Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xMalibu schreef:Ik vind het niet meer dan redelijk dat de TS minder of niet hoeft te betalen. Ze betaald normaal 80 euro om te rijden, verzorgen etc. maar vooral om te rijden want hoe leuk alles eromheen ook is het zou een beetje apart zijn om 80 euro te betalen om een paard te mogen poetsen. Als de ziekte kortdurig is zou ik niet zomaar over geld terugvragen beginnen, nu wel omdat de TS niet de gebruikelijke 3 dagen gaat maar 7 dagen per week het zieke paard moet verzorgen omdat de eigenaar er niet is. TS helpt imo de eigenaar hier behoorlijk uit de brand door zoveel zorg op zich te nemen.
xMalibu schreef:Ik vind het niet meer dan redelijk dat de TS minder of niet hoeft te betalen. Ze betaald normaal 80 euro om te rijden, verzorgen etc. maar vooral om te rijden want hoe leuk alles eromheen ook is het zou een beetje apart zijn om 80 euro te betalen om een paard te mogen poetsen. Als de ziekte kortdurig is zou ik niet zomaar over geld terugvragen beginnen, nu wel omdat de TS niet de gebruikelijke 3 dagen gaat maar 7 dagen per week het zieke paard moet verzorgen omdat de eigenaar er niet is. TS helpt imo de eigenaar hier behoorlijk uit de brand door zoveel zorg op zich te nemen.
ingvdh schreef:Persoonlijk vind ik droes nog te overzien, ja, je kan een paar weken niet rijden, maar daarna weer wel.
De stalhuur en andere kosten gaan voor de eigenaar ook gewoon door. Ik gok dat er ook nog een flinke dierenarts rekening komt. Oh en als kado bovenop deze ellende wil de leaser ook niet betalen, want tja, je kan immers niet rijden.
Kortom de eigenaar zit met flink wat lasten, misschien dat ze dat geld wel heel erg hard nodig hebben om alles te betalen.
Als het mij zou overkomen als eigenaar zou het exit leaser zijn. Jammer maar helaas. Dit is ook een van de redenen waarom ik liever heb dat mijn paard een dag stil staat in de week dan het gezeur over dit soort dingen.
TS leer je dochter dat het hebben van een paard niet altijd over rozen gaat en het dier dus ook ziek en kreupel kan worden, maar dat de zorg en kosten gewoon doorgaan.
Djeradalover schreef:Zelf verhuur ik mijn paard voor ringrijden, deze dagen staan vast en wordt flink voor betaalt. Als mijn paard die dag ziek is of kreupel ga ik echt niet verlangen van de huurder het geld alsnog te betalen.
Dus zit wel een bepaalde bias bij.
dan is ie kapot door een keuze van iemand (ok, jong meisje, neem haar niets kwalijk, lesgeefster wel, die had moeten zien dat het te veel was. Haar ook gezegd dat ze nooit meer les mocht geven aan mijn paard, ongeacht wie erop zat..) Maar dan is het anders. Dan is het door de keuze van... En is het rot dat je als eigenaar met al het gezeik zit.
)Peelie schreef:xMalibu schreef:Ik vind het niet meer dan redelijk dat de TS minder of niet hoeft te betalen. Ze betaald normaal 80 euro om te rijden, verzorgen etc. maar vooral om te rijden want hoe leuk alles eromheen ook is het zou een beetje apart zijn om 80 euro te betalen om een paard te mogen poetsen. Als de ziekte kortdurig is zou ik niet zomaar over geld terugvragen beginnen, nu wel omdat de TS niet de gebruikelijke 3 dagen gaat maar 7 dagen per week het zieke paard moet verzorgen omdat de eigenaar er niet is. TS helpt imo de eigenaar hier behoorlijk uit de brand door zoveel zorg op zich te nemen.
Dat is toch een tijdelijk iets. De eiegnaar is op vakantie.
Ik hoop dat de band toch zo goed is dat je dat gewoon voor elkaar doet...
Als het paard niet ziek was geweest had ze 7 dagen in de week kunnen gaan rijden dan had ze toch ook geen topic gemaakt dat ze maar 80 euro hoeft te betalen of dat wel eerlijk is naar de eigenaar.
luffwinny schreef:Als ts er niet was geweest dan had de eigenaar een probleem, dan had die iemand anders moeten regelen om het paard te verzorgen, en dan moest er geld toe. Het zou de eigenaar sieren om ts deze maand niet te laten betalen. ideaal iemand die tijdens je vakantie je paard verzorgd en verder niks kan maar wel eind van de maand €80 moet betalen. Zoiets hoort van twee kanten te komen.
Hangt echt af an of je betaalt puur voor het rijden of idd zoals eerder genoemd het echt 2-3 dagen per week 'jouw'paard is. DreamGuide schreef:Heel feitelijk gezien zou je kunnen zeggen dat je omdat je niet meer kan rijden minder hoeft te betalen, maar moreel gezien? De eigenaar (omdat het particulier is) heeft al hoge kosten aan zijn zieke dier, je geeft om het dier, je zorgt er voor, je houdt er van (ga ik tenminste van uit). Is het het dan niet waard? Daarbij spreken we in dit geval niet over een paard wat jarenlang uit de running is, maar droes is volgens mij 1 á 2 maanden?
Ondanks wat anderen zeggen, vind ik 80 euro ook niet een heel erg hoog bedrag, ik zou er voor max 2 maanden dan ook niet om gaan vragen of dat verlaagd mag worden. Als eigenaar zou ik dat, persoonlijk, een beetje kinderachtig vinden.
Toen ik nog leasete betaalde ik volgens mij 340 euro per maand voor 4 dagen in de week leasen, toen het betreffende paard kreupel was heb ik dit bedrag ook gewoon betaald. (Ja, ik weet het, ik lijk wel gek)
oji schreef:En of 80 euro per maand veel is, dat hangt helemaal af van wat ze least. Least ze een op en top sportpaard waar ze superveel van kan leren, die op een accomodatie staat met alle faciliteiten en luxe. Vol pension dus alleen de lusten en niet hoeven mesten en dergelijke. Dan is 80 euro niet veel nee. Maar is het een recreatie pony die niet veel kan, die 24x7 in de wei staat of op een accomodatie met weinig faciliteiten. Waar je moet helpen met mesten en ook nog andere klusjes verwacht worden...nou dan vind ik 80 euro een hele stevige prijs.