Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pjotrg schreef:Het zou mee kunnen vallen..... (ik blijf optimist he?).
Haal alles netjes uit elkaar (maak heel veel foto's!!!!) en bewaar de oude platen. Het is handig als je alle maten opneemt en er tekeningetje van maakt.
Als alles uit elkaar is, kijk dan goed naar de staat van het frame. Met een beetje mazzel en een goede spuitbeurt met de hogedrukspuit zou dat best nog wel eens mee kunnen vallen. Mijn trailer is uit 1986 en daarvan is het frame nog in zeer goede staat. Zo te zien is dit ook een ALKO frame net als bij mij. Daar kun je alles van krijgen, inclusief remtrommels, oploopveren, enzovooort.
Als het frame NIET goed meer is, gebogen, gescheurd, doorgeroest, etc. , dan zou ik de hele zaak naar de sloop brengen.
Voor ALKO onderdelen en andere traileronderdelen kun je kijken op: https://www.aanhangeronderdelenshop.nl/. Er zijn uiteraard meer bedrijven die hetzelfde leveren, maar zij zijn goede gesorteerd en leveren snel.
Het dak kun je met een goede hogedrukreiniger weer heel netjes krijgen. Als er geen scheuren in zitten, kan dat nog jaren mee. Anders kun je eventueel een kano-bouwer raadplegen, dat zijn tovenaars met polyester.
Het bedrijf http://www.contreplaquemarin.com in Noord Frankrijk kan je tweezijdig wit gelamineerde platen leveren op exact de maat die je hebben wilt , dus als je inderdaad alles netjes uit elkaar haalt kunnen ze alles op maak leveren, daar spaart een hoop werk (en je hoeft niet te schilderen). Vervang alle profielen door aluminium profielen en schroef alles vast met RVS bouten en moeren.
Zorg dat je een droge werkplaats hebt. Regen is tijdens de "verbouwing" een grote vijand. Kit alles af met goede kwaliteit kit, bezuinig daar niet op. Ik heb alles met SIKA bouwkit gedaan.
Het gaat niet goedkoop worden, da's zeker, maar als het klaar is dan heb je twee dingen: een trailer waarvan je exact weet wat 'ie voor jou waard is en... heel veel voldoening.
Dus..... trek d'ou niks an va al dien lui die ou zegge datta nie kan, maar doe gewuon waarnaar da d'ou goesting het (ik weet, da's beroerd Vlaams, maar dat was voor de fun)
Succes!
pjotrg schreef:Tsja, dat hebben we, vrees ik, te danken aan sommigen die de TS erg bekritiseren op de manier waarop hij schrijft. Dat zie ik wel vaker gebeuren op Bokt. Dat is een beetje jammer. Neem mensen alsjeblieft zoals ze zijn en geef antwoord op de vraag die gesteld wordt of het onderwerp dat gepresenteerd wordt. Het is nu eenmaal zo dat in sommige delen van het Nederlands taalgebied andere woorden gebruikt worden dan we gewend zijn. In Zuid Afrika, in het Afrikaner, hebben ze het over een Bromponie. Da's echt geen knorrige pony
Neonlight schreef:Ik heb zojuist de titel aangepast naar ABN, omdat in de Boktregels staat dat de voertaal ABN is en het woord "van" in de bedoelde betekenis niet in de dikke VanDale voorkomt. Bij deze dan ook die discussie laten voor wat het is en ontopic verder gaan.
ierusju schreef:Neonlight schreef:Ik heb zojuist de titel aangepast naar ABN, omdat in de Boktregels staat dat de voertaal ABN is en het woord "van" in de bedoelde betekenis niet in de dikke VanDale voorkomt. Bij deze dan ook die discussie laten voor wat het is en ontopic verder gaan.
Het is alleen de trailer die ik ga restaureren.
Ik ben benieuwd naar het resultaat
pjotrg schreef:Het chassis dat je laat zien lijkt heel erg op mijn chassis (en dat zag er ongeveer net zo uit toen alles er af gesloopt was).
En zo ziet hij er nu uit (de nodige uurtjes en eurootjes later). Ik heb niks bijgehouden, dus ik kan niet vertellen wat het in het totaal gekost heeft aan tijd en geld.
[ [url=m/vryMRz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DixGZa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RLYBxu.jpg]Afbeelding[/url] ]