Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:29

Na je laatste bericht zou ik zeggen stop met die mensen.
Zulke brutaliteit zou ik echt niet willen.
Die ergernis gaat je veel vaker oplopen. Logisch want ze hebben helemaal geen respect dat ze in jou prive zijn en er moet wel rekening met hun gehouden worden maar andersom eisen ze jou wel op.

Ik zou er echt mee stoppen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:29

Communicatie is altijd waar het mis gaat.. Wees sterk in wat je zegt, jou terrein, jou regels.
Ik vind je regels heel redelijk. Niet roken op jou terrein snap ik helemaal, nog niet eens zo zeer de peuken die je overal vind maar qua brandveiligheid..
Tot 3 dicht is wel lastig. Vind ik persoonlijk iets laat, ik zou graag mijn vrije dag lekker bij mijn paardjes besteden :o . Maar ik snap wel waarom je het wilt. Ik zou (als klant zijnde) vragen of 2 uur ook goed was. Ik kan me er namelijk prima in vinden. Bij ons was het ook altijd zo dat zondags je pas na 12 uur mocht komen.
Wat iemand anders aan gaf, standaard openingstijden is echt geen slecht idee. 's ochtends pas vanaf 8 het hek open en na 9 's avonds het hek dicht. Willen ze eerder of later bellen ze je maar op met een goede reden, zij plannen ook hun dag dus niet accepteren als ze dat dan 1 minuut van tevoren nog eens doen want ze weten het al langer als ze 's avonds komen. Als je dit doet kan je voor feestdagen ook standaard tijden instellen, zeg 12-17. Zo weet iedereen waar die aan toe is.

Zijn ze het ergens niet mee eens vind ik ze ronduit brutaal en zou ik ze eigenlijk vriendelijk wijzen op die andere all inclusive (excl wei dan :+ ). Al helemaal voor de prijs die ze betalen zouden ze eigenlijk dagelijks je hele erf moeten vegen...

xRivaldo

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:34

Ik vind dat er op feestdagen best aangepaste openingstijden kunnen zijn. Volgens mij is dat redelijk gebruikelijk en kun je natuurlijk van te voren navragen of dat voor hen ook mogelijk is. :j

En wat laraxXxemma hierboven noemt: brandveiligheid. Op veel stallen waar ik ben geweest is het niet toegestaan te roken m.u.v. het terras (als dat er dan was).

Je hebt je stallen vrij goedkoop aangeboden. 100 tot 130 euro, terwijl je zelf dus het een en ander voor ze doet, zoals voeren. Ik heb het idee dat deze pensionklanten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Denk dat dat sowieso voor pensionstalhouder niet de klanten zijn die je überhaupt wil hebben :n

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:38

Alles valt of staat met goede afspraken. Wij mogen 24 uur per dag komen, maar als ik laat nog even een zak voer achter de deur schuif stuur ik even een appje. De stalhouder kan vanuit het huis niet zien wie er precies in de paddock loopt.

Het woonhuis en de tuin is niet voor ons. Dat betekend dat we helaas ook niet naar de WC kunnen, maar dat is nou eenmaal de afspraak.

Ik merk alleen wel dat de ene klant zich beter aan sommige afspraken houdt dan de ander. Dat is een kwestie van normen en waarden vanuit de klant. Het zou niet in mij opkomen om de stalhouder na 22.00 nog te bellen over peanuts, maar anderen doen het wel. Blijven zeuren over de afwezigheid van faciliteiten waarvan de stalhouder heeft gezegd dat ze op deze stal gewoon niet zijn. Het voerbeleid wordt aangepast zonder overleg, of bewust achter de rug van de stalhouder omdat men anders een 'nee' als antwoord zou kunnen krijgen.
Pardon?! De brutaliteit!! En ik snap niet dat de stalhouder dan niet ingrijpt. Het lijkt soms wel, dat hoe meer je zeikt en hoe brutaler je bent, hoe meer je gedaan krijgt. En dan zie je dat andere mensen dat ook gaan doen.

Het gaat nu beter, omdat de rest van de stalgenoten de 'drammers' een beetje afremt, maar soms.... ik ben dan gewoon een klant, maar ik wordt al chagrijnig van het gezeur op de stal app.

