Verzekering voor paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:06

Ik heb zowel mijn eerste, 2e als nu mijn huidige paard verzekerd bij EFO verzekeringen.
Mijn eerste paard mankeerde niks.dus geen beroep op de verzekering gedaan...mijn 2e paard heeft een keer koliek gehad ( met als gevolg een betaling van 1800 euro) welke door de verzekering voor 80% vergoed werd zonder problemen (80% staat standaard in mijn verzekering, ook als hij komt te overlijden krijg ik 80% van de verzekerde waarde) en vervolgens heeft hij (door toedoen van iemand anders) een ongeluk gehad met de menwagen (kosten +-160 euro wat 80% vergoed werd weer)
Totaal geen problemen of gezeik met EFO gehad hierover.
Mijn huidige paard heb ik ook verzekerd omdat ik van de vorige eigenaar begrepen heb dat hij lichtelijk koliekgevoelig is...tot nu toe gaat het gelukkig goed maar vond een verzekering wel erg fijn hiervoor.
Ik betaal +-30 euro in de maand aan mijn verzekering en of ik nu een grote kostenpost of een lage kostenpost indien bij EFO, als het volgens mijn polisblad in mijn verzekering valt wordt het gewoon vergoed.
Als ik mijn verzekering voor mijn vorige paard niet had ket de koliekkosten die ik toen had, was hij er waarschijnlijk niet meer geweest omdat ik gewoonweg niet in 1 x 1800 euro kan ophoesten. Ik wil niet afhankelijk zijn van het feit "ouders springen wel even bij"
Het is mijn paard, mijn verantwoording, mijn kosten dus...ik zou niet willen dat mijn ouders hiervoor opdraaien want ook voor hun is 1800 ineens een hoop kosten...vandaar dat ik gewoon een verzekering heb.
En mijne is best uitgebreid verzekerd...koliek, dood door schuld, dood door ongeluk, blijvend ongeschikt, diefstal, eerste hulp acties...nou, ben zeer tevreden voor die 30 euro in de maand

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:26

shoes schreef:
Ik heb in het verleden 1 paard zeer goed verzekerd (ook de kleine letters uitvoerig doorgelezen) maar ben toen der tijd opgelicht door de verzekering (Hypo zorg).

Paard heb ik eerst bij mijn eigen kliniek na laten kijken en vervolgens weggebracht naar een kliniek die aangesloten was bij mijn verzekering. Beide artsen verklaarden dat wat mijn paard had, een ziekte waardoor kreupelheid ontstond. Verzekering gooide het op kreupelheid waarvoor ik mijn paard extra had verzekerd (een kwart extra van de aanschafwaarde). Ik heb uiteindelijk maar een kwart van de verzekerde waarde uitgekeerd gekregen terwijl beide artsen op papier hebben verklaard dat dit alszijnde ziekte (volledige verzekerde waarde) uitgekeerd had moeten worden.
Ik wilde hier een rechtzaak van maken maar had op dat moment al 1 lopen tegen mijn werkgever. Hoogzwanger en 2 rechtzaken zou te veel worden....

Tevens vind ik de haken en ogen bij overlijden ook niet super.

Ik trek een grens bij het behandelen van een dier, zo heb ik met mijzelf o.a. afgesproken dat een paard nooit een koliekoperatie mag ondergaan. Mijn inziens te veel risico, slagingskans te klein en een hoop geld.

Voor mij dus 1x maar nooit meer een paard verzekeren!

Wat vervelend dat het zo gelopen is. Volgens mij is Xcellent wat vroeger Hippo was toch?

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:46

Ja dat is volgens mij nu Xcellent, Abercrombie.
Het was idd een hele zure appel, niet alleen omdat je je maatje kwijt bent maar ook omdat ik op dat moment niet een ander paard kon aanschaffen doordat ze maar een kwart uitkeerde. Tja, een ander ras zou wel gaan maar een PRE was in die tijd schaars en dus behoorlijk kostbaar. Voor mij was een ander ras niet interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:51

Nickyyyy schreef:
Ik heb mijn vorige paard verzekerd gehad bij Hippo Zorg, nu Xcellent Horse.
Tot grote tevredenheid, nooit moeilijk gedaan over uitkeringen, keren ook erg snel uit.
Ik betaal liever elke maand een paar tientjes maar dat als er fikse kosten komen, zoals afgelopen jaar, dat ik dan een groot deel vergoed krijg.
Let wel op, bij 20 wordt je paard uit de ziektekostenverzekering gegooid, en heb je alleen nog de basis verzekering.

