Trailer repareren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 13:11

Tuihanti schreef:
Contacteer een van de volgende bedrijven:

Baer in Tilburg
Pecocar in Albergen
Technopanel 2000 in vriezenveen. deze kunnen ze leveren in hoge kwaliteit.
Voor kwaliteit zie: [TAO] Böckmann trailer bj 1981 rebuild

Roy

Vreemd, toen ik belde zei de man dat ze geen trailers doen en dat ze geen grote maten planken kunnen leveren.

Cambiar

Re: Trailer repareren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 13:12

Ik heb gelukkig alles gevonden bij de Franse firma contreplaque marin. Kan daar alles gaan ophalen en de witte wanden zijn perfect gereed om te beschilderen.
Thx Pjotr !!!!!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:42

Graag gedaan. Kijk eerst even òf je ze wel wilt schilderen.
Zo ja, let op de witte laag is heel glad, dus misschien moet je met een primer werken of ze enigszins opschuren. Ik zou dan ook kijken of iemand ze niet voor je kan spuiten, dat wordt dan veel mooier.

Contreplaqué Marin heeft zelf ook ervaring in het renoveren van trailers, dus misschien heeft 'ie nog nuttige tips.

Suc6 !

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 22:58

Thx, ik zal daar wat tips vragen want vandaag wat in mijn haar gekrabd.... structuur zit helemaal los op de bodem en zal enorme klus worden....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:09

pjotrg schreef:
Graag gedaan. Kijk eerst even òf je ze wel wilt schilderen.
Zo ja, let op de witte laag is heel glad, dus misschien moet je met een primer werken of ze enigszins opschuren. Ik zou dan ook kijken of iemand ze niet voor je kan spuiten, dat wordt dan veel mooier.

Contreplaqué Marin heeft zelf ook ervaring in het renoveren van trailers, dus misschien heeft 'ie nog nuttige tips.

Suc6 !

Bedankt nogmaals voor de tip. Was slechts 580 euro voor alle plaatmateriaal samen, dus bodem plus de 5 stukken wanden. Daarvoor kan ik geen tweedehandse humbaur kopen. Ben blij dat ik het zo kan oplossen.
Bij Humbaur zelf was het 430 euro voor de bodem alleen al.
Ben dus echt super blij met je tip .
Was dat ook bij contreplaque marin dat je die kunststof plaat gekregen hebt?
Schilderen ga ik zelf doen...als ik het laat doen kost het nog meer. Ben nu ook mijn camionnetje aan het schilderen en doe veelervaring op door het zelf te doen.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:38

Nope de kunststof plaat komt van een bedrijf hier in de buurt die soms platen met kleine foutjes via hun personeel weggaven in de buurt. Op dit moment doen ze dat niet meer, maar hier en daar heeft iemand nog een stapeltje liggen.....

Ik zou in ieder geval beginnen met voorzichtig je dak eraf te lichten (met minimaal 2 sterke personen) en dat te repareren. Ik zag dat dat ook niet 100% intact was. Polyester kun je o.a. bij een automateriale handel krijgen of misschien online via kano of boten bouwers.

Bezuinig niet op goede kit, om te zorgen dat alles vochtvrij blijft. Ik heb geloof ik wel 5 of 6 tubes SIKA kit gebruikt.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:47

Mijn trailer is bijna afgewerkt.
Welk merk van lijm moet ik gebruiken om de mat op de bodem te verlijmen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:54

Ik heb emfimastic kit gekocht in Calais om af te kitten die geschikt is voor paarden trailers. Helaas is die op.
Sika vind ik niet in de handel in België. Is Tec 7 uit de brico ook goed? Alternatief voor Sika om de rest af te kitten indien Tec 7 niet voldoet?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 22:05

Sorry....gevonden....

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:05

Sika kun je meestal vinden in de professionele bouwmarkten.

Kijk even op deze site.http://bel.sika.com/nl/system/locators/ ... elgie.html

Ik zeg niet dat een andere kit niet net zo goed is, maar vaak zijn materialen die de vakman gebruik duurder, maar ook wel beter, dan wat op de hobbymarkt aangeboden wordt.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:06

mooi zo!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 22:16

pjotrg schreef:
mooi zo!

Thx ;-). Vond na wat zoeken dealer vlak in de buurt. Helaas heeft mijn papa de bodem erin gezet zonder de vijsgaten waterdicht te maken. Morgen doe ik alles los en ga proberen alle vijsgaten te behandelen. Kan dat ook met Sikaflex? Of moet ik die verven met bootlak?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:48

Dat gaat ook prima met Sikaflex. Alles moet wel perfect droog zijn voordat je dat aanbrengt.

Ik heb besloten niet te bezuinigen op dat spul. Voor het werken ermee zijn latex handschoenen wel handig, anders denkt iedereen dat je Zwarte Piet bent

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 12:31

Echt? Oef. De firma zit hier blijkbaar Next Door. Iemand gaat me beste product leveren ivm aanhechting aan rubber. Schijnt nog niet allemaal gelijk te zijn wat je gebruikt. Goed nieuws dat die vijsgaten ook behandeld mogen worden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:04

Afbeelding

Dit is de trailer tot hier toe. Enorme klus geweest omdat we geen ervaring hadden. De kap monteren was geen sinecure.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:05

Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:10

Ik sta er wat alleen voor om de mat te monteren. Kan iemand mij adviseren wat ik best doe met de mat? Moet die lijm volledig verwijderd worden vooraleer ik ze vastlijm op de bodem? De mat is nat dus eerst laten drogen en daarna met aceton de lijmresten verwijderen? Welk materiaal kan ik daar best voor gebruiken aub? Alvast bedankt
Afbeelding

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:45

Je trailer wordt wel heel mooi zo.

De mat moet echt compleet schoon zijn wil je 'm kunnen verlijmen. Je ook zou kunnen proberen met heel grof schuurpapier op een schuurmachine ipv aceton.

En anders....... een nieuwe mat kopen. Na deze renovatie gaat je trailer wel weer een jaartje of 20 mee, dus....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 17:02

pjotrg schreef:
Je trailer wordt wel heel mooi zo.

De mat moet echt compleet schoon zijn wil je 'm kunnen verlijmen. Je ook zou kunnen proberen met heel grof schuurpapier op een schuurmachine ipv aceton.

En anders....... een nieuwe mat kopen. Na deze renovatie gaat je trailer wel weer een jaartje of 20 mee, dus....

Finacieel gezien is een nieuwe mat helaas niet mogelijk , zou idd de beste oplossing zijn.
De lijm is elastich en schuren gaat echt niet helaas.
Ik belde enkele trailerbouwers en ze zeiden me dat de mat eerst droog moet zijn maar dat ik ze er zo kan in verlijmen...

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:18

Ze zullen het wel weten.Misschien moet je zien erachter te komen wat voor type lijm er in het verleden gebruikt is en dan hetzelfde type gebruiken voor het beste resultaat.