Een pensionstal zou niets voor mij zijn, of ik zou echt vanaf dag 1 strenge regels hebben en een ieder die zich er niet aan houdt mag heel snel wat anders zoeken.

Het is JOUW erf!
Alleen kan je mijns inziens niet echt op vrijdag aankondigen dat je op zondagmiddag ineens dicht bent. Dat zou voor mij het enige moment zijn dit weekend waarop ik naar mijn paard kan en dan zou ik wel geïrriteerd zijn als dat zo last-minute niet meer mag. Dan had ik het eerder willen weten, want dan had ik er rekening mee gehouden in mijn planning.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:43

Lieke schreef:
Op zich is laat openen best redelijk op bepaalde dagen, mits dit ruim van tevoren is aangegeven. Een paar dagen van tevoren is echt te laat.

Verder denk dat je vooral duidelijo moet communiceren wat je verwacht en wat je regels zijn. Dan kun je daarna mensen er ook goed op aanspreken.

Dit dus. Er nu ineens mee komen dat je op Pasen dicht wil zijn voor een halve dag vind ik te laat.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:47

IHN schreef:
jiperdepip schreef:
Ik vind de tijden met paas echt onzin , ze zitten niet bij je aan tafel en ik neem aan dat ze gewoon hun ding doen . dat jij je aan meerdere dingen stoort heeft in mijn ogen niets te maken met het bedrag wat ze betalen . Ik snap goed dat je niet altijd je pensionklanten om je heen wilt maar je moet niet op alle slakkenzout strooien .
Heb jij er nu echt zon last van al zouden ze er zijn als jij aan je paas tafel zit ? of is dat meer jou gevoel ?

Meer mijn gevoel. Ook omdat ik elk moment naar buiten geroepen kan worden. Laatst bijv. Was ik aan de telefoon en kreeg ik appje: ben je thuis? Ik reageerde niet gelijk en 2 minuten later: halloooo kun je naar buiten komen? Ik ben in stal. Dus ik geergerd naar buiten met de woorden: ik zat aan de telefoon. Krijg ik terug: nietes ik zag dat je online was. Dat gebeurt niet altijd maar de wetenschap dat het kan gebeuren geeft mij al onrust. Daarbij willen ze niet dat wanneer ze met de paarden bezig zijn de kinderen over de oprit rennen. Mijn kinderen kunnen daar wel mee leven, maar het geeft bijv. regelmatig strubbelingen als de kinderen hier vriendinnetjes hebben...dan worden ze van het hooi gestuurd, gaan ze naar buiten skeeleren op de oprit en moeten ze vervolgens daar weg omdat de paarden schrikken van de skeelers...op het gras gaat het niet en op de straat wil ik ze niet dus kunnen ze dan niet skeeleren. Als met pasen ook mijn neefjes en nichtjes hier zijn heb ik gewoon geen zin om de kinderen in de gaten te houden. En speelt dan ook wel een beetje mijn ergernis mee van de bijrijdster die ineens s morgens vroeg in stal staat terwijl ik juist nog had gezegd een paar dagen geen mensen heerlijk te vinden. Ze komt normaal alleen de donderdag mee met eigenaresse en nu ineens elke dag. Dat is eigenlijk dus nest beetje kinderachtig van mij maar komt denk ik ook dat ik het gevoel heb al zoveel water bij de wijn te doen en het nu gewoon ook een keer klaar is.

Maar nu schiet je met een kanon op een mug, dat is echt niet constructief en eerlijk wat je doet.

Mijn advies:
- Aangeven dat ze met pasen prima welkom zijn, maar dat je - ondanks dat je thuis bent - NIET beschikbaar bent om te appen/bellen/naar buiten te komen. Daarnaast aangeven dat je daar op andere dagen ook zomaar voor kunt kiezen (dat je dus niet stante pede beschikbaar bent).
- Zij willen niet dat de kinderen op de oprit rennen. Tsja, ik zou aan de pensionners aangeven dat op bepaalde tijden de oprit vrij zal zijn en dat buiten die tijden je kinderen dus wel daar kunnen spelen/rennen/skeeleren. En dat ze dus nogmaals zondag prima welkom zijn, maar je de oprit niet vrij gaat houden van spelende kinderen.
- Als jij hebt afgesproken dat die bijrijder er alleen mag zijn als de eigenaresse er is zou ik dat gewoon handhaven. Dus nu aangeven aan de pensionner en volgende keer dat bijrijder er weer is zonder eigenaresse gewoon wijzen op de afspraak en haar wegsturen.

