Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:18

Ik snap het verhaal niet 100%, maar als je het 'naar vindt' (wat ik uit het verhaal begrijp) voor de mevrouw, zou ik een beetje voor haar opkomen denk ik. Ik denk dat de betreffende mevrouw er niks tegen doet, omdat zij eventueel gezeur en lastig gevallen worden wil voorkomen.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:28

Ik zou mijn stalgenoten vragen of ze hun oma ook zouden dwingen tot zulk werk..
Ik vind het schandalig.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar over te klagen en zeuren

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:38

Ook banketstaaf trouwens dat een heel groepje zich tegen 1 persoon keert. Ze geeft aan dat ze afspraken met de stalbaas heeft gemaakt, als het deze mensen niet aanstaat moeten ze bij de stalbaas gaan klagen en niet een 71 jarige vrouw gaan lastig vallen met z'n allen. En waar gaat het in hemelsnaam over? de drollen meescheppen van 1 extra paard. wow wat een werk.

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:45

Lastige situatie! Ik begrijp beiden.

Deze mevrouw kiest toch zelf voor een doe het zelf stal?
Tuurlijk krijg je dan scheve gezichten als je het werk vervolgens niet aan kan.

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn staleigenaar zegt jij hoeft niet te mesten en jij wel, terwijl we allemaal hetzelfde betalen, dan verwacht ik dat er 1 lijn wordt getrokken.

Natuurlijk zeg ik niet dat dat inhoudt dat deze mevrouw moet mesten, zo te lezen kan je dat niet van haar gaan verwachten.
Maar ik denk dat ze ook geen andere klussen van anderen kan overnemen?
Waarom dan niet naar een volpension?
Of een stal waar je alleen je box hoeft te mesten?
Of een verzorger voor haar paard die in ruil voor rijden kan bijdragen in de klussen?

Ik weet ook niet om wat voor frequentie dit gaat. Als er wordt verwacht dat er dagelijks gemest wordt, elke dag een ander, dan mis je een extra handje al sneller dan wanneer jullie allemaal 1 mestdag in de maand hebben.
Dan zou ik hem met liefde overnemen van mijn stalgenoot!
Wie weet kan zij weer een keertje mij helpen door een deken op te leggen.

In ieder geval speelt de stal eigenaar een grote rol in dit verhaal. Deze dame kan er niet veel aan doen, ze heeft afspraken gemaakt die de stal eigenaar goed keurt.
Ik vraag me alleen af waar het overleg met de stalgenoten is gebleven. Lijkt me toch dat je samen overlegt hoe lossen we dit op?

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:49

Mijn advies (maakt dan niet uit of ts de persoon is waar het om gaat). Leg het nogmaals bij de stalhouder neer wat zijn mening is. Die is uiteindelijk de eindverantwoordelijke in dit verhaal.
Hij moet duidelijk zijn of ze wordt vrijgesteld van mest ruimen en dan komt er ook geen gezeur meer over. Stalgenoten kunnen bij hem terecht en niet bij haar als ze er iets van vinden .
Of hij is onder tussen bij gesteld in zijn mening en het wordt nu wel voor iedereen een verplichting om te doen .
Dan is het aan de oudere dame wat ze wil. Blijven staan en het toch zelf doen , een stadgenoot iets betalen om het te doen of bv een bijrijder nemen die haar beurt doet.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:01

TS is blijkbaar emotioneel betrokken en geeft dus maar één kant van het verhaal...
Die vrouw is important oud en wijs genoeg om zelf tot een oplossing te komen met de stalbaas. En het is aan de stalbaas om eens op tafel te slaan dat het "pesten" moet stoppen. Imo is de simpelste oplossing dat die vrouw iets meer gaat betalen (20 euro bv) voor de extra service dat de Paddock/ weide voor haar uitgemest wordt en dan kan de rest niks meer zeggen want het gaat om een betaald extraatje.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:02

In hoeverre is het een doe het zelf stal dan? want dat blijft een beetje vaag vind ik. Het mesten van de wei/paddocks was niet verplicht door de pensionklanten dacht ik te lezen. Ze hebben zelf besloten om het toch af en toe zelf te doen. Dan kan je iemand niet verplichten om in je plannen mee te gaan. De stalbaas bepaald de regels en niet de pensionklanten.

Dust2017
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 00:46

Goedenavond allen,

Ik wil mij hier graag even in mengen, aangezien ik één van de stalgenoten ben die geen respect zou hebben voor oudere dames met een beperking.

