreef:

DIT TOPIC HEB IK NIET GEOPEND OM DE POLITIE AF TE KRAKEN, sterker nog, ik heb zelf familie met politie achtergrond.

Ik ben van mening, dat er ergens in dit land (en in Europa in het algemeen) iets flink mis aan het gaan is.
En natuurlijk, met de beperkte bezetting die er is, heb ik ook liever dat ze uitrukken voor een reanimatie oid.
Dus, voor de mensen die hierop terug blijven komen, begrijp ik dat de politie wel wil maar niet kan...

Daar heb je zelf invloed op door op de juiste politieke partij te stemmen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:14

Ik heb verder eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de politie, ben altijd heel goed geholpen etc.
Maar ik heb het verhaal van TS ook andersom mee gemaakt.
Wij wisten namelijk 100% zeker dat er een gestolen trailer op het erf stond, maar de politie liet het rusten.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 09:15

Laura1982 schreef:
frisian_love schreef:

En als je terugkijkt in mijn reacties, kun je lezen dat daar het probleem niet zit
Daar heb je zelf invloed op door op de juiste politieke partij te stemmen.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:24

Oei wat ongelofelijk zuur zeg.... kan me je gevoel heel goed voorstellen....

Het is gewoon zo dubbel. Natuurlijk zijn ze druk, en ze doen heel veel goed werk. Maar als ik dan een boete krijg omdat ik volgens agent in burger geen gordel om heb (had ze geconstateerd terwijl ze langs mijn auto reed zegt ze, terwijl ik altijd een gordel om heb!, terwijl de agent die me staande houdt ziet dat ik hem wel om heb, en je dan 140 euro moet betalen omdat je niet wordt geloofd (je hebt hem snel omgedaan)en de politie altijd gelijk heeft.... dan voelt dat wel dubbel. Dan denk ik, ga iets doen wat er toe doet, ipv mij bekeuren voor iets wat ik niet heb gedaan!

Terwijl er binnen onze familie een draaideur crimineel zit. Daar doen ze niets aan, want telkens oppakken voor kleine vergrijpen kost meer dan net doen alsof ze niets merken...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:50

Je kan zelf wel op een politieke partij stemmen die voor meer politie is, maar als de rest van de mensen dat niet doet dan schiet je er niet zo heel veel mee op. Dus in zoverre heb je er nagenoeg geen invloed op helaas. Maar ik vind ook dat al die bezuinigingen op de politie foute bezuinigingen zijn. Op gezondheid en politie hoort niet bezuinigd te worden. Dat hoor perfect in orde te zijn. Maar hier wordt meer afgebroken dan opgebouwd helaas. De criminelen hebben gewoon vrij spel, die lachen zich rot.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:00

Paardenfann4 schreef:
Je kan zelf wel op een politieke partij stemmen die voor meer politie is, maar als de rest van de mensen dat niet doet dan schiet je er niet zo heel veel mee op. Dus in zoverre heb je er nagenoeg geen invloed op helaas. Maar ik vind ook dat al die bezuinigingen op de politie foute bezuinigingen zijn. Op gezondheid en politie hoort niet bezuinigd te worden. Dat hoor perfect in orde te zijn. Maar hier wordt meer afgebroken dan opgebouwd helaas. De criminelen hebben gewoon vrij spel, die lachen zich rot.

100% eens met bovenstaande post!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:08

Ik heb niets tegen agenten zelf. Die zijn net zo gefrustreerd en overwerkt ook. Maar de verhalen die ik inmiddels heb zijn werkelijk niet te geloven. Overigens heeft het wel nut om met privé detectives te werken hoor. Maar of dat de moeite is voor een trailer durf ik niet zeggen. En idd goed je ogen openhouden en op marktplaats kijken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:16

Paardenfann4 schreef:

Als je zo blijft denken veranderd er sowieso niets. Dus omdat een ander het niet doet heeft het geen zin...
Kijk naar je eigen cirkel van invloed. Juist door dit aan te blijven kaarten gaan mensen je horen als je niets zegt hoort ook niemand je.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:20