Dus: minder water bij de wijn doen op bepaalde vlakken zodat je verder gewoon eerlijk en constructief kunt handelen. Dat levert je ook veel meer op op die andere 364 per jaar +:)+ .

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:49

Hoezo te laat? Het is geen stal maar een prive van iemand waar diegene hun paard voor een prikkie mag zetten.
Ts past zich al behoorlijk aan en de kids kunnen ook hun gang niet gaan.
Als je als paardeneigenaar weet dat je bij iemand privé staat dan mag je het toch ook wel normaal vinden als TS met Pasen een familiegebeuren heeft en daarbij de volledige vrijheid over haar privé en terrein heeft zonder enige bezoekers van buitenaf?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:53

Popke schreef:
Hoezo te laat? Het is geen stal maar een prive van iemand waar diegene hun paard voor een prikkie mag zetten.
Ts past zich al behoorlijk aan en de kids kunnen ook hun gang niet gaan.
Als je als paardeneigenaar weet dat je bij iemand privé staat dan mag je het toch ook wel normaal vinden als TS met Pasen een familiegebeuren heeft en daarbij de volledige vrijheid over haar privé en terrein heeft zonder enige bezoekers van buitenaf?

Uiteraard, maar waarom kan dat geen maand van tevoren?

edit: en als je toch je stal kortdag wil kunnen dichtgooien zou ik dat met de klanten communiceren, dat kan namelijk nogal onhandig zijn met wedstrijdplannen en dergelijke. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:55

Je weet toch niet een maand van tevoren of er familie langs gaat komen? Ik niet iig. Dat je kinderen niet eens kunnen spelen vind ik wel heel erg. Het is jouw huis nota bene, jouw erf. Mensen zijn er te gast. Ik vind het niet gek als je daar regels voor opstelt. En laat die kinderen maar lekker rennen :j wennen de paarden vanzelf aan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:55

Waar liggen werkelijk jou grenzen? Je moet je wel vrij en thuis blijven voelen op je eigen erf.
Als je ze niet stelt, wordt het voor alle partijen minder leuk. (wat blijkt uit dit topic)
Het is juist belangrijk om aan te geven wat prettig verloopt en wat niet.

TS, ik vind je onduidelijk voor de pensionklant. Ergens ben je al rijkelijk laat. Je zult nu een aantal grenzen terug moeten draaien. En dat is wel een uitdaging en wordt misschien even als 'niet leuk' ervaren.
Je grenzen aangeven is juist aardig, maar is wel een uitdaging voor jou om dat constructief te doen als je dat niet hebt geleerd. Maar wel belangrijk om dat nu wel te doen.
Zoek desnoods wat hulp/ondersteuning daarbij. Het is tenslotte nieuw voor jou om je wat assertiever op te stellen.
Succes samen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:57

Maar ts draait het eigenlijk om.
Doordat ze door de tijd heen niet handhaaft, dingen tolereert, gaat ze nu met pasen dicht.
Dat haar eigen kinderen niet mogen spelen als die lui in de bak zijn is toch idioot.
Haar kinderen mogen spelen hoe en waar ze willen en geen pensiongast die daar verandering in hoort te brengen.
Maar ts laat dat helaas wel gebeuren en daarom wil ze nu met pasen uren sluiten.
Maar daar is het echte probleem niet mee weg.

Net als een pensiongast die eist dat je op haar wenken naar buiten vliegt.
Prima als er een paard door de draad knalt of ter plekke met koliek neer valt.
Voor de rest laat je de pensionhouder met rust en hebt al helemaal geen bijdehante opmerkingen daarover.

