Paard verkopen > regels voor verkoper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:28

Ze hebben gelijk hoor.Je hebt een koopovereenkomst, dus terecht dat ze willen dat je hem uit de verkoop haalt

Goede les voor jou die je helaas €450,- kost maar daar kan de koper niks aan doen

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:29

Iedereen probeert af te dingen, 450 is echt niet veel.

De kans dat die anderen het dier kopen is ook niet groot, wees maar blij dat je het dier zo snel verkoopt

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:30

Afspraak was voor het weekend meenemen = lagere prijs. Prima dat ze nu gaan keuren en toch niet het paard eerder meenemen, maar dan is het gewoon de andere prijs. Lijkt me simpel.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:35

Sarah_Elise schreef:
Afspraak was voor het weekend meenemen = lagere prijs. Prima dat ze nu gaan keuren en toch niet het paard eerder meenemen, maar dan is het gewoon de andere prijs. Lijkt me simpel.

Maar dat is dus niet simpel omdat TS met de verkoopprijs akkoord is gegaan zoals ze in haar laatste bericht vermeld.

Ze hebben een deal, dat TS nu in eens 450 meer kan verdienen neemt niet weg dat er een deal is gesloten.

Ik persoonlijk vind TS nu erg onbetrouwbaar overkomen :o.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:36

Dus je vindt 450 euro belangrijker dan misschien wel een heel goed huis?

3 dagen wachten op een keuring is echt heel weinig.

Ik zou als koper heel boos en teleurgesteld zijn als je het paard achter mijn rug om zou verkopen terwijl de afspraak was dat hij gekeurd zou worden en bij goedkeuring gekocht zou worden.

Overigens was het bij ons ook altijd zo dat de verkoper de afspraak maakte bij een DA voor een keuring, eventueel door een zelf uitgekozen dierenarts.

Nee, niet netjes als je nu opeens andere mensen laat komen, alleen maar voor 450 euro meer.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:38

ik had de deal : wie hem koopt en betaald daarmee akkoord.
zij wilde hem keuren nadat ze eerst zeiden dat ze snelle verkoop zouden kopen, maar ik wilde hem niet vast zetten omdat andere hem nog wilde bekijken.
nu mag dat van de 'kopers' mag dat niet!
terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik hem niet vast wilde zetten en hij pas verkocht is aan wie hem betaald

een heel goed thuis? hij zou naar een handelaar gaan..

de andere kijkers zijn 2 meiden en een meisje die voor zichzelf kijken.
Laatst bijgewerkt door Jjuni op 21-05-17 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:40

Dat mensen een paard willen laten overkeuren is heel normaal.

En wie zegt dat het paard het bij een handelaar slecht heeft?

Het klinkt alsof je het paard niet aan de desbetreffende persoon wil verkopen, ik zou zeggen: bel ze op en blaas het af. Maar leer ervan en maak de volgende keer geen afspraken waar je eigenlijk niet achter staat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:41

Jij bent zelf akkoord gegaan met deze deal dus je hebt jou paard verkocht onder voorbehoud.

Dat zijn de feiten en daar ben je zelf mee akkoord gegaan.

Dus de kopers hebben gelijk om jou op de vingers te tikken en te zeggen dat er dit moment niemand mag kijken.

Dan had je niet akkoord moeten gaan met de verkoop.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:43

Jij hebt ja gezegd tegen een handelaar dat had je eerder moeten bedenken.
Je hebt een koop gesloten voor een bepaald bedrag.Op voorwaarde dat hij goedgekeurd wordt.
Dat is heel normaal want bij afkeuring zal de prijs ook anders zijn mag ik aannemen?

Als jij je nu bedenkt dat je liever niet aan een handelaar verkoopt dan moet je opbellen en zeggen dat je liever gaat voor een blijve de eigenaar ipv de handel.
Maar ga niet zitten miepen dat de koper zich niet aan afsprake houd want je verzint nu gewoon lelijke smoesjes om er onder uit te komen.

Snelle verkoop is blijkbaar niet jou stijl, misschien dan ook niet meer toepassen en bedenktijd nemen bij een volgende koper

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:43

De voorwaarde was toch 450 euro minder en dan meteen mee dat weekeind? Daar hebben ze zich niet aan gehouden dus die deal is al afgeblazen lijkt me?

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:46

zoals ik zei afspraak gemaakt bij verkoop voor 450 minder als hij dit weekend mee zou zijn dat is snelle verkoop. nu is dat langer omdat er een keuring bij komt, dus is het geen snelle verkoop ? maar gewone verkoop.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:47

Wat is dan het probleem? Hij gaat dit weekend niet mee dus betalen ze de volle mep.
Jij zal voet bijstuk moeten houden als je die €450,- persee wil hebben.Willen ze dat niet betalen dan ook geen deal.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-05-17 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:48

Ze is helemaal niet akkoord gegaan met die deal. Ze ging akkoord met de deal "dit weekend direct meenemen voor 450 minder" . Daarna is ze benaderd door die mensen, dat ze tóch willen keuren. Er is dus helemaal geen overeenkomst.... Want dát laatste was de deal niet!