Ik heb tot nu toe nog geen fiets aan de politie gehad, ben gestalkt, bedreigd, opgelicht etc en telkens werd ik nog net niet recht in mijn gezicht uitgelachen en aangifte of zelfs melding doen was niet mogelijk. :x
Voortaan los ik het zelf wel op, maar dan ook niet janken en ingrijpen als de dader aangifte komt doen van mij omdat ik verhaal ben komen halen op minder vriendelijke wijze. :wave:

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:22

Ik denk dat jij mijn post niet helemaal begrijpt. Ik stem wel op dat soort partijen, maar de rest van Nederland blijkbaar niet. Dus hoe moeten ik daar dan iets aan veranderen? Iedereen is het altijd met je eens als je het aankaart, maar ze stemmen blijkbaar toch liever anders, dat kan ik niet afdwingen. Het lijkt mij veel zinvoller dat alle politieke partijen eens gaan kijken wat wel en niet belangrijk is voor een land. Dit valt toch niet meer goed te praten voor wie dan ook? Je kan beter crimineel zijn dan heb je het goud goed. En als het in het nieuws komt dan zijn alle politieke partijen zwaar geschokt en vervolgens doet niemand er iets mee. Wat zouden wij als gewone burgers hier dan nog iets aan kunnen veranderen?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:40

lor1_1984 schreef:
Ik heb tot nu toe nog geen fiets aan de politie gehad, ben gestalkt, bedreigd, opgelicht etc en telkens werd ik nog net niet recht in mijn gezicht uitgelachen en aangifte of zelfs melding doen was niet mogelijk. :x
Voortaan los ik het zelf wel op, maar dan ook niet janken en ingrijpen als de dader aangifte komt doen van mij omdat ik verhaal ben komen halen op minder vriendelijke wijze. :wave:

jij bent echt stoer :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:42

Neuh, ik ben niet stoer maar als je niet op de politie kunt rekenen moet je het maar zelf oplossen. :)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:46

lor1_1984 schreef:
Neuh, ik ben niet stoer maar als je niet op de politie kunt rekenen moet je het maar zelf oplossen. :)

zekers! daar wordt het sowieso beter van., :')

Ik hoef je inhoudelijk dingen niet te weten, maar je geeft precies de feiten aan waarvoor je serieus veel bewijs moet hebben. Stalking en bedreiging zijn moeilijk om daar wat mee te kunnen
Wellicht kun je is een keer de wet er bij pakken, dan zul je misschien het beter begrijpen
Het is niet altijd onwelwillendheid van politie, maar een bedreiging voor jou, hoeft voor de wet geen bedreiging te zijn. Stalking is sowieso moeilijk te bewijzen en willen ze vaak veel bewijs van langere periode, yes i know het is krom. Maar zo staat het in de wet.

Wijs niet altijd naar de politie, die doet ook wat binnen hun mogelijkheden ligt. ( althans, dat proberen ze )

Maar ik vind het altijd zo'n typisch antwoord "dan lossen we t zelf wel op" :roll:

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:54

Echt, de politie is niet heilig joh, ook zij maken fouten, het zijn mensen. Ook politie agenten kunnen wel eens onwillig zijn of misbruik van hun status maken.
Het is gewoon heel zonde dat mensen er soms gewoon het gevoel aan overhouden dat ze totaal niet gehoord worden. En ondanks dat doet de politie ook heel veel mooie en goede dingen!