Dat zijn de werkelijke problemen en daarom de sluiting met Pasen.
Maar dat is er omheen draaien, niet aanpakken bij de kern.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:57

IHN schreef:
Meer mijn gevoel. Ook omdat ik elk moment naar buiten geroepen kan worden. Laatst bijv. Was ik aan de telefoon en kreeg ik appje: ben je thuis? Ik reageerde niet gelijk en 2 minuten later: halloooo kun je naar buiten komen? Ik ben in stal. Dus ik geergerd naar buiten met de woorden: ik zat aan de telefoon. Krijg ik terug: nietes ik zag dat je online was. Dat gebeurt niet altijd maar de wetenschap dat het kan gebeuren geeft mij al onrust. Daarbij willen ze niet dat wanneer ze met de paarden bezig zijn de kinderen over de oprit rennen. Mijn kinderen kunnen daar wel mee leven, maar het geeft bijv. regelmatig strubbelingen als de kinderen hier vriendinnetjes hebben...dan worden ze van het hooi gestuurd, gaan ze naar buiten skeeleren op de oprit en moeten ze vervolgens daar weg omdat de paarden schrikken van de skeelers...op het gras gaat het niet en op de straat wil ik ze niet dus kunnen ze dan niet skeeleren. Als met pasen ook mijn neefjes en nichtjes hier zijn heb ik gewoon geen zin om de kinderen in de gaten te houden. En speelt dan ook wel een beetje mijn ergernis mee van de bijrijdster die ineens s morgens vroeg in stal staat terwijl ik juist nog had gezegd een paar dagen geen mensen heerlijk te vinden. Ze komt normaal alleen de donderdag mee met eigenaresse en nu ineens elke dag. Dat is eigenlijk dus nest beetje kinderachtig van mij maar komt denk ik ook dat ik het gevoel heb al zoveel water bij de wijn te doen en het nu gewoon ook een keer klaar is.

En dit vind ik héél begrijpelijk, als mede-moeder én als paardeneigenaar (en heel eerlijk gezegd vind ik je pensionklanten een beetje zeikerds, als ze zo op je kinderen mekkeren).
Hopelijk wordt het allemaal gewoon goed begrepen en heb je een relaxte Pasen. Wat betreft dat roken, je hebt meer dan gelijk! En inderdaad - als jij al hebt aangegeven dat je het heerlijk vindt om een paar dagen tijdens haar vakantie niemand op het erf te hebben, en ineens staat daar iedere dag de bijrijder met haar halve familie, dat is ook irritant.

Ik snap je! Ik vind je reacties niet meer dan normaal. Je hebt geen pensionstal, ze staan bij een privépersoon voor een spotprijs en dan moet je je soms gewoon aanpassen aan die privépersoon die jou op het erf duldt.

Roos_M

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:01

Ik vind het vrij bizar dat zij je kinderen bekoeieren dat ze niet mogen spelen.
Zoals je zelf zegt; je werkt bikkelhard om te kunnen wonen waar je woont en mag je daar dan zelf ook even bepalen wat er gebeurd. En dat je kindjes daar lekker mogen ravotten.

Maar wat bruintje zegt; daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Zo lopen die dingen, maar wil niet zeggen dat het altijd zo moet blijven!
Succes hoor, is ook niet eenvoudig.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 12:02

Oei...wat een wisselende meningen. Ik kan me ook wel vinden in het bericht van GDG. Het is idd een kanon op een mug veroorzaakt doordat ik zelf kennelijk ergens niet duidelijk/standvastig genoeg ben.

Ik heb het berichtje echter al gestuurd. Geen reactie op gekomen dus mss is het wel prima (ze komen meestal al eind vd middag). Zoniet dan geef ik aan dat de auto's niet op het hof geparkeerd mogen worden (aangezien mijn fam. daar moet kunnen parkeren en ik niet gestooord wil worden dat iedereen autos weg moet zetten omdat zij eruit willen), dat er loslopende kinderen zijn die mogen doen wat ze willen buiten en dat ik niet gestoord wil worden/ geen geloop in mijn huis wil (las net ook van de wc, dat zat hier ook niet inbegrepen maar die gebruiken ze wel gewoon. Vind ik normaal ook geen probleem trouwens). En iig geen bijrijders die dag.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:03

Ik weet niet of je zelf ook paarden of pony's hebt, maar zo nee; wordt het niet eens tijd om het stalgeld te verhogen? Je krijgt van hun in totaal 230 per maand, maar aan hooi gaat in 4 weken tijd al aan 320 op. Als dat alleen voor hun dieren is, sta jij een beetje hun voer te betalen voor een deel.