Xcellent Horse ben ik juist helemaal klaar mee... Heb afgelopen jaar best wat pech gehad met m'n paard, echt pure pech waar niemand wat aan had kunnen doen, letterlijk niks vergoed gekregen en alles werd op mijn eigen risico van X met je paard doen gegooit... (eigen risico van je paard in een stal zetten? eigen risico van de paard in een paddock zetten? :? )

Abercrombie

Re: Verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:19

Misschien kunnen we alle "succes" verhalen van die maatschappij eens verzamelen en naar radar toe sturen. Koude douche hebben ze op zn minst wel verdiend.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:37

Ik ben al jaren verzekerd bij Xcellent en heb door de jaren heen heel wat geclaimd. Alles netjes uitbetaald gekregen. Nooit moeilijk gedaan over ziektekosten, voor mijn vorigen paard zonder problemen goedkeuring gekregen voor MRI scan. Helaas was de uitkomst daarvan niet positief en is het paard afgekeurd en uiteindelijk ingeslapen, ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Ik zou mijn paard nergens anders verzekeren dan bij hen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:42

Abercrombie schreef:
Misschien kunnen we alle "succes" verhalen van die maatschappij eens verzamelen en naar radar toe sturen. Koude douche hebben ze op zn minst wel verdiend.

Dat van mij is nu inmiddels zeker 12 jaar geleden en ben er nog zuur van, maar heb onlangs alles in de papierbak gedonderd...

Jouw ervaringen met hun zijn ook niet mals zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:50

Heukeltje schreef:
Ik ben al jaren verzekerd bij Xcellent en heb door de jaren heen heel wat geclaimd. Alles netjes uitbetaald gekregen. Nooit moeilijk gedaan over ziektekosten, voor mijn vorigen paard zonder problemen goedkeuring gekregen voor MRI scan. Helaas was de uitkomst daarvan niet positief en is het paard afgekeurd en uiteindelijk ingeslapen, ook daar werd niet moeilijk over gedaan. Ik zou mijn paard nergens anders verzekeren dan bij hen.

Xcellent bestaat toch pas een jaar of 2?
Met Hippo had ik ook nooit problemen, totdat het veranderde in Xcellent...
Ik vermoed dat jij het over Hippo hebt, of niet? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:40

Abercrombie schreef:
Volgens mij niet je inboedel maar je WA. Als je schade aan 3en maakt is dat WA. Als je eigen kar stuk gaat zou dat misschien onder inboedel kunnen vallen maar dat zou je moeten checken bij de maatschappij.

Zou ook goed kunnen inderdaad. Dat ik het mis heb. :)
Vond het wel "grappig" klinken dat je paard als huisdier beschouwd werd. :P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:38

Anoniem schreef:

Dat vermoed ik ook. Of ze werkt daar misschien als schadebehandelaar >;) :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:09

Abercrombie schreef:
Anoniem schreef:

Dat vermoed ik ook. Of ze werkt daar misschien als schadebehandelaar >;) :+ :D

_O-

Hippo vond ik heel fijn! Maar sinds het Xcellent geworden is... Vond het al niet kunnen dat ze toen zonder in te lichten de voorwaarde veranderd hadden, en dan doen ze ook nog is zo en gooien ze alles op je eigen risico... Mij niet meer gezien :evaw:

HarBrig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:55

Misschien is het handig om bij alle contacten naar een verzekeringsmaatschappij dit via email te doen of de telefoongesprekken op te nemen (kan met heel veel mobieltjes) Heb je altijd iets om op terug te vallen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:12

HarBrig schreef:
Misschien is het handig om bij alle contacten naar een verzekeringsmaatschappij dit via email te doen of de telefoongesprekken op te nemen (kan met heel veel mobieltjes) Heb je altijd iets om op terug te vallen.

Dat opnemen is zeker slim. Dan had ik ook bewijs gehad :j

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:54

Anoniem schreef:
Heukeltje schreef:

Het is idd 2 jaar Xcellent daarvoor Hippozorg. Maar dat lijkt me duidelijk :-) . Ik heb zowel met Hippozorg als Xcellent geen problemen. Ik heb dan wel de meest uitgebreide verzekering. Misschien dat dat scheelt

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:21

Ik heb nu n.a.v. diverse offertes voor Equipe gekozen, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:27

Ik heb ook de meest uitgebreide (4-sterren excellent uit m'n hoofd), daarom ben ik ook zo pissig dat ze alles op m'n eigen risico gooien... Betaal ruim €60 per maand :n

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:29

Moet je voor een vergoeding altijd eerst de verzekering bellen voor toestemming van behandelen/onderzoek naar...?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:32

Heukeltje schreef:
Het is idd 2 jaar Xcellent daarvoor Hippozorg. Maar dat lijkt me duidelijk :-) . Ik heb zowel met Hippozorg als Xcellent geen problemen. Ik heb dan wel de meest uitgebreide verzekering. Misschien dat dat scheelt

Ik denk dat dit het ook is, ook ik had alles verzekerd dus er was geen mogelijkheid om er onderuit te komen. Ze moeten linksom of rechtsom de rekening betalen en dan is het geen probleem en denken ze zelfs mee.