Maar goed, ik ben blij voor je dat je t zelf blijkbaar nooit zo slecht hebt gehad dat je dit soort uitspraken ook maar enigszins kan begrijpen... daar mag je jezelf oprecht gelukkig mee prijzen dan. :j

En tekorten bij de politie ben ik me ook bewust van maar er worden ook zooooo ontzettend veel (capabele) mensen afgewezen dat ik denk ja...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:55

screenshots genoeg van geuitte bedreigingen maar zolang diegene(n) niet op de stoep staat/staan en hun dreigementen uitvoert/uitvoeren doet de politie niks.
Idem vd oplichting etc; bewijzen genoeg maar er wordt geen fiets mee gedaan.
Dan vraag je er imo ook om als politie zijnde dat mensen voor eigen rechter gaan spelen en de een zal dat netjes doen en de ander minder netjes.

De stalking heb ik zelf opgelost, kostte wat moeite en heb het keurig legaal gehouden qua aanpak maar aangezien ik niet op medewerking vd politie hoef te rekenen heb ik dat dus zelf moeten doen.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 17:37

poes schreef:
Ik heb niets tegen agenten zelf. Die zijn net zo gefrustreerd en overwerkt ook. Maar de verhalen die ik inmiddels heb zijn werkelijk niet te geloven. Overigens heeft het wel nut om met privé detectives te werken hoor. Maar of dat de moeite is voor een trailer durf ik niet zeggen. En idd goed je ogen openhouden en op marktplaats kijken.

Ik denk idd dat een privé detective wel een oplossing kan zijn, maar idd niet voor een trailer. :')
Denk dat kosten en baten dan niet meer helemaal in balans zijn :$

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:14

lor1_1984 schreef:

Ik begrijp je punt. Maar dit is precies wat je niet wil. Dit lijdt juist tot ontzettend gevaarlijke situaties zoals bvb in Zuid Afrika. Ik vind het verre van stoer al begrijp ik de motivatie wel.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:21

Maar wat moet je dan als niemand je verder wil helpen? Maar laten gaan en hopen dat je zelf niks ergs gaat overkomen? Als ik door andere mensen bedreigd of gestalkt wordt en de politie kan en wil er niks aan doen dan ga ik ook echt zelf wel voor een oplossing zorgen. Al dan niet volgens de wet. Je moet toch wat. Maar als dat uit komt dan hebben zo opeens tijd zat om jou vast te zetten. Maar achter een dief of stalker of erger gaan ze niet aan, daar is geen tijd voor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:48

poes schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik begrijp je punt. Maar dit is precies wat je niet wil. Dit lijdt juist tot ontzettend gevaarlijke situaties zoals bvb in Zuid Afrika. Ik vind het verre van stoer al begrijp ik de motivatie wel.

Ik zeg dan ook niet dat het op illegale wijze moet gebeuren.
Uiteraard moet je opletten wat je doet en met wat voor volk je te maken hebt maar mijn stalker is gestopt nadat ik haar heel,héél duidelijk heb gemaakt dat ik niks maar dan ook niks meer met haar te maken wilde hebben en toen ze met het smoesje kwam dat als je iemand niet blokkeert (ja handig, bij whatsapp gaat de blokkade eraf als je je simkaart ff uit je telefoon hebt gehaald om wat voor reden dan ook) zij het recht heeft om diegene te blijven appen ondanks wat diegene aangeeft ben ik ontzettend uit mijn stekker gegaan.
Niet bedreigd oid maar wel zo ontzettend kwaad geworden en gaan schelden dat ik haar meer dan kotsbeu was dat diegene mij heeft geblokkeerd.
Enige reden dat die niet bij mij op de stoep stond was dat ik ver weg verhuist was en bewust geen adres heb doorgegeven, daarnaast ook aangegeven bij wederzijdse kennissen dat zij mijn adres absoluut niet mochten doorgeven.
Maar ben heel lang lastig gevallen via whatsapp, sms, telefoon, email, facebook, messenger en noem maar op.
Politie deed niks want ze vormde geen gevaar. :+

De bedreigingen die ik heb ontvangen gingen oa over het openbaar maken van mijn medische gegevens, kon/wou de politie ook niks mee en ik moest maar niet meer op internet gaan, wat verwachtte ik nou helemaal van hen. :x
Uiteraard inclusief het kleinerende mevrouwtje erbij. :roll:

