Paard is 'te duur'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 13:36

@Gekvanfleur: ik had de advertentie al aangepast dus je kan eens gaan kijken als je wilt ;)
Ik heb gemerkt dat mensen niet alles lezen en dingen vragen die gewoon in de advertentie staan dus ik heb het serieus ingekort :)

voor de rest: bedankt voor jullie reacties ik snap dat sommige mensen hun paard weg doen voor wat in mijn ogen een 'spotprijs' is, maar ik wil niet opboksen tegen de markt en om ter snelst mijn paard verkopen. Er is een heel groot verschil tussen vroeger en nu in de markt en de prijzen zijn heel erg uiteenlopend! Het hangt natuurlijk ook per paard af en ik zie nu wel dat ik er veel 'emotionele' tekst in heb gestoken haha.
Ik vraag mensen nu die serieuze interesse hebben om gewoon eens langs te komen en zelf kennis te maken om te zien hoe ze is. Ik was ook pas verkocht toen ik ze als veulen in het echt zag :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:38

Joolien schreef:
Ik vind 2500 ook teveel voor een groen en onzeker paard. Je moet bedenken dat het paard lang niet voor iedereen geschikt is, en de mensen met wat meer ervaring moeten maar net zitten te wachten op een papierloze bonte die ril is, onzeker en nog niet verkeersmak.

Ik zou eerder denken aan 1500 tot 2000. Wat je ook kunt doen, is even investeren in bijv het zadelmak maken. Breng haar een maandje weg, wellicht lukt het om haar met een maandje licht aangereden te krijgen, dan kun je de prijs ook alweer omhoog gooien :)

Ze is vier. Ik ken zeeeeer weinig paarden die met vier al kuikenmak zijn.

Voor 1500 zou ik bijna zeggen; breng maar hier. Even een half jaar de stalruiter erop. Paar buitenritjes, oefenspringen, oefencross en dan levert ze veeel meer op.

Het gaat om een wat onzekere vier jarige. Man, daar kan je nog jaren mee vooruit.

Ts: gewoon serieuzere advertentie maken. Bij de paarden moet je een beetje verkopen. Bij pony's ligt dat al anders. En die koopjesjagers gewoon negeren. Die krijg je nog achter je aan als je een paard van boven de 10k aanbiedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:41

Ik vind €2500 euro voor een jong, papierloos en nog niet doorgewinterd paard een hoop geld. Dat ze nog niet volledig doorgereden is op die leeftijd is niet erg, maar in combinatie met geen papieren doet dat wel wat met de prijs. Verder is kleur en uitstraling een kwestie van smaak.. ik zeg niet dat je d'r voor 800€ moet verkopen, maar 2500€ is wellicht een beetje aan de optimistische kant..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:42

Ik ben gek op bont, en de merrie heeft een bijzonder leuke uitstraling. Ze is nog jong, dus wat onzeker en gevoelig gedrag, maar dat zou voor iemand die hierop valt en het bijbehorende zelfvertrouwen of de ervaring heeft, geen belemmering hoeven te zijn.

Een bedrag van 2000 euro vind ik dan ook niet te gek voor deze merrie.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:43

Je tekst is goed zo! Al die uitleg kunnen ze krijgen als ze komen kijken.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:43

Als ze röntgen is goed gekeurd op de benen dus echt gezond! Vind ik dit gekke vraagprijs 2500 euro.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:44

Joolien schreef:
Ik vind 2500 ook teveel voor een groen en onzeker paard. Je moet bedenken dat het paard lang niet voor iedereen geschikt is, en de mensen met wat meer ervaring moeten maar net zitten te wachten op een papierloze bonte die ril is, onzeker en nog niet verkeersmak.

Ik zou eerder denken aan 1500 tot 2000. Wat je ook kunt doen, is even investeren in bijv het zadelmak maken. Breng haar een maandje weg, wellicht lukt het om haar met een maandje licht aangereden te krijgen, dan kun je de prijs ook alweer omhoog gooien :)

En dan kun je de prijs E500,- omhoog gooien terwijl je E600,- kwijt was voor het zadelmak maken.. :+

Nee hoor, voor dit type paard {bedoel ik niet verkeerd} moet je niet in investeren en kun je beter gewoon groen verkopen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:46

Ik vind het ook veel te veel. Het is een onbeleerd, papierloos paard met pony uiterlijk. Zou eerder aan 1500-1700 denken.