Mocht je zelf ook nog paarden hebben,, dan heb ik niks gezegd natuurlijk, maar is wel een punt om in de gaten te houden. Anders wordt je zo een beetje een filantropische instelling zeg maar.

Over je vragen; paarden krijgen onbeperkt, dus nee; niet toelaten dat ze zelf ook nog eens hooi gaan voeren...zeker niet als dat ook nog eens van je eigen voorraad komt. Kopen ze zelf bij en het gaat niet de gezondheid van de dieren schaden(bv zware overgewicht door overvoeren) dan is het wat anders...mits ze geen troep achterlaten; bv een heel hooispoor van hun auto naar stal.
Aangezien jouw eigen leven behoorlijk overhoop wordt gegooid als zij er zijn; je bellen om naar buiten te komen, bepalen of jouw kinderen op de oprit mogen spelen ja of nee als zij er zijn, vind ik het logisch dat je voor en na bepaalde tijden niemand op je erf wil. Onverwacht ineens vreemden op je erf zou ik ook niet waarderen nee.
Goed; het incident met de bijrijdster zullen we maar als miscommunicatie beschouwen en hopelijk is dat nu opgelost.

Met pasen; ach het is 1 dag dat je het instelt, dus 2de paasdag hebben ze ook nog...bovendien is het al mooi lang licht dus ook na 15:00 kunnen ze nog genoeg doen. Dus nee, ik vind het niet onredelijk...en gezien zij maar even willen bepalen wat er op je erf gebeurt als zij er zijn al helemaal niet.

Wat betreft het roken; gewoon 1 plek aanwijzen waar gerookt mag worden, zet daar 1 asbak neer en klaar...overtreden ze de regel dan mag er gewoon helemaal niet meer gerookt worden.

edit; ow wacht; lees nu dat die vrouw meer dan 1 heeft en per pony 100 betaalt....maar dan nog; als dat er 2 zijn is het nog maar 330 wat je binnenkrijgt, dus zou je maar 10 euro erop vooruitgaan. Of eigenlijk niet eens; die 320 aan hooi is tenslotte per 4 weken, niet per maand...per maand zou je dus ong 330 tot 340 per maand kwijt zijn

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:10

Wel heel erg die opmerking over of je wel of niet aan de telefoon zat.. >;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:12

@Raamzicht, Dat viel mij ook op ja -O-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 12:12

En Senna en Bruintje (en wie het ook zei en ik nu vergeet). Idd...vanuit mijn ergernis ga ik nu ineens stampen..dat heb ik wel vaker....heel lang alles slikken en dan baf....ik wist ook idd wel langer dat mijn fam. kwam en had me anders gewoon aangepast, maar vooral het feit dat er dus idd bijrijder stond met haar familie terwijl ik had aangegeven dat ik paar dagen rust heerlijk vond en er niks over gezegd is was voor mij een beetje de druppel. En voornamelijk dat ze dus ook nog dan zonder overleg anderen opdracht geven te voeren. Idd maar leren om duidelijker te zijn...zucht..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:14

nou idd...zou ik ook echt niet gepikt hebben. Dat zij bij jou staan betekent niet dat jij maar iedere keer met je hakken moet klikken als zij weer iets hebben.
Je hebt ook nog je eigen leven tenslotte

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:16

Ergens kan ik begrijpen dat het spelen van kinderen vervelend is als je in de bak aan het rijden bent. Ik heb een jong paard en als de kinderen bij ons op stal aan het springen zijn op de trampoline word ik ook niet heel gelukkig, maar dan vraag ik gewoon of ze ergens anders willen gaan spelen of wat rustiger doen.

Ondanks dat ze te gast zijn bij jou zijn het wel betalende klanten, ik zou zeggen per 1/6 een verhoging van de stalling en vaste openingstijden. Daarbij is niet-roken heel normaal.
Met Pasen andere openingstijden lijkt mij geen probleem, maar het is nu vrijdag en overmorgen is het zondag... Dit zou ik wel te laat vinden (immers is het voor hun ook Pasen en zullen er afspraken gepland staan), misschien standaard openingstijden op feestdagen zoals Pasen en kerst?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:17

Openingstijden heb ik opzich als klant nog geen moeite mee.
Ik heb op stallen gestaan waar dit zo was en dat ging prima.
Nu staat ik op een stal waar dag en nacht mag komen.

