Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amaranth7 schreef:Denk dat ook. Lekker even vlug winst willen maken over de rug van het dier en dan terugkrabbelen als je er achter komt dat je toch het risico (wat duidelijk aanwezig was en niet verder is onderzocht voor verkoop!) verkeerd hebt ingeschat. Onderzoeksplicht heb je in mijn ogen dus compleet verwaarloosd. Daarbij kun je ook niet verwachten dat je voor dat geld een gezond dier koopt, gewoon heel dom.

chanel1985 schreef:Maar was er iets te zien aan de achterbenen? Want daar gaat het om. Als er toen niets te zien was aan de achterbenen, dan kan de handelaar zeggen dat hij er ook niets van af wist en dat het na de koop is gebeurd.
Just_Sannee schreef:Helaas als je hem niet hebt laten keuren zijn alle kosten voor jou. Kun je niets meer mee.
Sterkte

chanel1985 schreef:TS heeft eerder aangegeven dat hij ten tijde van de koop, voor de handel was. Nu is dat ineens veranderd, maar het lijkt me dat hetgeen telt waarvoor hij bij de koop gekocht was.
Dus zou het eerder een handelskoop zijn, maar wilt ts er een consumentenkoop van maken omdat dat voordelig is voor hun.
. Dancie schreef:Ik schrijf dit uit naam voor mijn vriendin. Zij heeft zelf niet echt bokt en ik ken het paard zelf ook erg goed. Hij zou voor de handel komen. Leuke hengst, geen papier, daar 15 merrie's gedekt en in een grote koeienstal tegenover deze merrie's gezet. Hij is waarschijnlijk de hele dag als een zenuwepees heen en weer gegaan in deze stal en we wilde zijn knie afwachten want door de keuring zou hij toch niet komen met ie knie. Helaas alles een beetje anders gelopen dan gepland alleen wat ons dus echt frustreert,
Hij kwam voor de handel maar hij mocht door zijn karakter van goud blijven. We hebben hem daardoor de rust gegund om van zijn knie af te komen. Misschien dom, stom of nalatig. Het gaat ons niet eens om het feit dat het geld kost want we hebben alles voor hem over. Het gaat ons er meer om dat hij een paard verkoopt wat allang ingeslapen had moeten worden. Wij keken in zijn paspoort en kwamen erachter dat hij niet naar de slacht mag.
Ik denk zelf dat hij hem onder valse informatie verkocht heeft omdat hij hem zelf niet naar de slacht kon brengen en daardoor veel meer kosten zou krijgen. Er is dus ook alleen maar een bedrag betaald wat redelijk overeenkomt met de slachtprijs. Langzaam aan vallen de puzzelstukjes in elkaar en wordt alles duidelijk. Maandag gaat hij sowieso hemelen en heeft hij rust.