En de opleiding die je er in zou kunnen steken ga je inderdaad nooit van je leven terug verdienen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:47

Voor mij is de prijs ook te hoog. Rond 1750 vind ik realistischer. Je bent bevooroordeeld op je paard, zoals vele eigenaren. Wat ik persoonlijk zie is een 100-in-een-dozijn HTKpaardje, papierloos en niets geleerd. Wat jij beschrijft aan werk noem ik gewoon standaard opvoeding die een 2-jarige al zou moeten kennen. Daarnaast nog een rillig paard. Eigenlijk een leuk recreapaardje maar doordat ze weinig kent en ril is, gaan veel recreanten afknappen. Ik vind ze zelf ook niet aansprekend maar dat is smaak ;)

Hier 3 jaar terug een 10-jarige merrie met goed papier op L-niveau en wedstrijdervaring 1m parcours gekocht voor 2000. Topbraaf paard, correct op rx.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:48

Elisa2 schreef:
Joolien schreef:

En dan kun je de prijs E500,- omhoog gooien terwijl je E600,- kwijt was voor het zadelmak maken.. :+

Nee hoor, voor dit type paard {bedoel ik niet verkeerd} moet je niet in investeren en kun je beter gewoon groen verkopen.

Haha ja dat kan, maar waar ik meer aan dacht is dat het paard misschien aantrekkelijker wordt voor meerdere mensen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:49

2.500 is wellicht wat aan de hoge kant voor wat de merrie kan, maar zo scheid je wellicht wel het kaf van het koren in die zin dat geen handelaar een prijs gaat betalen die ook maar in de buurt komt. Daarnaast: iets zakken kun je altijd nog als er een klik met een mogelijke koper is, iets stijgen lukt bijna nooit. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:53

Maar je loopt misschien ook mensen mis die er 1500 voor over hebben maar geen 1000 minder durven te bieden omdat ze niet willen beledigen.
Terwijl het wel de juiste persoon kan zijn.

Als ik zelf een paard wil kopen en de vraagprijs is echt veel hoger dan ik aan budget heb reageer ik niet.
Dat zie ik zelf vaak als zinloos.
Mochten eigenaren zoveel willen zakken kan ik dat niet ruiken. Daarmee creëer je gemiste kansen.

Ik begrijp joolien wel.
Dit paard is toch sneller voor de recreant. Als het paard net wat verder is zijn er misschien wat meer gegadigde.
Die willen toch even op kunnen stappen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:01

xLes: 3 jaar terug was de markt heel erg anders qua verkoop..is niet te vergelijken met nu..de prijzen zijn enorm gestegen.

Ik begrijp jullie ook wel dat dit paard niet interessant is voor de recreant doordat ze nog weinig kent. Maar er zullen ook recreanten zijn die het juist leuk vinden om spelenderwijs met dit dier aan de slag te gaan. Prijs aanpassen naar beneden kan altijd nog..ligt er ook aan hoe snel je wilt verkopen.

Op de foto's in het profiel van de TS staat het dier er beter op, lijkt best leuk in elkaar te zitten.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 22-11-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:02

Hier ook je advertentie bekeken, ik denk dat je met een vraagprijs van 2500,- veelste hoog zit. Jong, onbeleerd, papierloos en nog rillerig ook. Het kan uiteraard bij tijd en investering uitgroeien tot een leuke allrounder. Zelf wel gek van bont maar vind je paard niet uniek qua uiterlijk (al snap ik uiteraard dat je dat zelf als eigenaar wel vind).

Als je haar echt voor dit bedrag wilt verkopen zou ik er zelf mee aan de slag gaan en gaan op leren. Wegbrengen om dit te laten doen bij verkoop is de moeite niet waard reken op 600,- minimaal per maand en dat keer twee.

Ik denk dat je met een richtprijs van 1500 veel reëler zit en je minder onzinnige reacties gaat krijgen.
Laatst bijgewerkt door maaaikkee op 22-11-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:03

Jazzie03 schreef:
ik had de advertentie al aangepast dus je kan eens gaan kijken als je wilt ;)
Maar er staat nog steeds 'Geslacht: hengst'... Dat zou ik ook maar aanpassen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 22-11-17 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:04

Als echte recreatieruiter zou ik dit dier zelfs niet voor 500 euro willen kopen. Dit aangezien er nog veel te veel werk aan is. Op het einde van de rit zou ik te veel geld kwijt zijn. Dit zonder op voorhand te weten of het een veilig en passend paard wordt om in het bos te rijden. Voor een echte recreatieruiter is het dier niet echt geschikt denk ik.

Voor iemand die er de uitdaging in ziet om het dier zelf op te leiden is 2500 euro te duur. Deze mensen zoeken volgens mij bewust in de lagere prijsklasse.

Als ze niet in de weg staat dan kan je inderdaad wel wachten tot je iemand vindt die 2500 euro wil betalen voor het dier. Alles kan.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 14:09

Dorien66 schreef:
Jazzie03 schreef:
ik had de advertentie al aangepast dus je kan eens gaan kijken als je wilt ;)
Maar er staat nog steeds 'Geslacht: hengst'... Dat zou ik ook maar aanpassen.

[ [url=m/m9DJdY.png]Afbeelding[/url] ]

bij mij staat toch echt merrie!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:10

maaaikkee schreef:
Hier ook je advertentie bekeken, ik denk dat je met een vraagprijs van 2500,- veelste hoog zit. Jong, onbeleerd, papierloos en nog rillerig ook. Het kan uiteraard bij tijd en investering uitgroeien tot een leuke allrounder. Zelf wel gek van bont maar vind je paard niet uniek qua uiterlijk (al snap ik uiteraard dat je dat zelf als eigenaar wel vind).