Echter lijkt het mij in jou geval handig om sowieso gebruik te gaan maken van openingstijden.
Bijvoorbeeld maandag t/met vrijdag van 08.00 tot 21.30 en zaterdag/zondag 10.00 tot 19.00

Nu heb ik namelijk het idee dat het steeds wisselt en begrijp dat dit miscommunicatie in de hand werkt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 12:21

Ik heb zelf ook paarden, dus qua geld leg ik er niets op toe. Ze geven idd mijn hooi, maar dat mogen ze nu ook want het is nu immers onbeperkt hooi. Ik vind alleen niet sat bijrijders daar wat te zoeken hebben. Mijn gereedschap staat ook in die schuur en als er wat kapotgast weet ik niet wie ik aan moet spreken.Mijn schimmel is moddervet. Die eet nl de hele dag door. Dit was dus al voor de onbeperkt hooi tijd. Maar omdat zij steeds zoveel erin gooiden werd hij steeds dikker. Ze kwamen ermee dat ik hem dan maar apart moest zetten want hun paarden hoefden geen honger te leiden doordat de mijne te dik was...daarom heb ik toen hooinetten gekocht en onbeperkt in netten gaan geven, want ik ga mijn oudje toch niet weghalen bij zijn kudde. Dit loopt nu gelukkig goed. Al is hij nog steeds te dik maar ok.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:21

Als je niet wilt dat mensen roken op je erf dan horen ze niet te roken, punt. En ik ben een kettingroker...

Afspraken over pasen had je wellicht beter iets eerder kunnen maken, ik zou in dit geval gewoon vragen of ze plannen hadden te komen. Uitleg geven dat er familie met kinderen komt die buiten spelen en of ze daar rekening mee willen houden. Ik zelf zou in dat geval als ik al langs zou komen op het bepaalde tijdstip er een kort bezoekje van maken. Beetje goed fatsoen en geven en nemen noemen ze dat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:22

Jeetje wat ben je tolerant TS!

Wij huren de stallen/weides van de bewoner (zonder paarden) maar ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om hen te beperken. Zo kan er dus gerust gelast worden of hout met de kettingzaag doorgezaagd worden. Gaan mijn paarden over de flos? Hun probleem, worden vanzelf weer rustig. Genoeg grond om ergens anders te gaan staan. Zou het echt heel naar vinden als hun kleindochter niet mag rennen of spelen omdat ik bang ben dat mijn paarden schrikken. Juist goede training.

Ik zou sowieso openingstijden instellen of bij feestdagen op tijd aangeven dat er speciale tijden gelden. Heel normaal hoor, heb dit vaker meegemaakt.
Maar misschien is een gesprek geen overbodige luxe. Kun je naar aanleiding van de reacties altijd nog bedenken of je het die paar euro per maand wel waard vindt.

Wbt de telefoon en jouw schimmel dat vind ik gewoon abnormaal asociaal. Laat je aub niks vertellen op JOUW erf.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:24

IHN schreef:
En Senna en Bruintje (en wie het ook zei en ik nu vergeet). Idd...vanuit mijn ergernis ga ik nu ineens stampen..dat heb ik wel vaker....heel lang alles slikken en dan baf....ik wist ook idd wel langer dat mijn fam. kwam en had me anders gewoon aangepast, maar vooral het feit dat er dus idd bijrijder stond met haar familie terwijl ik had aangegeven dat ik paar dagen rust heerlijk vond en er niks over gezegd is was voor mij een beetje de druppel. En voornamelijk dat ze dus ook nog dan zonder overleg anderen opdracht geven te voeren. Idd maar leren om duidelijker te zijn...zucht..

Dat herken ik hoor.
En dan denk ik, och zo erg is het toch niet, ik zeg er maar niets van.
En oh die ander heeft misschien wel zijn dag niet, kan ook.
Oh laat maar

en vervolgens loopt het op.
Je wilt geen zeiker zijn maar dit soort mensen misbruikt dat.
Die doen en zeggen dingen die je zelf niet eens ooit verzonnen kan hebben, laat staan uitvoeren.