De situatie die hier is geschetst is zeer eenzijdig en in mijn ogen niet representatief voor de ware gebeurtenissen. Wij, als landdelers met deze dame, hebben inderdaad gevraagd of het voor haar mogelijk is om ook te proberen één keer in de zoveel tijd mest uit de weide te ruimen. Dit met name omdat het voor haar wel mogelijk is om andere zaken van de verzorging van haar paarden, en het paardrijden zelf, wél te doen. Of het ruimen van mest verplicht is maakt hierin niet zoveel uit, dit zijn nou ook eenmaal de fatsoensnormen bij ons op de stal en garanderen een zomer lang kwaliteit op de wei.

Dit alles is haar op een vriendelijke manier gevraagd en zij is nergens toe gedwongen. Naar aanleiding daarvan heeft zij dit inderdaad geprobeerd, wat leidde tot de conclusie dat dit lichamelijk niet mogelijk is voor haar. Zij heeft dit haar weilanddelers kenbaar gemaakt, en daarmee is voor ons de kous af. Er is geen onvertogen woord gevallen, zij is niet bedreigd en ook nergens toe gedwongen.

Dus graag: ken het hele verhaal, voordat je mensen als respectloos bestempeld.

Wij betreuren het dan ook zeer dat een situate, welke in onze ogen vriendelijk en ongedwongen is verlopen, hier zo tentoon wordt gesteld en wij als stalgenoten zo te kakken worden gezet. Uitermate smaakloos!

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:08

Ik denk dat ze haar gehoorapparaat uit doet op stal. Zou ik iig wel doen.

Als ze die niet heeft dan begrijp ik niet dat ze zo rustig blijft, maar aan de andere kant. De stalbazen staan achter haar.

Ik zou graag de stront uit de wei scheppen voor deze vrouw!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:17

Indien dit een doe het zelf stal is moet iedereen gewoon zijn deel doen. Simple. Als het lichamelijk niet mogelijk is dan kan ze haar paard stallen in volpension. Ik begrijp het probleem niet.

Het kan heel goed zijn dat de commuicatie respectloos is verlopen, maar dat kan niemand hier op bokt weten.

Kan ook 1 groot mis verstand zijn, en ik moedig je dan ook aan om dit onderling uit te praken, niet op een forum gaan zwartmaken AUB. Neem eventueel iemand mee als je je moeilijk kan verwoorden.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 01:32

Maar ze heeft iets met de stalbaas geregeld, dan is het toch klaar? Als er dan nog klachten zijn moeten die richting de stalbaas gaan. Verder snap ik niet waarom deze mevrouw zo over haar toeren is als de communicatie werkelijk zo ongedwongen en vriendelijk is verlopen. En tja..het staat nu op bokt dus het leed is al geschied wat dat betreft, het zal de sfeer op stal niet ten goede komen.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 02:44

Niemand behalve de stalbaas kan je tot zoiets verplichten. Klaar en simpel. Van de stalbaas hoeft het niet en daarmee os dan de koud ook af

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 02:51

Het is dat ik geen popcorn heb :')
Wat een triest verhaal, de vraag is .... welke kant klopt?

Dan nog, als het geen verplichting is is het dan misschien wel een goed idee om dingen onderling te regelen.
Maar of ik het überhaupt in mijn hoofd zou halen om het aan een 71 jarige te vragen..... nee ik zou als ik wist dat andere dingen wel gaan andere klusjes laten doen :)
Alleen als het verplicht is :)

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 03:09

Probleem opgelost dan dust.

Jullie praten ook niet achter haar rug om?
Blijkbaar zit er ergens toch iets niet goed.
Voor jou/jullie is de kous af maar de ts is wel een topic geopend.
Het gaat stalgenoten ook niks aan als de stalhouder heeft gezegd het hoeft niet.

71 jarige zie ik inderdaad ook niet mesten :+
Op de stal waar ik stond deed de vader van de stalhoudster ook mesten .
Ondanks dat hij ook op de fiets kwam was het een aanslag op zijn lijf.

Verder kan het inderdaad een goed idee zijn om vol pensioen te gaan staan.
Wat jammer is als je daar al zolang staat ts.
Al is het misschien wel vol pension als niemand hoeft te mesten van de stalhouder?
Succes en hoop dat jullie eruit komen met praten en geen achterbaks gedoe en scheve gezichten.
Je hoort met plezier naar je paard te gaan.

lailapriJarig

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 05:35

Kun je het een niet kun je vast wel iets anders. Als hier iemand komt in een rolstoel/op krukken, komt het ook goed.
Die kan bijvoorbeeld prima de hooinetten vullen, kantine opruimen en schoonmaken, balken schilderen, schema's maken, informatie uittypen of verzin het maar.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:21

Wat een verhaal. Lijkt mijn sterk dat de stalgenoten zo on respectloos zijn tegen een 71 Jarige. Tuurlijk kun je vragen of het haar gaat lukken 1 x in de zoveel tijd de weide te doen. Zo niet. Tja. Dan maar niet, Toch. Of je helpt haar.

