Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 

ruitje schreef:Dat 'ondernemersrisico' waar iedereen het over heeft vind ik toch wat vreemd hoor. Natuurlijk ga je als pensionstalhouder in dit geval geen deuk verhalen op iemand zonder bewijs.
Maar anders gewoon wel. Je hebt namelijk van die klanten die hun paard vastzetten, 20 min weg zijn terwijl hun dier alles afbreekt. Of een paard alleen in een paddock zetten zodat hij door de draden vliegt. Nouja, kan er hier nog wel 100 van noemen.
Aan paarden zit een risico, dat snapt elke pensionstalhouder. Maar het veel grotere risico zit hem in de absurde dingen die de mensen doen. En dat hoort echt niet bij een bedrijfsrisico, mogen ze gewoon zelf van leren
bigone schreef:Wat een boer die eigenaar. Hier krijg je al een deuk in wanneer je er zelf met de klomp tegen aan schopt en het kost geen drol, zeker geen 155 euro. Ik dacht een prachtige roestvrij stalen , stevige wand te zien. Nu zeker niet ingaan op zijn aanbod, volledige bedrag terug eisen.
Damwandplaten in deze kleur kosten ongeveer 7,50 ex btw per strekkende meter.
ruitje schreef:Nogmaals, als het om het geval van de TS gaat. Waarbij er geen bewijs is. Vind ik het onzin.
Maar verder vind ik echt dat hier makkelijk gedacht word zeg. Als je paard een kruiwagen kapot trapt vergoed je dat toch gewoon?
Wat nou bedrijfsrisico. Je sloopt gewoon wat van een ander.

ruitje schreef:Nogmaals, als het om het geval van de TS gaat. Waarbij er geen bewijs is. Vind ik het onzin.
Maar verder vind ik echt dat hier makkelijk gedacht word zeg. Als je paard een kruiwagen kapot trapt vergoed je dat toch gewoon?
Wat nou bedrijfsrisico. Je sloopt gewoon wat van een ander.

pol1 schreef:Tja het zou niet best zijn als alle schade weggemoffeld worden onder t motto bedrijfsrisico! Kleinere schades neem ik op me maar serieuzere schades verhaal ik toch echt wel op de klant..Zou mooie boel worden als ik overal voor op kan draaien! Zo hadden wij ooit een paard van een klant die 2 maal toe de molen sloopte..reparatie kosten 2x 400!! Dat moest dus echt wel betaald worden! Verder vind ik ook wel als je zo'n laag staltarief betaald dat je kan dicussieren wat er moet gebeuren als je paard schade veroorzaakt..De marge op 155 Euro is zo laag ( op vele stallen betaal je een heel ander bedrag ) ik kan iig nooit uit voor dat geld..! Lastig ts ik zou naar een milde oplossing zoeken!
pol1 schreef:Tja het zou niet best zijn als alle schade weggemoffeld worden onder t motto bedrijfsrisico! Kleinere schades neem ik op me maar serieuzere schades verhaal ik toch echt wel op de klant..Zou mooie boel worden als ik overal voor op kan draaien! Zo hadden wij ooit een paard van een klant die 2 maal toe de molen sloopte..reparatie kosten 2x 400!! Dat moest dus echt wel betaald worden! Verder vind ik ook wel als je zo'n laag staltarief betaald dat je kan dicussieren wat er moet gebeuren als je paard schade veroorzaakt..De marge op 155 Euro is zo laag ( op vele stallen betaal je een heel ander bedrag ) ik kan iig nooit uit voor dat geld..! Lastig ts ik zou naar een milde oplossing zoeken!
rommulus schreef:pol1 schreef:Tja het zou niet best zijn als alle schade weggemoffeld worden onder t motto bedrijfsrisico! Kleinere schades neem ik op me maar serieuzere schades verhaal ik toch echt wel op de klant..Zou mooie boel worden als ik overal voor op kan draaien! Zo hadden wij ooit een paard van een klant die 2 maal toe de molen sloopte..reparatie kosten 2x 400!! Dat moest dus echt wel betaald worden! Verder vind ik ook wel als je zo'n laag staltarief betaald dat je kan dicussieren wat er moet gebeuren als je paard schade veroorzaakt..De marge op 155 Euro is zo laag ( op vele stallen betaal je een heel ander bedrag ) ik kan iig nooit uit voor dat geld..! Lastig ts ik zou naar een milde oplossing zoeken!
Hier zit natuurlijk wel een groot grijs gebied in.
Wie is nalatig ??
Zou mijn paard flink gewond raken door nalatigheid van de stal eigenaar zou ik die kosten zelfs verhalen op de stal eigenaar.
Bv : een dikke spijker die uit steekt (waar je al op gewezen heb die te verwijderen) en hij/zij jaagt de paarden naar buiten en mijn paard haalt zich open aan die spijker.
Dus er is een groot grijs gebied.