Als je haar echt voor dit bedrag wilt verkopen zou ik er zelf mee aan de slag gaan en gaan op leren. Wegbrengen om dit te laten doen bij verkoop is de moeite niet waard reken op 600,- minimaal per maand en dat keer twee.

Ik denk dat je met een richtprijs van 1500 veel reëler zit en je minder onzinnige reacties gaat krijgen.

ik denk ook dat voor jouw prijs het paard licht aangereden moet zijn.Misschien doet ze het wel zo goed onder het zadel dat ze zelfs meer waard is,maar dat blijft nu een gok.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:11

Jazzie03 schreef:

Bij mij ook.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:12

Dorien66 schreef:

Ik heb dit ook, je browser pakt automatisch de oudere cache. Als je de advertentie opent op een andere browser of in incognito stand is het wel veranderd :)

c_alsemgeest
Bakkabouter

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:20

Ik zou het zo laten... €2500,- is voor wat je bied wellicht iets aan de hoge kant, maar het is maar een vraagprijs. Gewoon geduld hebben dan komt de goede koper er vanzelf. Zo extreem veel minder waard vind ik haar op het eerste gezicht ook niet.
Ik weet niet hoe ze beweegt? Maar ik zou er ook even een bewegings foto'tje bij doen of een filmpje oid.
Dat scheelt ook wel :j
Ik zou bijvoorbeeld voor een jonger beestje zonder papieren die leuk loopt dat ook best kunnen uitgeven hoor. En uiterlijk is nou eenmaal een beetje wat je zelf mooi vindt. Je hebt natuurlijk ook super aantrekkelijke beesten waarbij het bijna niet te ontkennen is :') Maar dat is hierin niet het geval.
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:24

freetorun schreef:
Dorien66 schreef:

Ik heb dit ook, je browser pakt automatisch de oudere cache. Als je de advertentie opent op een andere browser of in incognito stand is het wel veranderd :)

:? En toch is het raar, want ik klikte de advertentie voor het eerst aan toen ik dat screenshot plaatste. Daarvoor was ik niet eens online. Dus de advertentie kan niet bij mij in mijn cache hebben gestaan.
Maar goed, als iedereen merrie ziet staan, zal het wel kloppen.

LeGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:42

Ianrowan2009 schreef:
Voor een jong paard is €2500,- echt niet te duur!!!
Mensen denken tegenwoordig dat ze voor €800,- alles kunnen kopen >;)
Ik lach me suf on dat soort biedingen _O-
Zeker niet voor minder weg doen hoor!
Ook niet voor €1500,- !!

Ik ben het hiermee eens, als je het paard te goedkoop aanbied vind je ook niet de juiste mensen. Als er mensen komen kijken waar je een goed gevoel bij hebt kun je altijd nog een beetje onderhandelen. Met een te lage prijs trek je juist handelaren en mensen die er geen verstand van hebben denk ik.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:00

Jij vindt dat jouw paardje een hele mooie uitstraling heeft. Dan moet je dat ook laten zien. Paardje moet zichzelf een beetje verkopen. Ik zie nu een weidepaardje misschien het meest geschikt voor de recreatie.

Als ik jouw paardje moest verkopen, wij hebben in het verleden aardig wat handel gedaan, dan werd ze eerst eens goed getoiletteerd. Dan maak je mooie foto's ipv degene die nu in de advertentie staan. Die zijn echt niet geschikt voor verkoop als je een redelijke prijs wilt hebben. Deze foto's gaan heel veel mensen al aan voorbij. Als ze goed beweegt een bewegingsfilmpje en bewegingsfoto's. Er zijn dingen die de prijs gewoon drukken dus moet je op een andere manier de waarde weer ophogen. En die tekst zou mij nog steeds veel te lang zijn.

Ik zal je een voorbeeld geven van een aantal jaren geleden. We kochten een bonte onbeleerde ruin die er niet uitzag door de aangekoekte mest in zijn dikke wintervacht , dikke onverzorgde sokken enz maar kon goed bewegen, voor 750, daar stond hij ook al een poosje voor te koop. Toen hij hier aankwam ging de scheermachine er overheen, de gekoekte mest werd meteen weggeschoren, en er kwam meteen een totaal ander paardje onder vandaan. Verder ook nog getoiletteerd. Dier had ook geen stamboom. Is gewoon onbeleerd verkocht binnen 6 weken voor 1750. We hadden makkelijk nog meer kunnen vragen. Wat ik er maar mee bedoel is dat je je paardje aan moet prijzen. Een auto verkoop je ook niet met modder en smerig interieur. Die poets je ook eerst op.

floorsil

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:04

Bij mij staat Er ook nog hengst. Maar is ze een bepaald ras? Of heb ik daar over heen gelezen? Vind voor redelijk aan de hoge kant. Zou Max aan 2000 denken.