ikkeniet schreef:Ik heb een paar jaar geleden een paard gekocht beneden Maastricht.
Is ruim 200 kilometer bij mij vandaan.
Om dat op 1 dag met een trailer te rijden vind ik te ver.
Je rijdt uren, en komt toch iets vermoeid aan. Daarna weer terug rijden, met een paard wat je niet kent kwa trailergedrag.
Heb toen gekeken wat een vrachtwagentje kost.
Voordeel is dat je zeker op de heenweg stukken 120km op de autosnelweg kan rijden.
En vaak ook 100km per uur op de terugweg.
Dus minder vermoeidheid, en sneller heen en terug.
Maar je gaat ruim 300km over de 100km vrij heen. En het huren was ook ruim € 125.
Heb uiteindelijk een bedrijf gezocht daar in de regio en mijn paard laten brengen.
Was goedkoper, en werd zeer netjes gedaan.
Met dat argument vraag ik me af of het wijs zou zijn geweest om met een gehuurde bak rond te gaan rijden. Ik denk er niet eens over na om 200km met een paard te gaan rijden. Dat was soort van een minimale afstand toen ik nog in het zuiden woonde. Voor minder haalde ik bij wijze van spreken de vrachtwagen niet eens voor de dag!
Ervaring is niet onbelangrijk in dat soort gevallen en ik denk dat je een juiste keuze gemaakt hebt in jouw situatie. Maar ik heb waarschijnlijk ook wat meer vlieguren gemaakt en dat maakt ook dat je anders tegen afstanden aankijkt.