Ik zou der wel gaan helpen als het nodig is.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:32

Ik sluit me aan bij de minderheid hier. Ik vind het vreemd dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Er is gekozen voor een stal waar je schijnbaar zorg moet dragen voor het mesten van het weiland.

Als je dat niet meer kunt doen heb je in mijn ogen twee opties:
A. Je vertrekt naar een stal waar dit niet valt onder de taken die je als klant hebt.
B. Je gaat in overleg met je stalgenoten hoe hier een oplossing voor gevonden kan worden. Hetzij of ze je kunnen helpen, hetzij of jij een andere taak op kunt pakken om te compenseren voor de taak die zij nu voor jou op moeten lossen.

Ik zie dat van beiden geen sprake is, dus op deze manier reclameren dat je onheus behandeld bent, terwijl stalgenoten hier geen weet van hebben vind ik verre van fraai. Hiermee gooi je wel mooi je eigen glazen in bij de rest van de stal.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:38

Leeftijd zegt niks, een beperking wel.

De waarheid zal ergens tussen het verhaal van amosfantasia en Dust2017 in liggen.

Als je iets niet kunt door een beperking, dan los je dat zelf op i.p.v. in de slachtofferrol te kruipen. Zoek iemand om je te helpen, kijk welke klusjes je wel kunt, enzovoort. Een topic op een forum voor tips levert misschien nog wat op, maar kom niet met zo'n slachtofferrolverhaal waar geen enkel constructief antwoord op te geven is.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:50

upendo schreef:
Ik sluit me aan bij de minderheid hier. Ik vind het vreemd dat er een uitzondering gemaakt moet worden. Er is gekozen voor een stal waar je schijnbaar zorg moet dragen voor het mesten van het weiland.

Als je dat niet meer kunt doen heb je in mijn ogen twee opties:
A. Je vertrekt naar een stal waar dit niet valt onder de taken die je als klant hebt.
B. Je gaat in overleg met je stalgenoten hoe hier een oplossing voor gevonden kan worden. Hetzij of ze je kunnen helpen, hetzij of jij een andere taak op kunt pakken om te compenseren voor de taak die zij nu voor jou op moeten lossen.

Ik zie dat van beiden geen sprake is, dus op deze manier reclameren dat je onheus behandeld bent, terwijl stalgenoten hier geen weet van hebben vind ik verre van fraai. Hiermee gooi je wel mooi je eigen glazen in bij de rest van de stal.



Even vanuit mijn eigen ervaring: helaas ben ik ook zo'n klant die, door een slecht been, niet in het weiland kan en mag lopen. Ook bij ons is mest ruimen niet verplicht, net zoals bovengenoemde stal. Het wordt wel gedaan. Ik heb mij vanaf het begin verontschuldigd dat ik dat echt niet ga doen en mijn stalgenoten hebben vanaf het begin ook aangegeven dat ze dat niet van mij verwachten, ik hoef het ook niet te compenseren (al probeer ik dat wel).

Ik ga hierom niet een (lees duurdere) stalling zoeken, dat ligt niet in mijn budget. was het iets wat verplicht zou zijn, dan zou wat meer stalling betalen om te compenseren. Gelukkig hebben mijn (lieve) stalgenoten er geen enkel probleem mee en zijn ze nog ouderwets meelevend.
ik kan wel mesten (op verharde ondergrond), paardrijden en paarden binnenhalen.

In deze situatie hier heeft ts het waarschijnlijk allemaal verkeerd begrepen en haar eigen conclusies getrokken zonder zich er verder in te verdiepen, dat is jammer. Gelukkig zijn de stalgenoten niet zo als ts het heeft aangegeven en zijn ze, net zoals mijn stalgenoten en vele anderen, wel meelevend met iemand met een handicap en zetten ze niet alle werkzaamheden op de weegschaal.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:52

Dust2017 schreef:
Goedenavond allen,

Ik wil mij hier graag even in mengen, aangezien ik één van de stalgenoten ben die geen respect zou hebben voor oudere dames met een beperking.

De situatie die hier is geschetst is zeer eenzijdig en in mijn ogen niet representatief voor de ware gebeurtenissen. Wij, als landdelers met deze dame, hebben inderdaad gevraagd of het voor haar mogelijk is om ook te proberen één keer in de zoveel tijd mest uit de weide te ruimen. Dit met name omdat het voor haar wel mogelijk is om andere zaken van de verzorging van haar paarden, en het paardrijden zelf, wél te doen. Of het ruimen van mest verplicht is maakt hierin niet zoveel uit, dit zijn nou ook eenmaal de fatsoensnormen bij ons op de stal en garanderen een zomer lang kwaliteit op de wei.

