Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shoes schreef:Ik heb in het verleden 1 paard zeer goed verzekerd (ook de kleine letters uitvoerig doorgelezen) maar ben toen der tijd opgelicht door de verzekering (Hypo zorg).
Paard heb ik eerst bij mijn eigen kliniek na laten kijken en vervolgens weggebracht naar een kliniek die aangesloten was bij mijn verzekering. Beide artsen verklaarden dat wat mijn paard had, een ziekte waardoor kreupelheid ontstond. Verzekering gooide het op kreupelheid waarvoor ik mijn paard extra had verzekerd (een kwart extra van de aanschafwaarde). Ik heb uiteindelijk maar een kwart van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen terwijl beide artsen op papier hebben verklaard dat dit alszijnde ziekte (volledige verzekerde waarde) uitgekeerd had moeten worden.
Ik wilde hier een rechtzaak van maken maar had op dat moment al 1 lopen tegen mijn werkgever. Hoogzwanger en 2 rechtzaken zou te veel worden....
Tevens vind ik de haken en ogen bij overlijden ook niet super.
Ik trek een grens bij het behandelen van een dier, zo heb ik met mijzelf o.a. afgesproken dat een paard nooit een koliekoperatie mag ondergaan. Mijn inziens te veel risico, slagingskans te klein en een hoop geld.
Voor mij dus 1x maar nooit meer een paard verzekeren!
Nickyyyy schreef:Ik heb mijn vorige paard verzekerd gehad bij Hippo Zorg, nu Xcellent Horse.
Tot grote tevredenheid, nooit moeilijk gedaan over uitkeringen, keren ook erg snel uit.
Ik betaal liever elke maand een paar tientjes maar dat als er fikse kosten komen, zoals afgelopen jaar, dat ik dan een groot deel vergoed krijg.
Let wel op, bij 20 wordt je paard uit de ziektekostenverzekering gegooid, en heb je alleen nog de basis verzekering.
Abercrombie schreef:Misschien kunnen we alle "succes" verhalen van die maatschappij eens verzamelen en naar radar toe sturen. Koude douche hebben ze op zn minst wel verdiend.
Heukeltje schreef:Ik ben al jaren verzekerd bij Xcellent en heb door de jaren heen heel wat geclaimd. Alles netjes uitbetaald gekregen. Nooit moeilijk gedaan over ziektekosten, voor mijn vorigen paard zonder problemen goedkeuring gekregen voor MRI scan. Helaas was de uitkomst daarvan niet positief en is het paard afgekeurd en uiteindelijk ingeslapen, ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Ik zou mijn paard nergens anders verzekeren dan bij hen.
Abercrombie schreef:Volgens mij niet je inboedel maar je WA. Als je schade aan 3en maakt is dat WA. Als je eigen kar stuk gaat zou dat misschien onder inboedel kunnen vallen maar dat zou je moeten checken bij de maatschappij.
Abercrombie schreef:Anoniem schreef:Xcellent bestaat toch pas een jaar of 2?
Met Hippo had ik ook nooit problemen, totdat het veranderde in Xcellent...
Ik vermoed dat jij het over Hippo hebt, of niet?
Dat vermoed ik ook. Of ze werkt daar misschien als schadebehandelaar![]()
![]()
Anoniem schreef:Heukeltje schreef:Ik ben al jaren verzekerd bij Xcellent en heb door de jaren heen heel wat geclaimd. Alles netjes uitbetaald gekregen. Nooit moeilijk gedaan over ziektekosten, voor mijn vorigen paard zonder problemen goedkeuring gekregen voor MRI scan. Helaas was de uitkomst daarvan niet positief en is het paard afgekeurd en uiteindelijk ingeslapen, ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Ik zou mijn paard nergens anders verzekeren dan bij hen.
Xcellent bestaat toch pas een jaar of 2?
Met Hippo had ik ook nooit problemen, totdat het veranderde in Xcellent...
Ik vermoed dat jij het over Hippo hebt, of niet?
Heukeltje schreef:Het is idd 2 jaar Xcellent daarvoor Hippozorg. Maar dat lijkt me duidelijk. Ik heb zowel met Hippozorg als Xcellent geen problemen. Ik heb dan wel de meest uitgebreide verzekering. Misschien dat dat scheelt
Anoniem schreef:Lang verhaar kort, een van mijn gevallen was:
Paard in de paddock. Schrikt van een tractor die (te) hard voorbij rijd over de weg. Paard neemt een sprint, maakt een noodstop en glijd met d'r achterste been tegen de omheining van de paddock aan. Beroerde plek of iets dergelijks, bloed spoot er letterlijk uit.
Spoedgeval DA gebeld, avondtarief, paard verdooft, pijnstillers, in verband, antibioticakuur. Werd en grapje van bijna €400 en dan zeggen ze dat het mijn eigen risico was van m'n paard in de paddock zetten?
Ben ik nou stom of is dat echt heel raar? Dan kan je niks meer met een paard doen...
EDIT: Ik heb d'r ook het meest uitgebreid verzekerd
davinci2412 schreef:Anoniem schreef:Lang verhaar kort, een van mijn gevallen was:
Paard in de paddock. Schrikt van een tractor die (te) hard voorbij rijd over de weg. Paard neemt een sprint, maakt een noodstop en glijd met d'r achterste been tegen de omheining van de paddock aan. Beroerde plek of iets dergelijks, bloed spoot er letterlijk uit.
Spoedgeval DA gebeld, avondtarief, paard verdooft, pijnstillers, in verband, antibioticakuur. Werd en grapje van bijna €400 en dan zeggen ze dat het mijn eigen risico was van m'n paard in de paddock zetten?
Ben ik nou stom of is dat echt heel raar? Dan kan je niks meer met een paard doen...
EDIT: Ik heb d'r ook het meest uitgebreid verzekerd
Ik heb dezelfde verzekering als jij hebt, maar heb nooit problemen. Maar je dient toch enkel de dierenarts rekening in, niet met een heel verhaal erbij neem ik aan. Dat doen wij altijd.
Gimme_Spurs schreef:Ik heb deze situatie als voorbeeld besproken bij de EFO en dat wordt gewoon vergoedt...