Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somboby schreef:Wat een bruut om zo met een dier om te gaan! Voor de pensionhouder heb ik ook geen goed woord over, zorgen dat je genoeg bewijs in handen hebt, aangeven eruit gooien zo eentje. Zo eentje is geen dier waardig. Je geeft trouwens een mooi voorbeeld aan de andere pensionklanten.
BarbaLala schreef:Aanspreken kan ook prima als ze bezig zijn, waarom zou je dat niet doen?
Je bespaart een dier er veel ellende en pijn mee door dat te doen.
Zou je het ook negeren als het een mens betrof dat mishandeld werd?
xyzutu2 schreef:tamary schreef:Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.
Bizar dat je een man die zijn zweep stukslaat op een paard als producent van brave/veilige paarden neerzet, en gevaarlijke paarden als resultaat van de aai-aai trainers afschildert...
Ik zou willen dat mensen eindelijk het lef zouden hebben om af te stappen van dat idiote idee dat een paard nou eenmaal wat geweld nodig heeft om braaf te worden. Als puntje bij paaltje komt dan krijgt een paard bij mij in de buurt ook een tik als zijn gedrag niet door de beugel kan, maar een zweep op een paard kapotslaan goedpraten met dat zijn paarden vast wel allemaal heel erg braaf zijn (dus dat het dan geoorloofd is???)
Ineke2 schreef:Somboby schreef:Wat een bruut om zo met een dier om te gaan! Voor de pensionhouder heb ik ook geen goed woord over, zorgen dat je genoeg bewijs in handen hebt, aangeven eruit gooien zo eentje. Zo eentje is geen dier waardig. Je geeft trouwens een mooi voorbeeld aan de andere pensionklanten.
Waarom? TS schrijft al dat de stalhouder de mishandelingen nog nooit heeft gezien.
Ik zou zelf ook niet zomaar op verhalen afgaan.
Als TS of die betreffende vriendin van die stal bewijs filmt en daarmee naar de stalhouder gaat, dán is het anders.
Mando schreef:Bij ons op stal ook gebeurd met een ex stalgenoot.
De staleigenaar zag hoe ze haar paard de hoek in sloeg omdat deze niet deed was zij wilde.
Ze kon binnen een week andere stal zoeken en vertrekken.
Zou er toch iets van zeggen hoor.
Cayenne schreef:Hoe werk je trouwens een paard tegen de grond? Omduwen lijkt me wat moeilijk gaan?