Dit alles is haar op een vriendelijke manier gevraagd en zij is nergens toe gedwongen. Naar aanleiding daarvan heeft zij dit inderdaad geprobeerd, wat leidde tot de conclusie dat dit lichamelijk niet mogelijk is voor haar. Zij heeft dit haar weilanddelers kenbaar gemaakt, en daarmee is voor ons de kous af. Er is geen onvertogen woord gevallen, zij is niet bedreigd en ook nergens toe gedwongen.

Dus graag: ken het hele verhaal, voordat je mensen als respectloos bestempeld.

Wij betreuren het dan ook zeer dat een situate, welke in onze ogen vriendelijk en ongedwongen is verlopen, hier zo tentoon wordt gesteld en wij als stalgenoten zo te kakken worden gezet. Uitermate smaakloos!

Tja, daar gaan we weer. 2 verschillende verhalen. De waarheid zal er wel weer tussenin zitten...
Vind het wel vreemd, dat TS spreekt in derde persoon, maar het blijkbaar zelf is.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:56

Volgens mij is er op iedere stal waar meerdere paarden met elkaar het land opgaan, gezeur over wie en hoe vaak de mest wordt opgeruimd. Minder valide of niet, er zitten altijd mensen tussen die vaak mesten en een aantal die het teveel moeite vinden. Lang leve haat en bij tijdens het weideseizoen haha.

Wat betreft de oudere dame; als zij afspraken heeft gemaakt met de staleigenaar, dan zou ze zichzelf niet moeten verdedigen hierin en zeker niet het land in moeten gaan met een kruiwagen. Geen idee of ze dit stukje heeft afgekocht bij de eigenaar, maar dan is het aan hem om dit aan de groep te ventileren. Wellicht kan zij op het erf wel een doen, of alvast de waterkruiwagen vullen etc.
Weet niet of ze haar stal wel uitmest, anders kan ik me voorstellen dat het raar is dat ze dit wel doet en niet op het land kan..

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:00

Ik vind het vreselijk van deze mensen die een gehandicapte dwingt om werk te gaan doen wat hij niet aan kan... De stal eigenaar houd hier rekening mee en hoeft ze dat niet te doen.
Maar sorry dat ik het zeg dan zijn de mensen die zo geheten gezond zijn gehandicapt.
Kan me ook goed in die vrouw plaatsen dit omdat ze minder weerbaar is en moeilijk te been.
Zelf heb ik ook mijn beperkingen en weet al goed hoe dit voeld hoe hard het kan aan komen dat jij je met moeite kan verweren.
Zie het maar zo je baas wilt dat je in je uppie een vrachtwagen in beweging moet krijgen zonder dat je de sleutel krijgt om het te starten.

jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:23

En dat het alleen maar geldt voor op de Zondag ! Als ik het goed las zijn er 9 paarden , dus neem ik aan dat er ook 9 eigenaren zijn , dus dan zal de TS eens in de 9 weken het land mest vrij moet maken? Dan neem ik ook aan dat al de andere 8 eigenaren het ook alleen het weiland schoonmaken ??? Op de stal van de TS zit iets niet lekker , verwacht ik ook dat er 2 groepen zijn op een stal. Wat dus niet werkt en het zonde daarvan is dat het dan daar niet gezellig is. Ik sta er niet vreemd van te kijken dat de andere eigenaren samen het land mest vrij maken! En niet de TS van 71 mee willen helpen blijf ik heel triest vinden.

Natuurlijk heeft ieder verhaal 2 kanten, wie moeten we dan geloven wie de waarheid spreekt. Dan nog blijf ik zeggen over de TS van 71 dat daar van verwacht wordt om het land mest te maken dat ik dat triest vind. Ik weet niet of de Bokt regels nu zijn veranderd , maar je moest toch eerst 25 bercihten plaatsen voordat je kon reageren op een andere topic? Of zit ik nu verkeerd?

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:33

Dit is echt iets tussen de dame in kwestie en de stalhouder. Jij kan daar weinig aan doen.

Dat zijn de twee partijen in kwestie.
Nu komt erbij: TS, Bokt, de mopperende overige klanten. En de laatste drie hebben niks te maken met afspraken russen de dame en de stalhouder.

Laat het aan die twee over TS

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:38

Tja ik kan het ergens wel begrijpen van de stalgenoten. Als je alles nog goed kan qua rijden, verzorgen en stal uitmesten (vlas is niet zwaar maar een hoopje drollen ook niet echt) dan snap ik dat het apart is als er met het weiland niks gedaan wordt.

Is het misschien een idee ts om te vragen of het samen met iemand kan mocht dit over jezelf gaan.
En gaat dit over iemand anders, dan help je die dame toch als je het zo vervelend vind ?

Sowieso toch nog maar een keer het gesprek aan gaan met elkaar. Blijkbaar gaat de communicatie bij jullie totaal niet lekker.
Als de een zegt gedwongen te worden en de ander zegt dat alles koek en ei is zal het ongetwijfeld in het midden liggen :D