maximuss schreef:Je zit je nu druk te maken om de volgorde in welke de dierenarts de telefoontjes gepleegd heeft...
Het keuringsmoment is ook gewoon een grijze zone: geen overdracht van goederen, geen contract getekend, geen betaling dus is het paard nog in het bezit en in eigendom van de verkoper... Verkoper heeft dus volledige zeggenschap over het paard.
Wij laten de handelspaarden op het moment dat ze in de verkoop gaan zelf op de foto zetten en de keuring wordt gefilmd. Evenals een algemeen nazicht en een bloedonderzoek. Volledig dossier komt ter beschikking van de mogelijke kopers maar als zij bijkomende onderzoeken of herkeuringen wensen is dat op hun kosten en met de verplichting tot het tekenen van een overeenkomst dat de info vrijgegeven wordt. Sommige kopers denken dat ze door te bluffen over zogezegde bemerkingen de prijs omlaag kunnen krijgen, daarom eisen wij de rapporten van de bijkomende medische handelingen. Wij doen niet moeilijk als een koper zelfs na een nieuwe blanco keuring afhaakt, soms veranderen mensen nu eenmaal van mening en gemiddeld staat een paard hier toch maar een kleine maand te koop.
@ TS: er is een groot verschil tussen wat een DA zelf (persoonlijk) zou doen en wat hij een ander zou aanraden. Ik ken een Da die zijn paard dat niet meer bereden kan worden direct naar de slacht brengt maar dat gaat hij mij nooit adviseren/ aanraden als mijn paard nog pijnvrij als grasmaaier kan leven.
Ivm de volgorde van de telefoontjes: mss was jij aan het werk toen hij de eerste keer belde en nam de verkoper wel gelijk op. Misschien heeft hij het eerste nummer in het dossier het eerst gebeld uit gewoonte (eigenaar) en dan pas naar jullie... Zoek er nu toch geen complot achter.
Mee eens, imo is het ook geen big deal..je zou het niet eens geweten hebben als je je zoekadvertentie niet opgesteld had met daar in een wat ongelukkige woordkeuze en die amazone die daarop belde.