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:23

lor1_1984 schreef:
Ik zeg dan ook niet dat het op illegale wijze moet gebeuren.
Uiteraard moet je opletten wat je doet en met wat voor volk je te maken hebt maar mijn stalker is gestopt nadat ik haar heel,héél duidelijk heb gemaakt dat ik niks maar dan ook niks meer met haar te maken wilde hebben en toen ze met het smoesje kwam dat als je iemand niet blokkeert (ja handig, bij whatsapp gaat de blokkade eraf als je je simkaart ff uit je telefoon hebt gehaald om wat voor reden dan ook) zij het recht heeft om diegene te blijven appen ondanks wat diegene aangeeft ben ik ontzettend uit mijn stekker gegaan.
Niet bedreigd oid maar wel zo ontzettend kwaad geworden en gaan schelden dat ik haar meer dan kotsbeu was dat diegene mij heeft geblokkeerd.
Enige reden dat die niet bij mij op de stoep stond was dat ik ver weg verhuist was en bewust geen adres heb doorgegeven, daarnaast ook aangegeven bij wederzijdse kennissen dat zij mijn adres absoluut niet mochten doorgeven.
Maar ben heel lang lastig gevallen via whatsapp, sms, telefoon, email, facebook, messenger en noem maar op.
Politie deed niks want ze vormde geen gevaar. :+

De bedreigingen die ik heb ontvangen gingen oa over het openbaar maken van mijn medische gegevens, kon/wou de politie ook niks mee en ik moest maar niet meer op internet gaan, wat verwachtte ik nou helemaal van hen. :x
Uiteraard inclusief het kleinerende mevrouwtje erbij. :roll:

je eerste punt stalking :
heb even t artikel erbij gezocht voor je.
Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.

zoals je kunt lezen gaat dus een stuk verder wil je daar iemand voor kunnen vervolgen. Het moet ook stelselmatig zijn. Natuurlijk weet ik niet hoe lang dit al speelt. Maar als je wel eens kijkt naar het programma gestalkt? dan zie je dat daar hele heftige zaken zijn, en zelfs daar kan de politie niets mee... het is een ontzettend moeilijk feit!

Je tweede punt van bedreiging. Ook hier even het artikel voor je erbij gezocht.

Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Als ik jouw punt lees is het geen bedreiging maar eerder een vorm van afdreigen.

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Bedreiging met de dood is vaak al snel voldoende, maar een dreigement over het openbaar maken van je medische gegevens is volgens de wet geen bedreiging. Natuurlijk is het niet netjes dat hier niet op geïnvesteerd is, dat ben ik zeker met je eens! Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het wijzen naar de politie erg makkelijk is, zeker als je niet weet hoe de wet werkt en wat er voor nodig is om door te kunnen pakken. Buitendat weet ik ook dat er genoeg medewerkers achter de balie zitten die niet helemaal thuis zijn in strafrecht waardoor er soms inderdaad mensen niet goed geholpen/gehoord worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:06

Maar laat ze dat dan even netjes uitleggen ipv dat je met een denigrerend 'mevrouwtje' en 'wat verwacht je nou van ons' wordt aangesproken en gewoon te horen krijgt dat je je internet maar de deur uit moet doen. :roll:
Ik heb echt nergens uitleg over gehad, alleen maar die denigrerende toon en dat ze niks 'konden' (maar uit de toon maak je op: wilden) doen.
En nee, die denigrerende toon kwam niet van een telefoonmedewerker maar van iemand met een hogere rang/functie waarnaar ik was doorverbonden.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:19

@ Lor1_1984: Als je tegen mij als politieagent op de toon zou praten, die voor mij doorsijpelt in je berichten. Dan zou ik ook niet uiterst vriendelijk meer op je reageren. :n Soms is het antwoord nee, daar hebben ze ongetwijfeld een knettergoede reden voor. dan heb je dat te respecteren.