Voorbeeld, ik had mijn paard laten inslapen alleen had de DA vergeten de inslaap datum op het formulier in te vullen. Ik heb toen de factuur van het inslapen gemaild om aan te tonen wanneer dat was gebeurd.
Paar dagen later een geldbedrag op mijn rekening, ik dacht huh, wat is dit? Bleek dat ze gelijk de factuur maar in behandeling hadden genomen en uitgekeerd waar ik recht op had. Zo kan het dus ook.

Neemt niet weg dat het enorm zuur is dat je denkt risico's afgedekt te hebben en de verzekering weer ergens wel een gaatje te vinden om niet uit te keren.
Ik hoor die klachten ook alleen maar bij mensen die niet rondom maximaal verzekerd zijn, naar mijn mening zou dat eigenlijk ook niet uit moeten maken, maar kennelijk is dat wel zo.

@saams, als je grote dingen hebt moet je wel even contact opnemen. Dat is meer zodat je dan gelijk weet of ze het wel of niet dekken en kunnen ze alvast een schadenummer aanmaken. Ik had mijn paard al laten opereren en heb toen pas gebeld, heb alles keurig betaald gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:03

Lang verhaar kort, een van mijn gevallen was:

Paard in de paddock. Schrikt van een tractor die (te) hard voorbij rijd over de weg. Paard neemt een sprint, maakt een noodstop en glijd met d'r achterste been tegen de omheining van de paddock aan. Beroerde plek of iets dergelijks, bloed spoot er letterlijk uit.
Spoedgeval DA gebeld, avondtarief, paard verdooft, pijnstillers, in verband, antibioticakuur. Werd en grapje van bijna €400 en dan zeggen ze dat het mijn eigen risico was van m'n paard in de paddock zetten? :n

Ben ik nou stom of is dat echt heel raar? Dan kan je niks meer met een paard doen...

EDIT: Ik heb d'r ook het meest uitgebreid verzekerd

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:11

Ik heb deze situatie als voorbeeld besproken bij de EFO en dat wordt gewoon vergoedt...

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:21

Anoniem schreef:

Paard in de paddock. Schrikt van een tractor die (te) hard voorbij rijd over de weg. Paard neemt een sprint, maakt een noodstop en glijd met d'r achterste been tegen de omheining van de paddock aan. Beroerde plek of iets dergelijks, bloed spoot er letterlijk uit.
Spoedgeval DA gebeld, avondtarief, paard verdooft, pijnstillers, in verband, antibioticakuur. Werd en grapje van bijna €400 en dan zeggen ze dat het mijn eigen risico was van m'n paard in de paddock zetten? :n

Ben ik nou stom of is dat echt heel raar? Dan kan je niks meer met een paard doen...

Ik heb dezelfde verzekering als jij hebt, maar heb nooit problemen. Maar je dient toch enkel de dierenarts rekening in, niet met een heel verhaal erbij neem ik aan. Dat doen wij altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:32

Jupp, maar ze kwamen verhaal halen ivm de verdoving (dat gebeurt niet zomaar natuurlijk) en de combi pijnstillers én antibiotica. Dus toen uitgelegd en ze vonden dat eigen risico...

En dat heb ik nog 3x gehad... (Ja, we hadden echt een pechjaar :( )
Hippo was ik suupertevreden over, maar dit vond ik echt heel jammer...

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:38

davinci2412 schreef:
Anoniem schreef:

Ik heb dezelfde verzekering als jij hebt, maar heb nooit problemen. Maar je dient toch enkel de dierenarts rekening in, niet met een heel verhaal erbij neem ik aan. Dat doen wij altijd.

Ja idd, ik zeg ook nooit de oorzaak. Paard kreupel dus dierenarts is geweest. Nooit moeilijkheden gehad

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:51

Ik had ook 4 sterren verzekering alleen geen ziektekosten dekking. NOOIT afsluiten bij ze want ze vinden altijd wel iets wat je had moeten doen zodat je niet aan de voorwaarden voldoet.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:55

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb deze situatie als voorbeeld besproken bij de EFO en dat wordt gewoon vergoedt...

Toen ik nog ziektekosten bij EFO zat met een ander paard kreeg ik dat ook vergoed :j

Paard bokte bij het longeren en ging dwars door de houten omheining heen met been. Weekend tarief moest gehecht worden. Paar dagen verband wisselen en boxrust.

Mocht we na een x periode weer aan de slag. Paard aan de longe (was een 3 jarige) en hij flikt exact hetzelfde met het andere been!!! En weer in het weekend.

Al met al een rekening van 1200 euro ruim. En EFO heeft zover ik mij kan herinneren het meeste vergoed.