Ts, je staat vrij te doen wat je zelf wilt.

Succes en wijsheid gewenst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-17 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:50

@G nou vertel mij dan eens hoe ik dat netjes moet brengen? met volle mep betalen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:52

Zie mijn vorige post.Wat is dan het probleem.
Ts wil gewoon zo snelmogelijk van het paard af,het liefst zonder keuring( weinig keuringen die zo snel kunnen in het weekend).

Ts hoezo netjes brengen.
Zij hebben jou achteraf benaderd vor de keuring Dan zeg je toch: prima maar dan is de deal van snelle verkoop van de tafel en betalen jullie gewoon het X bedrag

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:52

Een net berichtje opstellen dat je alleen andere kijkers laat wachten op het moment dat ze de vraagprijs betaaen omdat de 450 euro minder op voorwaarde was dat ze dat weekeind meeging. Als ze toch komende week willen laten keuren kan dat, maar dan wil je graag 450 euro meer. Als ze daar niet mee akkoord gaan, lekker andere kijkers laten komen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:53

Het lijkt erop dat TS haar paard niet aan die mensen wil verkopen. Ze schrijft al dat het paard geen goed huis gaat krijgen.

TS, als jij je paard niet aan die mensen wilt verkopen dat kun je hen het beste een berichtje doen.

Als je het paard wel aan hen wilt verkopen maar toch voor de volle prijs dan zou ik dat ook tegen die mensen zeggen.

Hier 'advies' vragen op bokt gaat je niet verder helpen. Je moet actie ondernemen als je het anders wil.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:55

ik heb het gestuurd:

Ik krijg direct terug:

Helaas is het zondag en lukt dit nu niet om het weekend een keuring te regelen.
Daar heb je toch wel begrip voor hoop ik.

en nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:55

Jjuni schreef:
@G nou vertel mij dan eens hoe ik dat netjes moet brengen? met volle mep betalen?

Je kan zeggen de deal die wij hebben gemaakt bij bezichtiging was "snelle verkoop, dìt weekend ophalen voor 450,- minder. Jullie nemen hem dit weekend niet mee én willen hem nog keuren. Dat kan, maar dan is daarbij onze deal verbroken. En wordt de prijs, weer de oorspronkelijke prijs. En keuren kosten koper ook bij afkeuren.

Tevens zou ik ze aanraden zelf de afspraak te maken met een door hunzelf gekozen dierenarts.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:56

Wil je het paard nou wel of niet aan hen verkopen?

Zo ja; dan zul je gewoon even geduld moeten hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:57

Jjuni schreef:
ik heb het gestuurd:

Ik krijg direct terug:

en nu?

Dan kunnen ze kiezen; of het paard dus ophalen zonder keuring op zondag of met keuring komende week plus 450 euro extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:58

upendo schreef:
Jjuni schreef:
ik heb het gestuurd:

Ik krijg direct terug:

en nu?

Dan kunnen ze kiezen; of het paard dus ophalen zonder keuring op zondag of met keuring komende week plus 450 euro extra.

Eens met upendo :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:58

Jjuni schreef:
ik heb het gestuurd:

Ik krijg direct terug:

en nu?

Heb je daar begrip voor?
Je had van te voren ook kunnen bedenken dat in een weekend keuren niet ging lukken

Jeetje dit paard gaat dit weekend echt niet meer gekeurd worden hoor, ook niet door andere evt kopers.

Jij moet beslissen wat je wil.Wil je deze partij als koper.Ja? Dan niet zo moeilijk doen.
Nee, wees dan zo eerlijk en zeg dat je je bedacht hebt wbt je paard voor de handel te verkopen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:00

TS, zijn de potentiële kopers er wel van op de hoogte dat jij alsnog die 450 extra wil als zij hem nog willen laten keuren?

Ik krijg het idee dat je erg onduidelijk bent tegenover deze mensen.

Verder sluit ik me aan bij Gilbo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 01:01

Volgens mij gaat het bottom lineaire niet om dit weekeind wel of niet gekeurd worden. Het gaat om het nakomen van afspraken.

- TS is akkoord gegaan met 450 euro minder bij snelle verkoop. Dit heeft ze gespecificeerd: dit weekeind uiterlijk.
- Achteraf wilden ze opeens toch keuren en oh vervelend, dat lukt niet meer deze week.
- ze verwachten wel de lagere prijs en eisen dat andere kopers niet meer mogen komen kijken, terwijl zij zelf niet de afspraak nakomen.