Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MichelleH24 schreef:Er is een contract opgesteld, met duidelijke afspraken, maar omdat hier in staat dat ik nu alles vooraf moet betalen, is dit nog niet ondertekend. Vandaar deze vraag, zodat ik te horen krijg wat jullie er over denken en ik het contract alsnog zo snel mogelijk kan ondertekenen, eventueel na aanpassing. In dit contract staan dus ook afspraken met betrekking tot doodgeboren veulen, ziek veulen enz.
Er zijn dus wel degelijk duidelijke afspraken gemaakt vooraf, maar alleen de afspraak van de betaling moet nog overeen gekomen worden.
Kuggur schreef:flitzz schreef:Mijn vriendin had dus gedacht dat ze gratis gebruik mocht maken van mijn merrie, dat ik alle kosten zou dragen en ik het dekgeld enzovoort zou betalen.. Bovendien wou ze de vrijheid hebben om toch nee te kunnen zeggen als het veulen haar niet aanstond.. Dus toen ze me dat vertelde heb ik gezegd, Nee daar ga ik niet in mee..
.
Nu vraag ik me af, heb je haar dat kunnen vertellen zonder steeds in lachen uit te barsten?
daphneM schreef:Hallo,
Momenteel zitten wij zelf ook in een situatie wat het zelfde, is, alleen zijn wij de merrie/veulen houder.
Het veulen word pas betaald als hij gezond is en weg mag.!
Eerder zijn de risico's voor de fokker.
Beetje raar om nu al te betalen.
Stel dat ze een miskraam krijgt? Of is het veulen totaal niet naar jou wens?
Dan koop je het toch niet?
Succes.
cobiie schreef:Waarom zou dat veulen niet veel in de wei geweest zijn?